Sowa Napisano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Witam! Dłuższy czas wahałem się czy tą strychninę pokazywać tu na tym forum, sami oceńcie czy powinna tu być czy nie, dodam że ani to TOP ani PRE... Oczywiście zakładając tą galerię oświadczam, że na GF się nie "pcham", gdyż nie mam na to szans choćby ze względu na dystans Moja przygoda z BMW zaczęła się w kwietniu 2006r kiedy kupiłem E30 320i, jednak po prawie roku wyjechałem do Szkocji i tu zacząłem poszukiwania dawcy organów na swap. Tak z przypadku od Polaka ode mnie z miasta znalazła się następna... Chciał bym teraz Wam przedstawić moją bumę, którą posiadam od 2008r. W sumie to jest seria po za zawiasem Eibach'a (springi + amory). Auto można powiedzieć że kupiłem za grosze, co skutkuje tym że trzeba było w nie wkładać. Cały czas je ulepszam pod względem technicznym, jak i wizualnym, ale zanim doszło do takiego stanu trzeba było włożyć trochę pracy i chciałbym Wam pokazać jak to do tej pory wyglądało: Vin: Numer podwozia WBADE52020BG98130 Kod typu DE52 Typ 540I (EUR) Typoszereg E E39 () Seria 5 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy RL Drzwi 4 Silnik M62 Pojemność skokowa 4.40 Moc 210 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor BIARRITZBLAU METALLIC (363) Tapicerka STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN) Data prod. 1996-11-26 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel. S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lusterko wewn. przyciemniane autom. S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna S555A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem S629A CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod. S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS Zmieniarka CD na 6 płyt CD S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk. Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S773A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego L812A ENGLAND VERSION Wersja krajowa Wielka Brytania S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Brak obsługi krzyżowej S880A ENGLISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. angielski S961A SPECIAL ENGINE Silnik specjalny Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera S280A LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr. S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa S540A CRUISE CONTROL Tempomat S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS S853A LANGUAGE VERSION ENGLISH Wersja językowa, angielski Information Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD Kilka (starszych) fotek nie najlepszych: Fotki wnętrza będą... Wymienione graty: Przy okazji wymiany kloszy i regulatorów...: Było: Z prac nad światłami: Pierwotnie tą obwódkę chciałem zamalować farbą, ale pędzelek ją robił straszne smugi - nie kryło, więc użyłem markera, który z czarnego zrobił się brązowy... W efekcie końcowym tego nie widać. Przy montażu nie użyłem ani silikonu ani żadnego kleju, krzyże i zaślepki wokół soczewek trzymają się bardzo dobrze. Efekt: Do tego pasowała by czarna nerka: I na aucie: Wnętrze po wypucowaniu: Trochę plenerowych: Tu widać jaka koza - przydało by się niżej i szerzej: Więc 540tka kupiona była wyłącznie z myślą że będzie dawcą organów do e30. Całość kupiłem w sumie za równowartość samego m62b44 z manualem - kpl. do swapu. Jednak e30 stała w Polsce i po sporych perypetiach z nią odpuściłem ambitne projekty... ...a w Szkocji używałem piątki jako dupowozu. Zastanawiałem się czy jest sens inwestować w to auto, gdyż ciągle coś się dzieje, czy też pogonić... Będąc w Polsce na urlopie zajechałem do Jetronika na hamownię: 298,3kM i 419,7Nm przy przebiegu ok.315tyś. km rozwiało moje wątpliwości Więc nadal inwestuję... Moje stare hamulce nie były już w najlepszej kondycji do tego są krzywe, a czymś to trzeba wyhamować: Do tego są jeszcze przewody w oplocie i zestaw naprawczy do zacisków. Zaciski przy odnowie pójdą w kolor... Do reszty dokupiłem jeszcze szczęki sprężynki do ręcznego i czujniki zużycia, oprócz tego wyszedł luz na tulei wahacza: 198833mil: Zabrałem się w końcu za zrobienie hebli. Zaciski zostały wypiaskowane, wyczyszczone i pomalowane, nowe gumki założone: Piasty wyczyszczone, aby było dobre przyleganie i zmierzone - bicie 0,01mm myślę że nie ma powodu do wymiany: A tak się to w całości prezentuje: Przy aucie robię niemal wszystko sam, łącznie z piaskowaniem, choć warunki mogły by być lepsze (na tamten czas robota pod chmurką, teraz mam mały garaż). Tak więc temat hamulców uważam za zamknięty, wymienione niemal wszystko, przewody metalowe są całe miedziane(kład mechanik 3 lata temu ze względu na brak warunków w tamtym czasie), tak więc mam nadzieję na spokój na następne parę lat Zawieszenie również jest zrobione od A do Z. Przód wszystkie wahacze i końcówki, tył cała belka zmieniona. Sprzęgło nowe Sachs dwa lata temu. Chłodnica, pompka z elektrozaworami, termostat OEM(niepotrzebnie), zbiorniczek wyrównawczy, bo się kruszył w środku, czujnik poziomu płynu w chłodnicy bo się rozpadł razem ze zbiorniczkiem, paski, rolki, klimatronik (był sprawny ale brzęczał), dwa katy (z opla ale dają radę) i jeszcze kilka większych lub mniejszych pierdół. Tak jest jak się kupi tanio... To jeszcze trochę po przynudzam fotkami z postępów doprowadzania do świetności Jakiś druciarz zrobił coś takiego i trzeba było poprawić bo ciekło: Do tego używana chłodnica i zrobione Przy okazji wymieniłem chłodnicę na Nissensa, używkę ale prawie nówka, choć moja była też dwa lata temu nowa ale tani zamiennik i już na samym początku się pociła. W międzyczasie... ...rozpoczęła się trzecia setka. Przebieg 200122mil czas na zmianę oliwy: Kilka ujęć ze spotu: Nie dość że najbrzydsze auto zlotu to niestety jeszcze na zimowym obuwiu... ...więc trzeba było coś z tym zrobić... ...niestety tylko 17": ... i do tego strasznie zajechane... ...jedną udało mi się wstępnie przygotować do malowania, jeszcze tylko umyć. Ręcznie takich wżerów bym nie usunął, z pomocą przyszła wcześniej stworzona do tego celu drut-maszynka: wżerów trochę wszystkie wyczyszczone z każdej strony w podkładzie wypełniającym wżery na to zwykły podkład no i w końcu przyszedł kolor i klar Felgi można było troszkę lepiej zrobić, ale tyle czasu już przy nich spędziłem, że pod koniec nie mogłem na nie patrzeć; można było je wypiaskować ale bałem się, że piasek który posiadam będzie za gruby i chciałem uniknąć jeszcze większych kraterów niż wżery , było by szybciej i ładniej w efekcie końcowym. Z efektu jestem zadowolony, jak na garażową robotę i pierwszy raz to wyszło na prawdę dobrze, teraz wiem co można było zrobić lepiej. Niestety poprawki trzeba będzie zrobić, gdyż pseudo wulkanizator je obdarł :mur: .... "Kapsle" też dostały nowe życie Do tych felg nie przykładam zbytniej wagi, gdyż traktuję je jako przejściowe, docelowo chciał bym 19". I jeszcze parę oczekiwanych wcześniej gadżetów: Kupiłem nowy przepływomierz, gdyż miałem dwie używki, pierwsza pochodziła 1,5roku, a druga nie wykazuje błędów w inpie, ale silnikiem telepie. I znowu na kołkach poprawiałem konserwacje w środkowej części podwozia, przy okazji zmieniłem katalizatory na ori mimo, że wspawane z opla miały się dobrze, ale na łączeniu z tylną częścią wydechu był mały "przeciek" i denerwowało mnie to, nie było głośno ale... Dodatkowo zrolowałem tylne błotniki (plany przyszłościowe). Zrobiłem sobie short shifter (opis w "Zrób to sam") Na dziś trochę sporo, jak przejdzie akceptację dokleję więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 15 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Dobra to lecim dalej... trochę odnowiłem ramiona wycieraczek i założyłem good rain'a: Przy okazji wymieniłem drugą chłodnicę wspomaganie gdyż w poprzedniej alu się utleniło i ciekło. Po wymianie nie zalałem od razu olejem (stał tak dwa tygodnie na kobyłkach), tylko w przeddzień wyjazdu do Polski i okazało się że cieknie na wejściu węży :kwasny: Już mam dość walki z tym :hammer: Niestety nie zrobiłem już tego bo musiałem jechać w trasę... ...do Polski. W takim stanie odstawiłem auto do lakiernika: Maska po kamienowaniu: Tylny zderzak miał dziurę na hak, który całkowicie zdemontowałem i nie chciałem dziury A tu parę nowych gadżetów: Do kompletu brakuje mi tylko progów, na allegro były ale gość nie chciał sprzedać osobno, tylko w kpl. Tylną dokładkę pod zderzak mam ale nie chcę jej zakładać bo mi się nie widzi... Do tego doszła jeszcze maska, której nie ma na fotkach, moja ma popękany lakier w kilku miejscach i lakiernik stwierdził, że jak on to zrobi to za jakiś czas będzie to samo, zobaczymy co na drugiej wyjdzie W czasie gdy auto się malowało, ja się nie nudziłem: Wycieraczka raz jeszcze, stara miała jedno ramię/dźwignię uwaloną, więc trzeba było to zmienić, gdyż mimo że działało to plastikowa osłona obcierała o maskę. Nowy gadżet - szadoł, który potrzebował odnowy Porównanie: Po rewitalizacji: OEMowe PDC Jeszcze parę pierdół: Jeszcze raz uszczelnianie układu kierowniczego i klimy oraz spinki do shadow lina: Po odbiorze od lakiernika, parę takich byle jakich jeszcze bez dokładki i spoilera, które czekały na szklarza gdyż między innymi wymieniałem szybę, bo była wypiaskowana. 201999mil: lakierowanie wymiana przedniej szyby ...lakiernik się nie popisał, tzn zniszczył swoją robotę polerką :hammer: Zostawił holosy, a na jego nieszczęście było słonecznie co tylko uwydatniło je Auto brudne jeszcze, gdyż z tym też miał problem... Zamontowany szadoł, dokładka i spoiler: Listwy były czyste, ale byłem na bezdotyku i chemia tak narobiła. Jeszcze parę takich: Fotki bez obróbki, auto brudne... Zanim skończył mi się urlop w aucie nastąpiły jeszcze dwie zmiany. Pierwsza z nich: Było: Jest: Z kierownicy jestem mega zadowolony a gałka zmiany biegów w planie Ta się nie nadawała do takiego obszycia jak chciałem, ale będzie taka jak chcę... Drugą zmianę pokaże kiedy indziej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KORNEL Napisano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 kawał dobrej roboty ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manius991 Napisano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 kawał dobrej roboty ! +1 kiera fajnie wygląda zmiany na plus tak jak piszesz przydałoby się niżej i szerzej pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad83 Napisano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Porządne koło i będzie gitara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 no no ladnie wyszlo wszystko, skory bajka jak i caly srodeczek jedyne co mi nie pasuje to, ze kierownica jest po prawej stronie pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiloff Napisano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 napiszę to tak : "że też ci się chce" .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Napisano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 podziwiam naklad pracy.dobrze ze zaczales tak jak nalezy czyli najpierw mechanika .gratuluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 15 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 tak jak piszesz przydałoby się niżej i szerzej Będzie już wkrótce Porządne koło i będzie gitara Koło już jest inne, ale niestety gitary nie będzie skory bajka jak i caly srodeczek Fotki prześwietlone i wnętrze wydaje się idealne, niestety to już nie taka bajka, ale tragedii też nie ma Cały czas idzie ku lepszemu jedyne co mi nie pasuje to, ze kierownica jest po prawej stronie Przyzwyczaiłem się "że też ci się chce" .. Uwierz mi że już coraz to mniej, starzeję się chyba szybciej, zaczynam narzekać bardziej Pocieszam się że najgorsze za mną, a teraz zostają już przyjemniejsze rzeczy do zrobienia przy aucie Dziękuję Panowie za pozytywny odbiór, auto jeszcze się zmieniło, ale nadal czeka na zmiany... Jakieś po pucowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek(stb) Napisano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Bardzo fajne auto zmiany na + tylko brak gleby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobon Napisano 16 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Naprawdę śliczna E39, wszystkie zmiany na duży + Strasznie skromny jesteś, jak na to co porobiłeś przy aucie Wyrazy uznania i trzymaj tak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 17 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Dzięki dzięki Gleba będzie, zawias zamówiony i opłacony, czekam aż dojdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KORNEL Napisano 17 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 zawias zamówiony i opłacony, czekam aż dojdzie jaki zawias będzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 17 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Gwintowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mystic888 Napisano 17 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 ÅAÅ. TaTesco? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 17 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Jak dojdzie to pokażę, ale nie będzie to tanie tesko, szkoda by mi było czasu na montaż... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 20 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 W piątek kupiłem w jednym sklepie dwa gadżety do mojej piątki, jeden dotarł dziś (w 3 dni robocze - bardzo szybko ), drugi idzie z germanii, więc mam nadzieję że w ciągu tygodnia dotrze Pudełeczko: A w nim Teraz żeby znaleźć trochę czasu i to zamontować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 5 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Więc doszedł kolejny fant na który czekałem, był mały problem, gdyż producent wysłał mi nie właściwą rozpórkę (do e36), jednak kilka maili ze sklepem i w mega tempie naprawili swój, a właściwie producenta błąd, oczywiście na własny koszt. Jestem zadowolony zarówno z zakupów jak i ze sklepu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 8 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Zbrojenie trwa, na razie półprodukty. Jedna przed a druga po wstępnej obróbce: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 24 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 I takie parę fotek niestety nie skończonego jeszcze auta Wydech: No i tyle z wydechem, bo końcówki są niby z kwasiaka, ale topią się jak wosk, niestety brak sprzętu, owocuje :zly: Zawieszenie: Najpierw zreanimowałem mój stary stabilizator, który powinienem założyć jak montowałem tylną belkę z 535, ale jakoś się zeszło... Do tego nowe łączniki, jeden na przód, drugi przedni był wymieniany w listopadzie do przeglądu... Na fotkach przód jest jeszcze z dystansem 17mm, a na tył miałem 20mm, jednak po złożeniu tyłu okazało się za szeroko i na przód trafił 20 a na tył 17 tak że jest szerzej, jest w sam raz Camber jest na razie na 0 i wolał bym tak zostawić, bo trochę szkoda mi opon, a zawias był już ustawiany z pięć razy i pewnie jeszcze z pięć będzie. Po pierwszym ustawieniu tył był wyżej o jakieś 3cm, wyjechałem z garażu i siadło na błotniku Przy okazji wyczyszczone zostały heble, bo zaczynały brać nie równo Mam nadzieje że wyrobie się do końca tygodnia z tymi końcówkami i poskładam to do kupy, a jeszcze chcę podłączyć PDC Jak poskładam i umyję auto to zrobię lepsze fotki ;)I takie parę fotek niestety nie skończonego jeszcze auta Wydech: No i tyle z wydechem, bo końcówki są niby z kwasiaka, ale topią się jak wosk, niestety brak sprzętu, owocuje :zly: Zawieszenie: Najpierw zreanimowałem mój stary stabilizator, który powinienem założyć jak montowałem tylną belkę z 535, ale jakoś się zeszło... Do tego nowe łączniki, jeden na przód, drugi przedni był wymieniany w listopadzie do przeglądu... Na fotkach przód jest jeszcze z dystansem 17mm, a na tył miałem 20mm, jednak po złożeniu tyłu okazało się za szeroko i na przód trafił 20 a na tył 17 tak że jest szerzej, jest w sam raz Camber jest na razie na 0 i wolał bym tak zostawić, bo trochę szkoda mi opon, a zawias był już ustawiany z pięć razy i pewnie jeszcze z pięć będzie. Po pierwszym ustawieniu tył był wyżej o jakieś 3cm, wyjechałem z garażu i siadło na błotniku Przy okazji wyczyszczone zostały heble, bo zaczynały brać nie równo Mam nadzieje że wyrobie się do końca tygodnia z tymi końcówkami i poskładam to do kupy, a jeszcze chcę podłączyć PDC Jak poskładam i umyję auto to zrobię lepsze fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian Napisano 24 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 ładnie działasz i konsekwentnie, to się chwali... Buńka wygląda coraz lepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 24 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 dzialasz bardzo dobrze pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orzel Napisano 24 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 czym próbowałeś spawać? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 24 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Fajnie że się podoba czym próbowałeś spawać? Najpierw robiliśmy próby MIGiem jednak nie chwytało się, ale mam taniego miga więc nie było pewności co jest przyczyną MIG > gaz (czysty argon) > drut (który wymieniałem oczywiście do kwasa) > materiał... Użyliśmy elektrod co widać po spoinie Z blachą którą dospawaliśmy do puch nie ma problemu, ale końcówki się topią, czy to MIGiem czy elektrodą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sowa Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 W niedzielę mieliśmy spocik w Aberdeen, ale Szkocja jak to Szkocja pogodą nie rozpieszcza, także auto uwalone... A dziś, poniedziałek spontaniczny spot zapewnił mi kumpel z lokalnego forum, którego też osobiście poznałem dziś. Przepraszam ale auta nie zdążyłem jeszcze umyć po niedzieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi