Skocz do zawartości

[E24] 633CSI by Hamok


Hamok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Chciałbym się przywitać i zaprezentować Wam moje e24, a dokładnie BMW E24 633CSI Z 1983 roku które kupiłem 2 lata temu, ale w sumie dopiero od tego roku można powiedzieć ze jest częściowo „gotowe”
Z wyposażenia:
Manual 5 biegów
Klima
Komputer pokładowy
Tempomat
Elektryczne szyby i lusterka z podgrzewaniem
Podgrzewane zamki
Check board
Intensywne mycie
Szpera 25%
Elektryczny szyberdach
Centralny zamek
Kierownica MT1

Samochód przyjechał jakos 4 lata temu ze San Francisco z tego co kojarzyłem wcześniej przewinęła się tutaj przez forum. Po kupnie ogólnie trzymała się jakoś kupy i wyglądała ale tylko na zdjęciach. Na żywo nie było ładu i składu. Cały samochód został praktycznie rozebrany prócz silnika komory i paru dupereli. Jako że przyjechał z USA nigdzie nie ma żadnej korozji, co bardzo cieszy, ale niestety w USA samochód dopadli „fachowcy” i każdy element nadawał się do malowania przez różne odcienie, historie i swoje lata. Został zdarty prawie cały lakier z wszystkim co było pod nim na elementach przy którychś ktoś majstrował. Cały samochód został pomalowany w oryginalny kolor.
Zmiany z zewnątrz;
Nowe nerki
Nowe grile lamp
Nowe zderzaki przód i tył
Nowe lampy przód
Nowe lampy tył
Nowe obrysowki przód i tył 
Zderzaki boczne zostały pomalowane w strukturę
Nowa listwa między zderzakiem a pasem
Nowe emblematy
Nowe uszczelki szyberdachu
Naprawiona dokładka z puru


Zmiany wewnątrz:
Cały środek a dokładnie kolor beżowy został pomalowany na nowo, żeby nie było różnicy odcieni wraz z dywanem. Całe wnętrze zostało wygłuszone
Uzupełnione zostały braki jakichś zaślepek śrubek czy nakładek na regulację nawiewów. 
Naprawa podświetlenia
Ogarnięty szyberdach
Naprawiona klimatyzacja i nawiewy
Deska została naprawiona i obszyta skóra
Obszyta gałką zmiany biegów wraz z Mieszkiem
Całkowicie zrobione od podstaw car audio z jednostką alpine i procesorem dźwięku
Całość jest na 2 wzmacniaczach, 2 suby pod siedzeniami i 2 w bagażniku a reszta głośników założona tak żeby nie ingerować zbytnio w fabrykę. Tylne schowki na półce zostały przeze mnie przerobione pod głośniki 6x9 i obszyte skórą.


Zawieszenie to MTS GOLD z camberami założony już przez poprzedniego właściciela, ale póki co daje radę
Koła to custom mojego wymysłu zrobione z Rh zw 18” i stylinga 17 z e36. 
Przy pomocy lokalnego tokarza, spawacza i lakiernika udało się zrobić coś trochę innego ale wydaje mi się pasującego do tego Budy. Szerokości to 10 i 11 cali, ET niestety nie zmierzone ale tył pasuje idealnie a przód ma dołożony 15mm dystans.
Samochód nie jest jeszcze skończony, bo brakuje paru dupereli jak listwy chrom obrysowe ale trwa walka z ich kupieniem od 1.5 roku. Została jeszcze nieszczęsna podsufitka ale myślę że na zimę ogarnę ją razem ze słupkami 


Mechanicznie to został uszczelniony cały silnik, wyregulowane zawory, wymienione czujniki wody węże i wszystko w sumie związane z eksploatacją
Silnik ma dobrą kompresję ale wypadałoby wymienić już powoli uszczelniacze zaworowe bo po postoju lubi puścić dymka na niebiesko
Zregenerowany został dyfer 
Wypiaskowana i pomalowana belka
Wspawane fasolki belki tyl żeby upchać koła w nadkola i tak udało się uzyskać 6 stopni negatywu
Wymienione podpory łączniki itp
Wyspawany wydech z nierdzewki na dwóch tłumikach rm Motors i stalowym katalizatorze

IMG_3125.jpeg.b6bab2a339612f29de5cdbc84c480d0e.jpeg

 

IMG_2403.jpeg

IMG_0787.jpeg

IMG_0809.png

IMG_3151.jpeg

IMG_3152.jpeg

IMG_3154.jpeg

IMG_0907.jpeg

IMG_0909.jpeg

IMG_0815.jpeg

IMG_0826.jpeg

IMG_3149.jpeg

IMG_3148.jpeg

IMG_3146.jpeg

BEB69583-45AB-42E2-A319-5DB9AEE781AB.jpeg

E5AEF772-CCD9-43D0-B165-45D0E4C47AEF.jpeg

E3FEC6C9-4E5E-4F86-8D77-BF722F7D4B54.jpeg

IMG_0766.jpeg

730e8a55-a1b0-4e80-8418-146f079f4e4f.jpeg

IMG_0926.jpeg

IMG_2436.jpeg

B89549D8-D14C-4D26-9EE4-5A1865628995.jpeg

IMG_3143.jpeg

IMG_3144.jpeg

IMG_3145.jpeg

IMG_3158.jpeg

IMG_3157.jpeg

IMG_3156.jpeg

IMG_0950.jpeg

IMG_0074.jpeg

IMG_0075.jpeg

IMG_2626.jpegIMG_0079.jpeg

 

 

IMG_2674.jpeg

4E2D5FB6-45B9-49FF-A7D7-C8631EEF0E75.jpeg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

W tym sezonie nie miało być w sumie nic dużego ale wyszło przypadkowo ITB wraz z plenum z s38 wraz z adapterem do m30 oraz kolektory wydechowe od Schmiedmanna tak wiec  katalizator wylatuje oraz będzie podmiana przeplywki z klapowej na taką z m52b28. Na przyszły rok myślę postawić to na standalone wraz z ostrymi walkami i wzmacnianymi konikami.

IMG_4643.jpeg

IMG_4646.jpeg

IMG_4642.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Mateusz.. napisał:

Na jakim standalone chcesz to postawić? Może zerknij na kdata, jest wersja dla m30 na motronicu.

Mam problem taki że mój motronic to 1.0 więc zamiast przerabiać to na jakieś 1.x

to lepiej coś co ma większy potencjał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Udało się na dniach powiększyć kanały w głowicy i spasować je z adapterem i itb. Wpadł również adapter pod termostat żeby upchać to wszystko. Samo plenum siadło na styk, jedynie będzie problem z zbiorniczkiem wyrównawczym. Wyspawalem dolot w jedyne możliwe miejsce i zamówiłem komputer standalone dedykowany wiec nie będzie trzeba ani klapowego ani przeplywki . Jest szansa ze uda się wystroić to przed GF. W tym roku będzie wszystko pod maską zrobione na testy i żeby działało. W kolejnym roku wpada albo silnik b35 z ostrymi walkami albo pobawię się z tym remontując go od a do z z paroma smaczkami.  Na komorę silnika też jest plan, tak żeby nie odbiegała od reszty auta. Ale niestety w tym roku za dużo tego się nazbierało

IMG_4766.jpeg.6b75bf68a917fde1fd76f3a89c3d6936.jpegIMG_4767.jpeg.368232d10c1e4415a4fc79580b22b3c3.jpegIMG_4772.jpeg.9749980b78c5a489865a59c119a4c60a.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto by się zastanowić nad przeniesiemy aku do bagażnika jak to jest w M6, wtedy zyskasz dużo więcej miejsca na dolot z filtrem  😊

Będziesz malował plenum w kolor pokrywy zaworów lub odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pokrywa zaworów docelowo będzie w czarnej strukturze jak plenum. W bagażniku nie mam znowu zbytnio miejsca przez car audio, a zostawienie aku na środku mija się z celem. Po podłączeniu wszystkiego i ogarnięciu możliwe że plenum wyrzucę i dam Trąbki z filtrami tylko. Zobaczymy na czym będzie więcej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...