Skocz do zawartości

[E36] 323i - ALPEJSKIE COUPE by Mateusz (B-MM-W)


B-MM-W

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 212
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

  • 1 miesiąc później...

Sezon urlopowy w pełni (przynajmniej u mnie 8) ), więc znalazłem chwilę na wykonanie i udokumentowanie mojego ostatniego modu - montaż pompowanych lędźwi. Postanowiłem zrobić kilka szczegółowych fotek z moich prac - może komuś się przyda. Jak to się mówi dla potomnych.

 

Tak więc chronologicznie:

Najpierw zdemontowałem zagłówek, rączkę uchylania przedniego fotela oraz plastik pod nią. W fotelu pasażera musimy powtórzyć tę czynność podwójnie - z jednej i z drugiej strony. O ile rączka wychodzi bez większego wysiłku, to plastik należy delikatnie podważyć dwoma płaskimi śrubokrętami:

587b3732feba.jpg

 

7e75e73dc4c3.jpg

 

Następnie odkręciłem dwie śrubki znajdujące się pod spodem tylnej osłony fotela. Do odkręcenia należy użyć torx T2 lub T3 - nie pamiętam dokładnie.

c86f1bcbd44f.jpg

 

Po odkręceniu śrubek tylna osłona fotela, praktycznie bez wysiłku odchodzi od stelażu fotela:

7e795933cb60.jpg

 

Teraz troszkę zabawy, mianowicie demontaż tapicerki i gąbki fotela, aby to zrobić musiałem ściągnąć tapicerkę z metalowych zaczepów znajdujących się z tyłu szkieletu fotela. Nie trzeba wyginać zaczepów, jedynie naciągnąłem tapicerkę, uważając przy tym aby jej nie naderwać:

95c48dad88d3.jpg

 

410e1e02ba5c.jpg

 

Kiedy tapicerka jest zdjęta ze wszystkich tylnych ząbków, musimy odpiąć ją jeszcze z dwóch podobnych zaczepów znajdujących się pod siedziskiem. Trzymają one kawałek materiału z oparcia. Następnie kładziemy oparcie i energicznym ruchem do góry zdejmujemy tapicerkę wraz z przylegającą do niej gąbką:

a30e2c4b1bb1.jpg

 

Kiedy mamy nagi stelaż fotela, pozostaje umiejscowić pompowane poduszeczki wraz z pompką i przewodami. Pomoże nam w tym odcisk od drutów fotela pozostawiony na materiale pompowanych lędźwi. Reszta jest już instynktowna:

e3b383d42105.jpg

 

03bef40bf921.jpg

 

e87fb59602d6.jpg

 

14afca612496.jpg

 

Osobiście dla bezpieczeństwa przymocowałem górną część lędźwi, pompkę i kabelki opaskami zaciskowymi tzw. trytytkami :-):

389281aea528.jpg

 

1c5b08ee415a.jpg

 

420b8786b0d1.jpg

 

Na koniec pozostaje doprowadzić wiązkę wraz z gniazdem do miejsca w którym będzie zamontowany przełącznik. Oczywiście jest na to przewidziane osobne miejsce obok dźwigni regulacji położenia oparcia. Zdejmujemy oryginalną zaślepkę - co nie jest takie proste, musimy ją podważyć delikatnie tak aby nie porysować plastiku fotela:

08c62a6fdcc8.jpg

 

A oto efekt finalny:

9bf800d6a6bd.jpg

 

Na koniec pozostaje podciągnąć kabelki pod zasilanie. Zrobiłem to według własnej inwencji pod fotelami, następnie w tunelu środkowym, aż do zapalniczki. Teraz pozostaje mi się cieszyć efektem pompowanych lędźwi, co jest naprawdę bardzo fajnym uczuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...