Skocz do zawartości

[E36] 3erTechno


Idzik_e36

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, BartoszzG napisał:

Ja też bym pozostał przy IS, oryginalny IS chyba będzie lepiej wartość trzymał niż swap R6. 

Zawias jak chcesz dopasować pod siebie to może warto rozważyć ISC/D2/BC z regulacją twardości? 

KW v2 też ma regulacje twardości dlatego nad nim się zastanawiam, ale otwarty jestem tez na inne propozycje. Ciekawi mnie tylko na ile uda się ustawić twardość, żeby normalnie jeździć.

Teraz na TaT to na rondzie jak jadę za szybko to obciera mi tył 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, BartoszzG napisał:

Ja też bym pozostał przy IS, oryginalny IS chyba będzie lepiej wartość trzymał niż swap R6. 

Zawias jak chcesz dopasować pod siebie to może warto rozważyć ISC/D2/BC z regulacją twardości? 

a masz może jakieś konkretne modele ? Używasz któregoś z tych ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sosnowylas napisał:

Może pojadę po bandzie, ale skoro nie wiesz co z piecem to zamiast decydować się za szybko na konkretne zmiany możesz na próbę chociaż założyć plastikowe odboje do tyłu do ta techixa.

właśnie się nad tym zastanawiam, żeby tak na chwile chociaż założyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Idzik_e36 napisał:

właśnie się nad tym zastanawiam, żeby tak na chwile chociaż założyć 

Miałem sprężyny ze śrubunkami KW, nie wiem który variant, a amortyzatory Koni z regulacją (ust. najtwardsze) i było super, tak akurat. Koło 10" et20 i tylko zrolowane nadkola i nie miałem żadnych kłopotów. Co do silnika to polecałbym zostawić IS, to bardzo udany motor i znacznie lżejszy niż R6. Nie wiem czy to ma dla Ciebie znaczenie, ale to właśnie IS był w STW ponieważ auto idealnie się prowadziło z R4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Idzik_e36 napisał:

KW v2 też ma regulacje twardości dlatego nad nim się zastanawiam, ale otwarty jestem tez na inne propozycje. Ciekawi mnie tylko na ile uda się ustawić twardość, żeby normalnie jeździć.

Teraz na TaT to na rondzie jak jadę za szybko to obciera mi tył 

Zamiast KW V2 bral bym ST XTA - obydwa te zawieszenia produkuje KW. Sprezyny sa identyczne, harakterystyka amortyzatorow XTA jest bardziej sportowa i obydwa maja regulacje twardosci ale ST XTA ma gorne talezyki na uniballu przez co dodatkowo mozna regulowac pochylenie kola. Dodatkowo jesli bylo by za miekko mozna wymienic sprerzyny na twardsze bez najmniejszego problemu. I jeszcze cos czy do 318IS czy 328 gwint jest dokladnie taki sam co w przypadku swapa nie bylo by problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za pomoc :) 

Odnośnie silnika, po dzisiejszych komentarzach i rozmowach, chyba się przekonałem, żeby Isa zostawić 

Odnośnie zawieszenia, na szczęście jeszcze chwilę mam zanim będę kupował, więc jest czas, żeby wszystko przemyśleć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie zgodzę się z przedmówcami odnośnie silnika. O ile ten silnik wsadzony do E30 na ITB robi mega przeciąg i pasuje klimatem tak w E36 kokmpletnie nie rozumiem dlaczego ten motor się znalazł w tej budzie. Nijak się ma do kultury pracy, jedwabistości i dźwięku R6.

Nie zrozumcie mnie źle w STW to były mega specyficzne jednostki mające mało wspólnego z seryjnym IS, ale i cały samochód wspólnego z E36 też miał mało. Mówimy tu ekstremalnych przeróbkach na które nikt z nas by się nie zdecydował.
Wyważenie z IS może faktycznie robić robotę na torze, ALE kto z was robi Germana na tor, a jeśli już czy byłby któryś z was w stanie odczuć różnice pomiędzy IS a np M52B28?
Zauważcie że na Nurburgringu najwięcej jest jednak samochodów wyposażonych w R6 różnego pokroju i oznaczenia i robią mega dobre czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie ma co porównywać iSa do r6. Moim zdaniem nie była to jakaś zamulona konstrukcja w budzie e36 i dość fajnie to jeździło. 

To jest odwieczny temat posiadaczy e36 z iS pod maską, swapować czy zostawiać - temat rzeka. Ja sam nie wiem co bym zrobił mając oryginalnego iSa ale znając moje przywiązanie do Vinu to pewnie bym nie ruszał tego na rzecz r6 :lol:.

Zanim kupiłem moje e46 to byłem baaardzo blisko kupna iSa w hellrocie konkretnie doinwestowanego i wtedy tylko dlatego go nie kupiłem ponieważ siedział tam właśnie iS gdzie nie przeszkadzały mi właściwości jezdne tej jednostki a właśnie walory akustyczne. :shock:

bmw-e36-318is-45hjcr.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem już tych gwintów sporo i uważam, że KW VII jest spoko ale cena jest przesadzona jak za nowy, zdecydowanie lepiej kupić BC Racing który po ustawieniu jest dużo wygodniejszy na co dzień i ma regulację od totalnego betonu po fajny wygodny SOFT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lukas640 napisał:

A ja nie zgodzę się z przedmówcami odnośnie silnika. O ile ten silnik wsadzony do E30 na ITB robi mega przeciąg i pasuje klimatem tak w E36 kokmpletnie nie rozumiem dlaczego ten motor się znalazł w tej budzie. Nijak się ma do kultury pracy, jedwabistości i dźwięku R6.

Nie zrozumcie mnie źle w STW to były mega specyficzne jednostki mające mało wspólnego z seryjnym IS, ale i cały samochód wspólnego z E36 też miał mało. Mówimy tu ekstremalnych przeróbkach na które nikt z nas by się nie zdecydował.
Wyważenie z IS może faktycznie robić robotę na torze, ALE kto z was robi Germana na tor, a jeśli już czy byłby któryś z was w stanie odczuć różnice pomiędzy IS a np M52B28?
Zauważcie że na Nurburgringu najwięcej jest jednak samochodów wyposażonych w R6 różnego pokroju i oznaczenia i robią mega dobre czasy.

 

3 godziny temu, atos1987 napisał:

Oczywiście że nie ma co porównywać iSa do r6. Moim zdaniem nie była to jakaś zamulona konstrukcja w budzie e36 i dość fajnie to jeździło. 

To jest odwieczny temat posiadaczy e36 z iS pod maską, swapować czy zostawiać - temat rzeka. Ja sam nie wiem co bym zrobił mając oryginalnego iSa ale znając moje przywiązanie do Vinu to pewnie bym nie ruszał tego na rzecz r6 :lol:.

Zanim kupiłem moje e46 to byłem baaardzo blisko kupna iSa w hellrocie konkretnie doinwestowanego i wtedy tylko dlatego go nie kupiłem ponieważ siedział tam właśnie iS gdzie nie przeszkadzały mi właściwości jezdne tej jednostki a właśnie walory akustyczne. :shock:

bmw-e36-318is-45hjcr.jpg

 

Pomysł na swap urodził się właśnie ze względu na akustykę silnika. Robiąc wydech w Isie martwi mnie, że będzie brzmiał jak pierwsza lepsza honda z basowym tłumikiem. Do tego bmw z dźwiękiem R6 jest dla mnie jakby to powiedzieć "kompletne".  Odnośnie jazdy, to fajnie by było mieć coś co faktycznie da odczuć moc przy dodaniu gazu, bez czekania aż się wkręci na te 3500rpm +/-. 

Jest jeszcze teoria, że Is teraz może nie być czymś wow, ale za jakiś czas może być poszukiwany, tak jak w przypadku E30 

 

Na chwilę obecną trochę mnie odciągnęło od swapa, ale to się pewnie będzie zmieniać X razy i jeszcze wyjdzie ogrom rzeczy, które będzie trzeba zrobić, co zapewne odłoży temat motoru w czasie. Plan jest taki, do czerwca ogarnąć zawias i lakiernika i wtedy chciałem się decydować, w którą stronę iść, żeby zacząć kompletować ewentualne graty do swapa. Szczerze mówiąc dylemat mocny, na chwilę obecną można powiedzieć ch*j co będzie i wybierać zawias :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KUJON napisał:

Ja miałem już tych gwintów sporo i uważam, że KW VII jest spoko ale cena jest przesadzona jak za nowy, zdecydowanie lepiej kupić BC Racing który po ustawieniu jest dużo wygodniejszy na co dzień i ma regulację od totalnego betonu po fajny wygodny SOFT. 

Trochę czytałem, Kamil wspominał, właśnie o tym, że BC ma tak szeroki zakres regulacji. Czytając wszystkie wypowiedzi trochę mi się nasuwa, że w tej "klasie" gwintu, co nie wybiorę i tak zda egzamin. Tylko o którym modelu BC mówisz konkretnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Idzik_e36 napisał:

Trochę czytałem, Kamil wspominał, właśnie o tym, że BC ma tak szeroki zakres regulacji. Czytając wszystkie wypowiedzi trochę mi się nasuwa, że w tej "klasie" gwintu, co nie wybiorę i tak zda egzamin. Tylko o którym modelu BC mówisz konkretnie?

Mówię o wersji BR z camber plates. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bym wolał r6, ale jak juz swap to na 2.8 lub 3.0. ISA zawsze można zostawić jak i inne graty i ktoś ewentualnie może wrócić do oryginału. Nie widziałbym sensu swapa jedynie w przypadku  auta totalnie w serii jako inwestycja lub jak w moim przypadku posiadania wersji motorsport intrnational class 2. Jeśli idziesz z modami w stronę germana to nie ma co sie zastanawiać nad r6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Przerwanie ciszy w temacie 

 

pare osób już słyszało zapewne, zdecydowałem się jednak na swapa na m54b30 

miałem robić zawias teraz, ale pieniądze takie same jak za silnik to zdecydowałem się najpierw kupić graty do swapa, bo trafił się fajny egzemplarz.

Kupiłem już :

silnik z e46 przebiegu ma 140k mil z automatu, kompresja pokazała po 13bar na każdym cylindrze

skrzynie z 2,8 z e36

hamulce m3 

zaraz zamknę temat sprzęgła i łap 

szukam jeszcze wiązki z e39 jakby ktoś miał to chętnie kupię

i na chwilę obecną to tyle, bo na 7 czerwca mam lakiernika na robienie nadkoli i poprawienie malowania zderzaka (jak budżet pozwoli to więcej elementów zostanie poprawionych)

W trakcie szukania silnika byłem już tak zmęczony zawieszeniem TaTechnix, które przez aktualny brak rolki na nadkolach przy wysoko podniesionym aucie mocno przycierało, że założyłem jej betony. Aktualnie jestem z tego zadowolony, aczkolwiek amory są koniecznie do zmiany (na przeglądzie po roku jazdy pokazało 30% sprawności i do tego przy zmianie sprężyn, amortyzator nie pracował sam, trzeba go ręcznie wysuwać)

Betony założyłem prawdopodobnie te same co Robak. Twardość około 30kg/mm, jeździ się na tym całkiem spoko. W tym i tak planuje zrobić zawias, więc jest to tylko odroczone w czasie z uwagi na silnik zapewne będzie to bc racing. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 16.05.2022 o 10:36, Idzik_e36 napisał:

Przerwanie ciszy w temacie 

 

pare osób już słyszało zapewne, zdecydowałem się jednak na swapa na m54b30 

miałem robić zawias teraz, ale pieniądze takie same jak za silnik to zdecydowałem się najpierw kupić graty do swapa, bo trafił się fajny egzemplarz.

Kupiłem już :

silnik z e46 przebiegu ma 140k mil z automatu, kompresja pokazała po 13bar na każdym cylindrze

skrzynie z 2,8 z e36

hamulce m3 

zaraz zamknę temat sprzęgła i łap 

szukam jeszcze wiązki z e39 jakby ktoś miał to chętnie kupię

i na chwilę obecną to tyle, bo na 7 czerwca mam lakiernika na robienie nadkoli i poprawienie malowania zderzaka (jak budżet pozwoli to więcej elementów zostanie poprawionych)

W trakcie szukania silnika byłem już tak zmęczony zawieszeniem TaTechnix, które przez aktualny brak rolki na nadkolach przy wysoko podniesionym aucie mocno przycierało, że założyłem jej betony. Aktualnie jestem z tego zadowolony, aczkolwiek amory są koniecznie do zmiany (na przeglądzie po roku jazdy pokazało 30% sprawności i do tego przy zmianie sprężyn, amortyzator nie pracował sam, trzeba go ręcznie wysuwać)

Betony założyłem prawdopodobnie te same co Robak. Twardość około 30kg/mm, jeździ się na tym całkiem spoko. W tym i tak planuje zrobić zawias, więc jest to tylko odroczone w czasie z uwagi na silnik zapewne będzie to bc racing. 

Dorzucam zdjecia zakopanych gratów 

dodatkowo dorwałem już wiązkę z e39

czekam na paczkę z łapami i sprzęgłem

na ten moment to prawdopodobnie chwila przerwy w zbieraniu gratów do swapa, po powrocie z chotowej wjeżdżam do lakiernika

 

8971BFF5-B517-4C25-980B-7D3DCCB932C8.jpeg

BC1A1D88-1622-45A2-859A-07745FE739F3.jpeg

6F233088-BCD8-4240-AE6B-BC05B4CC39D6.jpeg

E7E6778E-A94B-468F-8BAA-551D276BF932.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jotek napisał:

Zwrotnice tez masz czy hamulce sa z s50b30 ?

Hamulce są z e46 m3 i teraz mi dałeś zagadkę odnośnie tej zwrotnicy. Szczerze mówiąc nie zgłębiałem tematu zakładania tych hamulców, bo trafiły się po tak dobrej cenie, że nawet się nie zastanawiałem, patrząc na to, że klocki jak nowe, tarcze bez rantu, czujniki klocków na miejscu.

Jak coś wiesz w temacie swapowania tych hebli do e36 to chętnie wysłucham rad :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Jotek napisał:

Myslalem ze z e36 stad pytanie. Hamulce z e46 3.0 bez problemu pasuja ale z Mkowymi w e46 czy jest tam samo roznie to nie wiem

no to pewnie temat zakończy adapter do zacisku czy coś w tym stylu, będzie widać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 em i nie em mają inne zwrotnice ale różnica jest na tyle subtelna że ciężko zrobić sensowne adaptery, biorąc dodatkowo pod uwagę że kupiłem zwrotnice z em za 150zl za sztukę to taniej niż adapter. Ja z montażu zwrotnic m zrezygnowałem więc jak potrzebujesz to mogę odsprzedać swoją jedną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto wjechało do lakiernika

robota miała być prosta, bo miały zostać zrobione następujące rzeczy:

-pomalowany zderzak

-wycięte nadkola i ich pomalowanie

-zamiana konserwacji na podłużnicach na raptora( teraźniejsza za szybko się wycierała od progów przy wjeździe do domu)

 

Niestety zawsze musiały być jakieś komplikacje. Sprawa wygląda tak jak na zdjęciu poniżej i teraz mam pytanie co z tym robić, a dokładnie jakie reperaturki możecie polecić albo jakiś patent czy cokolwiek, co najlepiej zrobić w takiej sytuacji 

image000001.jpg

image000000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Auto odebrane od MAJSTRA...

Robota jest totalnie zj***na, gość mnie zapewniał, że będzie tak jak tego oczekuje. Lakier miał być dobierany na ten co jest na aucie, miał robić próbki. 

Odbierając samochód okazało się, że "nie ma czasu robić próbek i że wyszło zajebiście"

Falbany na błotnikach, rysy na NOWYM LAKIERZE po "polerce", "pięknie odcięcie" i takie takie..

Za robotę nie zapłaciłem i zabrałem samochód.

Wszystkie plany tegoroczne zostają zawieszone, bo muszę pomalować cały samochód (zabieg jak u Kamila), termin na następny rok i może jakieś graty do swapa uda się zebrać, ale na to nie liczę. Kosztowna to praca będzie, ale najbardziej szkoda czasu, bo cały sezon jestem w plecy. 

 

 

zdjęcia z jednej strony, ale najlepiej oddają co się dzieje z dwóch 

IMG_8462.jpeg

IMG_8463.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ryyyan zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...