Skocz do zawartości

[E30] 335i Torsa


TORS

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo duzo tutaj juz aut i ludzi których znam więc i ja sie zaprezentuje! :)

Auto nigdy nie bite i od

pierwszego właściciela choć z dość sporym przebiegiem 296 000km. Oprócz

zawieszenia m-technic niższego od serii o 15mm i głębszych foteli

sportsitze z wyposażenia nie miało nic! pierwszą zmianą w aucie było zainstalowanie

szelkowych pasów schroth. Potem jak chyba każdy z nas stwierdziłem że auto

na fabrycznych felgach nie wygląda zbyt okazale więc trafiły do mnie

15" zendery, które jednak chwile później ustąpiły miejsca również

15" felgom ALPINA z BMW e21. Następnie

kierownia MOMO Corse. Auto wyglądało troche terenowo więc po kilkudniowym oczekiwaniu na koniec aukcji na ebay.de stałem się szczęśliwym posiadaczem amortyzatorów bilstein b6 wraz ze sprężynami H&R obniżającymi auto o 80mm z przodu i 60mmz tyłu.Udało się kupić el. szyby wraz z el. szyberdachem i bardzo rzadko spotykane w e30 uchylne szyby tył. Następnie tyla kanapa z podłokietnikiem. Następne zakupy były już podyktowane chęcią posiadania czegoś co było tzw. rarytasem e30 tj. wsteczne lusterko M-technic, czy halogeny. Wnętrze potraktowane zostało beżowo-czarną skórą. Doszły jeszcze przednie dymione kierunkowskazy i tak skończyły się fundusze na dalsze modernizacje! potem wjazd do Niemiec w celu zarobkowym,

oczywiście przeznaczonym na auto! Z wyjazdu na 3-4 miesiące zrobiły się

prawie 2 lata, ale zarobione pieniądze nie poszły na marne! Zakupiłem tylne

fioletowe lampy star-tec i przednie orginalne Black-Hella od BMW m3. Auto

zaczęło nabierać wyglądu więc za wyglądem zewnętrznym poszły i zmiany w

audio! Autko trafiło do jednego z najlepszych w tej branży, a mianowicie

Wiecha ktory zajoł się zabudową. Spodziewałem się że w aucie będzie

słychać dobrą muzykę ale nigdy nie przypuszczałem, że aż tak świetnie

wszystko będzie grało! Tutaj wielkie podziękowania dla Wiecha! Następnie w długie zimowe wieczory wypolerowałem kolektor dolotowy i przepływomierz w silniku przez co wyglądał on znacznie lepiej. Smaczku dodały jeszcze czerwone wskazówki i aluminiowe ramki zegarów. Następnym zakupem były felgi! Kultowe już 3 częściowe BBS RS z BMW e34 w rozmiarze 8 i 9x16 cali. Wypolerowałem ranty a śrubki poszły do chromowania! W między

czasie udało się skompletować zestaw ospojlerowania M-technic 1, które

idealnie pasuje do wąskiej lampy! Auto trafiło do

blacharza, a potem położony został nowy lakier z domieszką fioletowej

perły. Dołożyłem wydech Bosal Sport i rozpórki zawieszenia przód i tył. W

ostatni dzień przed zlotem BMW w Rzemieniu w roku 2007r. doszły dystanse ze

zmianą rozstawu śrub z 4x100 na 5x120 potrzebne do założenia felg i opony

Toyo Proxes w rozmiarze 195/45R16 na przód i 215/40R16 na tył i zestaw

xenonów BOSCH o barwie 4600K. Auto mimo złożenia w pośpiechu dojechało na

impreze i zgarnęło nagrodę za najładniejszy samochód zlotu! Skoro już BMW

zaczęło pięknie wyglądać to pasowało by i równie ładnie jeździło! Wybór od

początku był jedyny słuszny! SWAP! Długie analizowanie co pod maską będzie

najlepsze, zaowocowało wyborem poczciwego choć starego m30b35! Potrzeba

było masę części więc zakupiłem całe BMW e34 535 z 92r. z przebiegiem 155

000 by wyciągnąć z niego potrzebne elementy. Na modernizacje była cała zima

więc z niczym się nie spieszyłem a priorytetem była dokładność! Åapy do

mocowania silnika zakupione zostały w Niemczech by była pewność że wszystko

spasuje idealnie. Prace nad silnikiem trwały ok. miesiąc ale wszystko

wykonywałem praktycznie sam. Dla lepszego rozłożenia masy został on

maksymalnie przesunięty do tyłu. Przed włożeniem został jeszcze pomalowany

na czarny mat, a oznaczenia zostały przepolerowane. Silnik odpalił za

pierwszym razem i po złożeniu całego osprzętu można było cieszyć się z

jazdy już dość szybkim BMW. Dla lepszych wrażeń wymieniłem drążek biegów na

short shift od Z3-M pozwalający na szybszą zmianę przełożeń. Jednak dyfer o

przełożeniu 4,10 okazał się zbyt krótki do normalnej jazdy i musiał ustąpić

miejsca większemu i wyposażonemu w szpere dyfrowi o przełożeniu 3,64 postanowiłem zamontować poł-klatkę bezpieczeństwa wykonaną z kajneru przez znajomego

fachowca za przysłowiową flaszke :) Skoro auto już bardzo dobrze

przyspieszało należało zadbać by równie dobrze hamowało! Tylne bębny

ustąpiły miejsca kompletnym wahaczom z tarczowymi hamulcami z BMW e36

compact, a na przód zostały założone nacinane tarcze ATE Power Disc o

średnicy 300mm od BMW e46. Od razu zawieszenie zostało zmienione na rozstaw

5cio śrubowy, by można było założyć felgi bez dystansów, oraz zagościły

twarde tuleje wahaczy od BMW m3 e36. Ostatnim etapem było zalegalizowanie

SWAPu! Udałem się więc do rzeczoznawcy, który po przeglądzie wydał

pozytywną opinie i dołączył pismo dzięki któremu w dowodzie rejerstracyjnym

samochód nazywa się teraz BMW 335! :twisted: Większość prac wykonywałem

samodzielnie i dlatego końcowy efekt cieszy jeszcze bardziej

 

AUDIO:

-system trójdrożny Velocity 2 głośniki 13cm średniotonowe, 2x20cm

niskotonowe, 2 tweetery MacAudio, 2xdwie zwrotnice do podziału pasma

-wzmacniacz Crunch 1000W czterokanałowy

-sterownik Alpine CTA-1502 + zmieniarka na 6cd

-skrzynia basowa EMPhaser

 

z39ls6my5.jpg

 

z31co1wn4.jpg

 

p1050880cq4.jpg

 

11vl6.jpg

 

54080214ti5.jpg

 

78805809iz5.jpg

 

ab56665003b552bc.jpg

 

97c88eb4440f2a77kk6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 201
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

TORS moje zdanie znasz na temat twojego samochodu.

Jest po prostu piękna. Zdecydowanie jedna z najpiękniejszych E30 w Polsce.

Naprawdę nie ma się do czego przyczepić, jak dla mnie wzór do naśladowania.

 

Fajnie że trafiłeś na nasze forum, z tym że myślę że znajduje się w niewłaściwej galeria.

 

Panowie Adminowie proszę przerzucić temat do GS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz stary tylko twojego samochodu mi tu brakowało.Oczywiscie nie w tym dziale ale to nie istotne najważniejsze że zaprezentowałeś jedno z najlepiej dopracowanych E30 w Polsce na łamach tego forum.

Co tu dużo mówić I liga jeżeli o E30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no no same ciepłe słowa :) Jak czytam takie komentarze to nie załuje ani jednego dnia spędzonego w garazu! Widać ze było warto! Yaku szybki są lepsze od elektrycznych! Tutaj nie trzeba nic naciskać a one i tak zamykają sie same :D Zdjęcia klatki poszukam i wkleje jak tylko znajde chwilke :) Ciesze sie ze się wam autko podoba! PS. Co do umieszczenia auta w tej galerii to niestety ale tylko MOD ma mozliwość mnie przeteleportować do GS :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja moge tu napisac.Na pewno Tors jest postacią czołową jesli chodzi o przeróbki Bmw a dokładniej e30.Zaliczm go spokojnie do czołowki ludzi którzy potrafia ze smakiem zrobic auto i w tym wszystkim znać umiar żeby nie przedobrzyć a to jest bardzo trudna sztuka żeby w pewnym momencie nie przegiąc a często dąży sie do doskonałosci i wsadza i wsadza i nagle spostrzegamy że auto zaczyna coraz mniej sie podobac.Tu u Torsa jest wszystko w należytym porządku i robi niesamowite wrazenie i również niesamowicie ryczy i lata po asfalcie.Dla mnie zalicza sie do piewrszej 5ki w e30 jakie znam jakie jeżdża w Polsce a moze nawet w pierwszej 3 - ce.Jest to dobry przyklad jak nalezy zrobic dobrze e30 dodajac tu swój styl ,swój pomysl jak np .nie tuzinkowe fotele (kolorystyka) czy inne detale.Naprawde autko piekne..pozdrówka Torsik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...