M3DYK Napisano 16 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Cześć, zaczynamy kolejny temat z odbudowy e28 m20b20 które przyjechało z Hiszpanii nie wiadomo kiedy, stało latami u poprzedniego właściciela ktory nie miał co do niego planów, auto odkupiłem we wrześniu 2020 więc projekt juz kilka lat ma i od tamtej pory powoli etapami trwały prace przy naprawach wymianach itp. w chwili obecnej blacharka jest juz prawie skonczona i za kilka dni jedzie na lakier, jak na E28 karoseria nawet zdrowa typowe miejsca trzeba było naprawic ale to zobaczycie w kolejmych materiałach, wszystko jest skompletowane brakuje kilka detali tj. spinki i inne gumeczki. wnętrze w naprawde fajnym stanie w kremie, szyberdach przednie szyby w prądzie podłokietniki z przodu, halogeny z vinu dodatkowo fajny kolor arctis-blau, 95% kompletna wszystkie chromy nigdy nie dotykane, nie bita wszędzie oryginalny lakier spalony przez słońce więc baza idealna MARKA BMW MODEL 5-SERIES WERSJA E28 SERIE 520 I TYP NADWOZIA SEDAN KLASA POJAZDU SREDNIEJ WIELKOSCI SAMOCHÓD TYP POJAZDU POJAZD OSOBOWY ROK BUDOWY 1986 DATA PRODUKCJI 1986-03-05 POJEMNOSC SI 1990 TYP PALIWA PETROL CYFRA KONTROLNA WAZNY KOD SILNIKA M20 ZAWORY 12 POJEMNOSC SI 1990 POJEMNOSC CID 121 POJEMNOSC NOMINALNA 2.0 KONIE MECHANICZNE 125-129 MOC KILOWATY 92-95 DRIVELINE RWD STEROWANIE LHD TYP SKRZYNI BIEGÓW MANUAL S472A ARMREST, FRONT, DRIVER/PASSENGER S295A BMW LA WHEEL, EXCLUSIVE STYLING S320A DELETED, MODEL LETTERING S520A FOG LIGHTS S680A RADIO ANTENNA, MANUAL S570A REINFORCED POWER SUPPLY S400A SLIDE/TILT SUNROOF, MANUALLY OPERATED S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC, FRONT narazie tyle fotek, kolejne prace będę wrzucał etapami w kolejmych dniach, niestety nie mam jak w przypadku e30 kilkuset zdjęć, ale najważniejsze rzeczy są uwiecznione więc będzie co oglądać Thepiekarz, V-MAX i Espinoza dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.P Napisano 16 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Już jestem ciekaw co z tego ulepisz? W którą stronę pójdziesz, top seria czy german? Powodzenia w odbudowie i czekam na kolejne odcinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 17 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Czekam na więcej Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 17 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 17 Kwietnia W dniu 16.04.2023 o 20:42, Bartek.P napisał: Już jestem ciekaw co z tego ulepisz? W którą stronę pójdziesz, top seria czy german? Powodzenia w odbudowie i czekam na kolejne odcinki. bez gleby nie ma jazdy wiec gwint i kręcenie w dół ;d Bartek.P dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 18 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Kwietnia kilka miesiecy po zakupie na wolnym, w koncu mozna było coś podłubac chyba to był koniec 2020 roku, wstępnie kupione kilka brakujących części wnętrza, jakies plastiki schowki zamki itp dodatkowo pod maską wymienione wszystko co mozna wszystkie paski rozrząd napinacz pompa wody uszczelniacze wisko czujniki temp termostat kable swiece kopulka palec płyny oleje itp itd. zdjęć mało po rozebraniu licznika standard wylane baterie w połowie nie działał wiec wysłany do naprawy do kolegi z forum jesli chodzi o olej to zrobiłem dwie wymiany na raz, najpierw pierwsza wymiana następnie zdjęta misa niestety szlam po wyczyszczeniu i skręceniu na nowej uszczelce zrobiona druga wymiana, jak nigdy nie widziałem roznicy to tym razem silnik naprawde zaczął ładnie pracowac zdziwienie duze poltora roku poźniej przyszedł czas na zrobienie spodu buda od spodu zdrowa oryginalna konserwacja odpływy bez korozji wiec jest gitara, całosć zwalona do piasku ocynku, cale zawieszenie gumy przewody wszystkie tuleje nowe zestawy do hamulcow przod tył i wiele innych przed graty pojechały na piasek a drobnica na cygańskie pozłacanie wielokaratowym złotem znalezione zdjecie jakichś części ocynk zrobiony w dwa dni gwint kupiony od gościa co to customy robi na częściach eibacha czy ch. wie jeszcze jakich, a jak przyszedł to lagi TA hah... bebechy i sprezyny niby nie, wszystko plus minus pasowało wiec zobaczymy co z tego będzie, gwint zamawiałem twardy ale dla mnie i tak jest zbyt miękki wiec chyba kolejne trzebabędzie pisać drukowanymi BETON, tak czy siak tak on wygląda i zobaczymy jak po spasach będzie się sprawował wszystkie elementy w podkładzie reaktywnym na to dwuskładnikowa farba poliuretanowa czarny połysk i składanie w międzyczasie trafiła sie e34 m50b20 taka jak chciałem czyli polift w calypso wiec bedzie co robić za jakiś czas MAREK GERMAN, KUJON, PaatrykŁMŻ i 6 innych dodali reakcje 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.P Napisano 18 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Kwietnia OOOO panie !!! Piękna robota. Aż się chce oglądać takie postępy w pracach. Czekam na następny odcinek M3DYK dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 19 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Kwietnia Takie odbudowy są najlepsze, kibicuje I czekam na wiecej Pozdro M3DYK dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 19 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Kwietnia Ta brudna podłoga teraz trochę razi i co to znaczy lagi TA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 19 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 13 godzin temu, ryyyan napisał: Ta brudna podłoga teraz trochę razi i co to znaczy lagi TA? Cytat TA technix ryyyan heh tak podłoga dała o sobie znać ale nie ma sensu jej ruszać jeśli wszędzie jest zrowa, jak się kiedyś znajdzie czas to mozna ją dobrze wymyć, jedynie została dodatkowo zabezpieczona w miejscach gdzie po czasie pojawiły się mikro pęknięcia zeby nic nie zaczęło się tam dziać czyli korki spustowe podłogi koła zapasowego, dolne felce progów itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 19 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Kwietnia Lag nie wysylales mu swoich z e28? Abstrahując TA robi lagi do e28? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 20 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 13 godzin temu, ryyyan napisał: Lag nie wysylales mu swoich z e28? Abstrahując TA robi lagi do e28? całe zwrotnice wysyłane z lagami komplet, dość ładnie zrobione wypiaskowane wspawane i pomalowane, TA nie robi lag do e28 strikte, wiec z czegoś dopasował dlatego logo jest, calosc dosc ładnie pasowała jedynie co górne talerzyki oryginalne zostały na tyle PaatrykŁMŻ dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 21 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Kwietnia kolejna część to felgi trochu myślałem co by tu dać i kiedys pojawił się komplet bbs rc041 w ciapackiej dzielnicy więc się wybrałem w okolice wembley jakies ciasne osiedle, na miejscu czekał właściciel z 5cioma szwagrami 23 kuzynami a do okoła latało 48 dzieci, jakieś darcie z kuchni było słychać pewnie matka wołała na obiad heh udało się kupic w dobrej cenie ale potem sie okazało ze coś tam było do prostowania coś do spawania ale udało się je ogarnąć w drodze do tokarni coś o samym toczeniu, kazdy rc-ki robi skręcane na kanapke wiec toczy centrowanie na tyle rotora zeby rowno siedziały, po kilku pomiarach stwierdziłem ze bedzie mozliwe zrobić je skręcane rotorem od tyłu zachowując bezpieczne grubości, wiec trochu zebralismy z bębnów i trochu z rotorów, tak aby zmieścić ranty ktore mają 5.5mm bez kilku setek i sie udało ranty od błażeja alu surowe, standardowe szerokosci 2,75 przód i 3,25 tył przygotowywanie śrubek pod chromowanie, od razu mowie rzeź i katorga, spalone opuszki i zdarte paznokcie haha drugi raz nie wiem czy się podejmę ale oryginalne śruby uratowane kilka dni moczone w nitro z braku czasu juz nie dałem rady polakierowac wiec pojechały do K-garage przy okazji wymalowałem act ktore beda w kolejnym temacie na e32 o ile dotrwam, lakier taki jak w e30 na futurach merc775 pierwsze koło skręcone wyprawa na zakładanie opon trzebabyło jechać na dwa razy z 3ma kompletami i na końcu zdjęcie po założeniu opon, przód 9.25 opony 205/40/17 tył 9.75 opony 215/40/17 ( moze kiedys tył się da na profilu 35 bardziej się naciągnie ale co opona to inaczej się układa więc jest ok ) ogłoszenie parafialne : jeśli ktoś ma informacje na temat dokładki przód zender do e28 to dajcie proszę znac, wynikła lipa i muszę coś szukać, dzięki gamek2, Bartek.P, Espinoza i 3 innych dodali reakcje 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACHU Napisano 21 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Kwietnia Piękna robota i same smakowite koła! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekE36 Napisano 22 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Kwietnia Miałem zapasową dokładkę zendera w bardzo dobrym stanie. Sprzedałem 2 tygodnie temu M3DYK dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 25 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Kolejny etap rozbieranie na blacharke, to juz było robione 4 tyg temu, zeszło cały dzień ale ładnie wszystko zostało zdjęte i podpisane deska poleciała na odnowienie do kokpity.pl podłoga w bdb stanie w jednym miejscu była do naprawy widać na zdjęciu powyzej niedawno udało się uratowac przed rozebraniem na graty i odkupic e32 730iL V8 w Longu w kolorze BrokatRot wlasnie prace trwają aktualnie pod maską i po e28 od razu będzie robiona na ostro wiec pewnie jakis temat sie pojawi a będzie co robić przy blacharce Lelek, Bartek.P i Thepiekarz dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel94 Napisano 25 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Kwietnia Prace zapowiadają się zacnie , a tak nawiasem, jakie masz parametry tych act sx ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 25 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Kwietnia tam oryginalnie rotor był od przodu skręcany wtedy było 9 i 10j po toczeniu rotor poszedł na kanapke wtedy rant się powiększył i finalnie przod 9.5j rant 2.75 i tył 10.5j rant 3.75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 26 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Kwietnia Jak tylko w jednym miejscu było coś do roboty to tak jakby wcale podłoga zdrowa a zapytam jeszcze czy maty zostały wywalone i została zweryfikowana blacha pod nimi? I czekam na temat E32 i po fotkach widać że jeśli chodzi o blachę to będzie co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 26 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 20 godzin temu, Thepiekarz napisał: Jak tylko w jednym miejscu było coś do roboty to tak jakby wcale podłoga zdrowa a zapytam jeszcze czy maty zostały wywalone i została zweryfikowana blacha pod nimi? I czekam na temat E32 i po fotkach widać że jeśli chodzi o blachę to będzie co robić. myślałem ale nie będę zrywał, zbyt ładnie to wygląda, gdybym coś od spodu zauważył koło korków spustowych wtedy obowiązkowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 27 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Kwietnia Ja bym nie "dziadował" i mimo wszystko mając wyciągniętą wykładzinę zerwał maty i zrobił jak należy żeby mieć święty spokój. A i jak ktoś chciałby się przywalić o to słowo "dziadował" to żucie na luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DzikuCMS Napisano 27 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 5 godzin temu, Thepiekarz napisał: Ja bym nie "dziadował" i mimo wszystko mając wyciągniętą wykładzinę zerwał maty i zrobił jak należy żeby mieć święty spokój. A i jak ktoś chciałby się przywalić o to słowo "dziadował" to żucie na luz. W każdym temacie widzę piszesz o tym niby rację ale każdy robi jak uwaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 27 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 25 minut temu, DzikuCMS napisał: W każdym temacie widzę piszesz o tym niby rację ale każdy robi jak uwaza No bo w każdym mniej więcej temacie jest to samo i ja mam takie zdaje że jak już się ma wykładzinę wywaloną to zrobić podłogę i mieć z głowy bo to jest chwila roboty tak naprawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 27 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2 godziny temu, Thepiekarz napisał: No bo w każdym mniej więcej temacie jest to samo i ja mam takie zdaje że jak już się ma wykładzinę wywaloną to zrobić podłogę i mieć z głowy bo to jest chwila roboty tak naprawdę. moge ci obiecać ze w e32 na pewno zerwę maty o ile coś tam jeszcze jest do zrywania haha Thepiekarz dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 1 Maja Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Maja Kolejny odcinek dzisiaj juz typowa blacharka, końcem marca auto trafiło na stanowisko, na miejscu rozebrane do końca bo trzebabyło nim przyjechać heh przednia szyba okazała się przymglona więc po zdemontowaniu została wywalona i kupiona nowa nie była oryginalna wiec bez znaczenia, znowu zdjęć mało bo harowałem jak wół od rana do wieczora ;d ale finalnie bardzo duzo porobiłem i wszystko sprawdziłem, nie ma to jak czyszczenie samemu, nikt tak dokładnie nie zrobi tegi jak ja sam hah, poprowadzone wiązki sygnałowe zasilające do audio, oryginalne wiązki sprawdzone i zaizolowane nie ma źle tzn trochu jest hah trochu podstawy aku gdzieś się zgubiło, błotniki szyber podstawa aku, doły drzwi x4 poszły w piach i trochu powychodziło podstawa ogarnięta dół błotnika przed i po piasku ;d maska w bdb stanie jeden wlot miał lekkie ubytki więc zgrzewy rozwiercone i element wymieniony, stary z palcem w nosie mozna tez naprawic progi, kiedyś jakiś Hiszpan zatroszczył się i naspawał małe łatki na pojawiającą się korozje pewnie w celu wzmocnienia miejsc pod podnośnik, po otwarciu progów w srodku bajka, nie wiele roboty dodatkowo przednie odpływy z szyberdachu poprowadzone na zewnątrz i będą kryły się za błotnikiem, także woda tamtędy będzie sobie spływała szyber najgorszy temat, po piaskowaniu sito, kupiłem drugi jeszcze gorsze sito, wiec po chwili myślenia stwierdzone ze na wzajem sobie pomoga, górną pokrywe weźmie się z tego dokupionego dolną część usztywniającą robimy moją , reperaturki będą wzięte z tego sita ale akurat szczęście dopisało i potrzebne miejsca były zdrowe , zdjeć po zrobieniu nia mam bo dzisiaj się robi jak pisze tego posta drzwi, x2 tył w stanie bdb, przednie prawe juz średnio o dziwo doły ok a środkowa i górna część wymagała dorobienie małych reperaturek przy łączeniu poszyć , drzwi kierowcy najgorsze, dolne, środkowe i górne części musiały być wymienione, wszystko rozszlifowane frezami zaaplikowana chemia reaktywna, podkłady i zafelcowane z powrotem, po lakierowaniu poleci konserwacja w postaci wosków i następne 37 lat temat nie powinien wrocic i na koniec znowu ciekawostka, trafiło się jak ślepej kurze ziarno, e38 4.4 Long w bardzo bardzo mocnej opcji a ze drugi raz taka okazja się nie trafi to zostaje z nami na bardzo długo, juz sprowadzona czeka pod dachem na swoją kolej Thepiekarz, MAREK GERMAN, agressor i 4 innych dodali reakcje 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 10 Maja Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Maja koniec roboty przy blacharce nie oznaczał końca dnia, wtedy leciałem prosto na garaż zeby ogarniac wszystkie porozkręcane graty, i tak śrubka po śrubce czyściło się i zamawiało to co potrzeba, jak zawsze podochodziła masa drobnicy więc aso było bardzo ucieszone, tyle ile się dało zrobić tyle jest zdjeć boczki oryginalne juz po praniu z emblematami musiałem chwilę pomyśleć bo kazdy wie jak sprawa stoi z tylnimi znaczkami na klape ktore są specjalnie wyprofilowane udało się zregenerować obydwa znaczki w cenie paczki fajek, klej epoksydowy dwuskładnikowy bezbarwny powinien trzymać dywan zabrany na bezdotykową , wiertarka ze szczotkami do prania dywanow plus swoja chemia, efekt super guma baku nowa e28 ma bardzo duzo chromow po czasie pokryte sa białym nalotem więc trzebabyło je polerowac, problem polegał na tym ze gąbka za wiele nie pomagała a filc je rysował, więc trzebabyło ogarnąć odpowiednie obroty i docisk, chromy odzyskały połysk i głębie wszystko co szklane zabrane do polerki, niestety przestrzegam zeby nie robić tego za szybko, przegrzałem i halogeny pękły tylko jeden hella udało się wypolerować ale juz dokupione kolejne dwa wiec na wolnym je ogarne kilka słów o audio, jednostka sterująca juz pewnie wiecie ze moje ulubione radia to alpine z początku lat 2000 z seri CDA, wbudowane aktywne zwrotnice korekty czasowe i masa innych opcji... wiec tutaj wyląduje alpine cda 9855r głośniki na przod odseparowane Rainbow EL-C 5.2 tył Excursion SC-46C odseparowane 4x6 cali czyli oryginalne wymiary, z przednimi będe myślał jak wsadzić tak aby nic nie psuć a żeby to ładnie siedziało, wzmacniacz JBL gto 1004 tak więc do niego podepniemy przednie rainbowy plus subwoofer na zmostkowanym 3 i 4 kanale jak to zagra ? nie wiem sub JL audio 12w0v3-4 dokupione trójkąciki na sykacze w przednie drzwi jeden z uk drugi z usa migacze pomalowane odbłyśniki i wypolerowane klosze lampy tył w prawie idealnym stanie, solidne czyszczenie i polerka i na koniec najlepsza rzecz bo bardzo długo jej szukałem gdy juz się trafiła poleciała do szycia i oto efekt oczywiscie nowy znaczek aso folia nie będzie zrywana cała reszta tapicerki osłon i plastików wyczyszczona, uszczelki tez wyczyszczone i zawinięte streczem wraz z dużą ilością silionu w sprayu zeby ładnie sobie wchłonęły i stały się miękkie, uszczelki drzwi zewn wszystkie 4 nowe, tak sprawa wygląda, za jakis czas kolejne zdjęcia Espinoza, Thepiekarz, PaatrykŁMŻ i 1 inny dodali reakcje 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.