Skocz do zawartości

E36 Cosmo Cabrio by Ryba


Rybka

Rekomendowane odpowiedzi

Niech mi ktoś wytłumaczy w takim razie, bo ja już się pogubiłem, dlaczego pijemy do DARE RS czy Japan Racing które są podjebkami znanych felg, a nie pijemy do podróbek Vaderów robionych ze Sportów? No offence do autora tematu oczywiście, każdy robi auto jak chce, interesuje mnie tylko podejście tego forum.

edit: nie mówię tu o obszywaniu nową skórą oryginalnych vaderów, tylko robienie/kupowanie podjeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nigdy nie zrobiłbym vadera ze sportów, to tak jak mówisz Dare vader.

sam miałem piękne oryginalne vadery ale obszyciem na nowo bo mi nie pasowały do wizji samochodu, vader musi być oryginalny a czy jest obszywane czy nie to już w sumie bez różnicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ryyyan napisał:

Osobiście nigdy nie zrobiłbym vadera ze sportów, to tak jak mówisz Dare vader.

sam miałem piękne oryginalne vadery ale obszyciem na nowo bo mi nie pasowały do wizji samochodu, vader musi być oryginalny a czy jest obszywane czy nie to już w sumie bez różnicy 

Wg mnie najważniejsze jest podejście staranności wykonania takiego zabiegu. Nie poklepe po ramieniu kogoś bo ma szwy krzywo puszczone albo obszyte dermą . Albo robisz coś tak żeby każdy myślał że jest to jak z fabryki lub lepiej albo wcale.

U siebie też poprawiłem fabrykę też mam nowo obszytą kiere ( OEM bi kolor nie dostępna) ale skóra jest OEM zdjęta z kanapy i jak w tamtych latach z fakturą a nie gładka, a i nici w vaderach są wymienione. 40% modyfikacji jest zaczerpnięte z innych modeli ale zrobione tak że wygląda to jak by było z katalogu - el kierownica dla przykładu - tego Turek nie podrobi 

Screenshot_20211203-121158.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dedi napisał:

Niech mi ktoś wytłumaczy w takim razie, bo ja już się pogubiłem, dlaczego pijemy do DARE RS czy Japan Racing które są podjebkami znanych felg, a nie pijemy do podróbek Vaderów robionych ze Sportów? No offence do autora tematu oczywiście, każdy robi auto jak chce, interesuje mnie tylko podejście tego forum.

edit: nie mówię tu o obszywaniu nową skórą oryginalnych vaderów, tylko robienie/kupowanie podjeby.

DARE to udawanie koła skręcanego którym się nie jest, czyli grzech ciężki natomiast  zrobienie vaderów ze sportów to w hierarchii kościelnej grzech lekki bo jednak vadery fabrycznie powstały zse stelaży sportsitze, które były dużo wcześniej od vaderów, zmieniono gąbki, zagłówek, przeszycie. Mnie bardziej śmieszy OEM-owy udawany radykalizm gdzie np wyśmiewa się turecką manufakturę robiącą swoje gąbki i zagłówki ale już jak się w swoim aucie wymieni 1,5 calowe ranty BBS czy OZ na takie 3 calowe od Schmidta co nawet jakością koło BBS/OZ nie leżały to wtedy jest samo zachwyt i niby jest "OEM-owo" :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, KUJON napisał:

DARE to udawanie koła skręcanego którym się nie jest, czyli grzech ciężki natomiast  zrobienie vaderów ze sportów to w hierarchii kościelnej grzech lekki bo jednak vadery fabrycznie powstały zse stelaży sportsitze, które były dużo wcześniej od vaderów, zmieniono gąbki, zagłówek, przeszycie. Mnie bardziej śmieszy OEM-owy udawany radykalizm gdzie np wyśmiewa się turecką manufakturę robiącą swoje gąbki i zagłówki ale już jak się w swoim aucie wymieni 1,5 calowe ranty BBS czy OZ na takie 3 calowe od Schmidta co nawet jakością koło BBS/OZ nie leżały to wtedy jest samo zachwyt i niby jest "OEM-owo" :-D

Idąc tym tokiem rozumowania  , to zgodzę sie z tym w zupełności . Jezeli zmienimy rant czy bęben zmieniając tym samym fabryczne  parametry felgi , to śmiało możemy taki zabieg nazwać rzeźbą i jest to niebezpieczne. Miałem krótki wykład przy projektowaniu swoich 21" , gdzie ruch parametrami 10mm w jedna czy druga strone automatycznie nie pozwalał programowi na użycie tak zaprojektowanego rotora , ponieważ punkt nacisku się zmieniał i program krzyczał niebezpieczeństwo!!!! Jeżeli faktycznie ma to takie znaczenie , to 99% setów na autach jest rzeźbą totalną tyle , że raz lepiej raz gorzej wykonaną estetycznie . Czym jest tuning i german style w takim razie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KUJON napisał:

DARE to udawanie koła skręcanego którym się nie jest, czyli grzech ciężki natomiast  zrobienie vaderów ze sportów to w hierarchii kościelnej grzech lekki bo jednak vadery fabrycznie powstały zse stelaży sportsitze, które były dużo wcześniej od vaderów, zmieniono gąbki, zagłówek, przeszycie. Mnie bardziej śmieszy OEM-owy udawany radykalizm gdzie np wyśmiewa się turecką manufakturę robiącą swoje gąbki i zagłówki ale już jak się w swoim aucie wymieni 1,5 calowe ranty BBS czy OZ na takie 3 calowe od Schmidta co nawet jakością koło BBS/OZ nie leżały to wtedy jest samo zachwyt i niby jest "OEM-owo" :-D

Czyli idąc tym tokiem rozumowania jak wytnę z DARE rotor i wrzucę do nich bębny i ranty BBZ/OZ to wszystko bangla? Z Japan Racing nawet jak są podjebami 1tlg też jest beka. :P 

48 minut temu, kamil napisał:

Idąc tym tokiem rozumowania  , to zgodzę sie z tym w zupełności . Jezeli zmienimy rant czy bęben zmieniając tym samym fabryczne  parametry felgi , to śmiało możemy taki zabieg nazwać rzeźbą i jest to niebezpieczne. Miałem krótki wykład przy projektowaniu swoich 21" , gdzie ruch parametrami 10mm w jedna czy druga strone automatycznie nie pozwalał programowi na użycie tak zaprojektowanego rotora , ponieważ punkt nacisku się zmieniał i program krzyczał niebezpieczeństwo!!!! Jeżeli faktycznie ma to takie znaczenie , to 99% setów na autach jest rzeźbą totalną tyle , że raz lepiej raz gorzej wykonaną estetycznie . Czym jest tuning i german style w takim razie ??

Zgadzam się w 100% z Wami oboma, że tuning to jest pewnego rodzaju rzeźba i daleko mi do OEMowego radykalizmu, ale jest wydaje mi się zasadnicza różnica między robieniem tego dobrze i źle - przykładem jak robić to dobrze są Wasze samochody włączając w to np. Radio na Androidzie któremu do OEM daleko, ale spasowanie etc. jest tip-top, a tutaj sorry ale różnica jest ogromna. To z jednej strony przypierdalamy się, że ktoś ma źle spasowany zderzak albo inny odcień błotnika, a z drugiej olewamy dziurę w fotelu (bo inaczej się tego nazwać nie da) do której luzem można włożyć dłoń? Jak to nie jest ordynarna podjeba, to nie wiem co nią jest. Jakby to jakościowo było dobre to tematu by nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzechu śmiertelnego nie może być bo model e36 jest nieśmiertelny pod względem tuningu. Zaczynamy 4 dekadę meczenia e36 I trochę historii...

1 dekada: błotniki ostre czy ori?
2 dekada: bbs rc jakie opony na 9j  i czy 10 cali wejdzie z betonami
3 dekada: dare rs                                                                        4 dekada: vadery tureckie czy ori? 

 :D 
 

I tak każdy kumaty wie że u Rybki bedzie grubo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ryba dopiero kupił te vadery, jeszcze ich nawet nie odebrał i nie widział,  będzie je szył od nowa wyprowadzał na ludzi jak ja kiedyś moją szóstkę,  legendy forum łapały się za głowę, a jak zobaczyli na żywo efekt finalny to już nie mieli nic do powiedzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, dedi napisał:

Trzymam kciuki za taki happy end ;) 

Zapewniam Cię że takowy będzie, nawet jeśli okaże się że fotele nie są "oryginałem" :wink:

Nie zamierzam nikomu tutaj udowadniać czy znam się na tym co robię, czy też nie. Zamierzam jednak konsekwentnie doprowadzić ten samochód do stanu jak najlepszego, na co zresztą mam już całkowitą wizję i do tego będę dążył :wink:

A oczywiście zawsze dyskusja w temacie będzie mile widziana :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że się doczepiliście bezsensownie do Michasia - przecież trzeźwo zauważył że coś jest nie tak z obszyciem. To fakt. Rzucił temat że może do turki bo coś się nie podoba w kształcie zagłówka, ale przecież nikogo nie zwyzywał od podrabiańców tylko mówi co zauważył. Wyśmiewanie go za to to raczej lipa - a jak wytłumaczył to jeszcze kręcicie. Ja rozumiem, nie ma świętości na forum i każdy może być qbakowiczem czy michasierewiczem, ale kto widział jego auto to chyba nie będzie pierdolił głupot że nie wie co jest pięć.

To że nikt się nie czepia do DOBRZE obszytego fotela DOBRĄ skórą to fakt - ciężko z tym polemizować. To że pojawiło się coś nowego - turki - i dopiero się ustala front do tych foteli - to też FAKT. Z jednej strony jak robiłem fotele w e46 to się dowiedziałem że gąbka zniszczona to gąbka zniszczona i żadne wypełniacze nie pomogą. Nie ukrywajmy, vadery znaleźć niewypierdziane z roku na rok jest trudniej - z tego powodu być może turek to ratunek. Z drugiej strony czytałem też kilka opinii że może i wygląda z dwóch metrów dobrze, ale wykonanie i jakość tego pod dupą to lipa.

 

Więc może dobrze by było nie obrzucać się gównem - "ooo ten to turasa woli" "ooo jezdzi na wypierdzianych gąbkach" tylko się przekonać jak to jest z jakością tego. O co tu chodzi, że TRZEBA zapłacić ? Każdy z PD udowodnił że kasa nie ma znaczenia. Jeśli gąbki turaskie nie są gorsze od germańskich to może warto rozważyć - a jeśli taki kał jak piszą to po co w ogóle się nad tym na forum zastanawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam to i nie wierzę , widzę że co niektórzy nie bywają na zlotach tylko oglądają fotki , Ryba ma już gruby projekt i ma Elite , tutaj w ciemno mozna klepnac taki temat , więc takie wpisy czy zrobi to dobrze czy nie to chyba jakiś żart!!spieliscie dupska czy Ori czy nie , zapłacil, przepłacił Jego sprawa , jak dojdą to będzie się zastanawiał nad tym, bo rzeczywiście po zdjęciach dużo nie widać ale coś tam jednak jest, mimo wszystko oceni na żywo 

 

Pozdro i czekam na więcej bo lubię takie odbudowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele dojechały. Na chwile obecną mogę stwierdzić na 100% że są obszywane i jest to zrobione słabo, nie uciągnięte skóry, słabo wykończone wszystkie wywinięcia, załamania itp. Ale stan ogólny foteli jest petarda +. 

Za niedługo zawiozę je do tapicera coś zaplanować, ustalić szczegóły. 

 

 

IMG_20211204_172601.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2021 o 17:56, Piorun napisał:

Zwyczajnie szkoda, jeśli położyłeś pieniądze za niby ori fotele, a przyjadą jakieś tureckie szczepany, ot cała filozofia.

Napisze jeszcze moje zdanie na temat tych "tureckich Szczepanów" jak to nie którzy nazywają. 

Większość z tu obecnych wie, że cały fotel vader i sportsitze jeśli chodzi o jego budowę / stelaż to dwa identyczne fotele. Czyli gdyby bmw nadal produkowało gąbki do vaderow, albo np nadal były by one dostępne w ASO, to wtedy można by było robić nowe fotele bez "rzeźby". 

Ale jeżeli już jakiś nazwijmy to "turecki rzemieślnik" wpadł na pomysł, że skoro nie można kupić takich gąbek w serwisie, to dlaczego by ich nie wyprodukować, to wtedy już nazywamy to rzeźbą. Przecież te "oryginalne" też ktoś kiedyś wyprodukował, nie wyrosły na drzewie. 

Idąc tym tokiem rozumowania, to założenie każdej części nie oryginalnej, nie zakupionej w ASO, robimy nadal przysłowiową "rzeźbę" w swoim samochodzie. 

I niech nikt teraz nie napisze : "to dlaczego Syndykat czepia sie do np. Dare?"

Bo Dare udaje 3tlg, będąc 1tlg...przede wszystkim. Ale mógł bym powiedzieć że Dare Vadery, to założenie zagłówka z vadera do sportsitze. 

Ot cała filozofia. 

Jeżeli tylko Turek wykonał te gąbki w dobrej jakości i w dobrym odzwierciedleniu do oryginału, to ja osobiście chętnie kiedyś jeszcze zrobię vader na swoich sportsitze, które mi leżą w garażu. 

Podejrzewam że spora część obecnych tu na forum jeździ na zestawie od turka, a połowa z nich pewnie nawet o tym nie wie. 

Ja osobiście nie uważam tego za "grzech ciężki" :-P

Tyle z mojej strony w tej kwestii :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Michaś 523i napisał:

W pl  dokładnie pod Bełchatowem jest gość który robi gąbki i jakościowo jest 100x lepiej niż te z zagramanicy.

Czyli rozumiem że miałeś jedne i drugie w ręce i miałeś okazję zrobić takie porównanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Rybka napisał:

To czym się różnią? 

Zapomniałem że jeszcze Zonda dorabia. Je ma Mariusz. Czym się różnią - OEM - Turek - Bełchatów - Zonda ?

Gąbki tureckie są prostokątnie wykonane na przejściach nie mają otworów jak maty grzewcze 

Dla przykkadu masz zdjecia

Nie chce mi się udowadniać po raz enty wiedzy bo to jest poprostu nudne- starczy Ci info w temacie 

Ps pierwsze zdjęcie - zagłówek Zondy

Drugie zdjęcie zagłówek Turka 

A swój OEM masz dla porównania

 

received_220259733585778.webp

received_267305925434250.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...