ar.e46 Napisano 10 Lutego Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego Siemanko. W tym temacie chciałbym przedstawić dalszy ciąg prac nad autem, które było już opisywane na forum przez poprzedniego właściciela. BMW o którym mowa to przedlifotwe E46 328Ci w automacie, które służy wyłączenie jako weekendowa zabawka i będzie zachowane w takim klimacie jakim zostało zbudowane przez Marcina: nisko, ciemno, szeroko. Szczęśliwym nabywcą zostałem w październiku 2020r, auto było już po kapitalnym remoncie który miał miejsce tego samego roku. W dniu zakupu miało: czerwone sporty w full elektryce, gwint k-sporta, regulowane stabilizatory H&R, przednią rozpórkę Wiechersa, końcowy wydech supersprint, OZ Mito w 18" przód 9.5", tył 10.25", xenon, ledy tył, pdc tył, elektryczne lusterka, roleta tyłnej szyby, radio 2din, tempomat, multifunkcja kierownica, klima, elektryczne szyby. Z moich dalszych planów które mam na to auto: -big brake przód/ tył -zmiana wnętrza na to z M3 -zmiana felg na jakieś 3tlg w 19" -kolektory wydechowe schmiedmann wraz z katalizatorami -budowa nagłośnienia oparta na podzespołach firmy Audio system Pierwsze zdjęcie wykonane dzień po zakupie, drugie natomiast przed Germanfest Molo 2023. Wizualnie może zbyt wiele się nie zmieniło przez te kilka lat, ale to co było robione wymaga dokładniejszego opisania w kolejnych postach 😉 kaawoo, Tomajx6m, Remek i 5 innych dodali reakcje 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kinga323i Napisano 10 Lutego Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Lutego Fajnie widzieć następna e46 na forum Będę zaglądać jak idą postępy. Powodzenia ar.e46 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar.e46 Napisano 17 Lutego Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Lutego Dziś chciałbym nieco bardziej przybliżyć historie głównej bohaterki tego tematu. W 2019 roku została sprowadzona do Polski, była po gradobiciu i jak dalsza część historii pokaże, nie było to ostatnie gradobicie w którym oberwała. W 2020 roku zakończył się generalny remont, który obejmował między innymi: -usunięcie korozji -nowe błotniki -ściągniecie lakieru do zera -wyciągniecie wgniotek -wspawanie reperaturek tylnych błotników i słupka -spawanie przedniego zderzaka na gładko -spawanie dziur po lpg w tylnym zderzaku -przygotowanie pod podkład epoksydowy -nałożenie epoksydu -nałożenie akrylu -dokładne umycie podłogi -rdza z podłogi zdarta do gołej blachy -podłoga zabezpieczona epoksydem -ubytki uzupełnione hybrydową masą natryskową, a całość przykryta czarnym matowym środkiem na bazie kauczuku -lakierowanie w kolor którego bazą był cosmosschwartz i nałożenie trzech warstw bezbarwnego Oto kilka fotek od momentu zakupu, przez cały proces remontu i składania auta przez Marcina: Thepiekarz, Kinga323i, Tomajx6m i 10 innych dodali reakcje 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 20 Lutego Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Lutego Takie odbudowy są najlepsze bo efekt później wynagradza stanem , blacharka I mechanika powinna być na pierwszym miejscu później tuningu, także dobra robota Pozdro ar.e46 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Georgebit Napisano 20 Lutego Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Lutego Czy ktoś ma doświadczenie z naprawą silnika w BMW E24 635 CSI Europa manual? Mam pewien problem z moim modelem i szukam porady od osób, które mogłyby podzielić się swoją wiedzą na temat tej konkretnej jednostki napędowej. Czy może ktoś polecić sprawdzony warsztat specjalizujący się w naprawach tego konkretnego modelu? Chętnie wysłucham wszelkich sugestii i doświadczeń innych użytkowników forum. Liczę na Waszą pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar.e46 Napisano 24 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca W dniu 20.02.2024 o 14:25, MAREK GERMAN napisał: Takie odbudowy są najlepsze bo efekt później wynagradza stanem , blacharka I mechanika powinna być na pierwszym miejscu później tuningu, także dobra robota Pozdro Niestety walką z blacharką trwa cały czas, bo ciągle coś wychodzi, ale o tym w kolejnych postach. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar.e46 Napisano 24 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca Można powiedzieć, że moja przygoda z tym E46 zaczęła się podczas Melo na Molo 2020. Wtedy zobaczyłem ją po raz pierwszy, prezentowała się świetnie, zresztą została wyróżniona na tym evencie więc o czymś to świadczy. Po krótkiej rozmowie z Marcinem i dogadaniu kilku szczegółów, podjąłem decyzje, że ją odkupie. Parę tygodni od Germanfestu, a dokładniej 17 października 2020 stałem się jej właścicielem. Powrót do domu bez większych problemów jedynie śruba regulacji zamka wypadła i nie dało rady otworzyć drzwi kierowcy, oczywiście po powrocie zostało to poprawione Na przełomie marca i kwietnia 2021 roku trafiło na podstawowy serwis: filtry, olej, klima itd. Nadszedł czerwiec, upały, okazało się, że klima nie chłodzi i tak w połowie czerwca trafiło ponownie do tego samego warsztatu na poprawkę. Zrobił się 24 czerwiec i powtórka historii z Niemiec, przez miasto w którym mieszkam przeszło rekordowe w Polsce gradobicie. Dwa dni po tym wydarzeniu dostaje telefon, że auto jest gotowe do odbioru lecz warsztat był po godzinach pracy i "trochę" oberwało bo nie mieli jak zabezpieczyć. Oto kila zdjęć w jakim stanie odebrałem swój pojazd: Była to ostatnia wizyta w tym miejscu. Poza pękniętą szybą czołową i wgniotkami których nie było jakoś mega dużo, lecz rozmiarowo były spore, pękł również lakier na zderzaku, masce, dachu i słupku. Bez sensu było ich wyciąganie skoro i tak czekało mnie ponowne lakierowanie tych elementów, a jak się okazało po kilku miesiącach nie był to największy problem. Pod koniec sezonu słabo również było z mechaniką. Auto zapadło w sen zimowy, a ja zacząłem szukać mechanika który spełni moje oczekiwania. Po "krótkich" poszukiwaniach i pomocy innych osób udało się znaleźć. Termin był nieco odległy z racji natłoku pracy, ale nie było wyjścia. 6 czerwca 2022 Na ten rok w planach było ogarnięcie całej tylnej części podwozia i wszystkich wycieków. Auto zostaje oddane do warsztatu w celu zrobienia konserwacji nad zbiornikiem(gdyż nic tam nie było robione), zmianę zawieszenia(jeden z amortyzatorów w k-sporcie był już wylany, regulacje stały, jedno mocowanie od stabilizatora było pęknięte i skrzywione), wyeliminowanie wycieków, sprawdzenia mocowania tylnego wózka i naprawy wszystkiego co tego wymaga. Po zdjęciu zbiornika okazuje się, że podłoga jest dziurawa. Padła decyzja o usunięciu konserwacji z tylnej części pojazdu. Po jej usunięciu wyszły kolejne kwiatki: dziurawa wnęka akumulatora oraz wzmocnienie wózka które po wycięciu też okazało się być wspawane na dziurawą podłogę. Wszystko co tego tego wymagało zostało wycięte, dokładnie oczyszczone. W szczeliny i łączenia zastosowany został preparat penetrujący, następnie zostały wspawane reperaturki, zabezpieczenie epoksydem i ponowne nałożenie konserwacji. Oprócz tego zostaje zrobione: -montaż nowego gwintu od BC Racing -regulowane wahacze tył -piaskowanie i malowanie mostu i półosi -piaskowanie i malowanie elementów zawieszenia -tuleje zawieszenia poliuretanowe komplet -tuleje tylnego mostu 3 sztuki -tarcze kotwiczne -zestaw montażowy szczęk hamulcowych -linki hamulca ręcznego -podpora wału -tłumik elastyczny wału -łączniki drążka stabilizatora tył -łożyska piasty koła tył -uszczelki wydechu -śruby regulacji geometrii -łącznik xenon przód -łącznik xenon tył -odma komplet -uszczelka kolektora ssącego i przepustnicy -przewody układu chłodzenia -uszczelka podstawy filtra oleju -przewód olejowy vanos -rolka napinająca paska wielorowkowego -regeneracja wału napędowego -śruby do kół(poprzednie przy zastosowanym dystanse na przedniej osi trzymały się na trzech zwojach :)) -korek chłodnicy -przewód zbiorniczka płynu -chłodnica wody -zbiorniczek wyrównawczy -spinki i zaślepki ASO -olej/filtr Oto kilka zdjęć z prac które zostały wykonane: Po blisko 2 miesiącach(1.08.2022) auto zostaje odebrane. Z racji, że opony na których kupiłem to E46 były już spękane i nie trzymały ciśnienia padła decyzja o ich zmianie. Gleba i spasy musiały poczekać, gdyż niebawem auto miało odwiedzić kolejnych specjalistów. C.D.N MAREK GERMAN, atos1987, Espinoza i 2 innych dodali reakcje 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 24 Marca Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca O kurde niezła tragedia była z tym spodem ale ważne że ogarnięte tak jak należy, czekam na kolejne aktualizację. ar.e46 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar.e46 Napisano 24 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Marca Godzinę temu, Thepiekarz napisał: O kurde niezła tragedia była z tym spodem ale ważne że ogarnięte tak jak należy, czekam na kolejne aktualizację. To tylko tył, jeszcze przed nami kwestia przodu i progów, ale lecę chronologicznie więc wszystko w swoim czasie Thepiekarz dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomajx6m Napisano 1 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Kwietnia Super idziesz z tematem ar.e46 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar.e46 Napisano 26 Maja Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Maja Pod koniec 2022 roku przyszła pora na ogarnięcie skutków gradobicia. Z racji, że lakier położny na aucie nie jest z palety BMW, a lakiernik do którego oddawałem pracuje na produktach z wyższej półki niż to, co było już położone na aucie, to nie chciał bawić się w dobieranie lakieru. W tej sprawie skontaktowałem się z poprzednim właścicielem, gdyż trochę lakieru zostało jeszcze z poprzedniego malowania i lepiej wiedział, jak wygląda mieszanka. Po kilku dniach lakiery były już na miejscu i można było brać się do pracy, na szczęście wysłali też stary, bo ten świeżo dorobiony się nieco różnił. 24 grudnia 2022 zostaje oddana do lakiernika. W trakcie zdzierania okazuje się również, że nałożone może i są trzy warstwy, ale epoksydu, a nie bezbarwnego jak było to deklarowane. Zakres prac obejmował: -Zdarcie lakieru z dachu, listew dachowych, słupka, maski i przedniego zderzaka -Wyciągnięcie wgniotek ze słupka, dachu, listew dachowych i maski -Ponownie lakierowanie dachu, listew dachowych, słupka, przedniego zderzaka i maski, również od spodu bo wcześniej ktoś nie pomalował jej dokładnie i przebijał inny kolor -Trzy etapowa korekta lakieru zakończona twardym woskiem -Przy okazji wleciały nowe nerki z ASO i pomalowane w czarny połysk, bo poprzednie miały już połamane zaczepy i latały -Nowy tylny dyfuzor również z ASO, poprzedni był pęknięty i posiadał wgniecenie -Wymiana szyberdachu, gdyż tamten był "jakiś drutowany" Kilka zdjęć z przebiegu prac: qbak, Kinga323i, Espinoza i 7 innych dodali reakcje 9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar.e46 Napisano 16 Listopada Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Listopada Czas troszkę przyśpieszyć z aktualizacjami, bo na przyszły sezon wleci kilka nowych drobiazgów Kilka tygodni po odbiorze od lakiernika jakoś w marcu 2023 została wstawiona na ogarnięcie mechaniki, przedniej części podwozia i konserwacje. Lista rzeczy, które zostały zrobione: -piaskowanie i malowanie sanek -piaskowanie i malowanie zwrotnic -piaskowanie i malowanie miski olejowej -regeneracja maglownicy -uszczelka miski olejowej -uszczelka miski skrzyni biegów + filtr -poduszki silnika -przednie wahacze -czujnik poziomu oleju -filtr paliwa -termostat z obudową -nowe śruby wahaczy -nowe śruby sanek -mocowania przewodów -łożyska kół -przewody wspomagania -tarcze kotwiczne -czujniki ABS -mocowanie chłodnicy -przewody chłodzenia skrzyni biegów -chłodnica wspomagania -tulejki mocowania wspornika -wspornik przewodów -czujnik poziomowania świateł Z racji, że tyle niespodzianek było z tyłem tak też padła decyzja, aby sprawdzić w jakim stanie są progi i ewentualnie je zakonserwować, jednak jak się okazało nie było już co konserwować. Oczywiście na tamtą chwile zostało to ogarnięte na tyle ile potrafili, a mi pozostało umówić termin do blacharza. W kolejnych aktualizacjach będzie osobny post poświęcony na ten temat Kinga323i, orzel i Espinoza dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbak Napisano 28 Listopada Zgłoś Udostępnij Napisano 28 Listopada Wiem że to się ciężko czyta, ale biorąc przykład ze mnie - znajdź budę w lepszym stanie i przełóż graty albo kup m3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.