Skocz do zawartości

[E30] ALPINA Style 332i Płock.


Jaco Plo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich fanów BMW a w szczególności modelu e30, w końcu po kilku próbach odrestaurowania jakiejś e30tki udało sie to zrobić porządnie- mam nadzieję:

 

Baza to BMW E30 323i automat.

rok produkcji 1985.

wnętrze w kolorze nutria

kolor lakieru bahamabeige nr 170

silnik BMW ALPINA 3.2

skrzynia od M3 E36 3.0

dyferencjał 4.11 ze szperunkiem 25% ale bedzie zmieniony na 3.23 ponieważ troche za krótki .

3D jak widać koła i opony z epoki ale zauważyłem że coś mnie na nich nosi rozmiar to 205/60R15 - tu proszę o podpowiedzi dlaczego tak może się dziać?

 

Auto chciałem zaprezentować na German fest w Tarnowie niestety czas jaki jest potrzebny do odbudowy po godzinach jest zawsze skąpy i tak nam go zbrakło. Szczególne podziękowania dla kolegow, Destee Howbee, Fisz, Adi, ST Kamo, i oczywiście dla naszego lakiernika Mariusza.

 

ponizej kilka zdjęć mojej E30:

 

20100710032.jpg

 

20100711y.jpg

 

20100713008.jpg

 

20100715001.jpg

20100715.jpg

 

Więcej zdjęc zamieszczę jak tylko znajdę czas.

 

Cenię uwagi - chciałem jak najwięcej z oryginału - pozostaje jeszcze wnętrze ale to chyba nieosiągalne? oraz jakieś nowe koła ALPINA, Pozdrawiam. Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaco Plo Fajne e30! Pomysl z alpina ciekawy! Co do felg to BK racing lub szukanie ori 16" ktore i tak beda duzo drozsze od nowych BK. Co do noszenia na oponach to zmien fele i daj nizszy profil opony a problem zniknie! Wnetrze to dwa wyjscia! Albo kuuuuupa kasy i grzebanie po ebayu albo bardzo dobrze wprawiony tapicer i material z wzorem podobnym do paskow alpiny z ori foteli! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nosi dupę przy przyspieszaniu, w sensie auto gubi przyczepność to myślę, że z takim piecem i z takim wąskim kołem to jest to normalne. Jeśli auto normalnie przyspiesza i nie gubi trakcji tylko czuć, że buja nim na lewo i prawo i myszkuje po drodze to winne temu mogą być baloniaste opony, wydymany zawias (luzy na łożyskach, wyjechane elementy gumowe zawiasu: tuleje, poduszki itp.)

 

Nie wiem jaki masz teraz zawias, ale zwykłe twarde porządne sprężyny np. Weitec 60/40 do tego twarde amory b8 albo tańsze mts, tat i powymieniane elementy gumowe zawiasu na nowe mogłyby dużo pomóc.

 

Jest jeszcze opcja gwint specyfikacja drift i poliuretany, ale wtedy to plomby w górnej szczęce Ci powypadają.

 

Ja uważam, że do auta zrobionego w tym stylu, z takim piecem, żeby ładnie wyglądało i mogło bez przeszkód pozapiedralać wystarczy właśnie jakiś zawias 60/40 albo 75/55 i do tego oryginalna szesnastocalowa felga ALPINY chyba 8 cali były najszersze. Wtedy oponę z wyższym profilem można założyć i będzie jeszcze ten komfort jazdy po naszych wspaniałych drogach.

 

Repliki Alpiny BK 17 cali miałem i osobiście mogę polecić, ale raczej do powolnego wożenia du** i wieczornego lansu. Do takiej felgi żeby to ładnie wyglądało zakłada się raczej niskoprofilowe opony, a wtedy każdą studzienkę czujesz na miednicy i trzeba uważać, żeby nie wyłapać jakiejś większej dziury, bo słuchy chodzą, że zbytnio wytrzymałe to one nie są. Ja osobiście ich nie pokrzywiłem, ale z autem obchodzę się jak z jajkiem.

 

Kwestia kasy, można zawias przerobić na 5x120, wtedy lepsze heble i więcej felg do wyboru (ori 17 ALPINY)

 

Dobra koniec pieprzenia bo się trochę naprodukowałem, masz kumpli tam ogarniętych w Płocku, to niech doradzają :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale za***ista replika alpinki :-P Koniecznie pasy na boki I chyba lepiej by było bez progów mt-1 z boku tylko przód zostawic

Jeśli chodzi o noszenie to tak jak wyżej musi byc zawias i niższy profil Przy tej mocy silnika żadne koła i zawias z epoki nie dadzą rady

 

tak bym ją widział tak 8)

 

e30b6.jpg

 

a tutaj z mt1

 

fdgfdgfdy.jpg

37673456.jpg

78330483.jpg

 

i jeszcze taka

 

c1alpina1.jpg

 

 

A ori spoiler alpiny macie :twisted: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedzi. zawieszenie jest MT I czyli B8 z przodu czyli gruba laga gazowo olejowa, z tyłu są amorki utwardzane i spręzyny -40, zawias cały nowy, wszystkie gumy tuleje sworznie , nowe przewody hamulcowe i paliwowe, w zasadzie to wszystko co można w zawieszeniu wymienić to jest wymienione. i chyba na powrót zamontuję ori wahacze ponieważ na tych od M3 3.2 e36 przód dodatkowo pływa.

 

 

co do spojlera to jest poszukiwany hehe. nie miałem okazji jeszcze takiego spotkać, felgi pewnie też pozmieniam ale musze najpierw sprzedać te co mam a mam dwa komplety .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś ogarnąlem "pływanie" wahacze - nowe od M3 były za to odpowiedzialne, zamontowałem stare z nowymi sworzniami i jest git, a czuć było po całej budzie,.

 

Silnik już dawno kupiłem jest już w drugiej mojej e30stce.

 

[ Dodano: Nie Lip 18, 2010 7:51 pm ]

z tą przednią dokładką, to ktoś nie oblatany w temacie mógł by uważać ją za niezłe agro :mrgreen:

 

piękny kolor i kawał pieca

 

dorwałeś ją z Ryk w lubelskim ??

 

tak rejestracja z Ryk ale koleś mieszka w Wawie.

 

[ Dodano: Nie Lip 25, 2010 11:17 am ]

Jaco Plo, może to wina stabilizatorów :?:

 

Stabilizatory mam ori Mtechnik teraz nosi przy prędkościach powyże 140km/h więc chyba sprawdzę zbieżność ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...