Skocz do zawartości

[e38] 725tds od Mateusza


Mateusz..

Rekomendowane odpowiedzi

Długo zastanawiałem się czy zakładać temat, w końcu się zdecydowałem.

W pierwszej kolejności w planach było budowanie E61.

13wew6i.jpeg

Kupiłem gwint ISC Racing i zacząłem się rozglądać za kołem, początkowo szukałem rh phoenix, zrobiłem sobie VT. Ba - nawet udało się takowe znaleźć, ale ktoś mi je sprzątnął sprzed nosa. W końcu udało się znaleźć rotory innych felg - Schmidt Racelite, szybka wymiana wiadomości z felgarzem czy się nadadzą i decyzja - robimy to!

btrcA2J.png

Kolejno przyszły nowe ranty i bębny z felgen fuchs. W między czasie udało się kupić lip breytona

VegFIX3.jpeg

ASZ1njY.jpeg

1iTBNn7.jpeg

Wszystko zmieniło się jak zobaczyłem te zdj\ecie i stwierdziłem, że totalnie mi to auto nie robi. Po konsultacji z żoną padła decyzja o sprzedaży auta i zaczęły się poszukiwania nowej bazy. Plan na auto był prosty - nisko i szeroko, a gwint i koło z e61 ma pasować w miarę możliwości plug and play i tu wybór padł na przedliftowe e38 (zawsze bardziej mi się podobały niż polifty). Początkowo szukałem 728i, poszukiwania trwały jakiś czas, ale nie było nic ciekawego na rynku. Postanowiłem więc zainteresować czarną owcą tej generacji - tdsem. Po perypetiach z poprzednimi autami stwierdziłem, że silnik zawsze można zmienić, a tym łatwiej wrzucić m57.

Lqfxyp8.jpeg

W pierwszej kolejności chciałem wziąć inne e38, ta obecna stała pod nosem, jakieś 30km od mojego domu - nie szkoda obejrzeć. Do zakupu podszedłem rozsądnie kalkulując wszystkie plusy i minusy - najważniejsza dla mnie była w miarę zdrowa budy, resztę idzie dokupić/dołożyć. Udało się wynegocjować drobną cenę i po przespaniu się z tym, podjąłem decyzję o kupnie.

y04ldqS.jpeg

Teraz trochę o aucie:

DbRKfFV.jpeg

eXgx3Nz.jpeg

MJrwsYr.jpeg

GSQshhG.jpeg

kTfUhnr.jpeg

OwPj0Fx.jpeg

dofB9jr.jpeg

W między czasie wpadło kilka teili (żółty korek od L322 i jakieś pierdółki z aso), prospekt AC Schnitzera. Jak to dobrze mieć teścia w niemcowni. Po znajomości udało się ogarnąć górny talerzyk od cambera ISC, ten od e61 się niestety różni oraz przespawać dolne mocowanie, aby pasowało w zwrotnicę e38.

Felgi jakie udało się złożyć to Schmidt Racelite, customowo przetoczony rotor na kanapkę.

GaChmMI.jpeg

eB0k8oC.jpeg

ZJhP7B2.jpeg

Za grosze ze strony Schmidta udało się kupić komplet nowych dekielków.

uPmghBl.jpeg

Kupiłem też krótkie wentyle, zależało mi na jak najkrótszych, które przy okazji nie byłyby ukryte - miałem i tylko się denerwowałem, a jedna firma z Niemiec właśnie takie oferowała.

Parametry:

19x10 et10 na rancie 3.5"

19x11 et0 na rancie 4.5"

Jako, że felgi są 5x112 to niezbędny będzie adapter, trochę martwiłem się czy uda się to wsadzić w budę e38, więc przymierzyliśmy znajomego crossliny o podobnym setupie. W razie co cambery od swagrów też już czekają.

yJmERSI.jpeg

DH2Ozip.jpeg

Do auta udało się kupić serducho. Jako, że obecna kiera była dla mnie za wielka, postanowiłem poszukać takiej z e36 i doposażyć ją w multifunkcję. Auto jest sprzed września 1996, to oczywiście nie obejdzie się bez rzeźby. Co ciekawe jeździło na aucie z moich okolic.

qxbg0vH.jpeg

Siódema obecnie przebywa u blacharza na naprawie dołów drzwi, przy tej okazji wjechał komplet spinek i listew z aso, nowe teleskopy klapy tylnej. Jak wróci to czeka mnie dalsze odszczurzanie, szukanie tylnych lamp oem, pompiarza, który ogarnie mi pompę wtryskową (sprawdzenie, uszczelnienie, ustawienie i wymiana tłokorozdzielacza na ten patrola) oraz wydech. Mam dylemat czy wsadzić kraniki i schować je pod zderzakiem (co ma więcej sensu w dieslu), czy może wypuścić 4x76 proste

 

Chciałbym tym autem w przyszłym roku wyjechać, więc trzymajcie kciuki. Może do tego czasu uda się złozyć aircupy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Espinoza napisał:

Mam nadzieje, ze pomysł z aircupsami się odwidzi, wszyscy jeździmy na gwincie i ludzie tu naprawdę mają bardzo nisko posadzone samochody i nikt powietrza nie wsadza :) jak ma być german to german 100% :) 

Właśnie akurat nie masz racji że "wszyscy" jedzą na gwincie i nikt nie ma aircabów, bo akurat tak się składa że Gruby w E46 ma aircaby. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łap link do kapsli.

W dniu 30.10.2024 o 14:36, Thepiekarz napisał:

Właśnie akurat nie masz racji że "wszyscy" jedzą na gwincie i nikt nie ma aircabów, bo akurat tak się składa że Gruby w E46 ma aircaby. :)

No właśnie dla mnie to złoty środek, masz sztywność gwintu, a przy wyjeździe z garażu nie muszę się szarpać z deseczkami

 

Udało się pozyskać oryginalne Kicsy r40 revo, chorowałem na nie od 10lat i są)

RG7hKyp.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Popytałem po znajomych,  każdy raczej mówił pochlebne opinie - poza jedną osobą, do której dotarły wieści, że nie jestem jedyny. Co ciekawe, ten blacharz ma konto na syndykacie.

Ja tymczasem szukam nowego blacharza. Jestem umówiony z laweciarzem na zabranie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mateusz.. napisał:

Popytałem po znajomych,  każdy raczej mówił pochlebne opinie - poza jedną osobą, do której dotarły wieści, że nie jestem jedyny. Co ciekawe, ten blacharz ma konto na syndykacie.

Ja tymczasem szukam nowego blacharza. Jestem umówiony z laweciarzem na zabranie auta.

Zrobisz jak uważasz, ale masz tu radę od osoby która ratowała chrupka prawdopodobnie mniej zjedzonego niż Twój. Nie warto. Za czas i pieniądze już bym zgermanizował m3 e36. Te listwy, drzwi, progi... A tutaj wpakujesz 30-40-50tys w tdsa. Już 3 miesiące auto wrasta, a zapewniam Cię że o ile nie masz na blacharkę 100k to tak będzie wszędzie. Ja czekałem trzy lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...