Skocz do zawartości

[E39] PITUH M5


HaCe

Rekomendowane odpowiedzi

Z wielką przyjemnością przedstawiam moje E 39 M5 z 2000 roku.

Dla każdego miłośnika śmigiełek, M Power to spełnienie marzeń. Tak samo jest też ze mną. Moja M5 została sprowadzona ze Szwajcarii z przebiegiem 172 000 km! Jako trzynastolatka wygląda naprawdę świetnie. Jej kolor Le Mans Blau Metallic, zachęca do odkrycia środka i możliwości jakie daje M Power! Tak samo jak piękna linia nadwozia, masywny przedni zderzak oraz agresywny outlook. Duże 18-sto calowe felgi, dzięki którym M5

wygląda na super rasowego sedana. Tył M5 również jest piękny, mały dyskretny spojler – lotka świetnie podkreśla sportowy charakter auta, w połączeniu z podwójnym wydechem oraz znaczkiem ///M5 wygląda po prostu cudownie. A to co najlepsze w M mieści się pod maską tego potwora, czyli ogromne wolno ssące V8 o dużej ilości koni mechanicznych oraz duży moment obrotowy, który sprawia że jazda tym autem to czysta przyjemność. Przyśpieszenie podwyższa bicie serca, a dźwięk V8 jest muzyką dla uszu.

Od dłuższego czasu podobają mi się auta zrobione na German Style, więc postanowiłam że sama spróbuje swoich sił w tej dziedzinie.

Zmiana M5 w kierunku GS, to projekt na który mogę poświęcić duży budżet. Zakładając tu moją galerie, liczę na Waszą wyrozumiałość, tudzież wszelkie sugestie, gdyż tym autem zaczynam swoją przygodę z GS.

 

Dane pojazdu

Art.

Wartość

Numer podwozia WBSDE910X0GJ20300

Kod typu DE91

Typ M5 (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik S62

Pojemność skokowa 5.00

Moc 294

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor LE-MANS-BLAU METALLIC (381)

Tapicerka PRAEGELEDER/SCHWARZ (O5SW)

Data prod. 2000-07-04

Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S854A SPRACHVERSION FRANZOESISCH Wersja językowa, francuski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, francuski

Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

Information

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S602A BORDMONITOR MIT TV Monitor pokładowy z TV

 

Silnik:

V8 - S62B50

1998-2003 5.0-32v 400 KM

- czy będą mody okaże się w przyszłości

 

Zawieszenie:

- seryjne M5

- rozważane założenia AirRide

 

Hamulce:

- seryjne M5

 

Wydech:

- jest seryjny M5

- w planach wymiana kolektorów wydechowych na sportowe ,,barany"

- oraz wymiana wydechu na Eisenmann bądź coś podobnego co nada M5 bardziej rasowego brzmienia.

 

Car audio:

- oryginalne Bmw Radio zastąpił Clarion wielofunkcyjny z dużym wyświetlaczem

- do bagażnika wskoczyła tuba z dwoma głośnikami JBL niskotonowymi 30cm o mocy 1100Watt każdy z nich

- dwa wzmacniacze Harman/Kardon Monoblok oraz JBL czterokanałowy o łącznej mocy ponad 1000Watt oraz kondensator Power Cell Booster Hollywood.

 

Felgi:

- seryjne Motorsporty 18` zostały zastąpione OZ Mito 19` przód 8,5J oraz tył 10J z oponami 225/40R19 przód,355/35R19 tył.

 

Ponadto:

- felgi zostaną spolerowane na lustro

- w bagażniku zostanie zrobiona profesjonalna zabudowa Car audio system

- lampy przednie zostaną zmodyfikowane na typowe Germańskie ciemne lampy

- nadkola również zostaną poszerzone pod felgi

- oraz negatyw tylnych kół by kąt kół zgrywał się z linią karoserii.

 

Miłego oglądania :)

 

PITUH przed tuningiem

 

q83r.jpg

 

vsb8.jpg

 

Zmiany w kierunku GS:

 

dsc04796vw.jpg

 

dsc04813b.jpg

 

dsc04815w.jpg

 

dsc04816fm.jpg

 

dsc04819e.jpg

 

dsc04823lo.jpg

 

dsc04825je.jpg

 

dsc04826hk.jpg

 

dsc04828xx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne lampy tył były dużo lepsze i dużo bardziej pasowały do tego auta ogólnie szczerze wcześniejszy wygląd dużo bardziej pasował do M5 niż obecny :wink:

 

+1

auto miałem przyjemność obejrzeć z bliska i nawet w nim jeździć-świetna sprawa

co do felg może małego Hartge 19" mogłyby tu ciekawie siąść no i oczywiście lekka gleba z przodu by się przydała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baza bardzo dobra koło jak na m5 dla mnie to nie pasuje -rzadkie auto to i rzadka felga- .Pani Hanko !!a tekst ..."Zawieszenie: - seryjne M5 - rozważane założenia AirRide" to jakas chyba pomyłka , taki zawias bedzie porazka na tym forum tylko gwint króluje , co do wydechu mysle ze daleko nie trzeba szukac -Mg motorsport z Siemianowic napewno ogarna temat wzorowo- wystarczy zobaczyc na ich stronie w jakich autach robili i robia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie nikt mnie nie poprze ale dobre zawieszenie -tak,eis jak najbardziej ale reszta jak najbardziej seria.w m5 poplepszyl bym właściwości jezdne powalczyłbym o poprawe osiagow. to auto wg mnie robi lepsza robote jako zapierdalacz

 

 

x128371

 

M5 to M5 i szkoda je kaleczyć Żerman stajlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pier**licie.. to forum gs czy jak w końcu? właścicielka napisała, że chce iść w stronę gsu to trzeba jej podpowiedzieć a nie tłumaczyć do czego jest m5 :| Koła na pewno nie są złe, wystarczy to dobrze spasować + jakiś gwint i już powinno być dobrze :!: a jeśli nadejdzie ochota polatać to gwint do góry i jazda :-) no i jak najszybciej trzeba się zająć tylnymi lampami jak i folia na szybach :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszelkie bardzo przydatne komentarze i podpowiedzi. :wink: Tak jak wspomniałam projekt M5 to moje pierwsze kroki w temacie GS. Sami dobrze wiecie, że człowiek najlepiej uczy się na błędach. Już w następnym tygodniu będę poprawiać zamontowany system car audio. O postępach i zmianach będę Was informować na bieżąco.

Jeżeli chodzi o lampy tylne, to jak najbardziej macie rację. Zostaną wymienione na oryginalne z białymi kierunkami. Kwestię zmiany zawieszenia traktuję w moim samochodzie jako najbardziej dyskusyjną, ponieważ po jej modyfikacji mogą pogorszyć się właściwości jezdne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasciwosci jezdne sie nie pogorsza jesli dasz kobieto porzadny gwint coś z KW lub B16 jak piszacy wyzej zasugerowal , tez jezdze na B16 choc w innym modelu , jak go wkladalem balem sie ze zęby potrace - nic z tego jest regulacja twardosci i mozna dopasowac do swojego gustu naprawde porzadny gwint- i napewno " wlasciwosci jezdne" nie beda gorsze - co do kola to nie musi byc 19 cali by opuszczona M ładnie wygladała 18 tez da rade , wazne by bylo to cos w miare unikatowego ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

M5...na sama mysl przechodza mnie mile dreszcze;)

Auto ladne ale jak ktos sie juz wczesniej wypowiedzial ta fela troche slaba...ori bylo lepsze.

No i to radio chyba tez popsulo wizerunek wewnetrzny:(

Kolor "first class"!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Po dłuższym czasie w końcu mogę pochwalić się postępami przy moim M5.

Biorąc pod uwagę podatność auta na tuning zrozumiałam, że zrobiłam błąd wstawiając

na deske rozdzielczą radio Clarion.

Opis dokonanych zmian Car Audio:

-powrót do oryginalnego radia

-wymiana głośników w drzwiach przednich na Morel Maximo

-wymiana głośników w tylnej półce na Morel Maximo

-montaż wzmacniacza harman/kardon w podłodze bagażnika

-montaż wzmacniacza JBL w tylnej ściance zabudowy

-wykonanie zabudowy bagażnika, wycięcie otworu we wnęce podłokietnika i montaż głośnika basowego

-podłączenie do fabrycznego monitora tunera DVBT do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej

Dodatkowo w aucie zostały wymienione lampy tylne na oryginalne z białymi kierunkami.

 

Poniżej zdjęcia przedstawiające aktualny stan M5.

 

Głośnik z zabudowy Car Audio wbudowany w tylną kanapę

ukpb.jpg

 

Zabudowa Car Audio w bagażniku oraz powrót do oryginalnych lamp z białymi kierunkami

ps75.jpg

 

Oryginalne radio na desce rozdzielczej

gftz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...