Skocz do zawartości

[E30] Wąska'85 by Mariusz --> Made in BRP


Mariusz_BRP

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem, dziś nowy projekt zacząłem ;)

 

Autko, o którym będzie dziś mowa jest ze mną od prawie 3 lat.

Ostatni rok przestało w schronieniu igieł spadających z drzew rosnących przy moim domu.

 

Dziś powoli rozpoczyna się jej nowa historia.

 

Zieleniakowóz - Redbull'owóz wyszedł z fabryki jako bardzo bogata wersja posiadająca:

- Dwa Elektryczne lusterka

- Szyberdach manualny

- Check control ;)

 

Ujrzała światło dzienne w marcu 1985 roku, wyjeżdżając jako Coupe i pozostała nim do dziś :)

Jest to jeszcze wersja przed face liftingiem.

 

Pakiet ospojlerowania tj. spoiler i dokładka firmy Pfeba.

 

Tak wyglądała dawno temu ;)

 

th_1-1.jpg

 

Później dostała utwardzane i skracane amortyzatory wraz z niższymi springami.

A także wpadła na pokład szpera S3.91

 

th_2-1.jpg

th_3-1.jpg

th_5.jpg

th_5118d32f296d5f05.jpg

th_6.jpg

th_7-1.jpg

th_8.jpg

 

Jako, że poprzedni właściciel zmęczył trochę silnik i poprawił mu apetyt na olej to został on wyrwany z tej Oliwkowej Eciochowej karoserii, która do dzisiejszych dni jest uzbrojona w oryginalne mastyki na przednich błotnikach, które nie były nigdy ściągane.

 

Karoseria jest w bardzo ładnym stanie, przede wszystkim jest prosta, o co bardzo ciężko w E30... Co do progów to również jest bardzo dobrze, jedynie kwadraty pod nogami wymagały poprawki ale to raczej standard.

Co do lakieru to o tym będzie też nowa historia, więc o tym później! :)

 

Dawcą silnika miał być Japończyk - Toyota

Oczywiście zasilana gazem, gdyż jak każdy wie benzyna jest bardzo droga

1-5.jpg

2-4.jpg

 

Jednak z powodu odnalezienia innego dawcy:

3-3.jpg

 

Podjąłem decyzję, że Toyota zachowa swoje organy i będzie woziła na palecie cudze.

W roli znieczulacza występuje nasz patron medialny Red Bull'nik ;)

 

4-1.jpg

 

Aby za bardzo się nie rozpędzić pod wpływem Red Bulla, postanowiłem od dawcy zabrać jego hamulce z logiem M tak jak Mariusz :D

 

DSCF6941.jpg

DSCF6942.jpg

 

 

Ze strony technicznej, silnik będzie się składał z dwóch silników :twisted:

Dostanie kilka elementów z bardzo dobrze Wam znanego motoru z tego forum, jak i kilku innych ciekawych elementów z ciała dawcy :-P

 

Jutro składania wszystkiego do kupy ciąg dalszy!

Do usłyszenia jutro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Znajoma pokrywa cewek :-P

Zapowiada się kolejne szybkie E30 na forum :wink: Mam nadzieję że specjalizacja będzie street a nie drift :-)

 

Podejrzewam, że o tej pokrywie możesz wiedzieć więcej niż każda inna osoba z tego forum :]

Dobra robota, choć będzie trzeba poprawić, bo poprzedni silnik ją pobrudził trochę :)

 

Specjalizacja auta to street na ładnych kołach ale też nie kastrowanie emeczki aby się nie zamuliła ;)

 

Dodatkową specjalizacją (jak sama nazwa wskazuje Zieleniakowóz) będzie dowóz ogórków, sałaty oraz wszystkiego co zielone z rynku do domu.

 

Wąska lampa z silnikiem od Mki :shock: tego chyba jeszcze na forum nie było :-P

ale będzie rakjet`a ,z zaciekawianiem będę śledził ten projekt .Powodzenia! :wink:

 

Będzie to pierwsza M-ka z przelewową pompą w wąskiej lampie na pewno ;)

No i postaram się aby wyróżniała się czymś od innych.

 

 

Jest to oczywiście S50B32.

 

 

Co do dzisiejszych postępów to motorownia jest już złożona i gotowa prawie do upychania w E30. Dziś z bratem (oraz nieocenioną pomocą tokarza) przerobiliśmy pompę olejową aby pobierała olej za pomocą dwóch smoków z dwóch miejsc tak jak jest to w S50B32 oryginalnie, tak aby zapobiec zatarciu podczas przechyłów silnika. Było trochę spawania w aluminium i toczenia ale wyszło bardzoooo fabrycznie, w końcu prawie w fabryce robione :twisted:

 

No i uzbroiliśmy miskę w dodatkowe czujniki ;)

 

Dla ciekawskich - tak wygląda przelewowa pompa oleju w m3 3,2.

DSCF6947.jpg

 

DSCF6952.jpg

 

Miało być więcej zdjęć abyście mogli popodziwiać budowę miski ale aparat powiedział:

lowbattery1.gif

 

Jutro odbieram sprzęgło, docisk oraz jednomas ( 10kg lżejszy od emkowego zamachu) od Radzika i zaczynamy skręcanie motorowni ze skrzynią :D

 

W międzyczasie m20b27 będzie odjeżdżało do krainy wiecznych autostrad :mrgreen:

 

 

Do zobaczenia jutro :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że o tej pokrywie możesz wiedzieć więcej niż każda inna osoba z tego forum :]

Dobra robota, choć będzie trzeba poprawić, bo poprzedni silnik ją pobrudził trochę :)

 

Można by powiedzieć że znam ją na pamięć ;]

To nie silnik ją ubrudził... Jak będą Ci zaglądali na spotach pod maskę to bij po łapach obmacywaczy :-P

 

Masz zegary od eM czy będzie dodatkowy guage do temp. oleju? Poziom oleju rozumiem jest? Zastanawiałem się czy u siebie ładować od poziomu oleju. Nikt tego nie przerabiał w B28...

 

BTW. dobra robota :wink: Nie zapomnij aparatu naładować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by powiedzieć że znam ją na pamięć ;]

To nie silnik ją ubrudził... Jak będą Ci zaglądali na spotach pod maskę to bij po łapach obmacywaczy :-P

 

Masz zegary od eM czy będzie dodatkowy guage do temp. oleju? Poziom oleju rozumiem jest? Zastanawiałem się czy u siebie ładować od poziomu oleju. Nikt tego nie przerabiał w B28..

 

 

Zapewne będą dodatkowe wskaźniki od tych dodatkowych wynalazków :mrgreen:

Walczę aby auto nie straciło swojej cultowości, (bądź co bądź zegary muszą być;))

 

DSCF7028.jpg

Dalsza część miski została owiana tajemnicą, tylko Strefa 11 wie co z nią jest :twisted:

 

Poziom oleju jest oczywiście tak samo jak i będą wszelkie możliwe czujniki i jeszcze trochę aby S50 nie smuciło się za bardzo. Będziemy je co jakiś czas badać :D

 

 

 

Co do dzisiejszego dnia to rano przywitała mnie e30 trochę zakurzona, po tak długim postoju:P Zrobiłem kilka zdjęć, szyberdachu, drzwi, mastyk na błotnikach i stwierdziłem, że Eta po prawie 400 tysiącach kilometrów bardzo ładnie się zachowała:)

Kilka zdjęć z tej radosnej chwili:

DSCF6978.jpg

DSCF6980.jpg

DSCF6981.jpg

DSCF6982.jpg

DSCF6984.jpg

DSCF6987.jpg

 

 

Później zabrałem się z bratem za odkręcanie wydechów, wału i całej reszty aby bezpiecznie wyciągnąć silnik bez najmniejszej ryski w komorze silnika ;)

DSCF7012.jpg

DSCF7014.jpg

 

 

Tą wspaniałą pracę przerwał mi P. Radzikowski i pojechałem po odbiór mojego zestawu od niego. Całe trzy godziny tułaczki po Warszawie a ja chciałem już wyrywać tamten silnik.

Opłacało się jednak poświęcić ten czas dla tego widoku i tak dobrej roboty :)

Jednomas 6kg, Docisk splanowany i sprawdzony na wszelkie możliwe sposoby.

Sprzęgło miało iść z M5 E34 ale okazało się za słabe.

Na pokład wpada sprzęgło z pancernymi sprężynkami i wzmacnianymi okładzinami.

 

Dodatkowo złapałem kuriera z pompą Walbro GSS341 255L/H

Zastanawiam się teraz co zrobić ze zbiornikiem i czy go jakoś przerabiać...

DSCF7035.jpg

 

 

 

Plan na dzisiaj zrealizowany, jutro będzie mordęga :)

DSCF7041.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się skończy to można będzie oglądać ;) Teraz milion części leży na podłodze w garażu tak samo jak i w bagażniku itp. Nie ma co oglądać.

A Garwolin faktycznie bardzo blisko :wink:

 

Zobaczymy jeszcze jak wyjdzie strojenie auta, w końcu przepływki nie będzie tutaj :-D

 

Taki bynajmniej jest plan :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się jak mogę ;)

 

Dziś będzie krótko bo nie chce mi się nic więcej pisać.

Tak wyglądało wszystko po pierwszym ataku:

Sia.jpg

 

 

A tak pod koniec dnia:

Sia2.jpg

 

 

Silnik siedzi prosto, jutro poprawki przy wydechu, łączenie ze skrzynią i będziemy go ładować już po raz ostatni miejmy nadzieję :mrgreen::twisted:

 

 

Dzięki tej pokrywie cewek bardzo fajnie motor komponuje się z chromowanymi elementami i auto nie traci cultowości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, ja mam nadzieję, że dekiel cewek pomalujesz na czarno i wy***iesz ten korek, bo w wąskiej nie przystoi :mrgreen:

 

pozdro

 

 

Ten korek to już dawno chciałem wymienić na jakiś oryginalny.

Najgorsze w nim jest to, że nie przylega nawet dobrze do pokrywy tylko się rusza...

Chyba Sznicerowskie podróby się tutaj trafiły czy jak tam mówią Dare ACS ;)

 

Co do pokrywy cewek to sam nie wiem, raz podoba mi się czarna a raz ta spolerowana (bo komponuje się z chrome-linem,, czarna kojarzy mi się z shadow i szeroką lampą), będę zmieniał najwyżej :wink:

 

 

 

Skrzynia będzie 5biegów z M3 E36 oczywiście, nie chciałem 6biegów i dlatego została sprzedana.

 

Nad wydechem ciągle myślę, końcówka na pewno będzie ciekawa :D

 

 

Pozdro! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...