Skocz do zawartości

[F22] 225d by mint_f22


mint_f22

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko Syndykat!

Na wstępie chciałbym się przywitać i zaprezentować Wam moje F22, a dokładnie BMW 225d z 2014 roku, które posiadam od 2018 roku.

Samochód został zakupiony w niemieckim salonie jako poleasingowy z przebiegiem 102 000 km.
Z dodatkowego wyposażenia posiada M-Pakiet, Keyless Entry, skrętne Xenony z asystentem świateł drogowych, rozpoznawanie znaków, automatyczną skrzynię biegów 8HP, podgrzewane fotele i to w zasadzie tyle z dodatkowych bajerów.

Po kupnie pierwszą zmianą było koło z stylingów 460 17 cali na AEZ Sydney Dark 19 cali. Aby dodać parę ciemnych akcentów, dołożyłem następnie oryginalny Pakiet M Performance składający się z przedniej dokładki, czarnego grilla i lusterek oraz tylnego karbonowego spoilera. Ponieważ przestrzeń w nadkolach była tak ogromna, że można by tam głowę wsadzić, postanowiłem zmienić zawieszenie na gwintowane STX. Taki setupem cieszyłem się aż do roku 2023, kiedy to pierwszy raz gościnnie odwiedziłem Germanfest Chotowa. Od razu złapałem bakcyla i stwierdziłem, że muszę działać w kierunku Germanstyle.

Aby wypełnić koło, wjechał kompletny system hamulcowy M Performance z tarczami 370 mm przód i 345 mm tył. Ponieważ zakochałem się w nowej palecie BMW M, postanowiłem zmienić kolor z Alpinaweiss 3 na Mint Green. Aby dopełnić całość, wjechało koło BBS RS740 z rotorem 17 cali na radinoxie 2,25”x18” o szerokości 8,5” przód i 9,5” tył. Ponieważ samochód dzięki mniejszym kołom siedzi dużo niżej, muszę zrezygnować na przyszły sezon z dokładki M Performance i zastąpić ją innym rozwiązaniem, które zobaczycie już niebawem na Chotowej ;)

Pozdrawiam

1FAD6D89-CAD8-4EDE-9284-26EA0A11BFAC.jpeg

IMG_8628.jpeg

IMG_8626.jpeg

IMG_8625.jpeg

IMG_6979.jpeg

IMG_6978.jpeg

IMG_6980.jpeg

dsc09091.jpeg

34FD0E02-BAB3-481A-B9FA-BF46CABB9E98.jpeg

IMG_7218.jpeg

IMG_7222.jpeg

IMG_7223.jpeg

54C901DF-230A-4ADA-9663-CDA20DE039BF.jpeg

A5E84FE1-BB68-47F5-8260-874FA2DD6189.jpeg

E4720BBE-0D66-4350-93D4-0BF7E91E4979.jpeg

8C4FDD5B-C082-4259-A19C-EFC84473CFD0.jpeg

2D816185-3317-47DC-8414-238C962FAA2C.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mint_f22 zmienił tytuł na [F22] 225d by mint_f22
52 minuty temu, Matisek1991 napisał:

Usunęliście fajny temat chłopakowi z e38 , bo miał fake felgi a tutaj przyjmujecie bo M2 ? Już nie rozumiem tego . 

Mordzia posłuchaj uważnie.  Dołączyłeś do tego forum w momencie kiedy miało ono już 15 lat, więc nie tłumacz nam co mamy robić. Fake felgi były,  są i będą zawsze niemile widziane tutaj i takie tematy są niezwłocznie kasowane. Jest to nawet zapisane w regulaminie forum, czytałeś go chociaż?  Jesteś na forum od roku to chyba powinieneś już wyłapać jego zasady.

P.S to nie jest M2, ale pewnie też nie wysiliłeś się żeby przeczytać przynajmniej tytuł tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażając nikogo lepiej mieć felgi OEM w parometrach gdzie można zrobić jakiś spas,na szybko S37  ,jak miec darki 

Ja tak uważam ,jeśli się mylę ,poprawcie mnie 

Sam ma e39 w tourasie ,i naprawdę jest bogato wyposażone ,felga letnia to styling 33 ,ale wolę nie zakładać tematu ,jak kupić darki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, KUJON napisał:

Mordzia posłuchaj uważnie.  Dołączyłeś do tego forum w momencie kiedy miało ono już 15 lat, więc nie tłumacz nam co mamy robić. Fake felgi były,  są i będą zawsze niemile widziane tutaj i takie tematy są niezwłocznie kasowane. Jest to nawet zapisane w regulaminie forum, czytałeś go chociaż?  Jesteś na forum od roku to chyba powinieneś już wyłapać jego zasady.

P.S to nie jest M2, ale pewnie też nie wysiliłeś się żeby przeczytać przynajmniej tytuł tego tematu.

Tak dołączyłem ,tzn zalogowałem . Ale tematy oglądałem od początku istnienia . masz racje Syndykat to nie oznacza projekt po taniosci , to też nie jest bmw -sport zeby dodawać byle co . tak masz racje to nie jest m tylko BMW 225d , kazdy ma prawo jakoś zacząć przygode z Syndykatem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim forumowiczom za opinie i konstruktywną krytykę mojego auta. Wasze uwagi są dla mnie bardzo cenne i na pewno wezmę je pod uwagę. 

 

Zgadzam się, folia jest do poprawki. Niemniej jednak, koloru póki co nie zmienię, ponieważ celem było, aby auto wzbudzało kontrowersje wśród Syndykatu. Ma się wyróżniać, ale nie chodzi o to, żeby wyglądało jak każde inne. Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami!

 

Co do felg, to długo zastanawiałem się nad rozmiarem i czerpałem opinię innych użytkowników F22 zza oceanu. Głównym aspektem przy wyborze 18stki były polskie drogi a szczególnie droga z Opola do Smardzewic, która mimo mniejszego koła i grubszej opony i tak nie odbyła się bez szwanku. Nie wyobrażam sobie jazdy na profilu 205/35 po naszych drogach. Jednakże co do szerokości felg to niestety F21/F22 ma tylko 6cm dystansu od piasty do błotnika, ale zgadzam się - felga musi być szersza i są już plany, żeby to dopasować. Poniżej wstawiam zdjęcia z moim rantem 2,25 vs 2,75 gościa z niebieskiej F22 z USA, który też jeździ na 18stkach:

 

IMG_8491.jpeg

IMG_7779.png

IMG_7077.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te auta są ma powietrzu to jest inny styl zupełnie , inaczej koło wypełni nadkole , jeśli chcesz brak przykład od nich to chyba nie to forum.. tutaj musi być 19-20 cali minimum żeby to ładnie wyglądało!na gwincie i dużym kole można zrobić mega za***iste spasy 

 

Pozdro i czekam na rozwój bo teraz mam niedosyt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej furze z USA 18” jest wstawione po to żeby zejść niżej, a nie żeby było wygodniej - poza tym tak jak Marek napisał, to nie ten styl. Jak na jazdę na gwincie te koła wyglądają jak kółka z wózka sklepowego przykręcone do fortepianu. 

19” u Ciebie podniosłoby auto do góry, a mimo to byłby lepszy spas - bo teraz spas jest taki sobie, a już musisz ściągać dokładkę bo szurasz. Dodatkowo przy 19” ubogi rant nie rzucałby się tak w oczy. Argumentu z oponą też nie rozumiem - wcześniej jakoś na 19” jeździłeś. W F22 ten wzór wygląda OK, ale właśnie przy 19”:

IMG_5277.jpeg.8e3bd6548d94a4d30a435c680c323e84.jpeg
 

Co do szerokości - ile masz cm od bębna do lagi z przodu/nadkola z tyłu? - o tyle możesz iść szerzej. Ranty spokojnie 0.5” więcej. Ale ponownie - nie trać czasu i kasy na przebudowę; sprzedaj i zrób 19” na wymiar (a nie na oko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dedi napisał:

W tej furze z USA 18” jest wstawione po to żeby zejść niżej, a nie żeby było wygodniej - poza tym tak jak Marek napisał, to nie ten styl. Jak na jazdę na gwincie te koła wyglądają jak kółka z wózka sklepowego przykręcone do fortepianu. 

19” u Ciebie podniosłoby auto do góry, a mimo to byłby lepszy spas - bo teraz spas jest taki sobie, a już musisz ściągać dokładkę bo szurasz. Dodatkowo przy 19” ubogi rant nie rzucałby się tak w oczy. Argumentu z oponą też nie rozumiem - wcześniej jakoś na 19” jeździłeś. W F22 ten wzór wygląda OK, ale właśnie przy 19”:

IMG_5277.jpeg.8e3bd6548d94a4d30a435c680c323e84.jpeg
 

Co do szerokości - ile masz cm od bębna do lagi z przodu/nadkola z tyłu? - o tyle możesz iść szerzej. Ranty spokojnie 0.5” więcej. Ale ponownie - nie trać czasu i kasy na przebudowę; sprzedaj i zrób 19” na wymiar (a nie na oko)

Rotory które wysłałeś to RS744/745, które lubią popękać. Ze względu właśnie na szuranie dokładką nie obniżałem bardziej auta i dlatego tak to dziwnie wygląda. Na przyszły sezon dokładka idzie do śmietnika bo i tak już jest zniszczona a auto obniżę o jakieś 1,5cm i wstawię świeże zdjęcia. Co do bębnów to mogę mieć nawet bębny 8 cali bo miejsca z drugiej strony jest masa, problem jest tylko z rantem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem jednej rzeczy. Po co obniżać auto niżej i szurać i urywać dokładki, skoro koło nadal nie wypełnia całego nadkola. Tutaj minimum to 19 żeby wypełnić właśnie lukę w nadkolu. Nie musisz zakładać opon które tylko smarują felgi.. te nadkole przyjmie normalne parametry opon.

 

Kolor folii kontrowersyjny, ale z tego co czytałem to taki miał być. Widziałem auto na obu imprezach, a nie miałem nigdy czasu żeby podejść i obadać z bliska. Może w przyszłym roku się uda :)
 

Masz jakieś zdjęcia środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Scythe napisał:

Ja nie rozumiem jednej rzeczy. Po co obniżać auto niżej i szurać i urywać dokładki, skoro koło nadal nie wypełnia całego nadkola. Tutaj minimum to 19 żeby wypełnić właśnie lukę w nadkolu. Nie musisz zakładać opon które tylko smarują felgi.. te nadkole przyjmie normalne parametry opon.

 

Kolor folii kontrowersyjny, ale z tego co czytałem to taki miał być. Widziałem auto na obu imprezach, a nie miałem nigdy czasu żeby podejść i obadać z bliska. Może w przyszłym roku się uda :)
 

Masz jakieś zdjęcia środka?

Dzięki za wskazówki, będę napewno w niedalekiej przyszłości testował różne konfiguracje. 
 

W środku bardzo skromnie, oprócz dywaników od Bartka to trochę alkantary i karbonu, który chyba również zastąpie alkantarą bo nie podoba mi się ta struktura nawet przy ori BMW M Performance:

 

 

3B9CDE00-D030-4592-91E8-94363B8266B0.jpeg

IMG_7989.jpeg

IMG_8516.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Hej.

Wypowiem sie w temacie bo sam posiadam taki model tj F22 ktory defacto kupilem spontanicznie gdyz jechalem po E46 M3 a wyszlo inaczej :) no i ciezki model sobie wybrales :)

Glownym moim zaskoczeniem po kupnie bylo to jak malo pojemne blotniki posiada Fka,ori ET kolo 50.

Kolo ktore miales wczesniej ta 19tka faktycznie lepiej siedziala niz obecna 18. niestety zeby zrobic Germana licza sie dobre spasy,a w tym aucie felgi z rantem 18,mpak + jakies dokladki to rowna sie szuranie dokladka po lisciach :)

Wsadzaj jakas 19 rob spasy i napewno bedzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafael napisał:

Hej.

Wypowiem sie w temacie bo sam posiadam taki model tj F22 ktory defacto kupilem spontanicznie gdyz jechalem po E46 M3 a wyszlo inaczej :) no i ciezki model sobie wybrales :)

Glownym moim zaskoczeniem po kupnie bylo to jak malo pojemne blotniki posiada Fka,ori ET kolo 50.

Kolo ktore miales wczesniej ta 19tka faktycznie lepiej siedziala niz obecna 18. niestety zeby zrobic Germana licza sie dobre spasy,a w tym aucie felgi z rantem 18,mpak + jakies dokladki to rowna sie szuranie dokladka po lisciach :)

Wsadzaj jakas 19 rob spasy i napewno bedzie lepiej

Dziękuję za komentarz!

W końcu ktoś kto ma pojęcie i wie z czym to się „je”, zamiast hejtować.
 

Sam rotor udało mi się zwęzić tak, że przylega do zacisków. Będę kombinował jeszcze z zawieszeniem, może jakiś mocniejszy negatyw coś tu poprawi. Zdjęcia niebawem, pozdrawiam 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...