Skocz do zawartości

[E60] MGR 530i - Inspired by Alpina


Rekomendowane odpowiedzi

Szukanie gratów do Alpiny to dobre wyzwanie ,a jak się coś trafia ,to nie można się zastanawiać tylko trzeba brać . A jak przez ASO się chce coś zamówić ,to trzeba ori vin Alpiny podać (przynajmniej miałem tak w Auto Fus ) ale jak wiadomo Polak potrafi :-P mega podejście 8-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 144
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Zmiana na duży plus moim zdaniem, nie jest to efekt placebo bo dźwięk się poprawił znacząco. Pomijając że drzwi nabrały na wadze to nawet dźwięk ich zamykania jest bardziej stłumiony. Jeżeli chodzi o

Dziękuję, doceniam Już za chwilę, już za momencik Tak, założony jest cały system zgodnie z TIS. Zaczynając od wiązki z wtyczkami, przez wpięcie jej do istniejącej już instalacji auta p

Do tego chyba już się przyzwyczaiłem, dopóki wszystko jest w ramach kultury i odpowiedniej argumentacji nie widzę problemów aby uczestniczyć w takiej dyskusji   Na chwilę obecną nie, ale mam pl

Dodane obrazy

6 godzin temu, Wisnia135i napisał:

Fajne  konkretne podejście i podoba mi się mega dbanie o detale i wszystko robione jak trzeba  bez  drogi na skróty

To przy dokładaniu bezkluczykowego  w sumie poł auta   do rozebrania miałeś :lol: Ale  i rak łatwiej to było wrzucić niż się to wywala ahaa

Jak już pisałem, od samego początku projekt był przemyślany. Jak już się za coś zabieram, to angażuje się w 100% ;) 99.9% zamierzonego celu mnie nie zadowala :D

5 godzin temu, Bartek.P napisał:

Nie mam pytań, tylko czekam na kolejny odcinek;)

Jeżeli chcesz to mam ofertę PayPerView, po wykupieniu abonamentu będzie się Tobie wyświetlał nowy post 24h wcześniej niż innym użytkownikom :p 

4 godziny temu, kumor07 napisał:

Szukanie gratów do Alpiny to dobre wyzwanie ,a jak się coś trafia ,to nie można się zastanawiać tylko trzeba brać . A jak przez ASO się chce coś zamówić ,to trzeba ori vin Alpiny podać (przynajmniej miałem tak w Auto Fus ) ale jak wiadomo Polak potrafi :-P mega podejście 8-)

Jest kilka możliwości, sam fakt że Alpina tak broni się przed tym aby byle kto, kto ma worek pieniędzy, kupował teile Alpiny. To sprawia że takie projekty są jeszcze bardziej docenanie, tylko trzeba wiedzieć jak to wygląda w rzeczywistości. Jest kilka patentów na zakup elementów Alpiny, sam przez to przechodziłem :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne decyzje podjęte, po kilku telefonach zdecydowałem się że custom na bazie felg 2tlg Alpiny będzie budował Sebastian Wanat / South Wheels - Felgi Południe. Jedno wolne popołudnie i rotory zostały rozkręcone:

IMG-7860.jpg

Wróciły także pierwsze elementy od tapicera, charakterystyczne dla wnętrza Alpiny:

IMG-8187.jpg

IMG-8189.jpg

IMG-8190.jpg

IMG-8193.jpg

IMG-8194.jpg

 

Ruszyły także prace nad montażem dyfuzora od B5S. Do jego montażu niestety trzeba wyciąć miejsce w zderzaku więc było troszeczkę zabawy aby ładnie bo wpasować:

IMG-7858.jpg

 

Kiedy trwają pierwsze przymiarki felg na używanych cześciach ja spróbowałem wykonać replikę charakterystycznych i kontrowersyjnych zegarów z małymi zmiana względem oryginału, niestety inaczej się nie dało tego wykonać:

IMG-7981.jpg

1012-D6-A5-6-AC7-4-B10-857-E-6-AE752-BF9

DD7-C73-AB-3-EEC-4-BCE-95-DF-B0-CE803146

 

Docierały kolejne paczki z elementami z katalogu Alpiny:

IMG-E2371.jpg

 

Zdobyłem kilka elementów do poprawienia prowadzenia samochodu na docelowych 20" felgach:

F9-D7-BB66-167-B-4-FD0-9524-15-FC8128-C2

9-C1-A9757-37-DA-4-D7-E-A4-B3-A3-E5-CF2-

Drążki stabilizatora zostały wypiaskowane oraz pomalowane proszkowo na kolor niebieski. Pochodzą z BMW E63 M6 w wersji Competition która została wyprodukowana w ilości 100 sztuk na cały świat dlatego można napisać że to także dosyć fajny rzadko spotykany element. Od seryjnych różnią się swoją grubością, są nawet grubsze niż akcesoryjne drążki firmy Eibach. Poliuretan zastąpi gumy drążków stabilizatora oraz tulejki gumowe na małych wahaczach. Na duże wahacze zostaną założone monoballe firmy DINAN. Same wahacze przechodzą przez proces regeneracji oraz poprawienia osadzenia sworzni.

Swoją drogą, jak dużo do wyglądu daje felga:

A07-DC587-6328-41-E9-8006-A0-E55-B28-D83

14-D13406-E2-A3-4-A13-AB7-D-836711-BED27

 

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, MAREK GERMAN napisał:

Dużo ciekawej roboty, nie ma tutaj jak to Dawid mówi"miękkiej gry" hehe , koła tj więcej niż połowa projektu , ale do tego jeszcze musi być spas , czyli gwint i koło i już zaczyna się robić dobrze! Czekam na więcej 

 

Pozdro 

ej ej, ja tak mówię :D

 

Czytam ten temat i tak myślę czy to jest sens robić taką replikę alpiny, czy może już nie lepiej jednak alpinę dorwać. Wiem że pisałeś o tym ale po prostu się nad tym zastanawiam...

...a potem przypominam sobie że kebsa na śrubki rozbieram i przestaje to roztrząsać ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, DzikuCMS napisał:

W jaki sposób wymieniłeś znaczek na airbagu kierownicy?

Bardzo cieniutki emblemat o odpowiednio dopasowanym kształcie, nakleiłem go na znaczek bmw. Nie odstaje i bardzo ciężko zauważyć że jest naklejony jeden na drugi.

18 godzin temu, MAREK GERMAN napisał:

Dużo ciekawej roboty, nie ma tutaj jak to Dawid mówi"miękkiej gry" hehe , koła tj więcej niż połowa projektu , ale do tego jeszcze musi być spas , czyli gwint i koło i już zaczyna się robić dobrze! Czekam na więcej 

 

Pozdro 

Będzie spas, będzie gwint, będzie nisko, będzie szeroko :) 

18 godzin temu, lapka666 napisał:

Ona tak nabrzmiała, że ta 19" jest bardzo mała. Poziom tego auta to jest mistrzostwo. Mega detale.

W dodatku to felgi z e90 o marnych szerokościach ;) Dziękuje za dobre słowo! Detali będzie jeszcze więcej.

15 godzin temu, qbak napisał:

ej ej, ja tak mówię :D

 

Czytam ten temat i tak myślę czy to jest sens robić taką replikę alpiny, czy może już nie lepiej jednak alpinę dorwać. Wiem że pisałeś o tym ale po prostu się nad tym zastanawiam...

...a potem przypominam sobie że kebsa na śrubki rozbieram i przestaje to roztrząsać ;)

Odnośnie budowy / zakupu. Powoli docieramy do momentu w którym napiszę czemu tak a nie inaczej. Z ekonomicznego punktu widzenia, z mojej strony strzał w kolano, choć naprawdę ładne egzemplarze osiągały ceny nawet 259 tys zł a tyle jeszcze w auto nie włożyłem :P 

 

Po kilku miesiącach walki, tak dobrze czytacie, kilku miesiącach, wyprowadzenie rotorów które były naprawdę pogięte stanowiło dla Sebastiania nie lada wyzwanie. W międzyczasie zostały zamówione elementy, surówki, do budowy felg, od samego początku wszystko miało być składane na nowych elementach, a czas u dostawców był naprawdę długi na realizację wysyłki, budowa trwała już ponad 6 miesięcy. Na szczęście ten czas szybko upłynął. Ja zajmowałem się częścią mechaniczną, na pierwszy ogień silnik, rozrząd, świece, oleje, uszczelki, weryfikacja systemu Valvetronic i jak każdy posiadacz N52 dobrze wie, wycierającego się wałka mimośrodowego w głowicy. Pokrywa została wyszkiełkowana i pomalowana farbą dedykowaną do elementów silnika:

IMG-8427.jpg

IMG-8428.jpg

IMG-8430.jpg

IMG-8479.jpg

IMG-8480.jpg

 

Naprawiłem także poduszkę siedziska fotela która była już w opłakanym stanie:

IMG-8450.jpg

IMG-8452.jpg

Tak wygląda systemu "masażu" w e60:

IMG-8448.jpg

 

Doprowadzając detale mechaniczne i usterki spowodowane przebiegiem na drugim końcu kraju działy się takie rzeczy:

IMG-8845.jpg

IMG-8864.jpg

IMG-8721.jpg

IMG-8847.jpg

IMG-8865.jpg

IMG-8848.jpg

Żeby nie było tak prosto pojawiły się kolejne problemy. Kiedy felgi już były skręcone, okazało się że sam rotor jest zbyt "miękki" ze względu na stop użyty do jego produkcji a jego grubość już po wcześniejszym toczeniu była na tyle mała że felga w całości "pływała" pod dużym naciskiem. Były dwie opcje, zrezygnować z budowy felg albo zbudować felgi które byłyby tylko pokazowe, bez szans na jazdę na nich, ze względu na zbyt duże ryzyko że rotor popęka od naprężeń.

Aleeeee.... ani ja ani Sebastian się nie poddaliśmy. Ostatecznie felgi zostały rozkręcone a rotory oddane do napawania, docelowo plus 13-15mm. Założone zostały także najgrubsze śruby z delikatnym poprawieniem gniazda pod ich łeb. 

Finalne parametry felg:

Przód 20" x 11" / 8"+ 3"

Tył 20" x 12" / 8.5" + 3.5"

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Jotek napisał:

Skad pomysl na taki paskudny dekiel , oryginalne trafiaja sie na allegro co pewien czas 

Z dwóch powodów, pierwszy- kupiłem felgi bez oryginalnych dekli a ich zakup w tamtym okresie wiązał się z wydatkiem ponad 2000zł na co nie mogłem sobie pozwolić, a drugi to taki że oryginalny dekiel był przymierzany i uwierz mi że przy tak dużym concave ramion tej felgi jej środek wydawał się taki "pusty / wybrakowany". Moje talerzyki są dodatkowo wklęsłe czego nie widać na zdjęciach co jeszcze potęguje w/w efekt. Poza tym to custom a sam producent to przecież BBS, który stosuje takie śruby i do tego też nawiązałem. Moim zdaniem całość wyszła niepowtarzalnie.

21 godzin temu, lapka666 napisał:

Wariactwo z tymi kołami. Mechanikę sam ogarniasz?

Z kołami był taki problem że 19" do e60 moim zdaniem było za małe, zresztą taki set już był zbudowany przez jednego Pana z forum od E32 stąd też nie chciałem kopiować tylko iść w coś nowego, swojego :P Mechanikę sam ogarniam bo prowadzę mały warsztat serwisujący samochody marki BMW :) 

 

Kończąc już wątek felg:

58375232-1992120440909782-34302175627161

58679381-583721068796514-837551157526763

58741805-895831044082230-401305286253058

57619116-2498269590212822-40313949584548

FB-IMG-1599457668265.jpg


Po drodze było jeszcze kilka mniejszych bądź większych problemów związanych ze złożeniem felg w całość ale już nie będę zanudzał. Napiszę tylko że jeden z problemów wiązał się z charakterystycznym zaworkiem pod dekielkiem gdzie tunel do pompowania idzie przez jedno z ramion. Ze względu na to że jest duży przeskok 18"-20" nie było możliwości połączenia kanału z ramienia felgi z bębnem. Na wiercenie dziury w rancie też nie chciałem pozwolić, ranty miały być gładkie i to też był jeden z powodów aby kupować surówki i budować całość na nowych elementach. Wpadłem na pomysł aby dać zaworek kątowy przez jeden z otworów. Docelowo będzie tam złoty kapturek aby nie wyróżniał się na tle innych śrubek.

I co sądzicie? Jak wyszło? 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś te felgi nie bardzo mi podeszły, uważam, że jasny rotor + ranty w polerce lepiej by wyglądały. 

 

Cytat
 
 

Mechanikę sam ogarniam bo prowadzę mały warsztat serwisujący samochody marki BMW :)

Jaki to warsztat? Warto mieć namiar na pasjonata :) , bo w Łodzi  ciężko o dobrego speca od BMW. 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, BartoszzG napisał:

z logo alpina broni się ta śruba, z deklami BMW strasznie się rzucało w oczy :)

Dekle Bmw były założone tylko do zdjęć jeszcze u Sebastiana. Jak felgi dotarły już do mnie ja wrzuciłem zrobiony na zamówienie grawerowany emblemat. Ta felga jeszcze przejdzie małą zmianę wizualną o czym napiszę w następnym wątku.

15 godzin temu, Bartek.P napisał:

Jak nie lubię całych felg czarnych to te z z którymi akcentami przypadły mi do gustu. Widać że w tym aucie wszystko jest przemyślane.

Zgadza się i fajnie że ktoś to docenia, dzięki. Nie ma tutaj przypadku czy kompromisu ale o tym już wiecie :)

3 godziny temu, dober napisał:

Jakoś te felgi nie bardzo mi podeszły, uważam, że jasny rotor + ranty w polerce lepiej by wyglądały. 

 

Jaki to warsztat? Warto mieć namiar na pasjonata :) , bo w Łodzi  ciężko o dobrego speca od BMW. 

 

Kwestia gustu. Jasny rotor nie pasował do całości projektu a rant w polerce moim zdaniem by się gryzł w innymi akcentami. Celowo zastosowałem połączenie czarnej satyny z piano black aby odciąć satynową oponę od satynowego środka felgi błyszczącym na wysoki połysk czarnym rantem. Na żywo ma to sens i dokładnie tak działa przez co gra światła sprawia że felga wcale "nie ginie" jeżeli chodzi o jej wielkość. Poza tym błyszczące ranty i jasne rotory są wszędzie. Poczekajmy aż zaprezentuje całość, jak już ktoś wcześniej pisał, czarna felga obroni się sama ;) Co do warsztatu, niedługo ruszę z oficjalną reklamą to wrzucę namiary na siebie tutaj na forum. Działam w okolicach tuszyna :)

3 godziny temu, qbak napisał:

Zobaczymy jak na aucie, dla mnie czarne felgi to jednak jakoś tak... oczywiście pomijając fakt że sama felga kozak

Zawsze fajnie pokazać coś innego nawet jak ktoś ma inny gust. Poza tym pojawiło się ciekawe zestawienie na forum jeżeli chodzi o customy na bazie felg 2tlg Alpiny. Ten sam wzór a całkowicie dwa różne światy i wydaje mi się że takie urozmaicenie też jest potrzebne :) 

2 godziny temu, goryl napisał:

Bardzo dużo zachodu z tymi kołami , super wzór i szerokości i.....ku.wa czarne :evil: choćby nie wiem jaka była ogólna koncepcja to i tak klasyczny poler wygra ...tym bardziej że to ma być "prawie" alpina 

Klasyczny poler, moim zdaniem, pasuje do starszych modeli BMW, E60 jest teoretycznie dosyć świeżą bazą jeżeli chodzi o przeróbki czy modyfikacje, nawet na forum jest kilka sztuk względem ogromnej ilości E30/E36/E46. Niedługo wrzucę zdjęcia całości i myślę że koło będzie robić jednak robotę mimo wybranego koloru :) 

2 godziny temu, ///BoguŚ/// napisał:

Koła jak jestem na nie do czarnych tak dalej to podtrzymuje , ten kolor na pokrywie taki miedziany zostawiasz ? Kierunki w błotnikach nie myslales zeby przyciemnić zeby były spójne z całą resztą ? 

Pokrywa póki co została miedziana, pokrywy jak i jej koloru nie widać bo całość jest przykryta plastikiem. Kierunki będą czarne, wrzucę temat odnośnie wyklejki lamp folią PPF i tam właśnie pojawi się także przyciemnienie kierunków bocznych.

 

2 godziny temu, lapka666 napisał:

Mi coś odjeb... i zaczęły mi się podobać czarne. Dla mnie jest sztos przez to że są czarne. 

:D A jaki będzie sztos jak siądzie to na aucie :P 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na grupie e60 . Na fotach robi robotę, koła choć czarne to ryją banie. 

Ogólnie widać że projekt przemyślany w drobnych szczegółach,  konsekwentnie i powoli budowany z dbałością o detale. 

W przeciwieństwie do fb tutaj będzie można zobaczyć jak całość była budowana od samego początku;) 

Piona

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie


Heritage-B - Luksusowe kosmetyki samochodowe.
Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...