Skocz do zawartości

[E60] MGR 530i - Inspired by Alpina


MGR

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, ryyyan napisał:

@KUJON - Kamil German nic się nie zmienił, widziałem się z nim ostatnio i jakby go dosłownie z tego zdj wyciągnął. 

Nie zmienił się z wyglądu jak i z choroby do tuningu haha nie potrafi mieć cywilizowanego BMW .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2021 o 08:05, dedi napisał:

Jak byś podsumował tą zmianę? Jak to gra? Bo to jeszcze przede mną i jestem ciekaw opinii :D

Zmiana na duży plus moim zdaniem, nie jest to efekt placebo bo dźwięk się poprawił znacząco. Pomijając że drzwi nabrały na wadze to nawet dźwięk ich zamykania jest bardziej stłumiony. Jeżeli chodzi o jakość nagłośnienia to nie jest to zestaw dla audiofila ale gra bardzo przyjemnie, equalizer w L7 można o wiele fajniej na tym zestawie wysterować, szczególnie jeżeli chodzi o niskie tony względem serii. Uważam że na koszta modyfikacji, rezultat jest świetny, stanowczo ja go słyszę i z tego jestem zadowolony.

W dniu 9.04.2021 o 12:24, KUJON napisał:

Tak chodzi właśnie o ten samochód Xeona z Krakowa, który kupił Brendon z Zakopanego i założył te poduszki, poniżej fotka z 2008 roku z mojego dysku z zakupu ww. cabrio przez Xeona

C4977118_1.jpg

C4977118_7.jpg

 

Tarnow_pazdziernik_kraksa_060.jpg

Tarnow_pazdziernik_kraksa_064.jpg

Tarnow_pazdziernik_kraksa_065.jpg

Następnie po wielu przeróbkach odkupił je Brendon tutaj już na poduszkach

 

brendon.jpg

brendon_2.jpg

brendon_6.jpg

Ja mam wszystko na dysku/dyskach :P

Zdaję sobie sprawę że to inne lata były ale ten zestaw na dwóch kompresorach to jakiś gigant. Nie myślałem że już w tamtych latach były takie gadżety ale widać na moim przykładzie jak to fajnie poszło do przodu. Moje poduszki nie mają okuć przez co są bardzo niskie i "zabierają" mało miejsca. Natomiast myślę że na tym zestawie wyżej ze względu na konstrukcje można było jeździć normalnie w przeciwieństwie do mojego zestawu na którym mogę tylko poruszać się z małą prędkością. Z ciekawostek są zestawy tankless gdzie mamy tylko kompresor który nam "nabija" poduszki bezpośrednio, podnoszenie trwa dłużej ale nie musimy ukrywać butli w bagażniku. Jeżeli chodzi o zabudowę to u mnie wygląda to tak:

IMG-9446.jpg

IMG-20200818-193102.jpg

IMG-20200818-193107.jpg

IMG-20200818-214237.jpg

Całość modyfikacji fabrycznego zestawu wykonałem sam. Zamiast połączenia na miękkich przewodach kupiłem kilka metrów rurek miedzianych do gazu 8mm, złączki i złożyłem instalację na twardych przewodach. Miałem wycinać wnękę na koło zapasowe na wzór M5, jednak została i dobrze ją zagospodarowałem. Sam elektrozawór i sterowanie zostało ukryte w zrobionej mini wyspie zaworowej pomalowanej oczywiście w kolor czarna satyna :DJako podstawę wykorzystałem piankę w której ukryte są fabrycznie moduły PDC itd itp razem z tapicerką wnęki bagażnika dla aut bez koła zapasowego. Cała tapicerka bagażnika dodatkowo została przemalowana z koloru szarego na czarny specjalną farbą do tkaniny. Dodatkowo chciałem mieć kontrolę nad ciśnieniem w układzie dlatego założyłem manometr z podwójnym wyświetlaczem oraz dwa przyciski: jeden do uruchomienia kompresora, drugi do elektrozaworu. Jako że jestem zwolennikiem OEM look zaprojektowałem ramkę która później została wydrukowana na drukarce 3D:

IMG-20200816-103029.jpg

IMG-20200816-131410.jpg

IMG-20200816-131415.jpg

IMG-20200816-131408.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, atos1987 napisał:

Mega podejście do detali. Dla mnie - czyli dla totalnego beztalencia mechanicznego to co robisz to kosmos. Szacun.

Gdzie mega podejście przecież ma kolorowy zawias gdzie z tym na syndykat, a te grube modyfikacje to pikuś można samemu w garażu zrobić ;) a tak na poważnie było odrazu widać, że tu miękkiej gry nie będzie, brawo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, dawid82 napisał:

a te grube modyfikacje to pikuś można samemu w garażu zrobić ;)

Dawid jak twierdzisz że, nie da się zrobić tych modyfikacji w garażu to wpadniej do mnie, zrobie  ci przeszkolenie i będziesz  mógł  je zrobić w  garażu:lol::razz:

A  na  poważnie , za to że, robisz sam przy aucie to graty :) natomiast mi to auto nie do konca podchodzi jeśli chodzi o  całość

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Wisnia135i napisał:

Dawid jak twierdzisz że, nie da się zrobić tych modyfikacji w garażu to wpadniej do mnie, zrobie  ci przeszkolenie i będziesz  mógł  je zrobić w  garażu:lol::razz:

A  na  poważnie , za to że, robisz sam przy aucie to graty :) natomiast mi to auto nie do konca podchodzi jeśli chodzi o  całość

Pzdr


przecież wszystko można zrobić samemu, gdzie ja twierdze, że się nie da, jak masz sprzęt i wiedzę i czas  to nawet sam felgi sobie zrobisz ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to wiedza, ja, jak już kiedyś wspominałem, prowadzę warsztat specjalizujący się w naprawach tylko i wyłącznie bmw. Wierzcie lub nie ale od 12 lat dłubię bmw i cały czas się szkole oraz rozwijam bo jest tego naprawdę dużo, trzeba dobrze diagnozować parametry silnika, vanosów, VVT, turbin, wtrysków itd itp. Nie zawsze lejący wtrysk może oznaczać jego zużycie, albo błąd sondy nie zawsze oznacza jej uszkodzenie. Druga sprawa to odpowiednie narzędzia, zaczynając od Isty i Icoma, przez narzędzia po specjalne ściągacze, natomiast nawet najlepszy warsztat z najlepszymi narzędziami bez odpowiedniej wiedzy jest niczym. Spotkałem się kilka razy z sytuacją gdzie auto trafiało do mnie z ASO gdzie ludzie byli naciągani na kosmiczne kwoty a usterki pozostawały, bądź były sprytnie maskowane, najprostszy przykład, skręcanie śrub tulejek wahacza na wiszącym aucie :D Jak otworzę nowe stanowiska to zresztą w odpowiednim dziale postaram się zamieścić małą reklamę mojej firmy. 

Wracając do projektu, robię sam i kocham to robić stąd są efekty pracy, nie mam żadnej presji, nie ma pośpiechu, swoje auta buduję z pasji a mam taki charakter że wszystko co robię ma być dopracowane na tyle ile się da w danym momencie. Nawet jeżeli muszę coś komuś zlecić, jak blacharka czy lakier, cały czas jestem w kontakcie, przyjeżdżam, pomagam, doradzam tak jak to miało miejsce przy poszerzaniu budy :) 

Odnośnie detali, to jeszcze mniejsze szczegóły są dopracowywane, przy mega czarnym wnętrzu strasznie raziły elementy kontrolera idrive i panelu klimy. Do czasu:

IMG-20200905-094324.jpg

IMG-20200905-093703.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lapka666 napisał:

Powiedz jak z jakością drukowanego plastiku? Jest on plastyczny? Nie ma ryzyka, że pęknie przy zatrzaskiwaniu elementu?

kwestia z czego wydrukujesz. są materiały bardziej elastyczne i mniej. czy odlew czy druk sytuacja podobna. przy druku większe prawdopodobieństwo ze "detal" się rozejdzie pomiędzy posczególnymi warstwami druku. 

Swoją drogą czekam niecierpliwie na kolejne nowinki w temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 18.04.2021 o 08:25, Głodek napisał:

Chciałem stwierdzić że od ostatniego postu minęło 5dni 

Właściciel zaspał :-)

czekamy na kolejne mody z niecierpliwością 

Zgadza się, zaspałem, baaa, mój temat na drugiej stronie forum :( Pisząc poważnie, naprawdę dosyć intensywny okres w warsztacie ;) Od 5 do 23 w opór, ale już nadrabiam, za ten okres oczekiwania zasypię fotkami, choć sama ich "zawartość" nie będzie się podobać ;)

W dniu 19.04.2021 o 06:59, CrAsH napisał:

Jak pomysł z innym kolorem dachu to nie totalnie moja bajka to faktycznie trzeba oddać ci to że lecisz dobrze z tematem.

Dziękuję, staram się :)

W dniu 19.04.2021 o 12:43, lapka666 napisał:

Powiedz jak z jakością drukowanego plastiku? Jest on plastyczny? Nie ma ryzyka, że pęknie przy zatrzaskiwaniu elementu?

Zależy z czego drukujesz, jak już napisano, ogólnie są twardsze materiały które się łatwiej kruszą i bardziej plastyczne które można delikatnie "naciągnąć". Jeżeli chodzi o ramkę którą ja mam to jest to Pa6-gf30 tak abym mógł bezpośrednio przyspawać ramkę zegarów do ramki popielniczki :) Mieszanek jest ok 50-60, do wyboru do koloru ;) Wyjątkiem jest PUR, bardzo solidny materiał ale bardzo ciężki w "obróbce". Dobre dokładki są wykonane z PURu, np. ALPINA wykorzystuje PUR :D 

 

183663616-3973556139428189-4311310974747

183845218-1420218425022990-5206539545687

Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwość co do szerokości przodu i tyłu :) Proszę zwrócić uwagę na linię zderzaka względem błotnika, starałem się utrzymać linię 1:1, przetłoczenia, felce, wszystko jak z fabryki, dzisiaj osoba która nie znała mojego projektu od strony technicznej nie poznała że auto jest poszerzone, inaczej będzie kiedy ustawię się z innymi e60, włącznie z M5 ;)

To co, lecimy dalej z tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy, ze względu na to że po pierwszej modyfikacji (która swoją drogą była wykonana fatalnie jak się później okazało) parowały, trafiły do Krzysztofa z firmy RDW Garage w Konstantynowie Łodzkim. Tam całość została rozebrana i złożona na nowo, już profesjonalnie i zgodnie ze sztuką. Podczas ich składania wpadłem na pomysł, można pomyśleć że obudził się we mnie mały cygan i szepnął do ucha "rób odbłyśniki na złoto". Tak też zrobiłem :D 

Ramka soczewki, sam odbłyśnik soczewki oraz odbłyśnik H7 zostały napylone na nowo. W międzyczasie dołączyły też odłyśniki halogenów. Całość została zabezpieczona folią PPF, brewka to kolor ciemny, reszta lampy kolor jasny.

IMG-1298.jpg

IMG-1300.jpg

IMG-1303.jpg

IMG-1305.jpg

IMG-1307.jpg

 

Podczas jednej z wycieczek w samochodzie odkręciła się jedna śruba centralna, niestety musiałem ją polakierować na nowo, reszta też miała delikatne ślady użytkowania od ciągłego kręcenia nimi podczas pasowania felg i nadwozia więc korzystając z okazji zaryzykowałem polakierowanie śrub w kolor decosetu.

IMG-1386.jpg

Dodatkowo zamówiłem grawerowane czarne emblematy. Ktoś może napisać że w tym aucie kolorów jest coraz więcej, coś w tym jest, aczkolwiek to jest przemyślane. Złoty chromowany decoset wyglądał strasznie, ten który zamówiłem, jest świetny, czarny występuje w moim projekcie w satynie i połysku, to samo postanowiłem zrobić z kolorem złotym.

Czas na to co wydaje się najbardziej kontrowersyjne, czarny dach. 

IMG-3760.jpg

Zaczniemy od tego że poprawiłem lampy tył, wcześniej miałem je przyciemnione od środka, był wycinany klosz a potem klejony na nowo, niestety klosz popękał i nie wyglądało to ładnie, Kupiłem drugi komplet, wypolerowałem a później poszła na to folia PPF- ciemna. 

IMG-9863.jpg

IMG-9871.jpg

Na dach została położona folia PPF- kolor czarny. Sama folia to dosyć innowacyjny produkt, z reguły klejenie dachu jest wykonane przy użyciu folii 3m serii 2080, lecz kolor nie jest idealnie czarny. Folia PPF nie dość że ma właściwości samoregenerujące, to dodatkowo jej kolor jest głęboki, dzięki czemu mamy efekt czarnego lustra.

Dach przed, mała korekta wgniotki, takie już auto kupiłem, niestety:

IMG-3758.jpg

W trakcie;

IMG-3759.jpg
IMG-3772.jpg

I po:

IMG-3762.jpg

IMG-3756.jpg

IMG-3768.jpg

Dodatkowo listwy dachowe zostały oklejone czarną satyną tak aby było ładne odcięcie, podobnie jak ma to miejsce w przypadku felg. Na tym zdjęciu także widać coś o czym wcześniej zapomniałem napisać. Trójkąty lusterek oraz środkowe listwy są w black piano, wcześniej miałem zwykły shadowline. Listwy wokół drzwi zostały w oryginalnym kolorze. Oczywiście zostały zabezpieczone bezbarwną folią PPF.

Na sam koniec decoset, wcześniej był czarny, podczas lakierowania na nowo elementów został usunięty. Kolor, złota satyna:

IMG-3757.jpg

IMG-3774.jpg

IMG-3773.jpg

Na sam koniec krawędzie satynowych elementów zostały oklejone folią błyszczącą. Na zdjęciach brakuje jeszcze decosetu na przednią dokładkę, niestety ona była klejona w późniejszym terminie bo dostawca nawalilł. 

Całą operację z wyklejaniem wykonała firma Achmed Customs z Łodzi.

Działając dalej z detalami wykonałem na zamówienie replikę dywaników oraz obszyłem na nowo mieszki:

IMG-9813.jpg

IMG-9814.jpg

IMG-9815.jpg

IMG-9816.jpg

 

Pod maską też coś się działo, usunięta została puszka na dolocie, obudowa filtra ma usuniety filtr węglowy, filtr papierowy wymieniony na pipercross, wygładzona (brak żeberek) oraz została położona hydrografika (póki co):

E3-F4-A6-D9-739-B-4-B0-B-AD5-B-0-CFE9549

 

W następnym odcinku:

Montaż rozpórek przód, tył, praca przy pokrywach akustycznych silnika, montaż RSE z wersji japońskiej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracy z folią mega dużo widzę , wyszło ładnie choć sam dach wolę jednak Ori kolor , miałem tak samo tyle że przez rok był czarny ale pomalowany i po roku wróciłem do Ori dachu , u Ciebie to tylko folia więc koszta folii tylko, 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2021 o 23:03, MAREK GERMAN napisał:

Pracy z folią mega dużo widzę , wyszło ładnie choć sam dach wolę jednak Ori kolor , miałem tak samo tyle że przez rok był czarny ale pomalowany i po roku wróciłem do Ori dachu , u Ciebie to tylko folia więc koszta folii tylko, 

 

Pozdro

Myślałem aby lakierować, tym bardziej że mam małe uszkodzenie ale bałem się że czarny dach nie będzie wyglądał dobrze. Fakt, folia ma tą zaletę że można ją zdjąć i wracamy do serii.

 

W dniu 11.05.2021 o 23:43, Bartek.P napisał:

Widać że każda praca przy aucie jest robiona profesjonalnie. Przy tym kolorze nadwozia czarne dodatki mega wyglądają. Jednak osobiście dach zostawił bym w kolorze nadwozia tym bardziej ze lakier jest niespotykany.

Tak, staram się aby każda modyfikacja, nawet najdrobniejsza była dobrze zaplanowana, wolę trzy razy przymierzyć, zastanowić się i ocenić czy to będzie dobry pomysł czy jednak nie, jak widać kilka pomysłów ewoluowało, dekory, kolor dodatków czy felgi. Jest kilka fajnych pomysłów na przyszłość ale narazie chciałbym na ten sezon dopieścić auto na tyle ile się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety bez ogromnego doświadczenia nie da się "bezboleśnie" modyfikować/retrofitować bmw. Ja już się o to nie spinam, wiem że zasada jest taka - pierwsza część na zniszczenie, druga na założenie, trzecia żeby było perfekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas zacząć przygotowania do sezonu, najpierw 3er, następnie Chotowa, intensywny tydzień a później dwa dłuuugie weekendy ;) 

Będę starał się na bieżąco wrzucać zdjęcia z całego procesu. Na chwilę obecną jest mała korekta przy folii w okolicach szyberdachu. Następny cel, korekta lakieru.

DSC-8451.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...