Filipss Napisano 29 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lipca Witam serdecznie i zapraszam. Zaczynając od początku, auto w moich rękach od 5 maja 2021. Poszukiwania wymarzonej e36 trwały około roku, początkowo w planie było cabrio na wypasie minimum 323i, później rozszerzyłem poszukiwania do coupe, zmęczony oglądaniem "perełek" po blisko 30k obniżyłem wymagania do każdej budy oprócz compacta i r6, aż w końcu po przeglądaniu 3 razy dziennie ofert na olx zdecydowałem się obejrzeć tego sedana pomimo, że nie miał nic, coś czułem, że go kupię jak tylko zobaczyłem ogłoszenie. Szybki telefon, jadę oglądać, na miejscu wręcz oniemiałem, zauroczenie od pierwszego wejrzenia, okazało się, że sprzedaje ją dawny znajomy z pracy sprzed 4 lat więc szybko złapaliśmy wspólny język, negocjacje i stałem się właścicielem tej bestii z M43B16 pod maską. Wiedziałem, że będzie ciężko z poszukiwaniem gratów ale cieszyłem się z kondycji wozu, jest to swego rodzaju nowy zeszyt 1 września. Pierwsza rejestracja w PL 14.08.2020, kilka lat przestała w DE, z tego co się dowiedziałem kosztowała 200 euro, przeszła przez ręce 2 handlarzy i Michała od którego ją odkupiłem. O dziwo katalizator na miejscu, brak drutów i patentów, stan zachowania i całokształt dużo lepszy niż 5x droższe egzemplarze, brakuje zestawu kluczy i zapasówki, zachowała się książka serwisowa, jakieś naklejki i instrukcja obsługi. Bieda aż piszczy ale ma to swój urok. Ku mojemu zdziwieniu oprócz klapy bagażnika lakier oryginał, brak rdzy pod uszczelką bagażnika z czym się jeszcze nie spotkałem. Oczywiście jest kilka zalążków rudej oraz trzeba pomalować dach bo ma odbarwienia od słońca. Prezentuje się dobrze, jak na oryginał wręcz bardzo dobrze ale dążymy do perfekcji. Vin nie wrzucam, bo nawet nie ma sensu tego pokażywać - nic tam nie ma. Kilka fotek świeżo po zakupie, jak widać każdy koreczek w progu, brak poważniejszych wykwitów poza mocowaniem baku: Przebieg w dniu zakupu 232 000km Pierwsza awaria 24 maja 2021, padło wisko. Długi czas myślałem co z nią zrobić, zostawić i trzymać w fabrycznym stanie, czy iść na grubiej z projektem. Zakupiłem E46 touringa 323i z M52b25tub w bardzo okazyjnej cenie po strzale w bok, jednak szybko sprzedałem, jak ma być swap to 2 vannosy nie wchodzą w grę, ma być silnik który występował tu fabrycznie. Swap nie jest priorytetem, M43 dzielnie woziło moją dupę po całej Polsce, zaliczyło kilka tras Białystok - Warszawa oraz wyjazd do Wrocławia, oczywiście bezproblemowo, spalanie na trasie 6 litrów więc śmiech. Pomimo braku klimy i 30 stopniowych upałów. Przez okres budowy mojej e46 dzielnie służyła jako daily i zrobiłem nią 8 tysięcy km od maja do października. Wymieniona oliwa na valvo 10w40, nowa odma, tuleje wahacza, 2 sworznie i wyżej wspomniane wisko dało receptę na sprawne auto. W sierpniu przeszła legalnie przegląd bez zastrzeżeń. Padła decyzja, że jednak trzeba trochę ją zmodzić. Zakupiłem stylingi 5 16x7j z e39. Przymiarka na aucie i już wiedziałem że sprężyny obniżające które chciałem kupić pozostawią duży niedosyt, a u mnie auto musi leżeć wpadł gwint tuning art z camberami od swagrów. Z tyłu niestety został seryjny amortyzator i sprężyna z W124, rozwiązanie chwilowe, nie bijcie 6 czerwca pierwsza metamorfoza: Jak na 16 jako tako spasowane, wysokość względnie poprawna ale pozostawiająca względną funkcjonalność. Jedynie szkoda podłogi bo wiadomo, dostaje w dupę... W międzyczasie wpadł mały detailing pomimo lakieru w świetnej kondycji, czystego wnętrza zawsze może być lepiej. Delikatnie odświeżony lakier, roczna powłoka kwarcowa, silnik opłukany z kurzu i dały bardzo przyjemny rezultat. Dalsze kompletowanie fantów, boczki skórzane z indyviduala, ładne skóry z grzaniem i pompowanymi lędźwiami, długo poszukiwana dzielona kanapa, wpadł podłokietnik, trochę drewna, skompletowałem m pakiet na przód w pierwszym lakierze, oczywiście oryginał z kanałami, oryginalna dokładka i dokupiłem w aso szczeble i listwę usa. Dodatkowo wpadły lampy soczewkowe ZKW z kompletem zaczepów, podróba GT Classa (raczej na półkę, skusiła mnie cena), lampy z białym kierunkiem tył ori. Pomimo mocno ograniczonego budżetu przez przeprowadzkę do Warszawy staram się iść do przodu. Zima spędzona w ciepłym garażu, poza przepalaniem niestety przestój ze względu, że stoi 200km dalej od mojego obecnego miejsca zamieszkania i braku funduszu: Marzec 2022 okazał się trochę łaskawszy, styling się sprzedał i wlecą remotecki 16x8/9j, z tyłu nowe amortyzatory z T4 i betony co da receptę na dobry spas bez ping ponga. Boczki oddaje do malowania, na dniach koła lecą do renowacji, beemka dalej w Białymstoku, mam nadzieje, że do majówki będzie czas wrócić do domu i zabrać ją złożoną do Warszawy. Kompletowanie drewna w trakcie, do boczków dostałem konsolę do renowacji, listwę nad schowek i półeczkę pod obc. Idąc dalej za ciosem zakupiłem kompletny wózek od 323i, pomału będę kompletował graty do odnowienia i zimą wyląduje w aucie z przednimi hamulcami z e46 330i które zostały mi po założeniu bbk w daily e46. Na pierwszy strzał zająłem się kończeniem i montażem tylnego zawiasu: - amortyzatory z transportera t4 z customową przedłóżką - sprężyny betony nieznanego pochodzenia, odmalowane na niebiesko - nowe podkładki gumowe pod sprężyny - bonusowo odmalowane bębny (robota na "pół gwizdka" - rozwiązanie chwilowe aby nie straszyło do czasu zmiany na tarcze.) + kilka zdjęć stanu kielichów i wnęki aku + szybki detailing podłogi bagażnika W międzyczasie odebrałem z renowacji boczki z Indyviduala, póki co z braku czasu wrzuciłem jeden. Idąc dalszym tropem wnętrza udało się dorwać ładny dekor nad schowek, tzn ładny po polerowaniu, niestety tylko 2 z 3 zaczepów. Małe przed i po, wpadła kierownica od sporta z forumowej coupe 328i od Patryka, niestety obszyta na nowo, nie jestem zwolennikiem obszywanych kierownic ale jest to zrobione całkiem dobrze, a cena była bardziej niż zadowalająca. Rozwiązanie tymczasowe, kiedyś wpadnie MT2 lub drewno. Kupiłem soczewki ZKW w przyzwoitym stanie z kompletem zaczepów, klosze oczywiście do polerki (lampy z 1991 roku). W końcu odebrałem koła z polerki wibracyjnej, miały być zrobione w 2 tygodnie, przedłużyło się do 6... Był plan na czarne wnęki i polerowane fronty i ranty lecz nie udało mi się znaleźć nikogo kto podejmie się takiego zabiegu w normalnych pieniądzach. Na przód i tył wpadło 185/50/16 bez rantu ochronnego więc oponka fajnie się ułożyła, nie będę dodawał zdjęć z przymiarek, pierwotnie był plan na 195/45 ale ta opona jest zbyt plackowata więc zdecydowałem się na 185/50 na 8j i 195/50 na 9j. Koła po zakupie były przymierzane na 205/45 i pasowało idealnie bez rolowania i kombinowania, po założeniu 195/50 wóz usiał błotnikiem na oponach więc szybka podmianka na 185/50 które zmieściły się dając szczelinę na kartkę papieru, już się dotarły i nie jest tak źle. Wiem, że większość z was jest zwolennikami 17-18 cali w e36 lecz póki co jest plan na utrzymanie jej w klimacie old schoolowego germana i budżet nie pozwalał na zbytnie szaleństwa. Zrobiła się lekka pokraka, będę musiał wymienić mimośrody na nowe żeby troszkę zwiększyć prześwit miedzy oponą a błotnikiem nie rezygnując ze spasu a żeby jednak mniej obcierało. Błotników nie zamierzam rolować ani ciąć, za jakiś czas trzeba będzie je odświeżyć więc to co się wytarło zakonserwuję i będzie do tego czasu git. Finalny look, szybki test po poskładaniu na trasie Białystok - Warszawa gdzie aktualnie będzie sobie mieszkać. Na koniec jeszcze dwa strzały z Youngtimer Warsaw. Pierwsza sesja na szybko przy garażu: W sierpniu byłem umówiony na obłożenie na nowo fornirem konsoli centralnej, jest na tyle wysłużona, że nie ma sensu wkładać tego do auta. Zdecydowałem, że jeżeli coś modyfikuję/dokładam we wnętrzu musi to być w stanie zbliżonym lub lepszym do tego co było wcześniej. Przypadkowo natknąłem się na konsolę i kilka dodatków, kilka wymienionych wiadomości i zdecydowałem się na zakup. Zdjęcia które otrzymałem były mocno średnie, było ryzyko pomimo zapewnień sprzedającego, że elementy są w świetnym stanie. Całe szczęście się opłaciło. Zestaw kupiony głównie dla konsoli (praktycznie idealna, lekkie pęknięcie na górze nad obc), chodź również listwa nad schowek jest w stanie idealnym i posiada komplet zaczepów (ta która jest obecnie ma 2 z 3 zaczepów i małe pęknięcie). Gałka zostanie stara, ta z zestawu może przejdzie renowację z uwagi na pęknięcia lakieru. Od początku kiedy kupiłem e36 wiedziałem, że musi być w środku ciemne drewno, do tego kiedyś wpadną rączki boczków i może pasująca kierownica. Ostatnie prace wykonane przy aucie to dołożenie chromowanych ramek i przepolerowanie szyby licznika, przepolerowanie znaczka w poduszce (do wymiany), polerowanie i montaż drewna oraz odświeżenie lakieru. Proszę nie bić za korbki i konsolę z elektryką, chęć założenia była silniejsza ode mnie. Elektryka oczywiście w planie ale na zimę. W planie oczywiste z oczywistych - elektryka szyb, wiązka grzanych foteli + pompowanie, obc18, klimatyzacja przy swapie, ogarnięcie i założenie soczewek, skompletowanie reszty m pakietu, ogarnięcie lakiernicze + prace związane z konserwacją i renowacją podwozia, skręcane 17 i masa innych pierdół. Swap będzie wisienką na torcie, póki co nie zapadła decyzja czy będzie to 320i z racji pozostawienia małego napędu czy też 328i, pożyjemy zobaczymy. Nie będzie to przemiana trwająca pół roku ze względu na ograniczony budżet, mimo to staram się działać ile mogę. agressor, Tomajx6m, Panama i 6 innych dodali reakcje 8 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oleeek Napisano 29 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lipca Czyta się super, ogólnie wygląda na prawdę ładnie! Ja osobiście uwielbiam w sedanie Gtclass oraz zderzaki w kolor nadwozia. Myślę, że 18 cali w e36 z rantem robi największą robotę Powodzenia w dalszej budowie! Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lelek Napisano 29 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lipca Wciągający i zachęcający występ. Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atos1987 Napisano 29 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lipca Bardzo lubię czytać takie opowieści okraszone zdjęciami. Widziałem właśnie zdjęcia z Youngtimer Warsaw i zaciekawiło mnie to auto a tu cyk temat na Forum u nas. Co do e36 to może i bieda edyszyn ale jaka frajda jak teraz ją doposażasz. Będę bacznie obserwował temat. Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel94 Napisano 29 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lipca Podobny rówieśnik do mojej. Też hellrot i bieda, no i 1.6 tyle, że coupe. Tak jak u ciebie stan blachy i całego auta przesadził o kupnie. Jest już środek uszyty i 3tlg, także sporo ciekawych fantów, ale jak będzie coś szło płynniej to też cos dodam. Trzymam kciuki i powodzenia w modach bo baza zacna Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Głodek Napisano 29 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lipca Ja bym ją zostawil tak jak jest ,ma swój urok , Ewentualnie jakieś dodatki ,ale to już w twojej głowie siedzi , Jest super ,i niech tak zostanie Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbak Napisano 29 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lipca Chciałem napisać że masz zdrowie chłopie, ale w sumie z moim chrupkiem... Działaj, ważne że Ty ją kochasz Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaawoo Napisano 29 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lipca Może i jest bieda, ale miło popatrzeć w jakim jest stanie Pomyśl sobie nad czarnym sufitem bo by fajnie tam siadł. Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thepiekarz Napisano 30 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 30 Lipca Faktycznie bieda jak su..nsyn Ale życzę powodzenia i czekam na kolejne aktualizację będę zaglądał. Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panama Napisano 30 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 30 Lipca Mówicie bieda... można tak powiedzieć i tak jest. Potencjał jest spory, nawet bez m paku z dobrym kołem dopracowaniu szczegółów taka wersia będzie robić robotę podoba mi się... Kierownice zmienił bym tylko na serducho... będę śledził działania i powodzenia w budowie. A i czerwona szybsza jest... Pozdro Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 30 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 30 Lipca Daleka droga przed tobą ale idziesz w dobrym kierunku. Pozdro Tomajx6m i Filipss dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka Napisano 30 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 30 Lipca Bieda biedą, ale chyba będzie warto tu zaglądać. Dobrze idziesz, kibicuje Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.P Napisano 31 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 31 Lipca Może i bieda ale niektórym udaje się wyrwać z takiego środowiska. Chłopak jest na dobrej drodze więc będę kibicował. Powodzenia. Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacoo Napisano 31 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 31 Lipca Może i nawet taniej będzie doposażyć niż robić na nową cała blacharkę i lakier będę zaglądać do tematu bo fajnie się to czyta Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FireBlade Napisano 31 Lipca Zgłoś Udostępnij Napisano 31 Lipca Zapowiada się ciekawie, będę zaglądał napewno Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil Napisano 1 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Sierpnia czerwony sedan z tak zdrową karoserią to juz jest wielki sukces. Reszta to sama radosc z kompletowania i szykowania vinu pod siebie . Czuje ze bedzie ciekawy projekt Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomajx6m Napisano 8 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Sierpnia Powodzenia. Kolor robi robotę Filipss dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipss Napisano 9 Sierpnia Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Jestem zaskoczony tak miłym przyjęciem i odbiorem wozu, jest to dodatkowa motywacja żeby iść do przodu. Pewne plany się klarują, aktualnie powoli zabieram się za poszukiwania lakiernika i kogoś kto ładnie ogarnie mi spód, jeżeli ktoś ma namiary na sprawdzoną osobę której można bez strachu powierzyć auto na terenie podlasia/mazowieckiego proszę o info. Przechodziłem temat konserwacji i ogarnięcia wózka w E46 i +/- wiem z czym to się je, co poprawić na przyszłość. Foto królika doświadczalnego poniżej, kumaci od razu zauważą, to tylko daily do jeżdżenia, a nie walenia konia w garażu. Wracając do tematu sedana kupilem kilka dupereli z ASO: -Temat z oczywistych - podszybie, stare podmęczone, zdemontowane, wyczyszczone, założone nowe na nowych spinkach. Detal którego nie widać na pierwszy rzut oka ale kto wie ten wie. Po demontażu okazało się, że zadomowiły się tam mrówki które zostały wysiedlone. -Listwa usa z prawidłową strukturą, ta poprzednia była gładka i wyglądało to mizernie. Fajnie, że pomimo upływu czasu stare listwy nie odróżniają się od nowej. -Nowe śrubki kierunkowskazów, wybaczcie brudne łapy -Chromowany emblemat SRS kierownicy Do następnego. Oleeek i Tomajx6m dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oleeek Napisano 9 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Sierpnia Godzinę temu, Filipss napisał: Jestem zaskoczony tak miłym przyjęciem i odbiorem wozu, jest to dodatkowa motywacja żeby iść do przodu. Pewne plany się klarują, aktualnie powoli zabieram się za poszukiwania lakiernika i kogoś kto ładnie ogarnie mi spód, jeżeli ktoś ma namiary na sprawdzoną osobę której można bez strachu powierzyć auto na terenie podlasia/mazowieckiego proszę o info. Przechodziłem temat konserwacji i ogarnięcia wózka w E46 i +/- wiem z czym to się je, co poprawić na przyszłość. Foto królika doświadczalnego poniżej, kumaci od razu zauważą, to tylko daily do jeżdżenia, a nie walenia konia w garażu. Wracając do tematu sedana kupilem kilka dupereli z ASO: -Temat z oczywistych - podszybie, stare podmęczone, zdemontowane, wyczyszczone, założone nowe na nowych spinkach. Detal którego nie widać na pierwszy rzut oka ale kto wie ten wie. Po demontażu okazało się, że zadomowiły się tam mrówki które zostały wysiedlone. -Listwa usa z prawidłową strukturą, ta poprzednia była gładka i wyglądało to mizernie. Fajnie, że pomimo upływu czasu stare listwy nie odróżniają się od nowej. -Nowe śrubki kierunkowskazów, wybaczcie brudne łapy -Chromowany emblemat SRS kierownicy Do następnego. Świetny ruch z tym podszybiem! Widzę ramki Dobrzański Kraków! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
agressor Napisano 9 godzin temu Zgłoś Udostępnij Napisano 9 godzin temu Świetne drewno w środku, jak miałem moją E36 to marzyłem o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.