Skocz do zawartości

[E92 335is] by wasilevvski.


wasilevvski

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Jestem Beniamin, mam 24 lata i prawdopodobnie tę samą pasję co wy. :D

Buduje od jakiegoś czasu swoje E92 i ostatnio do mojej mini kolekcji wpadło E39. 

Męczę się z samym sobą i ze swoim pedantyzmem, ale do rzeczy.

 

6 grudnia 2020 

Mikołajki przyprawiły mi prezent w postaci mojego wyczekanego E92 335IS. 

Co oznacza IS i czym się różni :

zrodlo : https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=292562

Zmiany techniczne 335is w porównaniu do wersji 335i :
- pomimo liftingu zamiast silnika N55 zastosowano N54 z dodatkiem litery T – N54T o zwiększonej mocy 326 KM (240KW ) oraz 450/500NMoverboost ( o zwiększeniu momentu napiszę niżej) .
- do wyboru skrzynia manualna lub automatyczna , jeśli automat to tylko DCT / DKG - 2 sprzęgłowa. Nie występowała zwykła skrzynia automatyczna.
- DCT posiada launch control.
- DCT po wciśnięciu przycisku sport i pedału gazu do końca posiada 10 sekundowe doładowanie zwiększające moment do 500NM– funkcja overboost ( zmienia się praca turbin ). 
- sportowy układ wydechowy – nie jest to ani standardowy wydech ani wydech performance. Układ ten został zastosowany tylko w wersji is.
- 2 dodatkowe chłodnice – jedna oleju a druga wody- umieszczone za nadkolami po lewej i prawej stronie. ( do tego ma jeszcze chłodnice oleju skrzyni i wspomagania).
- większy wentylator o mocy 850W . ( zamiast 600W) 
- sztywniejsze mocowanie silnika( nie wiem o co dokladnie chodzi ) .
- M zawieszenie.
- różnica w wadze maski o kilka kg. ( nie wiem dlaczego i co to za tworzywo i nie wiem też czy jest ona lżejsza czy też cięższa)

Zmiany wizualne na zewnątrz w standardzie :
- M pakiet zewnętrzny z większymi wlotami powietrza u dołu bez świateł przeciwmgielnych w celu zwiększenia chłodzenia- na te dodatkowe chłodnice w nadkolach. ( tylko e93 w standardzie miała przeciwmgielne – dodatkowo można jednak było dokupić przeciwmgielne również do e92. A dlaczego w cabrio wsadzali je od razu i dlaczego nie przeszkadzały w chłodzeniu ? Tego nie wiem – ameryka ) .
- czarne ramki okien shadowline/gloss
- czarne nerki zderzaka przedniego z chromowanymi żeberkami - te nerki również były stosowane tylko w is, nie są to performance.
- czarne lusterka
- czarne końcówki wydechów
- wykończenie tylnego zderzaka pod kolor auta.(dyfuzor)
- oznaczenia modelu 335is na błotnikach i klapie tylnej – można było zrezygnować.
- dodatkowe oświetlenie LED na zewnątrz ( klamki.)
-czujnik deszczu.
-bixenon skrętny na ledach
- felgi 18” lub 19” style 313.


Zmiany wewnętrzne :
- Listwy wewnętrzne alum. glacier-silber z oznaczeniem 335is – innych nie było i nie dało się zmienić.
- prędkościomierz szary z oznaczeniem 335is
- M sportowe siedzenia elektryczne z pamięcią.
- dodatkowe oświetlenie LED wewnątrz.
- czarna podsufitka antracyt.
- M sportowa kierownica z łopatkami (jeśli DCT )
- M listwy progowe 
- skrzynia manualna z gałką M
- sportowe dźwignie sprzęgła/gazu/hamulca - stal nierdzewna.
- M podstawka dla lewej stopy kierowcy .
Koniec różnic w standardzie :) . 

 

165c61d05c08.jpg

5b868aab49dd.jpg

6801893fd7a1.jpg

be3230dd9696.jpg

 

 

 

Auto chwile później trafiło na odszczurzanie i odrestaurowanie lakieru z przodu i przygotowanie pod Folię bezbarwną PPF .

Oraz w między czasie dotarł do mnie zamówiony już w drodze powrotnej gwint BC RACING.

9fc45658e40a.jpg

f1caebbb726d.jpg

694eeed47f16.jpg

 

 

W trakcie prac lakierniczych skontakowałem się z firmą Reventon Design i złożyłem zamówienie na pełen pakiet dokładek carbonowych tj. dokładka przód, nakładki lusterka, lotka , dyfuzor oraz dokładki progowe .

Finalnie dotarło wszystko oprócz dokładek progowych. Na nie musiałem poczekać dłużej bo był jakiś problem

9039b3341d9d.png

9ecb33e7fc87.png

effd520de2ad.png

 

Auto finalnie wyjechało z założonymi dokładkami i choć na zdjęciach wygląda agonalnie to odrestaurowane i pozbawione wad typu odpryski etc.

Lakiernik super maluje, ale kur** zawsze po Nim lakier pełen swirli :D

971762356d34.jpg

c03d649a6222.jpg

0b8366c620f5.jpg

 

Następnie auto otrzymało zgodnie z założeniem folie ochronną PPF na cały front oraz ceramikę grafenową na resztę lakieru. Przyciemnione zostały również lampy folia PPF STEK.

W trakcie prac przelakierowane zostaly felgi na kolor czarny połysk .

Założony został również gwint.

b4231bf18fa7.jpg

bbd4da2e92c5.jpg

40d2ac3d788b.jpg

657fbaf1616a.jpg

e763dd0d0f98.jpg

9c920c230547.jpg

 

 

Po jakimś czasie dotarły do mnie progowe dokładki . Oczywiście nie zwlekałem , odrazu wziąłem się za montaż .

cac0ea981701.jpg

2fc66200e896.jpg

a9baed89b5de.jpg

 

Chwilę pojeździłem no i stało się to czego się spodziewałem. Za mało mocy, trzeba coś wyczarować. Mocny reserach, głownie po forach USA , ponieważ jest to bardzo popularny silnik tam i działam. Kupiona pełna licencja od MHD z kostką i na seryjnym osprzęcie przebijamy barierę 400 + , skrzynia również otrzymała softa od XHP Stage 3 + pełen serwis filtrów i oleji .

7d24188d3c46.jpg

c2420c14322f.jpg

 

Generalnie po tym już trochę autem pojeździłem, ale w między czasie zająłem się kompletowaniem części. Niestety trochę to trwało ponieważ jeżeli chodzi o nasz rynek jest dosyć ubogi , więc zdecydowałem się ściągać większość rzeczy z USA.

4b1a30f67a9c.jpg

f141c1acb5db.jpg

470b19084297.jpg

6afd176d0952.jpg

f0716720d9c5.jpg

 

Przygotowanie do SWAPA hamulców z M4 F82 .

 

8312f6e81c5c.jpg

d91370964874.jpg

a87f92f9cf57.jpg

9829a9b37c75.jpg

 

 

W między czasie inne paczki techniczne. Unboxing z moim małym szkrabem . Hej Cindy ! :)

27ba90f1552b.jpg

 

 

Montaż Hamulcy oraz pierwszy mocniejszy Stage na 500+.

94e171208de3.jpg

7ab64afc9f50.jpg

7a6bcae6a0ba.jpg

2ec40b70a5a8.jpg

 

Finally , siadło ! ;)

2d2ca63010ea.jpg

3abbe0c4ec21.jpg

8a5486d29186.jpg

2c0eeec9de55.jpg

22766730f2c1.jpg

99da7ec0ab38.jpg

 

Wpadły końcówki czarne , 2x 100mm :)

fcf1bd6f8095.jpg

325b52f76936.jpg

efaa7ae577de.jpg

 

 

Tuningi! Chwilę pojeździłem i niestety ciśnienie na Railu paliwa było mocno na limicie, nie chciałem ryzykować. Mogłem szukać po kosztach rozwiązań ale mamy kolektor ssący z listwą paliwową. Port Injection prostoz USA ! :)

Przy okazji serwis olejowy + nowa odma OEM . :)

5000e92c3672.jpg

c7f0d8d32dc4.jpg

1321005ddc92.jpg

 

 

 

I szczesliwy powrót do domu :)

 

427f0f0ad200.jpg

 

Przybyły nowe hybrydowe tubrosprężarki z USA. 

Dynamic Autowerx Flow Max + ! :)

edc89d8415d3.jpg

e4a868d6bd9a.jpg

f1e02b549943.jpg

51e5e5cffeeb.jpg

 

I finalnie auto zaczęło zapierd••••! :)

925df716a67f.jpg

 

Wziąłem się za wnętrze.

 

Dekory w alcantarę, Kierownica od M3. Recaro CS, oraz inne detale w carbon ! 

 

a0b4f5bfcd0c.jpg

9c309f71c430.jpg

 

Łopatki z Australii ! :)

f44adb1764b2.jpg

 

Nowy szkrab . Hej Bimmer ! :)

40b16e7219a0.jpg

 

Wnętrze zaczęło wyglądać ! :)

 

3103dd7b7b8a.jpg

 

Więcej fotek :)

ca0b4738218f.jpg

6217bbcacaf1.jpg

3a3086ff9c46.jpg

 

A tak zza sterów :)

36df4000f91e.jpg

 

I cyk kolejna mega ważna dla mnie paczka ! Szukałem opcji dostawy wszędzie i udało się za pomocą firmy z Niemiec. Chyba najbardziej wyczekana rzecz. Maska Carbonowa stylizowana na M3 pasująca do polifta ;)

8b59a31b897e.jpg

2ceedba44833.jpg

652e27da728c.jpg

17ca9d5210fe.jpg

 

I maska usiadła fenomenalnie ! :) Przebiła moje oczekiwania :)

 

c54d2113d789.jpg

A może by tak No Hood Gang ? :D

 

a46e98eb4751.jpg

6f094907f672.jpg

 

Czarny lakier to zmora. Niestety co mycie mimo starań pojawiają się nowe swirle i ryski. Decyzja zapadła auto leci całkowicie w PPF, łącznie z shadowline i dokładkami :)

 

Maszyna ruszyła, kleimy ! :)

9030dad52b38.jpg

 

 

Dokładka tylnego zderzaka, ściągana z USA :)

Również oklejona ! :)

b419c32b1877.jpg

 

Felgi zabezpieczone powłoką ceramiczną :)

c3f2137974a3.jpg

 

Zaciski również zabezpieczone a nadkola nafilcowane, jak nowe ! :)

490b8a5b641b.jpg

555ecf9b71cb.jpg

 

Ale teraz to siedzi ! <3

0b976480562e.jpg

9a7f7d0f6051.jpg

 

Lampy z tyłu custom firma Bayoptiks z USA. Przyciemnione lekko PPFem Stek :) 

 

Finally, na tą chwile wygląda to tak ! :)

 

7b67e49eb3d3.jpg

7bfd621f6dae.jpg

 

PS Tablica rejestracyjna również przyciemniona PPF STEK :)

 

2a13100c7eb0.jpg

 

No i po przypadkowym poznaniu jednego z tutejszych forumowiczów dogadałem w między czasie Deala na E39 . 

Witamy 540i E39 :) To już drugie. Nie mogłem nie wrócić do tego modelu . :) Na to auto powstanie oddzielny temat bo plany są grube ! Jak zawsze :)

 

Co do E92 . Prace trwają . Silnik będzie zakuty, planuję zrobić konwersję na SINGLE TURBO TOP MOUTH, myślę nad jakimś kołem, ale boje się że tak wysoka moc nie idzie w parze ze skręcaną felgą. Co sądzicie ? 

 

 

 

9ff4e66cf0e2.jpg

 

C.D.N .

Napewno pominąłem wiele rzeczy z prac przy E92 , ale żeby to wszystko odkopać teraz, musiałbym poświęcic z 2 dni. Było tego mnóstwo. 

Witam was chłopaki i mam nadzieję że odbiór będzie pozytywny ! Niedługo kolejne update! :)

 

Pozdro :)

 

 

 

 

Edytowane przez wasilevvski
Zmiana na E92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • wasilevvski zmienił tytuł na [E92 335is] by wasilevvski.

To co zrobiłeś z e92 to jest inna galaktyka! Chylę czoła, mega się jaram i zdrowo zazdroszczę :) Maciek coś wspominał że auto trafiło w dobre ręcę ale nie sądziłem że aż tak dobrze będzie ono miało! Będę mocno obserwował chociażby z uwagi na to że moim marzeniem jest takie 335i oraz okrutnie lubiłem Maćkowe 540i. Poooozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo to że e92 nie jest typowym germanem to robi niesamowitą robotę. Ja osobiście nie zakładał bym  skręcanych kół. Masz e 39 i wiem ze z tego będzie tłusty German. 

Mam nadzieje że jak zakujesz silnik to kiedyś przewieziesz mnie na miejscu pasażera :wink: 

Powodzenia w dalszych pracach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, atos1987 napisał:

To co zrobiłeś z e92 to jest inna galaktyka! Chylę czoła, mega się jaram i zdrowo zazdroszczę :) Maciek coś wspominał że auto trafiło w dobre ręcę ale nie sądziłem że aż tak dobrze będzie ono miało! Będę mocno obserwował chociażby z uwagi na to że moim marzeniem jest takie 335i oraz okrutnie lubiłem Maćkowe 540i. Poooozdro!

Dziekuje za mile słowa ! Zarówno E92 jak i E39 bedzie dopieszczone na tyle ile mozna ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Wisnia135i napisał:

Mega dobre mody, i fajnie to siadło, auto wygląda dobrze choć dla mnie te  podjebki m359 na ten moment wygladają mega słabo patrząc na resztę modów w aucie :mrgreen:

Felga na aucie to Breyton Race GTS. Roznia sie od w/w felg chociazby tym ze maja wieksza wklęsłosc i „łamane ramie”. Nie jest to stylizowana felga na stricte 359. Felgi sa lekkie i dobrze wykonane, chwale sobie ☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wasilevvski napisał:

Felga na aucie to Breyton Race GTS. Roznia sie od w/w felg chociazby tym ze maja wieksza wklęsłosc i „łamane ramie”. Nie jest to stylizowana felga na stricte 359. Felgi sa lekkie i dobrze wykonane, chwale sobie ☺️

Tak wiem ,ze to Breytony,  różnice są ale  to nadal wszystko stylizowane na m359 z drobnymi różnicami, z ciekawości jakie wymiary felg? Bo albo nie doczytałem albo nie napisałeś:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Wisnia135i napisał:

Tak wiem ,ze to Breytony,  różnice są ale  to nadal wszystko stylizowane na m359 z drobnymi różnicami, z ciekawości jakie wymiary felg? Bo albo nie doczytałem albo nie napisałeś:grin:

19 cali 8,5 j przod , 9,5j tyl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2022 o 17:44, wasilevvski napisał:

myślę nad jakimś kołem, ale boje się że tak wysoka moc nie idzie w parze ze skręcaną felgą. Co sądzicie ? 

Nie każde auto musi być germanem :) idź swoją drogą, jest kosmos. Maska może kontrowersyjna, ale do tego stylu pasuje. Reszta TOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

New toys for boys.

 

Kute korby, wzmocnione szpilki, zestaw pod 2x lpfp obslugujący 100% e85 oraz nowy sterownik flexfuel od motiv. Amerykańce nareszcie mi dosłali :D Auto na dniach spada na kucie ;) Pewnie zajmie to z 2 miesiące ale to dobrze, bo będzie więcej czasu na e39 :D

 

39e1171da99e.jpg

58f999571190.jpg

e816cf5a42fa.jpg

98988f478d28.jpg

947380a4cc29.jpg

 

Mam nadzieje ze pojedzie to wreszcie na 700+ i pozwoli na "bezpieczne" użytkowanie tego auta :D

#staytuned

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega doinwestowany wóz, widać że na nim nie oszczędzasz! Fotele mam takie same u siebie w E92 i wiem że są mega :D Sam wygląd auta średnio mi podchodzi, ale takie podejście do wozu trzeba szanować ;) Widział bym tu jakąś fajną lekka racingowa felge żeby podkreślić charakter tego auta!

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, asmo napisał:

Mega doinwestowany wóz, widać że na nim nie oszczędzasz! Fotele mam takie same u siebie w E92 i wiem że są mega :D Sam wygląd auta średnio mi podchodzi, ale takie podejście do wozu trzeba szanować ;) Widział bym tu jakąś fajną lekka racingowa felge żeby podkreślić charakter tego auta!

Pozdro!

Jeśli chodzi o te auto dużą inspirację czerpie z USA. Te auto to mój lek na złe dni , jest dzikie, narwane, szalone i cholernie szybkie :D 

Miny kierowców lamborghini są bezcenne :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...