Skocz do zawartości

[E36] Adamek45 - Alpina B3


Adamek45

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wcześniej nie siedziałem w bmw, także będę wdzięczny za wyrozumiałość i dobre rady :wink:

 

To moje poprzednie auta:

mój pierwszy projekt Caddy MK1 2.0 16v:

zdjcie0514c.th.jpg ----> dsc1622u.th.jpgdsc1693n.th.jpg43149527273292616864212.th.jpgcaddywolin.th.jpg30889229956248348568630.th.jpg

 

Audi S4 b5 2.7 biturbo V6 quattro (miałem to skończyć, miały być felgi z maserati 18x10,5j, ale naprawy musiałem liczyć w wypłatach i nie było stać na mody, więc odpuściłem):

20121017961.th.jpg ---> 201212311180.th.jpg

201301021181.th.jpg201212311167.th.jpg201212311169.th.jpg

 

Na caddy skończyły mi się pomysły i nie mogłem nim się za często przemieszczać na trasie Gorzów <---> Poznań, na audi poszło grubo ponad 5 tys zł i ten 330konny silnik psuł się częściej niż jeździł, a mój studencki budżet nie pozwolił jej utrzymać, więc moją kolejną laleczką stało się auto kompletnie nie z grupy VAG, ale które zawsze po cichu chciałem mieć...

 

 

BMW Alpina B3 E36 coupe 1995

 

SILNIK: Alpina B3 3.0 250KM/330Nm, rzędowa 6

UKLAD DOLOTOWY: seria, tylko wkładka filtra powietrza K&N

UKLAD WYDECHOWY: alpina/ wywalony tłumik środkowy i końcowy czyt. zostały tylko katy

ELEKTRONIKA: prostsza niż w S4 :roll: elektrycznie otwierane szyby (w tym uchylane z tyłu), parktronic, elektryczna wielostopniowa regulacja foteli, tempomat, spryski PDC i pare innych bajerów.

UKÅAD NAPĘDOWY: swap na manualną skrzynię z 328i (był automat switchtronic)

ZAWIESZENIE: skręcone do końca :lol: static gwintowane TA, na twardszych sprężynach, camber arms, kąty na tylnej i przedniej osi.

UKLAD HAMULCOWY: seria

BODY-KIT: zderzak mpakiet przód, zderzak mpakiet tył, progi Mpakiet, dokładka zderzaka mpakiet, dokładka zderzaka tył z dwoma wycięciami, lampy przód polift ciemnione, kierunki dymione przód/tył, nerka polift, zielone szyby, szerokie listwy mpakiet, spoiler GT class II

KOÅA: dare RS 17x10j et0, 17x8,5j et10 (wiem wiem wiem... zbieram na 2014 na coś naprawdę konkretnego)

ŚRODEK: oryginalny alpina b3: sportsitze w jasnej skórze, emblematy alpina na fotelach, deska rozdzielcza oryginał alpina, klimatronic, full wersja komputera pokładowego, elektryczne szyby tylne uchylane, cupholder, wskaźnik temp i ciśnienia oleju i temperatury skrzyni ori alpina, licznik alpina wyskalowany do 300km/h, elektryczna 7 stopniowa regulacja foteli, jasna podsufitówka, listwy alpiny na stopniu we wnęce od drzwi.

CAR-AUDIO:

INNE : nie będzie żadnych udziwnień, my jesteśmy normalni... :mrgreen:

 

Zakupiłem ją na początku marca 2013. Jestem 3 właścicielem tego samochodu, Poprzedni właściciel w Polsce miał ją od 2001r. Od razu piszę że nie jest to do końca oryginalna Alpina. Oryginalna Alpina dostała w tył w 2007r. i poprzedni właściciel przełożył z niej wszystko do budy 318is. Trochę poniosła go fantazja z tuningiem, było trochę "modnych" :lol: wstawek jak naklejki carbonowe, zderzak mpakiet z dodtakowymi wlotami i halo od e46, kominy zamiast końcówek wydechu z tyłu itp.

 

201304051373.th.jpg 201304051379.th.jpg

 

201303171295.jpg

 

201303171302.jpg

 

 

po kupnie, wymianie szyby i swapie na manuala (switchtronic się wysrał po 40km jazdy tym autem) i wstępnym odsyfianiu:

201303231322.jpg

 

no i po paru dniach:

dsc5108y.jpg

 

sesja jlz1 maj 13' :

dsc6085d.jpg

94371637171379960388715.jpg

dsc6087k.jpg

dsc6089.jpg

dsc6113q.jpg

dsc6105r.jpg

dsc6101z.jpg

dsc6118.jpg

dsc6138w.jpg

dsc6092g.jpg

dsc6143rs.jpg

dsc6100n.jpg

72702940.jpg

48802230161729394137127.jpg

 

 

 

z coczwartkowego poznańskiego spotu:

91944064673424202012516.jpg

97741264673289868692642.jpg

 

leży wydaję mi się nisko:

 

201306041617.jpg

 

 

autko zaliczyło zlot w Austri Worthersee 2013:

94447143017371041216018.jpg

dsc3883d.jpg

dscn2174px.jpg

201304301548.jpg

25560156699989000622517.jpg

dsc3523l.jpg

 

 

 

Autko wygląda obecnie tak (wiem, że fotograf ze mnie żaden :lol: ...)

p09061314180001.jpg

p09061314160001.jpg

p08061321340003.jpg

 

no i parę filmów jak to brzmi:

 

https://vimeo.com/62905927

https://vimeo.com/66936889

https://vimeo.com/65037798

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 169
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Weź, bo już się zaczynam bać :(:/:mrgreen: Generalnie to wydaje mi się, że znam założenie tego forum i wiem, że będzie beka z 1)czterech RUR 2) gałki ręcznego (powiem, że już jest nowa, zwykła seryjna, oryginalna) 3) Oczywista z darków RS (ale tak jak piszę odkładam kasę na OZ breytony) i pewnie dopatrzycie się jeszcze wielu rzeczy, ale chcę je jak najbardziej znać, żeby ewentualnie poprawić na lepsze. Pzdr!

 

Oponki 215/40 na 10j tył i klasycznie 205/40 na 8,5j przód. Docelowo chciałbym na przodie 9,5 na tyle 11j, ale to chyba jak każdy.

 

Mam teraz takie dystanse, że wystarczy z tyłu, że znajdę felgi z et o 10 większym (czyt. et 25) od obecnego i 11j wejdzie na takim spasie jak jest :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z et o 10 większym (czyt. et 25) od obecnego i 11j

To jakie masz et z tylu, bo podajesz ze et0, a jak o 10 wieksze to wychodzi et10 a nie 25? :mrgreen:

 

ET0 mam z dystansem 15mm. Oryginalnie na feldze jest et15 Zakładamy że 11j z et25 założę bez dystansu i powinno być tak samo, bo cal ma 2,54cm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dare opona nawet nazwy nie widać :twisted:

 

 

Ale masz w planach wymianę tych wydechów :?:

 

Po bieżniku widać, że to yokohama parada :P Teraz jeszcze raz trochę rolką podziałałem z wewnętrznym rantem błotnika, no i od kiedy kupiłem dużo twardsze sprężyny od Stammka to już nie trze jak jadę sam, ale wiadomo, że jak auto załadowane to na wybojach coś tam zawsze się obetrze. Już nowe oponki czekają na założenie też yokohama parade 215/40 ale znowu z napisem i wewnętrznym bieżnikiem haha

 

Odnośnie wydechów to nie wiem, pojedyńcza dwururka jest fajna bo seryjna, z drugiej strony boję się trochę z tym kombinować, żeby nie utracić dźwięku, ale w najbliższym czasie i tak będę musiał coś zrobić z katami żeby je podwiescić, bo stracę je bezpowrotnie (ori Alpina) i moze coś się pomyśli czy od rauz nie przerobić tego co jest...

 

Oryginalnie na feldze jest et15 Zakładamy że 11j z et25 założę bez dystansu i powinno być tak samo
teraz pytanie ktore kolo z rozstawem 5x120 przy 11j bedzie mialo et ok 25 :-P

 

no wystarczy żeby był większy niż et25 to jak coś się dołoży dystans odpowiedni i po sprawie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wystarczy żeby był większy niż et25 to jak coś się dołoży dystans odpowiedni i po sprawie :wink:

Bardzo ciezko bedzie ci znalezc 11" felge z et 25, nie mowiaz juz o jeszcze wiekszym et...

 

 

Trza poszukać, najwyżej się zrobi 10,5j... Już widziałem breytony 8j z et 32,5 więc po dołożeniu rantu też byłoby ok ;)

 

Jara mnie taki spas jak mają te Pany z US:

8652691923ce928a74f2o.png

5a7umapy.jpg

 

 

No starałem się coś zrobić z darkami, żeby nie wyglądały jakoś tragicznie i miło, że to doceniacie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza poszukać, najwyżej się zrobi 10,5j... Już widziałem breytony 8j z et 32,5 więc po dołożeniu rantu też byłoby ok ;)

Tak, masz racje ale te breytony po dolozeniu rantu na 11" beda mialy et -8 jak dobrze licze :P

Bys musial szukac takich jak ma G1 ROCK, on ma z tylu 10" z et chyba 32 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza poszukać, najwyżej się zrobi 10,5j... Już widziałem breytony 8j z et 32,5 więc po dołożeniu rantu też byłoby ok ;)

Tak, masz racje ale te breytony po dolozeniu rantu na 11" beda mialy et -8 jak dobrze licze :P

Bys musial szukac takich jak ma G1 ROCK, on ma z tylu 10" z et chyba 32 :)

 

Dokładnie tak jak piszesz, trochę się zaj*bałem, bo policzyłem et 32,5 jak by dla 10 a nie 8j... No ale w każdym razie coś powolutku się poskłada... Najgorsze, że to trzbea zbierać a nie pakować ciągle w fure :-P

 

Paweł ale Twoje też bym z chęcią kiedyś przymierzył :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawialem sie kiedy tu zawitasz i czy wogole zawitasz :mrgreen:

 

tylko opis "skad" mi sie nie podoba :-P

 

Bo ja mam 2 miejsca zamieszkania :-P W Poznaniu pon-pt w gorzowie pt-nd :mrgreen: Słyszałem, że miała być dobra sesja ale pogoda Wam przeszkadzała trochu ostatnio co?

 

Paweł ale Twoje też bym z chęcią kiedyś przymierzył :drive:

A ja Twoje, razem z dystansami, bo jestem ciekaw czy wejdzie mi jeszcze 0,5", z tym ze ja mam opone 245/35 :mrgreen:

 

To kiedyś się trzeba zgadać i pobawić lewarkami :P

 

Ogladalem na zywo nie raz i poiwem tak...spas i gleba jest przeokrutny kozak i do dzisiaj nie wiem jak to sie porusza po drogach :D

 

Co do wydechu to powiem ze na zywo wyglada calkiem spoko-chyba pasuje do tego spojlera.A brzmienie wydechu jest ogień :D

 

Dzięki Stammek :wink: Trzeba jej to oddać, że gada pięknie, dlatego aż strach ruszać wydechu tym bardziej, że co na nią patrze to jakoś mi to akurat tu pasuje, no ale może kiedyś zacznie mnie wk***iać i zmienię.

 

tu coś słychać, ale to i tak nie oddaje tego co jest na żywo :-P

 

trasa na worthersee - Alpina sound

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest i On ;)

 

Katy sa kozackie, choc dla wielu przesadzone,ale taki styl :twisted:

 

 

NO trzeba sie zgadac w koncu na ta sesje w trojke,ale mysle ze to dopiero po 23 czerwca wypali szyha, :mrgreen:

 

Dokładnie, tak krzywo mi się podoba i tak będzie :twisted: Jeśli chodzi o sesję to tak jak Tas piszesz, chyba po 23 czerwca, bo auta myślę do tego weekendu będą wstępnie przygotowane, a nie still under construction :-P

 

Adamek45, a jak wyglada sprawa nadkoli? duzo wypychane czy tak jak wczesniej pisałes gdzies ze tylko rant wewnetrzny?

 

 

Kiedyś był tylko rant wewnętrzny... Teraz jest zdeczka wypchane :lol: Temat do dopracowania :wink:

 

Hej. Ciekaw byłem kiedy tu zawitasz jak zobaczyłem ze rush się zameldował to i Alpiny nie mogło zabraknąć

 

Na temat auta już się sporo wypowiedziałem, trochę trzeba dopieścić, poprawić co nie co i będzie ok

 

Pozdro

 

No w końcu zdecydowałem się, że mogę i tu poprowadzić temat, bo wiem podpowiecie mi dużo rzeczy odnośnie e36 :mrgreen:

Wszystko pamiętam co pisałeś, Twoja e36 była jedną z tych które mnie zianspirowały do kupna tego modelu. Wiadomo, że nie chcę robić tego samego, ale przyznam, że rady od Ciebie są dla mnie ważne :-P Pozdro! piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...