Skocz do zawartości

[E60] 550i by Czuczu


Czuczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam na imię Bartek. Długo się zbierałem z założeniem tematu, ale chyba to jest już dobry moment żeby auto po kilku latach nieobecności wróciło na forum. E60 kupiłem już jakiś czas temu od Kamila z tego forum. Generalnie z autem miało się nic nie zmieniać ale nie wytrzymałem i parę zmian zostało wprowadzonych. Więcej modyfikacji w niedalekiej przyszłości. Myślę że zmiany pójdą na plus ale liczę także na wasze opinie i komentarze oraz pomoc w niektórych kwestiach związanych z modyfikacją auta. Wszystko co do tej pory zostało zrobione przy aucie postaram się dokładnie opisać i na bieżąco będę uzupełniał galerie. Na ten moment auto stoi na 19 calowych styling 166 z oponami zimowymi. 
Po zakupie zaszło parę zmian takich jak:
- zamontowanie czarnej podsufitki
- pełna regeneracja reflektorów tj. nowe klosze Hella wraz z brewkami, wymiana okablowania w środku lamp, regeneracja odbłyśników, zmiana żarników na Osram 7000k, komplet nowych uszczelek, zmiana podświetlenia ringów na białe ( wiem, nie każdemu się to pewnie spodoba, ale zawsze można wrocić do oryginału. Wg mnie na białych ringach auto poprostu wygląda dużo młodziej)
- wymiana uszczelniaczy zaworowych i usuniecie wszelkich wycieków z silnika. Silnik wyjechał z budy i wszystko co wymagało wymiany zostało wymienione i naprawione. Oczywiście przy tym zabiegu grzechem było by nie zrobić rurki cieczy, która także została wymieniona. Przy okazji zmieniony olej w skrzyni oraz wiele innych małych drobiazgów które trzeba było wymienić lub zostały wymienione zapobiegawczo. Całość wykonana przez BLUE SERVICE Damian Mazurek. Naprawdę jestem bardzo zadowolony z pracy jaką wykonał Damian. 
- następnym krokiem był wydech. I tu z pomocą udałem się do firmy Vintage Weld. Jestem bardzo zadowolony z efektu pracy Łukasza. Wydech brzmi naprawdę tak jak chciałem. Wcześniej był bardzo głośny co skutkowało wieloma ostrzeżeniami przy spotkaniu ze stróżami prawa. Nic dziwnego ponieważ środkowy i końcowy tłumik został usunięty. Wydech nie miał także żadnego połączenia obydwu stron takiego jak h-pipe czy x-pipe. Po spotkaniu i rozmowie z Łukaszem z Vintage Weld postanowiliśmy że dołożony zostanie h-pipe  za pierwszymi rezonatorami, środkowy tłumik wróci na miejsce ( tu akurat udało mi się zakupić z wersji od 545i) oraz na koniec zostaną  wstawione dwa małe customowe tłumiki wykonane przez Łukasza. Końcówki zostawiłem bo w sumie podoba mi się ich kształt. Całość wyszła naprawdę bardzo dobrze. Jak tylko nagram film wrzucę link do tematu jak to teraz brzmi.
- następną zmianą była wymiana zawieszenia na BC Racing z którego także jestem bardzo zadowolony. Wreszcie mogłem ustawić auto tak jak przystało. Niestety nie mam zdjęć jak to wygląda na WORK-ach (usunąłem przez przypadek). Wiem, narazie jest koza, ale musiałem tak ustawić bo miałem trasę do Belgii  z bagażnikiem załadowanym do pełna. Na wiosnę wpadną z powrotem WORKi i wtedy zacznie się zabawa ze spasowaniem tego jak należy.
- postanowiłem zmienić także hamulce i tu zarówno na przód jak i tył wpadły tarcze ATE, oraz ceramiczne klocki tego samego producenta. 
- lewarek zmiany biegów także został zmieniony z wersji angielskiej na europejską.
- kilka dni temu zmiana softu w skrzyni na XHP stage 3. Auto jeździ o wiele lepiej, a skrzynia pracuje bardziej dynamicznie niż na oryginalnym sofcie.
- na okres zimowy auto dostało wosk syntetyczny od JK Studio w Lublinie oraz zabezpieczenie reflektorów folią ppf.

W planach mam także wymianę przedniego zderzaka ( teraz jest jakaś podróba imitująca M5) na oryginalny zderzak od M5. Co za tym idzie będę musiał także zmienić błotniki no i oczywiście lusterka. Wiem, wiem, że to nie jest M5 ale po zrobieniu wydechu nie chcę już zmieniać tyłu z powrotem na M-pakiet. Tak, na SYNDYKACIE będzie kolejne fake M5 ale postaram się to zrobić naprawdę zgodnie z wytycznymi i zasadami tego forum. Jak uda mi się skompletować graty związane z karoserią i wszystko zostanie polakierowane i poskładane napewno zostanie wykonana korekta lakieru i na całość pójdzie ceramika lub ppf. Najpierw chciałem ogarnąć auto od strony mechanicznej. Na ten moment wydaje mi się że jest już w zadowalającym stanie. Następnym krokiem będą zmiany związane z wyglądem. 

IMG-20221208-WA0009.jpg.e60db810a2c236de8f27e982921adbc7.jpgIMG-20221208-WA0004.jpg.37f77590042cdbdb51685b80277544f7.jpgIMG-20221208-WA0005.jpg.215166f2f612715fd77d8a5fadad67d3.jpgIMG-20221208-WA0003.jpg.4bee5920e457d4152c3ea2d50ea7c220.jpgIMG-20221208-WA0000.jpg.0d6c2fcf989a1cae5050ba5721339aad.jpgIMG-20221208-WA0001.jpg.06230dc454eafd9a2257523410e249ca.jpgIMG-20221208-WA0002.jpg.0bfcd7ee5cabbe54c2b718d8a2eb4d83.jpgDSC_0982_092125.JPG.bccb969588f5287b88a8d207d40dd2b1.JPGDSC_0983_092021.JPG.b6a19212cc890309b49ff58ea9802891.JPGDSC_0981_092054.JPG.cf100e9b590e3093f5f568a8fcfb6f4f.JPGIMG_20211213_122558.jpg.1c88d17b8028eebb25b56f43643220be.jpgIMG_20211213_122615.jpg.7b11eb92195fd5aff88410e462c5b1d4.jpgIMG_20221206_134542.jpg.007a719730f39aec5340f9df6d83e0b6.jpgIMG_20221206_134524.jpg.0417005a5c3d597dc7b5abc853db532b.jpgIMG_20221206_134400.jpg.acd503f1f1170407157ead51069d623e.jpgIMG_20221206_134313.jpg.44b511a48ad9e9d2516e415c0a5e68ba.jpgIMG_20221206_134450.jpg.f43be86b3f653645f3371136257e3aa4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

Witam po małej przerwie. Nic narazie się nie działo w temacie ze względu na prace poza granicami polski. Termin u lakiernika niestety przepadł bo akurat nie było mnie w Polsce i nie miałem za bardzo możliwości dostarczenia mu auta także czekam na odzew i jak tylko trafi się jakaś luka auto od razu wjeżdża na poprawki lakiernicze oraz montaż przodu od M5. Ale nie byłbym sobą gdybym nie wykorzystał dzisiaj dobrej pogody i udało się wrzucić koła i trochę pokręcić zawiasem. Spasowanie narazie jest jakie jest. Myśle ze jak wpadną błotniki na przód od M to uda się jeszcze trochę lepiej to popasować. Gorzej z tyłem bo tu trzyma mnie i et i opona. Na ten moment jest 265/30 i 6mm dystansu. Pewnie dałoby się coś ugrać z węższą oponą ale wydaje mi się ze te i tak są już naprawdę na granicy do tego motoru. Dystans 8mm nie wchodzi w grę bo stracę centrowanie. Przymierzałem 12mm i niestety to jest już za dużo. Wiem ze można zebrać trochę z przylgni felgi, ale niechciałbym tego robić. Przypomnę ze et felgi tyl to 17 a szerokość 10.5 cala. Przód także et 17 i szerokość 9.5 cala. Na przodzie w tym momencie finalnie opona 225/35 oraz dystans 12mm. Jak macie jakieś pomysły jak spasować lepiej tył chętnie wysłucham. Na ten moment auto wyglada tak jak na zdjęciach.

9BF0464E-7DF0-4874-8B46-4B6F0CA66014.jpeg.aaa5f76053037b09470748647e6d60cb.jpeg18596805-C18A-42E3-B436-D475843BCCE1.jpeg.62930a3ae913414e5da8f869d3ee6f01.jpegEFF6DAA7-8E0C-4810-9576-AB31254BDF78.jpeg.d8686d975f261fa156f2b129bbbbec90.jpegCC7DCDBF-6817-414D-8F62-B9C9CD0E20EE.jpeg.503ebeb015783535c73e1794960bc0c0.jpeg1EE5473B-273D-42DD-AB26-96B056D7DB65.jpeg.240c059d979c6ad16803b0bfac85684a.jpeg10B92533-A21C-4AAA-8D22-0D9F3B679070.jpeg.d46daccd7834bec89d6b47d93174031f.jpegB0DC05EB-1427-4F4C-8BFF-81EA5B9159A0.jpeg.1a57d6f2e826da88dbea19b31b9f4365.jpeg70ABF39B-26F8-4B1E-BDD5-C62A6E8422E3.jpeg.7c0f89eb33242a7bb6f9e487c3fa06b9.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, orzel napisał:

Wsadzaj regulowane wahacze od e39- ja tak wsadziłem do siebie , na próbę koła i elegancko - zrobisz negatyw będzie cacy ( na zdjęciu widać o które chodzi) 

Piona 

 

20221219_211843.jpg

W sumie o tym nie pomyślałem. Wszystko pasuje bez żadnej rzeźby? Dzięki za podpowiedz. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Witam po dłuższej przerwie. Udało się poskładać auto jeszcze przed zimą. Wszystkie elementy polakierowane i na miejscu. Autko także po pełnej korekcie lakieru z nałożoną powłoką grafenową. Prace jak zwykle zleciłem JK Studio Lublin. Jestem bardzo zadowolony z efektu. Na wiosnę pozostaje tylko poprawienie zderzaka przód aby pasował idealnie (teraz zabrakło mi na to czasu ) oraz lepsze spasowanie kół na przodzie. Tył zostaje tak jak jest na ten moment. Auto odstawione do garażu i czekamy do wiosny. Mam nadzieję że w przyszłym sezonie uda mi się wybrać i do Chotowej i na Molo. Z góry sorki za małą ilość zdjęć. Jak pogoda i czas pozwoli postaram się zrobić kilka lepszych ujęć jeszcze w tym roku. Pozdro.

IMG_1874.jpeg

IMG_1878.jpeg

IMG_1863.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...