Skocz do zawartości

[E36] - Scythe 344i Touring


Scythe

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko. W sumie to nie wiem od czego zacząć, bo to dość długa historia z tymi moimi Touringami. Historia zaczęła się jesienną chęcią nabycia E36 które miało służyć do typowego latania i zajechania zimą.. trafiłem na Touringa M52B25 w 2017 roku, gdzie jeszcze wtedy chodziły za dość małe pieniądze. Miał wystarczający wypas, czyli klimę, hi-fi itp. Był na tyle wytrzymały.. że wytrzymał całą zimę. W 2018 wyjechałem za granicę, tak tym touringiem który miał być gruzem :). Godnie znosił wszystkie podróże, klepnąłem łącznie może i ze 130kkm, aż przyszła zima 2019 i touring skończył gdzie powinien, czyli na drzewie.. miał na tyle zdrowy napęd, że postanowiłem nabyć kolejnego touringa i wszystko w niego przełożyć. Cel był prosty, R6 pod maską i LPG żeby nadal podróżować tanim kosztem. Trafił się pacjent, może i nie najlepszy, ale bardzo tani. Oryginalne M52B20, zachamione gdzieś na wsi, z przeznaczeniem.. no raczej do latania po polu niż po drogach. Dostał ode mnie na start swapa napędu, hamulców, prowizoryczną odbudowę progów i wymianę wnętrza. Przelatałem tym wehikułem trochę czasu i postanowiłem dołożyć kompletnego mpaka z zewnątrz i wewnątrz. Doszły w między czasie Azev A 17" 10J i 8,5J i nowy gwint MTS Gold. Wiele osób nie ratowałoby tego gniota, ale przewiózł mnie setki kilometrów bezawaryjnie, nabrałem do niego sentymentu. Przypadkowo trafiłem na silnik M62B44, później doszła skrzynia 6b z E60 3.0d, adapter skrzyni, łapy i cała reszta części od Poweride'a. Przy swapie doszliśmy do wniosku, że kiedy jak nie teraz żeby go odbudować i odmalować całą budę. Tak też się stało i touring aktualnie jest cały ogołocony, jedzie na poprawę podłogi i wstawienie nowych, poprawnych progów. Następnie wszystko trafia do piaskowania i lakierowania. Końcowe składanie na nowych częściach, żeby auto spokojnie mogło śmigać przez kolejne lata bezawaryjnie. Auto będzie iść w kierunku typowego germana, jednakże będzie się wyróżniać ilością robionych kilometrów ;) Tyle z wywodów, czas na zdjęcia, które postaram się wrzucić po kolei.

 

Zmienione rzeczy względem oryginału:
- lampy z białym kierunkiem tył

- wnętrze zwykłe szmaty -> zwykłe czarne skóry -> jasne sportsitze -> vadery (w trakcie obszywania)

- kiera z trójramiennej -> serducho

- chiński allegrowy podłokietnik -> czarny oryginał

- silnik M52B20 -> M52B25 -> M62B44

- kompletny mpakiet zewnętrzny

- nowe szerokie listwy mpakiet

- Azev A 10J tył i 8,5J przód (raczej ostatecznie i tak będą zmienione na coś skręcanego, na łamanym rancie)

- zawieszenie oryginalne -> gwint tatechnix -> gwint MTS Gold -> aktualnie zamówiony set V2 u Piotrka Koc

- rozpórki przód i tył

- przedni biały kierunkowskaz (będzie zastąpiony ciemniejszą wersją)

- wydech ori -> wydech noname, ale niemiecki jakiś bardziej sportowy :P -> będzie spawany kompletny kwasiak z kolektorami z X5

- bagażnik dachowy

- częściowe drewno wewnątrz

i zapewne wiele więcej..

 

 

 

Liczę się że touring na chwile obecną nie trafia w kanony Syndykatowe, bo aktualnie jest obrazem nędzy i rozpaczy. Jednakże karty zostały rzucone i projekt będzie dość solidnie kontynuowany.

88019.jpeg

87976.jpeg

91079.jpeg

91080.jpeg

98725.jpeg

98724.jpeg

87893.jpeg

XNDS6021.JPEG

IMG_6514.JPG

IMG_2041.JPG

87886.jpeg

87975.jpeg

QRYHE5834.JPG

WLBF7183.JPEG

WYDT0525.JPEG

LADL0248.JPEG

IORZ4524.JPEG

GLLI2334.JPEG

86375.jpeg

IMG_8791.JPG

IMG_7787.JPG

FUWZ5118.JPG

IMG_7785.JPG

IMG_9771.JPG

IMG_9770.JPG

IMG_9774.JPG

IMG_0987.JPG

IMG_8908.JPG

IMG_8911.JPG

IMG_0579.JPG

IMG_0581.JPG

IMG_0582.JPG

IMG_2019.JPG

IMG_2088.JPG

IMG_2093.JPG

IMG_2401.JPG

IMG_2535.JPG

IMG_2761.JPG

IMG_2762.JPG

IMG_2763.JPG

IMG_E1997.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 4 tygodnie później...
W dniu 11.12.2022 o 09:53, bmw_e36.pawel napisał:

Fajna przygoda z tymi touringami :) wytrwałości przy odbudowie i dopinaniu szczegółów życzę ;) ps.gdzie odbywają się czynności przy aucie?

Mechanikę robi Piotrek, nasz miastowy Rybka. Zna moje auta od prawie że samego początku i nigdy nie miałem z nim problemów. Lakier chciałbym żebyś Ty zrobił, ale pewnie nie masz czasu :D. Ogólnie termin wstępnie dogadany jest w Suchowoli, Pan ma kabine, widziałem jak maluje poszczególne elementy i zawsze mu to fajnie wychodziło.

 

W dniu 11.12.2022 o 12:55, Marioos napisał:

Zawsze byłem fanem 'kombiaków' tak na co dzień i coraz bardziej myślę, że jak już nabiorę doświadczenia ze swoim projektem cabrio to może pokuszę się o touringa jako daily i by też móc sobie coś pomodzić :)

Powodzenia! :)

Kombi ma to coś. Taka trochę niedoceniona buda :). Kupiłem przypadkowo, bo akurat się trafił i nawet go polubiłem. Jednakże nie ma co łudzić, touring E36 ma niewiele wspólnego z pakownością normalnych, uczciwych kombi. 


 

15 godzin temu, Tomajx6m napisał:

I jak robota przy turasku??

Robota przy tourasku jest trochę utrudniona ze względu na to, że dość rzadko bywam w Polsce. Jednakże przez święta wydrapałem z podłogi wszystkie maty i wygłuszenia oraz wyczyściłem miejsce przedniej szyby z kleju. Teraz cała buda pójdzie w piasek, później blacharz i epoksyd który musi swoje przeschnąć. Dopiero później lakiernik. 
 

Wnętrze jest już i tapicera. Powoli tez zbieram jakieś tam części do wnętrza, napędu i zawieszenia.

 

Zestaw zawieszenia gwintowanego od Piotrka Koca (PK Individual Coilovers)

Przód Bilstein 9/12kg, Camber Plates, sprężyny Eibach

Tył Koni Sport, Regulowany wahacz, sprężyny Eibach

 

D8B1E9E7-56F4-40A8-8E73-B87E15DBC91F.jpeg
 

8099E91F-620C-4FBD-822F-B4E18423E30C.jpeg

 

Dodatkowe zegary, plus mocowanie na guziki podgrzewania kanapy tył oraz dodatkowa zapalniczkę.

Kupione przez Facebook od Marcina

54163D8C-5099-4621-9F82-7462F128ACF3.jpeg

10BC4D33-4914-4AA1-8508-F44D607BCD86.jpeg
 

Całkiem przypadkiem kupiłem prawie że nowy wydech końcowy Scorpiona pod dwururkę. Była to na tyle okazja, że nie mogłem jej odpuścić. Nie wiem czy wydech zostanie użyty przy V8, jednakże i tak było warto go kupić.

 

6291DF77-D432-4248-AB2F-7B4DCEE213D3.jpeg

D6F78E56-2D01-40B8-A46C-9D37C94170BE.jpeg

0F40DDA4-67B5-4942-993A-842D9F4DDD61.jpeg

9B6704D5-6761-4609-B0C1-C20FAFEDD8A6.jpeg
 

Ostatnio trochę więcej czasu spędzam przy daily które mam na miejscu.. może z czasem pojawi się też na forum, ale raczej w innym dziale.

 

149AFF18-BEC6-47B6-B7A9-E5D9B8D5A66F.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy później...

W ramach odświeżenia tematu. 
Blacharzo/lakiernik który miał robić auto bardzo zwodził mnie z terminem. Doszło do momentu, że nie chciał już robić blacharki, a tylko lakier. Blacharkę zleciłem komu innemu, została zrobiona. Auto wróciło na lakiernię, gdzie ostatecznie przestało dwa miesiące nie ruszone. Pan tłumaczył że mu motywacja spadła na robienie aut i planuje zamknięcie zakładu. Samochód odebrany.. a ja trochę podłamany że trzeba szukać kogoś, kto pociągnie to dalej. Znajomy podrzucił mi kontakt do człowieka, który podobno żadnej roboty się nie boi. Dogadałem termin i auto po pół roku wjechało na lawetę i pojechało za Kraków do warsztatu BandiGarage.

Wstępnie jesteśmy dogadani że cała robota zajmie od 6 do 9 miesięcy, jednakże nie będę zły jak się przedłuży. Chce żeby to było zrobione solidnie i konkretnie. Nie chce pajacowania i poprawiania.

Scorpion który pojawił się w temacie został sprzedany koledze do E36 Touring 328i. Kierowałem się tym, że wydech od początku do końca i tak będzie customem, a scorpion miał za małą średnicę pod V8.

 

Szybkie zdjęcia z pakowania i podróży. 
 

IMG_7474.jpeg

IMG_7473.jpeg

IMG_7472.jpeg

IMG_7487.jpeg

IMG_7488.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...