Skocz do zawartości

[E39] 540i individual hellrot by Macias


CrAsH

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

Od sprzedaży 540i miną rok, próbowałem się wyleczyć z tego modelu drogą kupna nabyłem e92 335i n54 niestety auto nie było w najlepszej kondycji jeśli chodzi o piec a ja zacząłem tęsknić z powrotem za modelem e39.

No i co, po jakimś czasie trafiła się ta i oto obecna e39 540i w individualu z manualną skrzynią.

Nie zastanawiając się długo pojechałem oglądać auto i tak trafiło już w moje ręce.

Auto jest przed liftem ktoś już dołożył cały lift i tak zostanie.

Dołożone zostały lusterka OEM z wersji M5 boczne i wsteczne.

Auto posiada jakieś tam spoko wyp.

Dsp

Tunel w skórze.

Szyberdach szklany.

Półkę i boczki z roletkami.

Zegary z m5.

Dużą navi systemem mk4 i bluetooth 5.0

Manualną skrzynie z VIN.

Ksenon.

Sporty w prądzie z grzaniem.

itp.

Auto jest w dosyć nie spotykanym kolorze jak na e39 ponieważ oryginalnie jest to kolor hellrot z VIN w tej konfiguracji z tym silnikiem i manualną skrzynią było bardzo mało tych wersji.

Ale żeby nie było tak kolorowo ktoś kiedyś dawno temu przemalował to auto w kolor imola i wszystko było by spoko gdyby ten lakier był ładnie polakierowany, ale niestety ładnie nie było, lakier na całej karoseri jest zgazowany, dodatkowo progi już z tyłu zaczęły się sypać jak to w tym modelu bywa na ogół.

Decyzja zapadła szybko, wstawić do warsztatu który ogarnie auto od str blacharskiej a następnie przywróci auto do oryginalnego koloru.

Obecnie trwają prace blacharsko lakiernicze auto jest wybebeszone, lakier zrywany do zera, elementy jak drzwi, klapa maska.. będą lakierowane obu stronnie pod miernik.

Auto posiada zawieszenie gwintowane firmy ISC, customowy układ wydechowy z końcowym tłumikiem Magnaflow.

Plany doprowadzić auto do jak najlepszego stanu wizualnego i technicznego.

Skoro zakładam galerie na syndykacie to znaczy że będzie w przyszłości mam nadzieję niedalekiej zgermanizowane.

Na obecną chwilę wrzucam zdjęcia po zakupie i na bieżąco będę wrzucał relacje z prac przy aucie. 

 

 

20230226_122124_BA9362DE-6974-4E06-A36A-0F5964932514.jpg

20230208_131740_IMG_0249.JPG

20220912_101102_E4041FB2-A050-427C-B74D-DC70845F1B90.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawosci, gdzie najlepiej szukac takich E39? Ja swojej szukalem 540 + manual i po ponad roku sie poddalem i kupilem 535 + manual z perspektywa swapa na 4.4. Na wielu polskich portalach mam ustawione powiadomienia: przedlift + 540 + manual - ich praktycznie nie ma. Lepiej sciagac spoza PL?

edit: spojrzalem w zdjecia i notatki i w sumie prawie 2 lata szukalem... masakra :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwiedziłem dziś fachowców, praca się nie pali narazie póki co, okres urlopowy natłok pracy jak to w serwisach, mimo wszystko wrzucę coś z odwiedzin dla podglądu jaki stage ;)

Przy okazji zamianiłem kierownice w alcantarze na skórzaną, szkoda żeby się zniszczyła.

20230826_123905.jpg

20230826_125337.jpg

20230826_125354.jpg

20230826_130702.jpg

20230826_130648.jpg

20230826_130602.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Aktualizacja, na dzień dzisiejszy, strona prawa próg ogarniety, podciągi odbudowane zabezpieczone i zamkniete nowym poszyciem, w tym tyg. prace trwają nad lewą stroną, naprawa podciągów i wstawianie całego poszycia, lewa tylna ćwiartka prawdopodobnie zostanie wymieniona ponieważ coś już ktoś rzeźbił z tylnym blotnikem.

Na koniec zostanie czyszczenie podwozia i konserwacja.

Na bieżąco będę wrzucał przebieg prac dla dokumentacji.

Zakupione zostały  też nowe nadkola krótkie.

 

Aktualizacja  na 18.10.2023 prawa str zamknieta, niestety lub stety trzeba bylo wymienic poszycie zewnetrzne tylnego blotnika poniewaz oryginalne bylo kiedys klepane mialo bardzo duzo szoachli ktorej nie chcualem ponownie miec na aucie ktore buduje od podstaw i maluje wiec udalo sie trasię zdrowiutką cwiartke z której wzieliśmy też część poszycia wewnętrznego nadkola.20230923_124436.jpg

IMG-20230926-WA0016.jpg

 

20230924_124231.jpg

IMG-20231018-WA0002.jpg

IMG-20231018-WA0004.jpg

IMG-20231018-WA0000.jpg

IMG-20231018-WA0005.jpg

IMG-20231003-WA0001.jpg

20231007_115115.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolejna relacją z prac, zostało zrzucić sanki, wyczyścić spód, zakonserwować i reszta w rękach lakierników.

S37 przeszły renowacje ale są na sprzedaż. Więc jak by ktoś potrzebował 8 i 9,5j to priv

20231021_113454.jpg

20231021_113503.jpg

20231021_113517.jpg

20231021_113842.jpg

20231021_113625.jpg

20231021_113611.jpg

20231001_173216.jpg

20231001_173105.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest takie powiedzenie, historia lubi zataczać koło, i w ten oto sposób wróciła do mnie cześć poprzedniej 540i a mianowicie wnetrze, szare kontursitze wnetrze na ten sezon w hellrot będzie tak jak w poprzedniczce czyli szaro czarne.

Prace nad karoseria trwają, jesteśmy na etapie zrywania starej konserwacji z podwozia.

W połowie listopada auto będzie już szykowane pod full lakierowanie i do końca roku powinno zjechać do mnie na poskładanie w całość.

 

 

 

 

20231027_091708.jpg

20231027_091717.jpg

Screenshot_20231031_113903_Instagram.jpg

20231027_091658.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam wszystkich i jednocześnie życzę wszystkim członkom forum Wesołych Świąt i udanych projectów :)

W przerwie świątecznej jest trochę czasu więc wypadało by zaktualizować przebieg prac przy 540.

Prace blacharskie zostały ukończone, są wyżej zdjęcia ale w skrócie napiszę co zostało zrobione.

-Pełna odbudowa progów, wewnętrznych wzmocnień, nowe poszycia obie str.

-Podłoga, usunięte ogniska korozji (wycięte kawałki podłogi) pod nogami pasażera tył punktowo obie str.

-Lewe poszycie tylnego błotnika pod miernikiem wykazywały spore ilości szpachli, okazało się po oszlifowaniu do gołej blachy że błotnik był klepany mało profesjonalnie, wyciągniecie tego spoterem nie miało sensu, ponieważ błotnik już od środka przez to łapał korozję, blacha była osłabiona, udało się kupić używaną mega zdrową ćwiartkę, z której wykorzystaliśmy poszycie i częściowo wewnętrzną część nadkola do odbudowy, co widać na powyższych zdjęciach.

-Następnie został zrzucony zbiornik paliwa, sanki, generalnie całe zawieszenie z dyfrem wydechem itp. cała strefa nad sankami została oczyszczona, pokryta podkładem epoksydowym i polakierowana pod kolor nadwozia, został nie ruszony środek podłogi, natomiast tam jest porządku ale ze względu na duży nakład prac i mocno przeciągające się prace przy 540 postanowiłem odpuścić środek podłogi, ogarnę to w innym czasie to już jest głównie tylko kwestia wizualna żeby pod spodem była całość jak nowa.

-Elementy blacharskie, zostały kupione, drzwi przednie L+P zdrowe w kolor, oraz tylna klapa. Natomiast i tak wszystkie elementy takie jak drzwi maska klapa będą lakierowane obustronnie.

-Lakier został zeszlifowany na całej karoserii do gołej blachy większe dołki które były kiedyś zakryte szpachlą zostały wyciągnięte spoterem, obecnie auto jest całe pokryte podkładem epoksydowym i do końca roku ma sobie dosychać, na początku stycznia cała karoseria zostanie już polakierowana i zakonserwowana na koniec woskami w profile zamknięte, ok 2 tyg. będzie jeszcze wszystko dosychać na lakierni, na przełomie styczeń- luty  auto powinno na lawecie do mnie wrócić.

-Zostaną wymienione uszczelki na nowe z ASO szyberdachu, szyby czołowej, tylnej szyby, tylnych drzwi trójkątnych, zostaną wstawione nowe szyby z Pilkinktona przednia oraz tylna, uszczelki wnęk drzwi itp.

Na pewno będę starał się na bieżąco pokazywać dalsze prace przy składaniu. Jest sporo nowych części które czekają, natomiast jestem w kropce z kołami 18 czy 19 ?

Nie mam wizji na koło, nie chce nic oklepanego, może jakieś podpowiedzi co by siadło pod Hellrota ?

 

 

IMG-20231109-WA0004.jpg

IMG-20231109-WA0011.jpg

IMG-20231109-WA0013.jpg

IMG-20231109-WA0014.jpg

IMG-20231207-WA0000.jpg

IMG-20231207-WA0002.jpg

IMG-20231214-WA0006.jpg

IMG-20231214-WA0002.jpg

IMG-20231214-WA0004.jpg

0f8d0a4e-6747-422d-bc1d-32ffe45bb415.jpeg

e55e5ddc-b799-4167-90b6-e30a1c912cdb.jpeg

bdd0b378-5678-455d-ad68-f8191ab9740f.jpeg

21ba29c1-3652-41c3-bef7-6b5647240d66.jpeg

d7f0a311-666e-4de1-ac4c-a72dd09be1a6.jpeg

b10a871b-6308-46e1-a6f2-fce740a83f22.jpeg

95e3b046-c993-4580-bc63-331bf83387a2.jpeg

f6e0cc9e-98ba-4ad0-a499-baab8568b867.jpeg

fd97feee-75ad-4b04-8c46-441380e686ae.jpeg

IMG_0204.jpeg

IMG_0203.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że temat może się przeciągnąć, ale nie odkładałbym na później malowania środka podłogi. Póki masz wszystko rozebrane to rób wszystko i tyle, bo później roboty będziesz miał 2 lub 3 razy tyle żeby to pomalować. 
 

Dobrze idziesz, jaki budżet na koło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Scythe napisał:

Wiem, że temat może się przeciągnąć, ale nie odkładałbym na później malowania środka podłogi. Póki masz wszystko rozebrane to rób wszystko i tyle, bo później roboty będziesz miał 2 lub 3 razy tyle żeby to pomalować. 
 

Dobrze idziesz, jaki budżet na koło?

To nie jest też zależne tylko ode mnie, auto stoi na warsztacie od czerwca miało być na wrzesień gotowe, będzie na koniec stycznia, prac wyszło więcej niż było planowane, też bym chciał całą podłogę odświeżyć za jednym zamachem natomiast oni też już są zblokowani częsciowo przez to auto, a żeby to zrobić porządnie to trzeba trochę też czasu poświęcić, środek podłogi jest zdrowy to jest tylko kwestia wizualna tak na jeden sezon musi zostać.

Co do felg i budżetu, tak jak mówię nie chciałbym nic oklepanego nawet jeśli robi robotę taki np. ACS czy RH XD  .. 

Ceny też wariują coraz droższe są te felgi w 3tlg. jeśli miałbym coś kupić i wyrzygać duże pieniądze to jest kilka typów min. RD RS2 natomiast kupić taki set w 19 z drugiej ręki pod e39 jest mało realny, na pewno rant łamany, nie jestem fanem płaskich rantów.

W między czasie nabyłem e46 328ci w automacie z 99r. Cała w pierwszym lakierze, natomiast tylne nadkole ma purchel z tyłu i pod klapką wlewu paliwa, ponieważ jest zawór pod LPG i chyba nikt wiercąc otwór pod montaż nie zabezpieczył go, w koło zaworu do tankowania gazu też jest korozja. Po za tym auto bardzo fajne, kupiony został już shadow line w gloss i nowe klosze Magneti, natomiast jest to auto przejściowe docelowo ma być na daily e92.

 

 

20231217_181446.jpeg

20231217_174118.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Thepiekarz napisał:

Rozumiem że jeśli teraz ta podłoga nie została w całości zabezpieczona, to masz w planach w przyszłości wywalić wszystko wraz z silnikiem, i zrobienie tego jak książka piszę? I czekam aż wpadnie lakier :)

Tak, na sezon 25k będzie reszta podłogi odświeżona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, Maciek ciężki temat z tym kołem jeśli chcesz coś nie oklepanego. Jak to ma być coś "nowego/oryginalnego" to trzeba by customa robić. A z customami wiadomo jak jest, raz że trzeba dobrą monetę wyłożyć a dwa że to będzie cały czas custom.. Czyli wiadomo jak to jest od strony technicznej, wizualnie baja a technicznie znak zapytania.

Ja bym pakował tu ACS w 19" jak w Twojej ex 540 Benek wstawił, ewentualnie Futurę ale też ciężko o to w tym rozmiarze. A jak ma być dobrze to na RH XD w 18" siądzie to fajnie.

No temat felgi to jest temat rzeka więc gdybać można do rana. Wybór i tak będzie w Twojej głowie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...