Skocz do zawartości

[E30] 325iC '86 - classic


BYNIU

Rekomendowane odpowiedzi

Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że silnik został w całości złożony :)
Nie mam jeszcze zdjęć bo czekam aż kolega który go składał prześle mi je w weekend.

Wrzucę narazie zdjęcia całego osprzętu silnika. Bawiłem się z tym od kilku miesięcy w wolnych chwilach.


Myślę, że po weekendzie będę mógł się pochwalić zdjęciami silnika.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

14_a.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiec tak, miałem do wyboru dwa silniki m20b25, jeden o przebiegu 140 tys km, drugi ponad 260 tys km.
Oczywiście padł wybór na ten z niższym przebiegiem i oddałem go koledze na kompleksowy remont.
Zacznę od bloku: stan bardzo zadowalający tak samo jak jego poszczególne elementy, wał główny idealny.
Wybrałem panewki główne i korbowe firmy Kolbenschmidt (takie same były fabrycznie), tłoki po wyczyszczeniu z nagaru okazały się również jak nowe a pierścienie wybrałem firmy Mahle.
Jeśli chodzi o głowice, wałek rozrządu, dźwigienki zaworowe itp to identycznie jak z blokiem - perfekt.
Głowice wraz z zaworami oddałem do firmy Polok Welding. Przeszła kompletną usługę począwszy od czyszczenia, spr. szczelności, planowania, wymiany prowadnic zaworowych, spr. gniazd zaworowych, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych itp itd.

Do uszczelnienia "góry" silnika zakupiłem zestaw uszczelek w BMW o numerze 11 12 9 059 240. Były tam wszystkie uszczelki potrzebne do wymiany razem z uszczelniaczami zaworowymi.
Natomiast jeśli chodzi o "dół" to niestety zestaw jest już niedostępny i trzeba było zakupić wszystkie uszczelki, o-ringi i uszczelniacze osobno.
Kupując uszczelkę miski olejowej w BMW dostaniemy porządną korkową uszczelkę.
Mam nadzieje że cały silnik nie spuści się przez najbliższe kilka lat.

Wybrałem tylko ok. 50 zdjęć, w sumie te najważniejsze

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,nareszcie.....

Masakra....jak to wygląda całkiem nowiutki jak z fabryki 30 lat

temu,Tego tu brakowało,motorownia Pierwsza LIga,brak

słów żeby to opisać co tu się dzieje,ale widok będzie bezcenny

jak już będzie jezdziła,stała i cieszyła oko...Byniu pokłony dla ciebie 

za całokształt prac i serce włożony w auto o pieniądzach już nie wspomne,ale 

to jest inna liga składania auta od A do Z....Już się nie mogę doczekać jak ją

zobacze na żywca....Pozdro i powodzienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mina Bynia bez cenna,jak chce jeszcze gazu dodać...hehe

Odpalenie takiego auto,to jak narodziny dziecka..

I cieszy się jak małe dziecko ale o to w tym wszystkim chodzi...

Aby pasija żyła w nas wiecznie,i biła ja serce coraz bardziej,

a Bynia przykład pokazuje to najlepiej...Bravo

Pozdro morda... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawno takiego tematu nie widzialem nawet na innym forum, mozna brac z Ciebie przyklad, ale pewnie i tak malo kto bedzie tak robil jak Ty, bo to juz jest pasja, tutaj pieniadze sie nie licza!

 

 

pozdro mordo

Marek ja myśle ze pasje ma każdy z nas tylko jeden ma większy budżet drugi mniejszy i tu jest ta różnica , co do projektu to brak słów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek ja myśle ze pasje ma każdy z nas tylko jeden ma większy budżet drugi mniejszy i tu jest ta różnica , co do projektu to brak słów

Dokładnie tak jest.

Co do tematu to niezły wariat jesteś, przecież to auto będzie jak nowe :mrgreen:  Będę obserwował temat bo jest co, a wcześniej jakoś nie miałem okazji poczytać co tu się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podziękował 8) Coraz bliżej widać już cel, za niedługo będę przymierzał się do rejestracji e30.

 

Poniżej kompletny układ chłodzenia, auto można było odpalić na dłużej i jak narazie wszystko jest OK.

Jeszcze zostało parę pierdół do założenia (jakieś tam plastiki, atrapy, dokładka przednia itp).

 

image.jpg

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...