Skocz do zawartości

[E46] Cabrio 325Ci - Artur


Artur177711

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam na imię Artur z marką BMW jestem związany od 6 lat pierwszym moim samochodem było BMW E36 coupe 318is później było E46 Coupe 2.8 i teraz trafiło się Cabrio M54B25 które kupiłem w sierpniu 2020 roku i po około pół roku stwierdziłem że chciałbym spróbować zrobić typowego Germana. Najlepiej go wam przedstawię listą z rozkodowanego VINU:

Vehicle information

VIN: WBABW310X0PF98550
Type code: BW31
Model: 325CI (EUR)
E-F-R series: E46 CFL
Series: 3
Type: CABRIO
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M54
Displacement: 2.50
Power: 141 (192 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: A35 - MONACOBLAU METALLIC
Upholstery code: LMTH - EXCLUSIVLEDER FU
Prod.date: 2005-04-27
S1CA    SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S2CV    BMW light alloy wheel, star spoke 170
P7RM    Light technology package
S8SP    Control unit COP
S9AA    Outer skin protection
S167    EU4 exhaust emissions standard
S210    Dynamic stability control
S249    Multifunction f steering wheel
S251    Runflat indicator
S255    Sports leather steering wheel
S302    Alarm system
S313    Fold-in outside mirror
S380    Hardtop-preparation
S387    Wind deflector
S388    Softtop, black
S399    Softtop, electromech. all-autom.
S423    Floor mats, velours
S428    Warning triangle and first aid kit
S431    Interior rear-view mirror with auto dip
S438    Fine wood trim
S459    El. front seat adjustment w. memory
S464    Ski bag
S473    Armrest front
S481    Sports seat
S488    Lumbar support, driver and passenger
S494    Seat heating driver/passenger
S502    Headlight cleaning system
S508    Park Distance Control (PDC)
S520    Fog lights
S521    Rain sensor
S522    Xenon Light
S524    Adaptive Headlights
S534    Automatic air conditioning
S548    Kilometre speedo
S550    On-board computer
S644    Preparation f mobile phone w Bluetooth
S661    Radio BMW Business (C43)
S676    HiFi speaker system
S723    Exclusive Edition
S785    White direction indicator lights
L801    NATIONAL VERSION GERMANY
S832    Battery in luggage compartment
S851    Language version German
S863    Dealer List Europe
S879    Operating instructions German
P972    Comfort package

Niżej zamieszczam zdjęcia jak auto prezentowało się zaraz po kupnie M Pakiet dokładany (nadal brakuje nakładek progowych m pakietowych zewnętrznych lecz za niedługo będą montowane) chińskie felgi 19 cali i zawieszenie gwintowane nie wiem jakiej firmy.

Pierwszą małą modyfikacja była wymiana felg na oryginalne s63 10j tył 9j przód opony jakie założyłem to 235/35 19 i 215/35 19 plus dystane przód 15mm tył 12mm żeby ładnie spasować koła z błotnikiem auto prezentowało się tak.

Cabrio miało trochę zniszczone wnętrze więc trzeba było się tym jak najszybciej zająć oddałem je więc do studia detailingowego na regenerację skór plus 1 etapowa korekta lakieru i powłoka kwarcowa na lakier.

Następnie zima tego roku wziąłem się za wyczyszczenie podwozia usunięcie ognisk korozji i zrobienie konserwacji. Do tego zdjąłem całe tylne zawieszenie razem z bakiem przewodami hamulcowymi i paliwowymi. Zawieszenie dostało komplet nowych tulei oraz pomalowałem wszystkie elementy. Przewody hamulcowe twarde wymienione na miedziane prosto od pompy ABSu plus nowe przewody miękkie i regeneracja zacisków hamulcowych tylnych.

Po skończonej konserwacji poskladaniu podwozia wziąłem się za wydech, na pokład mojego BMW wleciały kolektory wydechowe plus katalizatory Schmiedmann i reszta wydechu została wyspawana z pomocą kolegi metodą TIG z nierdzewki 2x57mm i końcowy tłumik firmy proex dźwięk jak dla mnie mega na plus lecz trochę przesadzona średnica rur moim zdaniem i wydech będzie trzeba poprawić.

Kolejnym krokiem było poszukiwanie felg 2tlg i wybór padł na RH ZW3 18 10.5j tył 9.5j przód.

W najbliższych planach jest wymiana gwintu na coś lepszego albo Maxpeedingrods albo już coś lepszego czyli ISC zrobienie kątów z tyłu usunięcie paru miejsc na karoserii gdzie powoli zaczyna pojawiać się rdza i montaż układu dolotowego z b30 jak znajdę wałek ssący i strojenie.

Auto obecnie prezentuje się tak.

 

 

IMG_20220424_212625_007.jpg

IMG_20220424_212621_105.jpg

IMG_20220424_210027_541.jpg

FB_IMG_1626280431543.jpg

FB_IMG_1626280445875.jpg

FB_IMG_1650826691182.jpg

FB_IMG_1650826693508.jpg

FB_IMG_1650826707481.jpg

FB_IMG_1650826709594.jpg

FB_IMG_1650826699532.jpg

FB_IMG_1650826701612.jpg

FB_IMG_1650826711561.jpg

FB_IMG_1650826705250.jpg

FB_IMG_1650826697519.jpg

FB_IMG_1650826695505.jpg

IMG_20220104_155133.jpg

IMG_20220104_164355.jpg

IMG_20220105_131443.jpg

received_293412132804665.jpeg

IMG_20220115_084420.jpg

IMG_20220115_094056.jpg

IMG_20220115_202012.jpg

IMG_20220122_221502.jpg

received_415007237087191.jpeg

received_332769145526094.jpeg

received_365189305092372.jpeg

IMG_20220206_004711.jpg

received_625533225471146.jpeg

IMG_20211113_141241.jpg

IMG_20211113_141850.jpg

IMG_20220423_142330.jpg

IMG_20220423_142242.jpg

IMG_20220423_142238.jpg

IMG_20220423_142147.jpg

IMG_20220423_142212.jpg

IMG_20220423_142519.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne pierwsze mody. Wydech, zawieszenie, środek. Nie jestem fanem RH ZW3 ale i tak jest wiele lepiej niż na chińczykach. Średnicę rur wydechu zwiększyliście? Jeśli tak, to najlepiej robić na takiej samej średnicy jak ori bo dają najlepsze efekty przyrostu mocy. Działaj dalej, trzymam kciuki za dalsze postępy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tu masz rację, ale po prostu zmierzyłem średnicę rury od katalizatorów schmiedmanna i było 57mm i mówię sobie dam to samo dalej ale teraz wiem że przesadziłem. Lecz nie czuje za bardzo spadków mocy i nawet mam wrażenie jakby trochę lepiej z dołu jechał będę musiał się i tak wybrać na hamownie zmierzyć moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, B-MM-W napisał:

Ten RH w ogóle mi nie siedzi. Moim zdaniem lepiej to wszystko wyglądało na stylingu 63. W tym wypadku felga jednoczęściowa robiła większą robotę niż ta obecna. Pozdrawiam 

Ja chciałem coś skręcanego z rantem koniecznie zawsze mi się takie felgi podobały a narazie budżet mi pozwolił na RH, a ZW3 trafiłem w myślę że fajnej kasie i na miejscu od znajomego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Artur177711 napisał:

Ja chciałem coś skręcanego z rantem koniecznie zawsze mi się takie felgi podobały a narazie budżet mi pozwolił na RH, a ZW3 trafiłem w myślę że fajnej kasie i na miejscu od znajomego.

Rozumiem, każdy kieruję się tym co uważa za słuszne ;) ja jedynie wyraziłem swoje zdanie. Najważniejsze, że Tobie się podoba, to Twój projekt i Tobie ma dawać radość i satysfakcję. Satysfakcja napewno jest bo widać efekty prac. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, B-MM-W napisał:

Rozumiem, każdy kieruję się tym co uważa za słuszne ;) ja jedynie wyraziłem swoje zdanie. Najważniejsze, że Tobie się podoba, to Twój projekt i Tobie ma dawać radość i satysfakcję. Satysfakcja napewno jest bo widać efekty prac. Pozdrawiam 

Dokładnie, a takie komentarze najbardziej motywują do działania że ktoś widzi efekt :D Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Artur177711 napisał:

Ja chciałem coś skręcanego z rantem koniecznie zawsze mi się takie felgi podobały a narazie budżet mi pozwolił na RH, a ZW3 trafiłem w myślę że fajnej kasie i na miejscu od znajomego.

 Zawsze na nastepny sezon mozna pociąć rh na customy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...