Skocz do zawartości

[E36] Blitz - 320i/328i Cabrio


Blitz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po długiej przerwie :)

Po projekcie Cabrio w Avusie (archiwalny temat na forum - wyróżnienie na GermanFest Chotowa), moja miłość do E36 nie wygasła. Pojawił się pomysł powrotu po latach - bardziej jako lokata kapitału.

Po pół roku poszukiwań udało się trafić sensowną sztukę (ex Bobik - był w posiadaniu tego Cabrio, z tego co pamiętam to sprowadził ją do PL ze Szwajcarii).

Fundamentem była bezwypadkowa historia oraz bardzo dobry stan blacharski.

Cabrio kupiłem po gruntownej odbudowie. Rozebrane było do "gołej" śrubki, podłoga, profile, wnęki oczyszczone i zakonserwowane. Elementy pod autem (zawieszenie,napęd itd.) nowe lub po renowacji. Nowe poszycie dachu oryginalne BMW. Renowacja skór wnętrza.

Oryginalnie silnik R6 2.0, włożone M52B28 - wraz z napędem, dyferencjał duża głowa -szpera 25%, grube półosie itd.

Dołożony oryginalny Mpakiet. Zawieszenie gwintowane Bilstein B16 PSS z regulacją wysokości i twardości.

Jakie plany?  Szukamy Vaderów lub sportów w bardzo dobrej kondycji, prawdopodobnie założę jakieś 3 TLG (pod uwagę biorę Futurę lub Rennsporta 1).

Aktualnie auto zimuje w specyfikacji drogowej na ST24 w dwóch szerokościach. W garażu czekają BBS RC090 ale czas pokaże czy je założę.

Może do zobaczenia na GermanFest 2023. Kilka lat temu było wyśmienicie. Fajnie będzie znowu się spotkać.

 

Type
 Value
VIN ER17857
Prod. Date 1999-01-14
Service History !! CHECK HISTORY !!
Type 320I
Series E36 (3 Series)
Body Type Convertible
Steering -
Engine M52
Displacement 0
Power 0kw / 0hp
Drive rwd
Colour orient-blau
Upholstery Leather, Montana/Soft/sand-beige
Check mileage !! CHECK HISTORY !!

Editions and packages

 

S718

 

Exclusive Edition

S785 White direction indicator lights

Comfort and interior equipment

 

S411

 

Window lifts,electric,front/rear

S423 Floor mats velours
S431 Interior mirror with automatic-dip
S441 Smoker package
S473 Armrest front
S494 Seat heating driver/passenger
S498 Headrests mechanically adjustable, rear

Multimedia

 

S658

 

Radio BMW Business CD RDS

Driver assistance and lightning

 

S510

 

Headlight aim control

S534 Automatic air conditioning
S540 Cruise control
S542 Check Control
S548 Kilometre speedo
S556 Outdoor temperature indicator

Wheels and drive

 

S214

 

Automatic stability control (ASC+T)

S240 Steering wheel, leather
S243 Airbag for front passenger
S246 Manually adjust. steering column
S260 Side airbag for driver/passenger
S285 BMW light alloy wheel BMW styling

Environment and safety

 

S305

 

Remote control for central locking

S341 Bumpers completely in body colour
S354 Windscreen, green-tinted upper strip
S380 Hardtop-preparation
S391 Softtop, dark blue
S399 Softtop, electromech. all-autom.
S863 Dealer List Europe
S879 On-board literature, German

Other equipment

 

S915

 

Dummy-SALAPA

   
   
   

270050753_4830737573614348_7813028472383410283_n.jpg

270098949_1102148053887469_1547257283503129757_n.jpg

270154724_1087208665435215_8799949173407978552_n.jpg

270206489_478577267214820_550888228270197265_n(1).jpg

270223993_467880968248183_3424853415994199955_n.jpg

270326406_924166398242140_8126657651075291832_n(1).jpg

270419476_257398089816702_5267794348241074948_n.jpg

269941951_619961925792391_4372082642086571271_n.jpg

189139033_950886879020031_2849600449003925281_n(1).jpg

270068935_3267906883487177_2630075858655299933_n.jpg

270359601_312184304145898_1897151468125422236_n.jpg

270726201_607556486997968_8247724011340149663_n.jpg

269806034_654942712366567_3292197695381782187_n(1).jpg

269896332_652635415771313_638949092508338166_n(1).jpg

270136148_322804302899873_1469183857525405526_n.jpg

270172931_336860481365657_3712207370940626776_n.jpg

128312017_190205849325696_8897782847048701581_n(1).jpg

258038679_264283745757986_1132734458584743266_n(1).jpg

265982216_334513631838807_2709589504950669703_n.jpg

269962434_1094702201354825_1488999333768409487_n.jpg

269962588_1423606581429780_3097854952529193035_n(1).jpg

187137973_389557545846476_6097612498524129395_n.jpg

256250265_216213467321272_2435796077536361952_n(1).jpg

270050753_1578735819170031_5939951856449629345_n.jpg

270064662_916590782172383_7611507902541319039_n.jpg

270182973_1000075290852872_535138175233425940_n.jpg

270190242_2732507227043308_4678305230831892416_n.jpg

270206371_600949817846908_3848792988735469780_n.jpg

246999788_186075556930992_6262224097911576293_n.jpg

269940493_339955164616774_23371118856240308_n(1).jpg

269989510_635307037667198_145545510368636046_n.jpg

269989510_1963925000445765_5537173701666412894_n.jpg

269991824_673589917006019_690168511203146239_n.jpg

271211180_1595727537430506_2519785163680668442_n.jpg

271219886_294587902625146_4797291909482269645_n.jpg

246671823_1508774322855945_8705250771637983990_n.jpg

270105133_2296299070510931_7228419198886759972_n.jpg

270067536_441649020762188_1010650442283099499_n.jpg

270105133_356583912940091_4003085184053122119_n.jpg

270186307_1057599541821562_2959542088826759476_n.jpg

270215001_1138872043549360_7054613829789939128_n.jpg

20220319_140320.jpg

20220319_150419.jpg

20220416_174824.jpg

20220416_174836.jpg

20220416_174846.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha no cenowa przepaść :) Za aktualną zapłaciłem o 13 tys. zł więcej niż chciałem za poprzednią na Vaderach i Sznyclach (i nie umiała się sprzedać).

Chciałem iść do przodu i mieć coś nowszego, szybszego. Teraz mam Cabrio w garażu, daily w kombi i szybkiego Hothatcha.

Także jestem spełniony i mogę powoli grzebać Cabrio. Bo jednak german jako jeden ze środków transportu niszczy przyjemność z jazdy... A tak to stoi w garażu, nie gnije i nie martwi że trzeba tym jeździć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aktualnie posiadam trzy komplety felg do Cabrio. 2x RC090 oraz St24. Chętnie sprzedam jeden komplet RC lub St24.

Poszukiwania czegoś w 3tlg trwają. Prawdopodobnie jeśli się uda to pójdę w Mille Miglia 2000 lub Kerscher RX.

Szukam również kompletnego wnętrza Sportsitze, które pójdzie do szycia. Vadery za duża misja na ten moment, chyba, że coś się trafi w sensownej cenie w co wątpię ;)

20221114_175843.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Cześć,

Auto trochę przestało sezon ze względu na brak czasu. Powymieniane jakieś pierdoły jak czujnik wałka rozrządu, nakrętki regulacyjne w amortyzatorach Bilsteina, wymieniona maglownica bo stara się rozszczelniła. Niestety podczas prac na warsztacie przykry incydent... zagięty błotnik. Aktualnie czekam na blacharza/lakiernika oczywiście na koszt warsztatu.

Oprócz tego ogarnięcie CD43, wyczyszczony i na nowo złożony bagażnik w środku(wykładziny, pasy, spinki itd).

Na przyszły sezon kupiłem standardowo RC090 po kompletnej renowacji (poprzednie dwa komplety sprzedałem). Konfiguracja - rotor srebro z ziarnem, rant srebro malowany na mokro, bęben proszek, śruby chrom, nakrętki czarne. Mam nadzieję, że aktualne doczekają się założenia. Mam oryginalny rant błotnika z idealnym lakierem - nie chcę ryzykować przy większych szerokościach dobicia felgi/opony do rantu. Oponki wlecą 205/40 oraz 215/40.

20230804_082905.jpg

IMG-20230922-WA0007.jpg

IMG-20230922-WA0010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Niestety robota blacharska i lakiernicza zepsuta. Jednak na wiosnę muszę to zrobić na własny koszt niestety i dopilnować tematu.

Pokupowałem trochę spinek i plastików z ASO, chcę złożyć bagażnik tak jak było w oryginale. Wszystkie spinki, mocowania gum itd.

Na BBS RC090 założyłem opony, przód 205/40, a tył 215/40. W wolnej chwili założę na auto. Póki co zimuje pod pokrowcem w garażu.

20231110_171113.jpg

20231110_173617.jpg

20231110_180734.jpg

20231110_181625.jpg

20231110_162142.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, jednak BBS RC090 zostaje w garażu, a wsadzimy felgę którą jedni uwielbiają, a drudzy nienawidzą :) moim zdaniem sądzie miodnie.

Breyton, 8.5J przód i 10J tył, 17 cali średnicy.

Z ciemnym granatowym lakierem i jasnym wnętrzem powinno się zgrać ;)

20231125_175339.jpg

20231125_085408.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście bardzo lubie breyton. Aczkolwiek w jednym e36 siedzi, w drugim nie. Tak więc zobaczymy :wink:

Troche pracy jeszcze jest, ale skoro temat założony w PreGerman to czekam na rozwój.

PS. Zastanawia mnie jeszcze co autor miał na myśli z tym kolorem zbiornika paliwa :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No trochę roboty zostało ale najgorsze już za mną :) teraz została "czysta" robota.

Kupiłem obszyte serducho, niestety sprzedający opisał produkt jako 375mm, a realnie ma 385mm... do tego szycie nie jest idealne. Zastanowię się czy ją zakładać. Na pewno będzie lepiej niż jest aktualnie no ale niesmak pozostaje.

20231127_192910.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat kierownicy "serducho" mocno przerabiałem na etapie moich modyfikacji i wygląda to nastepujaco:

E36 - 375mm

E38 - 385mm 

bardzo rzadko występuje 380mm (jest odrobinę grubsza i dobrze leży w dłoni, ale nie pamietam czy od e38 czy e39) 

E39 - 395mm

 

Innych wymiarów nie ma, ja przynajmniej nie spotkałem - mowa o serduchu. Oczywiście do e36 pasują tylko jednonabojowe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Pod koniec lutego, z początkiem marca odstawiam auto na regulację i wymianę pasów w dachu do Serwis Cabrio Wrocław. Następny etap to lakiernik (doł błotnika przód oraz połowa drzwi). Potem korekta - niestety 3-etapowa wraz z lekkimi zaprawkami bo dosyć mocno lakier został wymęczony przez sąsiadów z garażu...

Za to udało się przymierzyć Breytony, zastanawiałem się czy 8,5J ET26 wejdzie na przód czy będzie tarło o amor ale na szczęście weszło.

Opony czekają, w przyszłym tygodniu zakładam na felgi. Wybór padł na 205/40 i 225/35 tył.

Siedzą moim zdaniem ciekawie ale finalnie zobaczymy z oponami i na spasach.

20240210-143144.jpg

20240210-143156.jpg

20240210-143250.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
10 godzin temu, patryk_sdze36 napisał:

Wg mnie Breyton jedna z fajniejszych rolek do e36. Jestem ciekaw spasów na bilku. 

Pozdro

 

Przód myślę, że będzie bez problemów. Felga ma dość wysokie ET, do tego zrobię minimalny kąt na podkładkach. Do tego regulacja twardości więc będzie spoko. Tył na pewno max kąty + sprężyny betony. Chce zachować oryginalne błotniki wraz z rantem wewnętrznym więc nie wiem czy nie będzie musem również regulowany wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blitz napisał:

Przód myślę, że będzie bez problemów. Felga ma dość wysokie ET, do tego zrobię minimalny kąt na podkładkach. Do tego regulacja twardości więc będzie spoko. Tył na pewno max kąty + sprężyny betony. Chce zachować oryginalne błotniki wraz z rantem wewnętrznym więc nie wiem czy nie będzie musem również regulowany wahacz.

Też nie chciałem ruszać błotników, bo mam je w oryginale, tak jak pozostałe części karoserii w moim aucie, ale ostatnio to rozważam, bo przy jeździe autostradowej potrafi przytrzeć. Na tyle mam koni + beton oraz max negatyw na mimośrodzie czyli 3/3.5st wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michaal19995 napisał:

Też nie chciałem ruszać błotników, bo mam w oryginale, tak jak pozostałe części karoserii w moim aucie, ale ostatnio to rozważam, bo przy jeździe autostradowej potrafi przytrzeć. Na tyle mam koni + beton oraz max negatyw na mimośrodzie czyli 3/3.5st wychodzi.

Od kogo masz betony? I jaka twardość w kg? Może właśnie regulowane wahacze i dodanie delikatnie negatywu pomoże? Opony masz 225/35 przy 10J ET19?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Blitz napisał:

Od kogo masz betony? I jaka twardość w kg? Może właśnie regulowane wahacze i dodanie delikatnie negatywu pomoże? Opony masz 225/35 przy 10J ET19?

Betony Helmut te pośrednie – 30 kg. Opona 225/35 nankang i 10j et 19. Można założyć regulowane wahacze i na pewno coś to da, ale wiesz, jak obecnie mam 3,5 stopnia powiedzmy i założę regulowane wahacze to więcej jak 4,5 stopnia bym nie zrobił, bo mi się średnio podoba większy kąt.. Więc ciekawe, czy jest sens zakładać dla tego 1 stopnia więcej. Myślę, że lepszą opcją jest zrolowanie i zakonserwowanie tego rantu, niż kombinowanie z wahaczami itp.. Ale co kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...