Skocz do zawartości

[E30] 325e M-tech I by croowab


croowab

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatam wszystkich.

Jestem z Wami od neidawna choć przygoda z BMW już sie trochę toczy.

W sumie zaczeło sie od E36 combi poprzez e46 sedan do obecnej E30.

Zawsze zazdrościłem koledze tej jego coupe'ty i wymarzyłem, że i ja kiedyś taką będę miał.

 

A więc.

Pól roku temu nabyłem "cudeńko" od gościa z W-wy.

Co sie okazało juz po kupnie i kilku kilometrach, że "wdepłem".

Ale stwierdziłem, że nei ma sie co łamać, trza podkasać rękawy i do roboty.

Zainspirowany e30 z tego otóż forum oznajmiłem żonie że.. kilka złoty to będzie kosztoac.

Nawet nie oponowała zbytnio, bo w końcu to cult auto.

 

Ale bez zbędnego gadania.

Auto to E30 325e gdzie już kupiłem z silnikiem m50b25, z roku 1986 .

Oto vin:

Numer podwozia WBAAB510701232399

Kod typu 1251

Typ 325E (EUR)

Typoszereg E E30 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M20

Pojemność skokowa 2.70

Moc 0

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor DELPHIN METALLIC (184)

Tapicerka ANTHRAZIT (0211)

Data prod. 1986-05-12

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S219A SPORT LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry 380 mm

S286A BMW LM RAD/BMW STYLING Obr. BMW, st. le. BMW Styling

S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

S324A LT/ALY WHEELS ELLOPSOID SP.107/MIXED TYR Spojler przedni i tylny

S330 SPORTPAKET

S339A SATIN CHROME Shadow-Line

S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone

S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie

S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe

 

 

Silnik okazał sie że tak powiem "niewystarczalny".

Nie chodzi mi o moc, a raczej o kulturę pracy i moment, ale o tym później.

 

Tak to wyglądało po kupnie:

 

bokprzed.jpg

 

Auto ze szperą 25% chyba coś koło 3.7, nie wiem dokąłdnie bo tabliczka już poległa.

Instalacja gazowa domowej roboty na drutach ale sekwencja.

 

Tak pojeździłęm około 6 miesiecy, zostawiłem żonę na 5 tyg i .. praca w warsztacie od rana do wieczora, a nawet i dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SILNIK

 

Tak naprawdę remont, renowację zacząłem 4 marca.

Wcześniej modziłęm coś z tłumikiem bo grał za głośno, i wymieniłem amorki.

 

Amortyzatory kupiłem BIltein B8 ze springami eibach, ale były dla mnei za miekkie wiec zmainiłem na H&R 30/30.

Amorki były używane ale w dobrym stanie tylko tył wysłałem do regeneracji.

Koszt 400zł ; powrót do standardu + 30% utwardzenia.

Jak to jeździ?

Jeszcze nie wiem, ale za neidługo opiszę.

 

Jak wspomniałęm 4 marca zacząłem auto rozbierać..

 

dscn4452o.jpg

 

Wyleciało generalnie wszystko, łącznie z silnikiem.

dscn4477c.jpg

 

a tydzięn później komora silnika wyglądała już tak:

 

037jmi.jpg

 

A więc teraz kilka słow o silniku.

 

Poprzednie serducho choć jeszcze zdrowe nie dawało mi tego co bym chciał.

Silnik trzeba kręcić powyżej 4 tyś aby to jechało, a to się wiąze ze zużyciem zupy pędnej.

Gazoliny nie trawię wiec instalacja która była wyleciała z hukiem.

Szukałem jakieś 3 miesiące silnika nadającego sie do swapu.

Chciałem skorzystać z usługi warsztatów polecanych na forach, ale chłopaki są daleko ode mnie, więc musiałem pogrzebać sam a raczej koledzy mechanicy z moją mała pomocą.

Frajda jest jak sie człowiek napracuje i są tego dobre efekty.

 

Znalazłem 528 z '99 a wieć m52tu.

Kupiłem całego anglika żeby później nie było, że czegoś brakuje.

Swap zajął nam 2 tyg i jeszcze nie jest do końca ukończony bo silnik nie jest odpalony.

Z e39 przeszczpilismy

silnik + skrzynia

003nar.jpg

Przy silniku było trochę zabawy.

Miska od m50, i już pompa oleju z m52 nie pasowała.

Smok był za długi, wiec znalazłem na allegro za stówkę pompę od e46 z krótkim smokiem.

W misce było trzeba trochę porzeźni aby zmieściłą sie do M52, ale sie udało bez wiekszych modyfikacji. W bagnecie od m5 zrobiona diura i dospawany kruciec od odmy.

Dwumas został + nowe sprzęgło bo stare się kończyło

łapy od e36 na poduszkach asymetrycznych.

serwo i tu może sie komuś przyda laguna 1 (no w morde, sam nei wiem jak do BMW można coś z renault wsadzić) ale pasuje, tylko kruciec trzeba skrucić i przedłużyć trzpień wchodzący w pompę hamulcową.

Chłodnica z e46 plus zbiornik wyrównawczy z e36 diesel, przec co nie pasował ori filtr powietrza, wiec został zakupiony K&N, w późniejszym czasie odizoluję go od silnika.

Do tego wspomaganie z e36.

I wylądowało to wszytko tutaj:

009wwi.jpg

 

Wydech:

Barany chyba coś z TAtechnix.

Ori z m52 bym zostawił, ale jeden wychodził centralnie w łąwę, wieć latwiej było wstawić barany które po małych przeróbkach pasowały idealnie.

021mht.jpg

po owinięciu bandażem

012iin.jpg

Dalej wsadziłem ori katalizatory z sondami z e39, i końcowy wydech remusa, może to w późniejszym czasie zmienię, ale na razie zostanie.

Co prawda wydech sam spawałem mag'iem, wiec spawy nie są piękne, ale pieniądz też sie liczy.

 

KOmputer został wyczyszczony przez Pawła z Åodzi, jutro pierwsza próba odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz chyba najważniejsze, a mianowicie zmiana koloru.

Stary delphin metalic się zmatował, i auto przybierze ciemniejszego koloru a dokłądniej z palety BMW nr 475 Black Sapphire.

 

Kilka zdjęc poglądowych, jak to auto wyglądało kiedyś....

img0682lp.jpg

326dy.jpg

 

Auto rozbierałem do blachy, została tylko instalacja i deska.

Buda nie byłą strasznie zgnita, jednak troszkę rudego było, wiec trzeba było sie tym zając.

 

Bagażnik wyczyściłęm, i najpierw podkąłd reaktywny.

028dcs.jpg

 

POdłoga w środku też była gdzieniegdzie rudawa, wiec szczota druciana na flexa, i jazda..

potem podkad

 

029cwx.jpg

Na minie przyszedł podkład na to jeszcze elestycza powłoka i wygłuszenie matami gms 04.

037pq.jpg

 

Ale o wygłuszaniu to może innym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe będę wklejał wszystkich zdjęc, ale tak pobieżnie.

Fakt, pracy jest dużo, od 4 tyg po 10h dziennie.

 

Buda został pomalowana..

kilka fotek z przygotowań ..

Tu widac troszk betonu, ale to naprawdę minimalnie..

 

048hu.jpg

 

i druga strona

052lx.jpg

 

Na to przyszedł natrysk:

059t.jpg

 

Dzień stępny to matowanie, i do komory..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zona ma tego już serdecznie dosyć.

Nie widziałe mnie 4 tyg.

Ale zrekompensuje mi to efekt końcowy.

 

Tu zdjatko budy jeszcze w kabinie po zdjeciy papierów

039lg.jpg

 

Tu dziurek od szybra.

Mój stary był przysrdzewiały i krzywy.

Udało mi się na allegro znaleśc łądny, prostu i bardzo dobrej cenie.

Uszelki tylko będę musiał zamówić nowe.. jak znajdę.

 

042yi.jpg

 

Maseczka się ładnie świeci:

http://img94.imageshack.us/img94/8751/044ka.jpg

 

A tu tył, już zdązyłem wcisnąc światła, z czasem planuję je zmienić na jakies ciemniejsze, ale w szytko w swoim czasie.

 

051nmo.jpg

 

I tu jeszcze zdjęcie przyciemnionej szybki

052my.jpg

 

Przyznam, że te kliny do uszczelek szyb to.....

Palce mam poździerane.. ale szyby siedzą, jeszcze tylne muszę raz włożyć od razu z obramówką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koloru to długo sie zastanawiałem...

Ale padło że..

kolor, silnik, i kilka elementów zmieniam...

Skoro i tak nie jest to oryginał..

 

No wlasnie i to mnie martwi, most mam dośc krótki ale ze małą szperą.. w m50b25 potrafiło czasem zarzucić, ale tu moze być.. wiecej ogłady musze nabrać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sie okazało, że złożyliśmy źle wspomaganie.

Oczywiscie wspomaganie nie było, więc z e36, plus pompa z silnikiem była...

Ale na listwę odwrotnie założyliśmy przewody.. jutro poprawka, bo kierownica żyje swoim życiem....

 

Zostało podłączyć obrotomierz, wskaznik temp wody. i łądnie zaizolowac kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIestety funduszy w tym roku nei starczy na nowe fele, wiec te co mam pomalujemy w kolor nadwozia z innym odcieniem..

I tak je zmienię (może bbs rs) wiec te będą w kolorze (bandit)

 

Zostały wypiaskowane, nałożony nastrysk

036mi.jpg

 

035eb.jpg

 

Jutro powinny być pomalowane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci, że kolegi autem jechałem, miazga naprawdę

 

160km/h na 5. biegu silnik kręcił niecałe 5000 obr/min

 

ale wciskanie w fotel masakryczne, a na 3. biegu du** jeszcze żyje własnym życiem

 

Dzisiaj była dziewicza przejażdzka.

Co prawda bez drzwi, maska, błotników czyli sama buda.

Koła akurat 14 cali z jakiegos vw, ale teraz wiem co maiłęś na myśłi..

Na tych kołach nawet na 4 miotało nim jak szatan :)

 

Kolega mechanik który robił mi swapa zrobił kólko na placyku, wysiadł i przez następne 30 minut nogi mu sie trzęsły :)

Wcześniej miałem M50B25 i to nie ma co porównywać do m52tu banan na gębie cały dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj składałem drzwi..

Cały dzień i jeszcze nie skończyłem.. żeby to poustawiać to tragedia, regulacja podkłądkami, na mimośrodzie... lewe zostało mi jeszcze ustawić, podłączyć Kabelki i tapicerki.

A tu kilka zdjec:

 

Lotka na klapę:

063my.jpg

 

Ten wydech remusa to nie do końca to co bym chciał.

Te batony chyba wytnę i wspawam dwie łądne rurki z kwasu, ale to plan na za miesiąc może dwa

080li.jpg

 

Tutaj mamy drzwi na stojaczku

092cpd.jpg

 

i druga strona

093dtr.jpg

 

śmiesznie wygląda auto bez zderzaka i pasa przedniego :)

094du.jpg

 

A tutaj już spasowane prawe drzwi:

095np.jpg

 

096dd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruby projekcik :twisted::twisted: wnętrze będziesz wrzucał czy wstawiasz kubły i klatke?

W tym roku już raczej nic nei zrobię.. chyba że wpdnie kilka złotówek.

Ogólnie wnętrze jest wygłuszone dobrymi matami.

Alu na podłogę i wszystkie boczki matami gms 01 czyli zamkniętą piąnką.

Moja wykładzina nie jest w najlepszym stanie więc będę szukał łądnej ciemno szarej.

Klatki nie planuję, zona mnie zabije :)

Ale siedzenia wymięnię na recaro i obszyję brązową skórą.

Poza tym wiele zmian we wnętrzu nie planuję, no może boczki też dam do obszycia w kolor siedzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...