Skocz do zawartości

[E60] MGR 530i - Inspired by Alpina


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Zmiana na duży plus moim zdaniem, nie jest to efekt placebo bo dźwięk się poprawił znacząco. Pomijając że drzwi nabrały na wadze to nawet dźwięk ich zamykania jest bardziej stłumiony. Jeżeli chodzi o

Dziękuję, doceniam Już za chwilę, już za momencik Tak, założony jest cały system zgodnie z TIS. Zaczynając od wiązki z wtyczkami, przez wpięcie jej do istniejącej już instalacji auta p

Do tego chyba już się przyzwyczaiłem, dopóki wszystko jest w ramach kultury i odpowiedniej argumentacji nie widzę problemów aby uczestniczyć w takiej dyskusji   Na chwilę obecną nie, ale mam pl

Dodane obrazy

W tym momencie będzie duży przeskok prac przy projekcie, niestety jak już wcześniej wspominałem jeden z dysków na którym były zdjęcia powiedział papa a niestety nie miałem żadnej kopii.

Wracając do wątku z felgami, przesadziłem z rolką bawiąc się w boba budowniczego, E60 to nie E36/E39/E46 gdzie było łatwiej zagiąć rant i ewentualnie wyciągnąć delikatnie nadkole (to jest to pierwsze rozwiązanie o którym pisałem poprzednio). Hektolitry kawy, kilka dni poszukiwań i znalazłem bardzo ciekawe rozwiązanie. Trafiłem na forum Mfest, w jednym z wątków prezentowano 5 najszerszych E60 M5. Zainteresowały mnie dwa konkretne przypadki, znane na forach jako Sabine i Venom. W obu przypadkach zastosowano tzw. metal wide body. Postanowiłem iść w tym samym kierunku. Przy modyfikacji przednich błotników każdy zapewne się domyśla jak to zostało rozwiązane, błotniki od M5, poprawiony rant wewnętrzny, plus zaspawanie otworów na wloty. Jeżeli chodzi o tył, zanim udało się osiągnąć zamierzony cel próbowaliśmy razem z blacharzem kilku opcji. Pierwsza opcja to wymiana poszycia zewnętrznego oraz wspawanie go szerzej. Niestety kluczowym dla mnie warunkiem było zachowanie seryjnych linii nadwozia. Druga metoda to wykonanie szerszych dolnych części błotnika na bazie seryjnego poszycia (tak właśnie poszerzono Sabine i Venoma). Niestety gubi się linie nadwozia i trzeba byłoby dodatkowo poszerzać zderzak. Po ok 7 miesiącach walki udało się znaleźć idealne rozwiązanie. Zamiast poszerzać poszycie zewnętrzne zmodyfikowana została konstrukcja poszycia wewnętrznego. Efekt jest taki że samochód jest w najszerszym miejscu poszerzony o 5cm, udało zachować się fabryczne linie i przetłoczenia. Tak więc z felg które były budowane pod auto, przerobiłem auto pod felgi.

Sabine:

203671463bf37e08996625ce9103d4e7.jpg

Venon:

March-2013.jpg

Ja:

Screenshot-20200815-175957.jpg

Jedno ze zdjęć które się zachowało kiedy udało mi się wyjechać samochodem złożonym w całość zaraz po skończeniu pasowania całości. Mimo że auto nie prezentuje się jakoś szczególnie bo brakuje wielu elementów to świetnie widać przeróbki nadkoli przód i tyl. Dodatkowo założyłem dokładki pod progi M ponieważ auto przy poszerzeniu błotników w środkowej części wyglądało naprawdę słabo. Szczegóły ile modyfikacji zostało wykonanych aby osiągnąć taki efekt opiszę w następnym poście.

Na przyszłość, aby uniknąć nieporozumień:

- tak, użyłem niefabrycznych dokładek maxtona co jest niezgodne z regulaminem

- tak, mam progi od M5 do seryjnych zderzaków ale zanim znowu komuś przyjdzie do głowy komentować, to tak, Alpina założyła progi M do seryjnych zderzaków. Nie musieliście o tym wiedzieć.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, lapka666 napisał:

No to nieźle to wyciągnąłeś. Grubo. Ale dlaczego w ogóle zrobiłeś takie wymiary felg? Źle to pomierzyłeś czy jakim sposobem wyszły Ci tak wystające koła z przodu? Chyba że coś pominąłem? 

 

Godzinę temu, qbak napisał:

Z tego co zrozumiałem źle pomierzył :D ale gratulacje że wybrnąłeś

Wspominałem wcześniej ale można było przegapić bo chyba wstawiam zbyt długie posty ;) Pomiary były dobre, nie miałem możliwości przymiarki felg z docelowymi bębnami czy rantami a polegałem jedynie na rotorze który został przykręcony do piasty, deseczkach i miarce. Chciałem wypełnić maksymalnie nadkole zostawiając sobie bardzo mały margines błędu, wręcz powiedziałbym że zerowy. Opierałem też swoje wyliczenia na częściowo znalezionych informacjach na forach gdzie ludzie pchali naprawdę szerokie customy do E60.

Niestety podczas budowy felg napotkaliśmy dwa główne problemy, fabrycznie kupiłem już felgi z krzywymi rotorami, oraz rotory były ze zbyt słabej mieszanki aluminium przez co konwersja z 18->20" niosła za sobą niebezpieczeństwo że rotor podczas jazdy wręcz wyrwie się ze śrub. Kiedy udało się wyprowadzić rotory na zero musieliśmy pomyśleć o ich wzmocnieniu. Sam rotor został napawany o ok. 13/15mm po czym stoczony na równo aby zwiększyć jego grubość i zostały zastosowane bardzo grube śruby (M8) od japońskich felg SSR z nakrętkami na 13mm. To wszystko sprawiło że wstępne wyliczenia wzięły w łeb, głównie ET się rozjechało.

Pomijając że sama budowa felg to sporo czasu, nerwów, burzy mózgów i pieniędzy, to jeszcze po ich odbiorze miałem problem z ich upchnięciem co znowu kosztowało sporo czasu nerwów, burzy mózgów i pieniędzy. Tyle ile mogę, robię sam, czego nie mogę, albo pomagam, albo się udzielam. Finalnie, gdybym mógł cofnąć czas, decyzja byłaby taka sama. Poznałem wielu ciekawych ludzi a dodatkowo zbudowałem coś naprawdę wartego uwagi na polskiej scenie BMW, a i myślę że w tej części Europy ten projekt może być nietuzinkowy. Może przez swoje modyfikacje nie łapię się do PD czy statusu E jak inne E60 ale gdyby brać ogół tego co się dzieje u nas w kraju to celuje w top jaki jest możliwy i taki top chce reprezentować. Poza tym doświadczenie zdobyte podczas pracy przy projekcie jest bezcenne :) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, MGR napisał:

 

Wspominałem wcześniej ale można było przegapić bo chyba wstawiam zbyt długie posty ;) Pomiary były dobre, nie miałem możliwości przymiarki felg z docelowymi bębnami czy rantami a polegałem jedynie na rotorze który został przykręcony do piasty, deseczkach i miarce. Chciałem wypełnić maksymalnie nadkole zostawiając sobie bardzo mały margines błędu, wręcz powiedziałbym że zerowy. Opierałem też swoje wyliczenia na częściowo znalezionych informacjach na forach gdzie ludzie pchali naprawdę szerokie customy do E60.

Niestety podczas budowy felg napotkaliśmy dwa główne problemy, fabrycznie kupiłem już felgi z krzywymi rotorami, oraz rotory były ze zbyt słabej mieszanki aluminium przez co konwersja z 18->20" niosła za sobą niebezpieczeństwo że rotor podczas jazdy wręcz wyrwie się ze śrub. Kiedy udało się wyprowadzić rotory na zero musieliśmy pomyśleć o ich wzmocnieniu. Sam rotor został napawany o ok. 13/15mm po czym stoczony na równo aby zwiększyć jego grubość i zostały zastosowane bardzo grube śruby (M8) od japońskich felg SSR z nakrętkami na 13mm. To wszystko sprawiło że wstępne wyliczenia wzięły w łeb, głównie ET się rozjechało.

Pomijając że sama budowa felg to sporo czasu, nerwów, burzy mózgów i pieniędzy, to jeszcze po ich odbiorze miałem problem z ich upchnięciem co znowu kosztowało sporo czasu nerwów, burzy mózgów i pieniędzy. Tyle ile mogę, robię sam, czego nie mogę, albo pomagam, albo się udzielam. Finalnie, gdybym mógł cofnąć czas, decyzja byłaby taka sama. Poznałem wielu ciekawych ludzi a dodatkowo zbudowałem coś naprawdę wartego uwagi na polskiej scenie BMW, a i myślę że w tej części Europy ten projekt może być nietuzinkowy. Może przez swoje modyfikacje nie łapię się do PD czy statusu E jak inne E60 ale gdyby brać ogół tego co się dzieje u nas w kraju to celuje w top jaki jest możliwy i taki top chce reprezentować. Poza tym doświadczenie zdobyte podczas pracy przy projekcie jest bezcenne :) 

Spokojnie przyjedziesz na GF ocenimy na żywo i zostaną podjęte odpowiednie decyzje o których dowiesz się osobiście, na razie temat robi na mnie i nie tylko dobre wrażenie, odkrywaj dalej karty ;) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, dawid82 napisał:

Spokojnie przyjedziesz na GF ocenimy na żywo i zostaną podjęte odpowiednie decyzje o których dowiesz się osobiście, na razie temat robi na mnie i nie tylko dobre wrażenie, odkrywaj dalej karty ;)

Żeby nie było że ja coś wymuszam, nie ukrywam że celuje wysoko. Nie znałem Syndykatu od środka, nie znałem zasad których nie ma w regulaminie, a w sumie na nim opierałem też decyzje aby dołączyć na forum, wystarczyło mi je spokojnie wyjaśnić abym wiedział gdzie jest moje miejsce w szeregu i to akceptuje :) Nieważne, póki co, na chwilę obecną dalej będę wrzucał zdjęcia z realizacji projektu. Dużo nie zostało bo przez uszkodzony dysk sporo straciłem ale jest jeszcze kilka elementów które mogą zaskoczyć :D 

17 minut temu, lapka666 napisał:

Dzięki za wyjaśnienie. Szkoda że nie masz fot z modyfikacji bo wychodzi że to pierwszy taki mod na świecie. 

Nie ma za co, chętnie odpowiem na każde pytanie :) Też ubolewam nad tymi zdjęciami bo miałem fajnie szczegółowo porobione zdjęcia co i gdzie było rozwiercane i na nowo zgrzewane. Plus auto przez moment wyglądało jak po grubym wypadku w tył bo było rozebrane z poszyć zewnętrznych ;) Co do przeróbki, nie spotkałem się jeszcze napewno w Europie aby ktoś poszerzał auto modyfikując wewnętrzne poszycia w przypadku E60.

13 minut temu, TheStige31 napisał:

Witaj. 

Intrygujący projekt. Dowiemy się czemu nie ori Alpina B5? 

Pozdrawiam 

Jeszcze moment, pokażę auto w całości, w takim w jakim powinno przyjechać na GF i wtedy napiszę czemu nie kupiłem ori Alpiny. Powodów było kilka i każdy w sumie jest banalny ;) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz się również przyzwyczaić do klimatu forum, że tutaj od zawsze w ciekawych tematach pojawiają się zacięte dyskusje, jest mnóstwo ludzi broniących zasady Nur Orginal Ist Legal ;) ale spokojnie, gdyby samochód nie wpasowywał się w Syndykat to by nie było tutaj tej galerii teraz.

pobierz.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, MGR napisał:

Zainteresowały mnie dwa konkretne przypadki, znane na forach jako Sabine i Venom. W obu przypadkach zastosowano tzw. metal wide body. Postanowiłem iść w tym samym kierunku. Przy modyfikacji przednich błotników każdy zapewne się domyśla jak to zostało rozwiązane, błotniki od M5, poprawiony rant wewnętrzny, plus zaspawanie otworów na wloty. Jeżeli chodzi o tył, zanim udało się osiągnąć zamierzony cel próbowaliśmy razem z blacharzem kilku opcji. Pierwsza opcja to wymiana poszycia zewnętrznego oraz wspawanie go szerzej. Niestety kluczowym dla mnie warunkiem było zachowanie seryjnych linii nadwozia. Druga metoda to wykonanie szerszych dolnych części błotnika na bazie seryjnego poszycia (tak właśnie poszerzono Sabine i Venoma). Niestety gubi się linie nadwozia i trzeba byłoby dodatkowo poszerzać zderzak. Po ok 7 miesiącach walki udało się znaleźć idealne rozwiązanie. Zamiast poszerzać poszycie zewnętrzne zmodyfikowana została konstrukcja poszycia wewnętrznego. Efekt jest taki że samochód jest w najszerszym miejscu poszerzony o 5cm, udało zachować się fabryczne linie i przetłoczenia. Tak więc z felg które były budowane pod auto, przerobiłem auto pod felgi.

Masz jakieś foto przed/po tych zabiegach? Bo wg mnie strzał w dziesiątke.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.04.2021 o 17:21, KUJON napisał:

Musisz się również przyzwyczaić do klimatu forum, że tutaj od zawsze w ciekawych tematach pojawiają się zacięte dyskusje, jest mnóstwo ludzi broniących zasady Nur Orginal Ist Legal ;) ale spokojnie, gdyby samochód nie wpasowywał się w Syndykat to by nie było tutaj tej galerii teraz.

pobierz.jpg

Do tego chyba już się przyzwyczaiłem, dopóki wszystko jest w ramach kultury i odpowiedniej argumentacji nie widzę problemów aby uczestniczyć w takiej dyskusji :) 

22 godziny temu, dedi napisał:

Masz jakieś foto przed/po tych zabiegach? Bo wg mnie strzał w dziesiątke.

Na chwilę obecną nie, ale mam plan aby po skończeniu opisu projektu do stanu obecnego zrobić małe porównanie jak on się zmieniał przez kolejne lata. Postaram się wtedy na bazie kilku zdjęć z początku budowy uchwycić poszerzenie robiąc zestawienie.

Kontynuując dopieszczanie przedniego zawieszenia. Niestety musiałem zrezygnować z szerokości 11" na przodzie. Felga nawet po zbliżeniu się maksymalnie do kolumny wystawała sporo mimo że już założone miałem błotniki od M5, względem tyłu wyglądało to źle bo całość sprawiała wrażenie że przód jest szerszy od tyłu (tył zrównany z rantem błotnika, przód wystaje).

Komplet przód trafił na małą modyfikacje, bęben 8" został zastąpiony 7", finalnie felga ma szerokość 10" (7"+3")

69584197-659192571236069-789791244890302

70247738-1350487508451336-88682367947647

Nie uważam że to był krok w tył, wręcz odwrotnie, szukałem kilku rozwiązań i jednak wymiana bębnów była najrozsądniejsza. Kiedy felgi wróciły do mnie po założeniu opon wiedziałem że to jest to. 

Teraz zostało to wszystko ładnie spasować, po pierwsze zejść nisko jak się da a na 20" nie jest to takie proste jak w przypadku 19". Po skręceniu gwintu maksymalnie pojawił się problem wyjazdu z garażu (lekki próg który uniemożliwiał zjazd bez przetarcia dokładką przedniego zderzaka). Postanowiłem złożyć przednie zawieszenie na zasadzie hybrydy wykorzystując do tego poduszki pneumatyczne zamknięte w puszce tzw. aircup.

IMG-6029.jpg

Aircup nie jest zaliczany do systemu airride, nie można na nim się poruszać a służy tylko do pokonywania statycznych przeszkód z bardzo małą prędkością (bezpiecznie maksymalnie do 20km/h). Poduszka nie posiada okuć dlatego jest zamknięta w aluminiowej obudowie. Sama poduszka po założeniu na sprężynę ma wysokość ok 2/3cm i pozwala w zależności od twardości sprężyny i jej progresywności podnieść prześwit od 3-5cm. Elementy łączące aircup z airride to zasilanie, musimy mieć minimum kompresor, elektrozawór i rozłożone przewody tekelan. W moim przypadku jest mała butla dodatkowo co pokażę później. Przy demontażu kolumny na górną mocowania amortyzatora założyłem dodatkowo adaptery caster/camber aby pochylić jeszcze delikatnie przednie koło.

IMG-6034.jpg

IMG-6037.jpg

Całość wygląda tak:

IMG-6041.jpg

IMG-6042.jpg

IMG-6053.jpg

IMG-6068.jpg

Była to wstępna przymiarka kolumny a samochód mniej więcej miał taki prześwit:

IMG-6069.jpg

Kolumna została rozebrana jeszcze raz, obniżyłem gwint do samego końca, dodatkowo usunąłem nakrętkę która odpowiadała za blokowanie regulacji wysokości, dałem krótsze i twardsze sprężyny i dopiero po tych zabiegach w połączeniu z adapterem i poduszką, wreszcie osiągnąłem idealną wysokość gdzie koło przy skręceniu mija się na kartkę papieru z rantem błotnika a w momencie w którym jest to potrzebne przód w 2 sekundy idzie 4 cm do góry.

Jeżeli chodzi o tył, w tym przypadku było ciut łatwiej, sam demontaż amortyzatora jest prostszy. Seryjnie skręcony tył do końca był za wysoki, dodatkowo spasowanie utrudniała sytuacja wyrównania wysokości prawej i lewej strony a dodatkowo przód jeszcze wymagał korekty. Krótsze sprężyny o 2cm i twardsze o ok 5.5kg/mm nie dały pożądanego rezultatu. Musiałem skrócić całą kolumnę jeszcze bardziej. Rozebrałem amortyzatory i nagwintowane u tokarza zostały dodatkowe 2cm zwoju. To było to.

 Tak zleciało mi aby Was nie skłamać, 3 miesiące, praktycznie dzień w dzień po pracy, w wolnym czasie aby zamknąć temat idealnego spasowania :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Baza niestety w ogóle mi nie robi, ale mega szanuję za konkretny cel i dążenie do niego bez półśrodków!

To co widać w temacie wydaje się robotą na kilka dni, ale wierze że przemyśleń i działania było na dużo, dużo więcej czasu :P

Kibicuje i mam nadzieje, że uda mi się kiedyś zobaczyć na żywo, obym wtedy zmienił zdanie co do wyglądu E60 :D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idziemy dalej, trafiła się okazja na dosyć ciekawy zakup, sufit z alcantary z modelu M5. Nie zastanawiałem się długo, poza tym mój czarny udało się sprzedać w dosyć fajnych pieniążkach. Pojechałem osobiście, osobiście także go zdemontowałem. Zdjęcie jeszcze u dawcy. Z ciekawostek napiszę że dwa dni wcześniej po tapicerkę był jeden Pan z Pabianic :P 

IMG-6043.jpg

Mimo Logic7 które moim zdaniem gra dobrze postanowiłem także delikatnie poprawić przedni zestaw. Drzwi wyciszyłem matą bitumiczną a sam boczek pianką akustyczną. 

IMG-9424.jpg

IMG-9423.jpg

IMG-9425.jpg

Seryjne głośniki zastąpił zestawem trójdrożnym uDimmension Elcomp 8B który składa się z wooferów pod fotele, mid-woofery montowane w drzwiach oraz tweetery montowane w słupkach a całość jest sterowana zwrotnicami. Zdecydowałem się na ten zestaw bo jest to OEM+ czyli pasuje w seryjne miejsca, otwory a poza tym dorwałem go w promocji.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.04.2021 o 15:38, lapka666 napisał:

I w tym momencie KUJON wrzuca zdjęcie z dysku z e36 z Tarnowa z całą jego historią :mrgreen:

Tak chodzi właśnie o ten samochód Xeona z Krakowa, który kupił Brendon z Zakopanego i założył te poduszki, poniżej fotka z 2008 roku z mojego dysku z zakupu ww. cabrio przez Xeona

C4977118_1.jpg

C4977118_7.jpg

 

Tarnow_pazdziernik_kraksa_060.jpg

Tarnow_pazdziernik_kraksa_064.jpg

Tarnow_pazdziernik_kraksa_065.jpg

Następnie po wielu przeróbkach odkupił je Brendon tutaj już na poduszkach

 

brendon.jpg

brendon_2.jpg

brendon_6.jpg

Ja mam wszystko na dysku/dyskach :P

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie


Heritage-B - Luksusowe kosmetyki samochodowe.
Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...