Skocz do zawartości

[E46] ALPINWEISS 3 COUPE by Wilku


Wilku_kbj

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, KUJON napisał:

Błyszczy się ta pokrywa jak usta 14latki, też mi sie nie podoba. Co do tego termostatu to sam jestem ciekawe dlaczego niby ori jest lepszy od tego z niższą temperaturą otwarcia ? 

Program do tego silnika jest napisany pod temperaturę pracy 105C więc silnik przy temp. 85C dawkuje jak pod niedogrzany motor, wiadome będzie to jeździć ale no sory dajcie mi do tego silnika taki program... :) nie po to planuje montować katalizatory żeby z drugiej strony upośledzić ten silnik tylko z tego powodu ze się boje o jego żywotność ;)Chce żeby ten silnik miał osiągi zbliżone do fabryki a nie do 4.4 bo nie po to płaciłem za niego prawie dwa razy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce się wymądrzać, ale jak kolega polecił Ci ori termostat 105 stopni, to spytaj się czy wie co jest główną przyczyną nieodwracalnie padających m62TU, oczywiście prócz pękajacych szyn, padających głośnych vanosów i licznymi nieszczelnieniami. 

 

Co do koloru góry silnika to widziałbym tu wszystkie pokrywy w oryginalnym kolorze, lecz nie w macie jak to jest w oryginale, a w pełnym połysku! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Wilku_kbj napisał:

Program do tego silnika jest napisany pod temperaturę pracy 105C więc silnik przy temp. 85C dawkuje jak pod niedogrzany motor, wiadome będzie to jeździć ale no sory dajcie mi do tego silnika taki program... :) 

Identyczny program masz w 840 na gorące kraje gdzie montowany był oryginalnie termostat 85 otwarcia a temp pracy masz na każdym 5-10 stopni wyższą. 

Prawidlowa mapa dawek w tych motorach zaczyna sie od 80 stopni, także na dostępnych termostatach 85 bądź 88 temp będziesz miał poniżej 100 stopni i dzieki temu będziesz spał spokojniej ponieważ nikt nie zna dnia i godziny kiedy zacznie łuszczyć się alusil na cylindrach...

W silnikach m62TU zastosowano termostat 105 tylko z powodu lepszej emisji spalin która została zaostrzona w tamtych latach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grabol napisał:

Nie chce się wymądrzać, ale jak kolega polecił Ci ori termostat 105 stopni, to spytaj się czy wie co jest główną przyczyną nieodwracalnie padających m62TU, oczywiście prócz pękajacych szyn, padających głośnych vanosów i licznymi nieszczelnieniami. 

 

Co do koloru góry silnika to widziałbym tu wszystkie pokrywy w oryginalnym kolorze, lecz nie w macie jak to jest w oryginale, a w pełnym połysku! ;)

Kolega głównie robi mechanikę w BMW i kodowanie bo pracuje w serwisie BMW ;) u mnie zrobił przy silniku dużo jeszcze przeprogramuje licznik tylko kość na zapisywalną musi zmienić czy coś bo się okazuje ze mam taki uparty licznik z boscha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, grabol napisał:

Identyczny program masz w 840 na gorące kraje gdzie montowany był oryginalnie termostat 85 otwarcia a temp pracy masz na każdym 5-10 stopni wyższą. 

Prawidlowa mapa dawek w tych motorach zaczyna sie od 80 stopni, także na dostępnych termostatach 85 bądź 88 temp będziesz miał poniżej 100 stopni i dzieki temu będziesz spał spokojniej ponieważ nikt nie zna dnia i godziny kiedy zacznie łuszczyć się alusil na cylindrach...

W silnikach m62TU zastosowano termostat 105 tylko z powodu lepszej emisji spalin która została zaostrzona w tamtych latach ;)

Żadne 840 nie miało sterownika o takiej architekturze jak mój... co do temp może masz racje ale to trzeba sprawdzić dokładnie mape 4.6is a co do termostatu na gorące kraje trzeba brać też pod uwagę warunki atmosferyczne gdy termostat jest na 85stopni a mamy na dworze -30 :) czy przypadkiem temp. nie spadnie poniżej 80C gdy się otworzy :) u mnie ostatnio potrafił się schłodzić na 94 stopnie na postoju jak było 2 stopnie na plusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima czy lato, niższe termostaty (85/88*) zachowują sie podobnie. 

W mojej ex e38 4.4 miałem 85* i średnia temp była 93-98*, teraz w e53 4.6 tez na 85* mam 95-99*. 

W innych V8 jak czesto montuje 88* (tańszy i p&p) to temp rownież nie przekracza 100*, a dodatkowo Millers 10w60 i vanosy po rozgrzaniu są o polowe cichsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabol dzięki za rady doceniam to, tylko że też tak myślę ja Budrys ze to auto zrobi max 2-3tysie km rocznie więc musiałbym mieć faktycznie jakiegoś pecha żeby się coś wysypało skoro po 20lat jeżdżą te silniki. Na początek chciałbym zaliczyć hamownie a potem można kombinować i mieć odczyt czy coś się zmienia.

 

13 godzin temu, david napisał:

Ja już ograniesz to auto w pełni to strasznie ciekawy jestem jakie to będzie mieć parametry i osiągi - czy będzie tylko fajny dźwięk czy oprócz tego będzie ostro zapyerdalao ;) tzn znacznie lepiej od ori s54

 

Na pewno sprawdzę się z ziomkiem co ma e46 M3 na smg już wstępnie się ugadaliśmy bo też nas to ciekawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Wilku_kbj napisał:

Grabol dzięki za rady doceniam to, tylko że też tak myślę ja Budrys ze to auto zrobi max 2-3tysie km rocznie więc musiałbym mieć faktycznie jakiegoś pecha żeby się coś wysypało skoro po 20lat jeżdżą te silniki. Na początek chciałbym zaliczyć hamownie a potem można kombinować i mieć odczyt czy coś się zmienia.

 

 

Na pewno sprawdzę się z ziomkiem co ma e46 M3 na smg już wstępnie się ugadaliśmy bo też nas to ciekawi :)

 

M3 nie będzie miało najmniejszych szans, moment obrotowy v8 zgładzi m3. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrywa już finalnie siedzi :D licznik przekodowany częściowo tak że wszystko już w nim działa zostało ustawić vin w modułach i tą temp. pracy, płyn chłodzący przelany na zimowy bo sprawdzałem czy szczelny układ na destylacie. Czas się brać za ostatnie rzeczy i wyjazd :) 

20171105_210004.jpg

20171105_210024.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na efekt końcowy czyli ''kreskę'' z emką M3 E46 ciekawe jak sobie poradzi...

Ale jeśli chodzi o swap to wielki szacun za wkład w auto,naprawdę robi wrażenie

obyś tylko był zadowolony 100% z możliwość tego pieca,i bezawaryjność ale jak

wcześniej pisałeś auto nie na co dzień,więc co się ma stać dbać i jeździć z bananem na gębie...pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
11 godzin temu, david napisał:

Dawid co Ty wiesz o momencie obrotowym :-P  na pewno będzie to fajne starcie :-D

 

To powiem inaczej wyzywam wszystkie oryginalne e46 m3 do wyścigu na wprost zaznaczam, że ja mam słabszy motor zwykłe m62b44. Kto pierwszy ???? są tu jakieś m3 hallo ?? :-D:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dawid82 napisał:

To powiem inaczej wyzywam wszystkie oryginalne e46 m3 do wyścigu na wprost zaznaczam, że ja mam słabszy motor zwykłe m62b44. Kto pierwszy ???? są tu jakieś m3 hallo ?? :-D:-D

A z dizlem z żabimi oczami (compact)  to też jesteś chetny się spróbować :) ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.12.2017 o 03:12, dawid82 napisał:

To powiem inaczej wyzywam wszystkie oryginalne e46 m3 do wyścigu na wprost zaznaczam, że ja mam słabszy motor zwykłe m62b44. Kto pierwszy ???? są tu jakieś m3 hallo ?? :-D:-D

No ale problem w tym ktora z tych m3 bedzie miala moc fabryczna???  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...