Scythe Napisano 8 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Września 2022 Siemanko. W sumie to nie wiem od czego zacząć, bo to dość długa historia z tymi moimi Touringami. Historia zaczęła się jesienną chęcią nabycia E36 które miało służyć do typowego latania i zajechania zimą.. trafiłem na Touringa M52B25 w 2017 roku, gdzie jeszcze wtedy chodziły za dość małe pieniądze. Miał wystarczający wypas, czyli klimę, hi-fi itp. Był na tyle wytrzymały.. że wytrzymał całą zimę. W 2018 wyjechałem za granicę, tak tym touringiem który miał być gruzem . Godnie znosił wszystkie podróże, klepnąłem łącznie może i ze 130kkm, aż przyszła zima 2019 i touring skończył gdzie powinien, czyli na drzewie.. miał na tyle zdrowy napęd, że postanowiłem nabyć kolejnego touringa i wszystko w niego przełożyć. Cel był prosty, R6 pod maską i LPG żeby nadal podróżować tanim kosztem. Trafił się pacjent, może i nie najlepszy, ale bardzo tani. Oryginalne M52B20, zachamione gdzieś na wsi, z przeznaczeniem.. no raczej do latania po polu niż po drogach. Dostał ode mnie na start swapa napędu, hamulców, prowizoryczną odbudowę progów i wymianę wnętrza. Przelatałem tym wehikułem trochę czasu i postanowiłem dołożyć kompletnego mpaka z zewnątrz i wewnątrz. Doszły w między czasie Azev A 17" 10J i 8,5J i nowy gwint MTS Gold. Wiele osób nie ratowałoby tego gniota, ale przewiózł mnie setki kilometrów bezawaryjnie, nabrałem do niego sentymentu. Przypadkowo trafiłem na silnik M62B44, później doszła skrzynia 6b z E60 3.0d, adapter skrzyni, łapy i cała reszta części od Poweride'a. Przy swapie doszliśmy do wniosku, że kiedy jak nie teraz żeby go odbudować i odmalować całą budę. Tak też się stało i touring aktualnie jest cały ogołocony, jedzie na poprawę podłogi i wstawienie nowych, poprawnych progów. Następnie wszystko trafia do piaskowania i lakierowania. Końcowe składanie na nowych częściach, żeby auto spokojnie mogło śmigać przez kolejne lata bezawaryjnie. Auto będzie iść w kierunku typowego germana, jednakże będzie się wyróżniać ilością robionych kilometrów Tyle z wywodów, czas na zdjęcia, które postaram się wrzucić po kolei. Zmienione rzeczy względem oryginału: - lampy z białym kierunkiem tył - wnętrze zwykłe szmaty -> zwykłe czarne skóry -> jasne sportsitze -> vadery (w trakcie obszywania) - kiera z trójramiennej -> serducho - chiński allegrowy podłokietnik -> czarny oryginał - silnik M52B20 -> M52B25 -> M62B44 - kompletny mpakiet zewnętrzny - nowe szerokie listwy mpakiet - Azev A 10J tył i 8,5J przód (raczej ostatecznie i tak będą zmienione na coś skręcanego, na łamanym rancie) - zawieszenie oryginalne -> gwint tatechnix -> gwint MTS Gold -> aktualnie zamówiony set V2 u Piotrka Koc - rozpórki przód i tył - przedni biały kierunkowskaz (będzie zastąpiony ciemniejszą wersją) - wydech ori -> wydech noname, ale niemiecki jakiś bardziej sportowy -> będzie spawany kompletny kwasiak z kolektorami z X5 - bagażnik dachowy - częściowe drewno wewnątrz i zapewne wiele więcej.. Liczę się że touring na chwile obecną nie trafia w kanony Syndykatowe, bo aktualnie jest obrazem nędzy i rozpaczy. Jednakże karty zostały rzucone i projekt będzie dość solidnie kontynuowany. Tomajx6m, agressor, DzikuCMS i 2 innych dodali reakcje 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 9 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Września 2022 Czekam na rozwój sytuacji , może być ciekawie Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 9 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Września 2022 Życzę wytrwałości i cierpliwości będę zaglądał gdy będą się pojawiać aktualizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomajx6m Napisano 9 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Września 2022 Powodzenia w modach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bmw_e36.pawel Napisano 11 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2022 Fajna przygoda z tymi touringami wytrwałości przy odbudowie i dopinaniu szczegółów życzę ps.gdzie odbywają się czynności przy aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marioos Napisano 11 Grudnia 2022 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2022 Zawsze byłem fanem 'kombiaków' tak na co dzień i coraz bardziej myślę, że jak już nabiorę doświadczenia ze swoim projektem cabrio to może pokuszę się o touringa jako daily i by też móc sobie coś pomodzić Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomajx6m Napisano 6 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2023 I jak robota przy turasku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scythe Napisano 7 Stycznia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 W dniu 11.12.2022 o 09:53, bmw_e36.pawel napisał: Fajna przygoda z tymi touringami wytrwałości przy odbudowie i dopinaniu szczegółów życzę ps.gdzie odbywają się czynności przy aucie? Mechanikę robi Piotrek, nasz miastowy Rybka. Zna moje auta od prawie że samego początku i nigdy nie miałem z nim problemów. Lakier chciałbym żebyś Ty zrobił, ale pewnie nie masz czasu . Ogólnie termin wstępnie dogadany jest w Suchowoli, Pan ma kabine, widziałem jak maluje poszczególne elementy i zawsze mu to fajnie wychodziło. W dniu 11.12.2022 o 12:55, Marioos napisał: Zawsze byłem fanem 'kombiaków' tak na co dzień i coraz bardziej myślę, że jak już nabiorę doświadczenia ze swoim projektem cabrio to może pokuszę się o touringa jako daily i by też móc sobie coś pomodzić Powodzenia! Kombi ma to coś. Taka trochę niedoceniona buda . Kupiłem przypadkowo, bo akurat się trafił i nawet go polubiłem. Jednakże nie ma co łudzić, touring E36 ma niewiele wspólnego z pakownością normalnych, uczciwych kombi. 15 godzin temu, Tomajx6m napisał: I jak robota przy turasku?? Robota przy tourasku jest trochę utrudniona ze względu na to, że dość rzadko bywam w Polsce. Jednakże przez święta wydrapałem z podłogi wszystkie maty i wygłuszenia oraz wyczyściłem miejsce przedniej szyby z kleju. Teraz cała buda pójdzie w piasek, później blacharz i epoksyd który musi swoje przeschnąć. Dopiero później lakiernik. Wnętrze jest już i tapicera. Powoli tez zbieram jakieś tam części do wnętrza, napędu i zawieszenia. Zestaw zawieszenia gwintowanego od Piotrka Koca (PK Individual Coilovers) Przód Bilstein 9/12kg, Camber Plates, sprężyny Eibach Tył Koni Sport, Regulowany wahacz, sprężyny Eibach Dodatkowe zegary, plus mocowanie na guziki podgrzewania kanapy tył oraz dodatkowa zapalniczkę. Kupione przez Facebook od Marcina Całkiem przypadkiem kupiłem prawie że nowy wydech końcowy Scorpiona pod dwururkę. Była to na tyle okazja, że nie mogłem jej odpuścić. Nie wiem czy wydech zostanie użyty przy V8, jednakże i tak było warto go kupić. Ostatnio trochę więcej czasu spędzam przy daily które mam na miejscu.. może z czasem pojawi się też na forum, ale raczej w innym dziale. Tomajx6m dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyziux666x Napisano 7 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 Mieszkasz w UK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scythe Napisano 7 Stycznia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2023 3 godziny temu, dyziux666x napisał: Mieszkasz w UK? Zgadza się ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid82 Napisano 18 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2023 bardzo daleka droga przed Tobą , ale jeśli będzie konsekwencja to być może powstanie z tego ciekawy projekt . powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scythe Napisano 9 Października 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Października 2023 W ramach odświeżenia tematu. Blacharzo/lakiernik który miał robić auto bardzo zwodził mnie z terminem. Doszło do momentu, że nie chciał już robić blacharki, a tylko lakier. Blacharkę zleciłem komu innemu, została zrobiona. Auto wróciło na lakiernię, gdzie ostatecznie przestało dwa miesiące nie ruszone. Pan tłumaczył że mu motywacja spadła na robienie aut i planuje zamknięcie zakładu. Samochód odebrany.. a ja trochę podłamany że trzeba szukać kogoś, kto pociągnie to dalej. Znajomy podrzucił mi kontakt do człowieka, który podobno żadnej roboty się nie boi. Dogadałem termin i auto po pół roku wjechało na lawetę i pojechało za Kraków do warsztatu BandiGarage. Wstępnie jesteśmy dogadani że cała robota zajmie od 6 do 9 miesięcy, jednakże nie będę zły jak się przedłuży. Chce żeby to było zrobione solidnie i konkretnie. Nie chce pajacowania i poprawiania. Scorpion który pojawił się w temacie został sprzedany koledze do E36 Touring 328i. Kierowałem się tym, że wydech od początku do końca i tak będzie customem, a scorpion miał za małą średnicę pod V8. Szybkie zdjęcia z pakowania i podróży. Tomajx6m dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.