Skocz do zawartości

[E30] wąsacz MCwat


MCwat

Rekomendowane odpowiedzi

Po sprzedazy cabrio odnawialem e36 ale to nigdy nie bylo TO. Zwazywszy na narzekania Kaliny nad glowa "kaszkiet 2 dzieci masz, kup cos rodzinnego" itp itd postanowilem zakupic rodzinne wozidlo:P Auto z 1987 roku, jak na waska to dosc fajnie wyposazone: wspomaganie, 4x el szyby, el szyberdach, dolozone sportsitze itp. Na trasie bardzo fajnie smigala, silnik bardzo zdrowy, w gornych partiach obrotow ciagnie jak wsciekly, co mnie bardzo cieszy :] Buda dosyc zdrowa, poprawki na tylnim pasie, jakas ryska to tu to tam, ale bedzie to powoli ogarniane. Mialem dzisiaj dokladac dodatki, ale ze pogoda pod psem a ja tez chorowity to dopiero w poniedzialek sie za nia wezme, fotki z ogloszenia, ale wiele sie nie zmienilo poza zmienionym halogenem na caly i pieknymi stalowkami na zimowce :] Do ogarniecia nieco elektryki i zawias bo nieco buja...

Plany:

- lotka mt1 na tyl (jest)

- obc 2 (jest)

- kiera momo (jest)

- recaro na przod (sa)

- odnowienie lakieru, nowe znaczki, kliny szyb itp

- zawias

- odnowa Azevow (rant w polerke, srodek grafit)

- nakladki AC Schnitzer na pedaly (sa)

- czerwone pasy z m3 (sa)

- zegary m3

- klima

- podgrzewanie foteli

- starteki (niby sa, ale gosc juz tydzien tel nie odbiera wiec kij wie czy wyslal:/)

- powrot chrom nerki

 

 

I moze cos mi jeszcze przyjdzie do glowy :D Zdjecia z ogloszenia, w przyszlym tyg jak wszystko poskladam to strzele moze jakies fotki, choc na 14calowej stali z zimowka prezencja nieco spadla ;] Jacys pazduranci juz byli, do ogarniecia elektryka bo system car audio zostal wykonany tak, ze zwykle podpiecie radia trwalo dzisiaj 2h, check pokazuje co mu sie podoba itp itd ale pacjent bedzie zyl :)

VIN:

Model description: 320I

Market: Europa

Type: 1451

E-Code: E30

Chassis: Limousine

Steering: links

Doors: 4

Engine: M20 - 2,00l (95kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: manuell

Body Color: Cirrusblau Metallic (189)

Upholstery: (0212)

Production date: 11.03.1987

S209A Sperrdifferenzial Differential lock 25%

S215A Servolenkung, drehzahlabhängig Power steering, rpm-sensitive

S300A Zentralverr. m. Diebstahlsicherg. Emergency spare wheel

S311 elektrischer Beifahrerspiegel

S350A Wärmeschutzglas grün Therm. insulat. glass green

S401A Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S497A Mittelarmlehne im Fond Centre armrest, rear

S663A Radio BMW Professional Radio BMW Professional

S680A Radioantenne manuell Radio antenna, manual

S690A Cassettenhalterung Cassette holder

 

dcwsra.jpg

2z750y1.jpg

2wri2cj.jpg

2dvol0k.jpg

ivlc2x.jpg

epis8m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cos tam sie od zakupu podzialo :) Wlecialy:

-lotka mt1

- obc 2

- kierownica momo

- antenka w miejsce wsadzonego przez ktoregos z poprzednich wlascicieli druta

 

Powoli e30 jest ogarniane - zakladane brakujace plastiki, dokrecane srubki, zaslepki itp. W tym tygodniu na pierwszy ogien poszlo zawieszenie, na poczatek przod:

- laczniki stabilizatora

- gumy stabilizatora

- sworznie i gumy wachaczy

- koncowki drazka kierowniczego

- przewody hamulcowe gumowe

- mocowania amorow p +t

 

 

Przy okazji okazalo sie ze sprezyny nie naleza do najnowszych i amorki tez znaly lepsze czasy. Jako ze potrzebne bylo cos na szybko wybor padl na mts, dostalem dobra cene wiec zamiast samych springow wlecial gwint. Mysle ze do zimy wystarczy a pozniej pomysli sie nad czyms lepszym. Nastepny w kolejnosic tylny zawias, wszystkie gumki, tuleje itp + zmiana bebnow na tarcze. Przy tym powinny pojsc do wymiany przewody hamulcowe i paliwowe. Drobna fotorelacja, niestety zdjec gotowego auta nie ma, od poniedzialku walczymy z przodem - najpierw okazalo sie ze ktorys z poprzednich wlascicieli zmienil gruba na cienka lage, jak wczoraj udalo mi sie dorwac lagi to dzis okazalo sie ze dostalem zle przednie amortyzatory, mam nadzieje ze jutro auto bedzie skonczone :evil:

 

2zohgn6.jpg

2ll1tw3.jpg

2w6thlh.jpg

e9yixy.jpg

51a2wi.jpg

xde2kk.jpg

 

Recaro dowiezione, w poniedzialek laduja u tapicera i cale wnetrze wraz z boczkami idzie w granatowa skore, zakupilem sloneczka 14 zeby przejezdzic dopoki azevy nie wroca z odnowy biologicznej. Jesli jutro nie wyskoczy kolejny problem z gwintem to w koncu bede mial fotki wstapnie poskladanego auta :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sie znajduja:) Auto bylo juz dzis poskladane, ale przejechalem 500m i moge podzielic sie moja opinia o gwincie MTS. Auto ustawione w najwyzszym polozeniu, takze sprezyna miala bardzo duzy zapas skoku. Gwint nie nadaje sie do niczego co najwyzej do wrzucenia w piec. Po zlozeniu na wysztkich nowych czesciach lemfordera az serce sie krajalo jechac z powrotem do warsztatu, na wywalonym zawieszeniu jezdzilem duzo szybciej. Na malych nierownosciach dobija, buda dostaje tak po du*** ze z moim mechanikiem wracalem 20 na godzine pod warsztat i rano zostawia amory z mts z gwintu i montuje sprezyny weiteca ktore kupilem z gruba laga i powinno sie unormowac. Jednym slowem - jestes malolatem, robisz furke gleba kolo i nic wiecej pakuj smialo, jak chcesz miec auto ktorym mozesz jezdzic a nie tylko chwalic sie na fotkach co najwyzej sportowy zawias, gwint z mts nie nadaje sie do niczego. Co najlepsze podobno wszyscy zadowoleni, rozumiem ze jak wywalone wszystkie drazki, sworznie itp to nie slychac ze gwint dodal nowych stukow :D Zaznaczam ze cudow sie nie spodziewalem, ot chcialem 2-3 miechy przejezdzic zeby zrobic cala reszte mechaniki bo springi i amorki byly nie pierwszej swierzosci, ale 100 razy bardziej nadawaly sie do jazdy niz nowka sztuka mts. Jak cos tyl jest ok, fajnie siadlo, nie burzy, moge polecic, konstrukcja przedniego zawieszenia o kant zadka rozbic. Jutro rano auto bedzie w koncu poskladane, moze znajde sile je obfocic :-P Jezdzilem clio williams ziomka na regulowanym koni i mimo ze byla taczka to z zawieszenia nie dochodzily najmniejsze stuki. Teraz reszta serwisu i trzeba skladac na koni :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias w koncu zlozony. Tyl zostal z mtsa, przod amor mts i springi weitec. Jest o niebo lepiej, auto dobrze sie prowadzi, nic a nic nie dobija. Przod twardy, tyl niestety nieco miekki na springach mtsa. Ale ze to tulejka juz jest wiec z lepszymi springami bedzie mozna to zlozyc za jakis czas. Byc moze wielu ludzi jezdzi bo zalezy im na glebie, ja gwint mialem skrecony z przodu w polozeniu praktycznie max gora, bo inaczej sprezyna nie bardzo miala jak pracowac i na studzienkach nawet tak dobijalo ze wlos sie na glowie jezyl. Amorki new z mts + weitec robia o niebo lepsza robote.

A tak to finalnie siadlo, zaraz po zlozeniu takze sie jeszcze musi ulozyc:

25q572b.jpg

 

Zaznacze ze na gwincie przod byl uzolozony wyzej od tylu wiec naprawde nie mialo prawa dobijac, bo skok sprezyny byl iscie off roadowy...

 

karoler to tak jak znaczna czesc Polski lata na zakupy do Biedronki i sobie chwali bo tanio - a ja jakos wole isc do mojego osiedlowego sklepu bo chocby jak kupie czosnek to smierdzi czosnkiem a nie jest bez smaku i zapachu, no ale tani! Tak samo z zawiasem - to ma byc zawieszenie, ma tlumic, ma wybierac, auto ma sie prowadzic. A nie ma byc gleba, ma sie tluc, maja byc sweet focie i jaramy sie nowa kolekcja rurek w Odziezowym :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Od ostatniego czasu na tyl wlecialy sprezyny H&R - 40, gwint wylecial, w najblizszych dniach powinny wjechac porzadne amortyzatory. Reszte drobne akcje serwisowe typu oleje, uszczelki, ciemne kierunki, brakujace listewki, plasticzki, poprawki po poprzednich wlascicielach. Polozona cala instalacja car audio, bo malolaty jak sprzedawaly wyjely radio i narobily takiej buby w kablach ze strach bylo jezdzic, dolozona skrzynia w bagazniku, obspawane drobne dziurki i zakonserwowana od wewnatrz podloga. Azevy na razie sa w SPA, wiec troche fotek na kole tymczasowym, choc gdyby nie e21 to chyba nigdy by z waskiej nie zostalo zdjete :-P

M20B25 zakupione, powoli musi przejsc serwis typu kable, swiece, rozrzad, zanim wpadnie pod maske, belka na tarcze leci do proszku + zmiana wszystkic elementow gumowych i mozna bedzie zaczac dzialac.

 

zo8sfh3ksim4_t.jpg

 

b6h5gpc658gc_t.jpg

rb0fdigf9h32_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Drobne zmiany:

- wylecialo cale wnetrze, uporzadkowane kwadraty, podstawa aku itp zostalo tylko poprawic pozaginane od podnosnika progi, pas tylny, konserwacja i lakier, ale to juz po sezonie

- wnetrze odebane i zamontowane

- przed wyjazdem na fest mial byc drobny serwis, skonczylo sie na:

- kable, swiece, olej + filtr, termostat, plyn chlodniczy, klocki przod, plyn hamulcowy, pompa paliwa w progu, guma przeplywki i jeszcze pare drobnych pierdolek

 

Na zdjeciach pare plastikow nie zamontowanych, ale w najblizszych dniach bede tam ciagnac wiazki, wiec nie montuje ich, bo demontaz w jednym kawalku 3 razy gorszy niz montaz :-P

ibl9wj.jpg

26208zc.jpg

wp5av.jpg

zvok6w.jpg

2pzzqes.jpg

291jkba.jpg

6p44fn.jpg

2en6btf.jpg

 

Z drobnych rzeczy do poprawy jeszcze naroznik zderzaka, ori bh, starteki i kliny do szyb, i to chyba bedzie koniec :) Azewy jak widac zrobione, odebrane, ale kilka dni po tym udalo mi sie trafic ciekawsze kolo, takze zmiana rantow i laduja w najblizszym czasie na aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Kolejny drobny serwis, miala byc tylko zmiana na tarcze ale sie rozpedzilem wiec:

 

-wachacze na tarcze - wypiaskowane, podklad reaktywny, epoksydowy + lakier, tak samo zaciski, nowe tarcze, klocki, gumki, przewody gumowe i metalowe z tylu

- rozrzad + wszystkie inne paski

- pompa wody + plyn chlodniczy po raz kolejny

- kopulka

- palec rozdzielacza

- guma "izolacyjna" przy lewarku biegow

- wszystkie elementy plastikowe itp przy lewarku

- kliny przod + tyl ASO

- uszczelka pokrywy zaworow

- zrzucona bedzie jeszcze miska + zmiana uszczelki i olej + filtr po raz kolejny

- wszystkie gumki, tuleje itp tylnich wachaczy

- tuleje belki tyl

- lacznik elastyczny walu

- tuleja dyfra

- podpora walu

I pewnie pare rzeczy o ktorych zapomnialem. Czesc juz wymieniona, niestety moj mechanik z dnia na dzien znalazl sie nad morzem i od srody wraca ale w poniedzialek "juz na 100% bede" takze wszelkie fotki z montazu powinny sie pojawic w tygodniu

:-P Jedyne co mnie ejszcze na maxa wkurza to wezyk w komorze ulamany przez mechanika i zmieniony na gumowy. Zamowilem razem z klinami i nie dostalem go :/ Ale moze w nastepnej partii dojdzie.

 

P.S Dlaczego zlote? Czarnych nie chcialem, wszelkie oczojebne kolory odpadaly, a ze e21 323 miala zlote to tak mnie naszlo.

bx503.jpg

24w80hw.jpg

2zogo6g.jpg

avoem9.jpg

k9e3kl.jpg

ohn1ax.jpg

bi5lb5.jpg

xmj393.jpg

jr4sub.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 3 tygodnie później...

Jesli myslisz nad zakupem to juz do nowego wlasciciela. P.S. Za jego cene bralbym od razu, mnie wyszla niewiele mniej a pozniej wsadzilem prawie drugie tyle.

Temat do zamkniecia, auto zamienione juz z dobry miesiac temu na e32, w swoim czasie zaprezentuje, na razie, jak to u mnie "drobne" serwisy i az glowa boli przy fakturach :) E30 poszla bez wiekszosci rarytasow, intensywne mycie, lusterko mtech, bbs 15, obc 2,kiera, tylni zawias itp zostalo u mnie, pojdzie do touringa malzonki, a co, niech sie lansuje na miescie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...