Skocz do zawartości

[E60] MGR 530i - Inspired by Alpina


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Nastąpił moment w którym zdecydowałem się na założenie galerii z moim projektem.

Kilka słów o samej bazie, E60, 2006 rok produkcji, sprowadzona z Kanady, N52B30, manual 6-biegów. Samochód kupiony 4 lata temu, fabrycznie dosyć dobrze wyposażony. Najważniejsza dla mnie była historia oraz bezwypadkowość co było potwierdzone książką serwisową i wydrukiem z ASO. Dodatkowo zamówiony był raport.

 wyposa-enie.jpg

IMG-2921.jpg

IMG-2917.jpg

IMG-2901.jpg

IMG-2896.jpg

IMG-2894.jpg

IMG-6159.jpg

IMG-6349.jpg

IMG-3168.jpg

IMG-3172.jpg

IMG-3820.jpg

7-D07-E9-B6-7-D84-4-FD0-AF88-8-FF2-AAEED

5208-EADD-7232-43-D3-8456-D3-FF0446-F00-B673953-F-04-EF-4241-A19-E-CE4-B6-FAE3445375-BC0-F-8-B16-437-A-B2-F8-1852-BCDA32F838-C5-FA-99-AA-4916-9092-325-A1-D4-EF6

Postaram się Wam na początek w skrócie opisać jeden rok w jednym poście. Od samego zakupu miałem pomysł na zbudowanie wiernej repliki Alpiny złożonej na elementach z katalogu, czyli żadnych zamienników czy podrób czegokolwiek (choć do E60 nie ma zamienników czy kopii elementów Alpiny). Zadanie dosyć trudne bo nie chciałem założyć dokładki, felg, nakleić decoset i uważać że to koniec. Same elementy są piekielnie trudne do kupna na rynku wtórnym, zakup nowych, nawet posiadając worek pieniędzy jest prawie niemożliwe (miałem przyjemność robić zakupy u dealera Alpiny- ramkę nad wydech od modelu B5), ale dla mnie niemożliwe nie istnieje :) Nie chciałem budować kolejnej E60 z pakietem M, ładnym czarnym lakierem i 3-częściowym kołem (oczywiście z całym szacunkiem dla innych projektów tego typu, piona dla Was za prace włożoną w samochody). Nie chciałem też kupować prawdziwej Alpiny B5s o czym napiszę później. Niestety w przypadku tego projektu mało kto potrafi docenić ilość pracy która jest potrzebna aby osiągnąć cel, mimo tego zdecydowałem się zrobić coś czego jeszcze nikt nie widział, ani w Polsce, ani w Europie.

Najpierw skompletowałem materiały potrzebne do wzoru, katalogi alpiny, broszury, masa zdjęć, kilka razy widziałem prawdziwą Alpinę. Następnie rozpocząłem poszukiwania. Sam zderzak z dokładką w dobrym stanie znalazłem po ok 3 miesiącach. Po 6 miesiącach zdobyłem klapę z lotką i bardzo rzadkim elementem, czyli ori emblematy ALPINA oraz B5. W E60 w przeciwieństwie do poprzednich modeli oznaczenie modelu nie jest naklejką.

W międzyczasie miałem kilka kompletów felg RONAL / BBS produkowanych dla Alpiny. Od 18" do 20" szukając odpowiedniej konfiguracji. Skończyło się na 20" calowych felgach z modelu B12 E38 polakierowanych w kolor czarna satyna. Hamulce zostały założone od M5 czyli tak jak model B5S z tą różnicą że ja wykorzystałem tarcze od M5. Seryjne zawieszenie zostało zastąpione gwintem D2 Racing. Końcowa puszka to Eisenmann w wersji cywilnej. Z zewnątrz zadbałem o lakier robiąc pełną 3-etapową koretkę, zabezpieczając całość powłoką. Całość uzupełnił czarny Deco-Set, lampy tyl LCI, przedniej lampy ze względu parowania zostały rozłożone, zregenerowane i finalnie zmodyfikowane. Środek został pomalowany na czarno, do tego nowe odbłyśniki oraz ringi LED SMD.

Kilka osób z forum może znać mnie z widzenia, tak samo jak mój samochód. Kilka osób z Syndykatu poznałem na zlocie na Atlas Arenie oraz spotach w piątki na pasażu. Auto specyficzne ze względu na kolor, Amethyst Grau. Galeria będzie uzupełniana na bieżąco od początku projektu aż do obecnego wyglądu. Zapewniam że będzie dużo ciekawej treści bo auto było budowane łącznie przez prawie 4 lata i nie szukałem kompromisu w żadnym aspekcie. 

Inspired by Alpina- startujemy!

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 126
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Kolejne decyzje podjęte, po kilku telefonach zdecydowałem się że custom na bazie felg 2tlg Alpiny będzie budował Sebastian Wanat / South Wheels - Felgi Południe. Jedno wolne popołudnie i rotory został

Dziękuję, doceniam Już za chwilę, już za momencik Tak, założony jest cały system zgodnie z TIS. Zaczynając od wiązki z wtyczkami, przez wpięcie jej do istniejącej już instalacji auta p

Do tego chyba już się przyzwyczaiłem, dopóki wszystko jest w ramach kultury i odpowiedniej argumentacji nie widzę problemów aby uczestniczyć w takiej dyskusji   Na chwilę obecną nie, ale mam pl

Dodane obrazy

54 minuty temu, dedi napisał:

Panie, a gdzie te 3tlg z fejsbuka?! :D bo robi robotę :D 

Cierpliwości. Moim celem jest pokazanie całej historii tego projektu od zakupu, przez modyfikacje, po końcowy efekt. Odrazu pokazując gotowca ktoś może nie uwierzyć że to moje dzieło, dodatkowo chciałbym uświadomić niedowiarków jak trudny w realizacji jest to projekt.

51 minut temu, Wisnia135i napisał:

Ja tam czekam na wyjaśnienie czemu nie kupiłeś ori :)

W odpowiednim momencie, ciut później, opiszę czemu zdecydowałem się na taką drogę wykluczając zakup seryjnej B5s.

43 minuty temu, bartnik3er napisał:

Ciekawy projekt czekam na wiecej 

Pozdro

 

34 minuty temu, kumor07 napisał:

Znam temat z instagrama , daj więcej zdjęć bo jest co pokazać .

Będę starał się raz dziennie wrzucać post z kolejnymi etapami budowy skupiając się na konkretnym elemencie aby nie wprowadzać bałaganu. Pokażę od A od Z wszystko co było przerobione a jest tego sporo. Osoby które obserwują mnie na Instagram czy FB wiedzą że jest na co czekać :D 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie działasz co do pakietu to fajnie spojrzeć na cos innego niż mpakiet ale wydaje mi się z m robi wiekszy rozpierdol aczkolwiek niejestem na nie , co do fegl kwestia gustu dla mnie zlewa sie felga z opona i kojarzy mi się z fordem T. Ja osobiście pokombinował bym ze średnica rurek zeby bylo jak w alpinie i ta nakładkę nad wydech dał w kolor zderzaka. Pokaz wnetrze ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.03.2021 o 23:14, Wisnia135i napisał:

Tak z innych rzeczy trochę lipna ra nalepka  na klapie , przedni dyfuzor czy paski spoko ale znaczek alpina z tyłu na  nie ori, to  lipton..

Znaczek na tyle rzecz święta?

Zgadzam się. Ten znaczek to akurat odrazu wyleciał bo to jakaś podróbka. W tym modelu producent zostawia fabryczne znaczki BMW. Jak widać na zdjęciach tak też jest u mnie. Fakt że przez moment miałem czarne ale kiedy mi je ukradli na parkingu pod marketem zdecydowałem się że to jest znak z niebios wracając do niebieskich:P 

W dniu 9.03.2021 o 09:49, ///BoguŚ/// napisał:

Fajnie działasz co do pakietu to fajnie spojrzeć na cos innego niż mpakiet ale wydaje mi się z m robi wiekszy rozpierdol aczkolwiek niejestem na nie , co do fegl kwestia gustu dla mnie zlewa sie felga z opona i kojarzy mi się z fordem T. Ja osobiście pokombinował bym ze średnica rurek zeby bylo jak w alpinie i ta nakładkę nad wydech dał w kolor zderzaka. Pokaz wnetrze ;)

Wnętrze wrzucę lada moment. W momencie w którym jesteśmy to w sumie nie ma czego pokazywać, wieje nudą, seryjne czarne z szarym sufitem. Co do pakietu, rzecz gustu, M robi robotę bo jest szerszy, bardziej obły a samochód ma agresywniejszą sylwetkę, aleeeee... myślę, że jeszcze zmienisz zdanie na ten temat za kilka moich wrzuconych postów :)

W dniu 9.03.2021 o 09:50, lapka666 napisał:

Świetny kolor! Od tego zacznę. Jak przyjdą złote naklejki na auto to będzie świetnie pasowało do tego koloru. Jakie masz teraz opony?

Dzięki. Nie pamiętam jakie miałem opony na tych 20", postaram się poszukać w archiwum i uzupełnię to informację.

16 godzin temu, dyziux666x napisał:

Coś innego i kolor niespotykany :D

jak zrobiłeś ciemne lampy z przodu ?

Całość rozlożona, środek został pomalowany na czarną satynę a na to poszła delikatnie przyciemniająca folia PPF.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, dyziux666x napisał:

Sam rozbierales lampy ? Czy komuś to zleciles .?  

Zleciłem, jednej z firm w Polsce, wysyłkowo, na pierwszy rzut oka lampy wyszły super, ale jak się później okazało po ponownym rozebraniu została ogólnie wykonana straszna amatorka. Lampy parowały, ringi były klejone na poxipol a uchwyty soczewki trzymały się na włosku bo były popękane. Jeżeli szukasz opcji modyfikacji lamp polecam warsztat:

RDW GARAGE

Krzysztof Dwojacki

ul. Zgierska 57 Konstantynów Łodzki

519117551

On mi poprawiał moje lampy, wymyśliłem sobie custom, duża lista przeróbek. Efekt mega, zadowolony jestem w 100%, a i cena mnie nie zabiła.

 

Wracając do tematu mojego auta dopracowałem dwa elementy:

1. Układ wydechowy

- zostawiłem seryjne kolektory z katalizatorami

- usunięte zostały dwa katalizatory w następnej sekcji które zostały zastąpione straight pipe Hartge do silnika M54. Wymagało to delikatnie przeróbki flanszy.

- następna sekcja to Y- pipe Hartge

- całość zakończona dedykowaną puszką Eisenmann w wersji głośnej z większymi końcówkami

IMG-6678.jpg

IMG-6677.jpg

 

Dopracowałem także układ hamulcowy:

- Nowe tarcze przód OEM BMW M5

- Nowe tarcze tył OEM BMW M5

- Zaciski zostały zregenerowane i pomalowane proszkowo

- Klocki przód OEM BMW M5

- Klocki tył OEM BMW M5

- Niebieskie przewody hamulcowe w oplocie HEL

- Nowy zestaw naprawczy ręcznego z okładzinami, pasty, świeży płyn, czujniki itd.

IMG-7382.jpg

 

Z racji że moje fabryczne CCC klasycznie padło, postanowiłem wrzucić CIC, z nowym wyświetlaczem: 

IMG-4201.jpg

IMG-2887.jpg

IMG-3011.jpg

 

Zapadła także decyzja aby drewno szlachetne zostało zastąpione przez piano black a także ruszyłem z detalami wnętrza. Zdjęcia podglądowe:

922344705-5.png

922344705-9.png

Kilka zdjęć ze zlotu:

IMG-8012.jpg

IMG-8015.jpg

IMG-8011.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.03.2021 o 07:50, lapka666 napisał:

Możesz podesłać trzy ostatnie zdjęcia w dużej rozdzielczości? Ten kolor w słońcu ryje banie. Z dekorami totalny sztos! A czarne koła siedzą PRZEKOZACKO!

Niestety mam tylko w takiej rozdzielczości, wszystkie zdjęcia i moje archiwa jakie miałem przepadły razem z dyskiem HDD w laptopie który powiedział papa. Opisy na forum staram się wrzucać ze zdjęć które zostały wcześniej skopiowane na dysk zewnętrzny ale jak ostatnio przeglądałem, będę miał dużą lukę z prac między jednym a drugim etapem.

W oczekiwaniu na elementy wnętrza które i tak częściowo było rozebrane doposażyłem samochód o kilka ciekawych opcji:

Kupiłem fotele w opcji grzanie + wentylowanie, z racji że brakowało mi czegoś jeszcze postanowiłem to uzupełnić- opcja nr. 3, masaże

IMG-8454.jpg

 

Doposażyłem także auto w opcje Keyless Go, Comfort Access oraz Soft Close, składając całość zgodnie ze sztuką, żaden drut (zasilanie przez bezpieczniki, wiązki dorobione, piny Tyco etc)

IMG-8942.jpg

IMG-8940.jpg

 

Dopracowałem lusterka M5, przywracając im pełną funkcjonalność oraz ponownie lakierując obudowy.

IMG-4256.jpg

 

Kupiłem także dosyć fajny wzór felg :P 

IMG-7659.jpg

 

Dwa zdjęcia z lokalnego eventu:

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oo zabawy z wiązkami, fajna sprawa, tu akurat doposazanie, u mnie było odwrotnie haha jak by ktoś chciał to mam z e82 kompletny system bezkluczykowy do  e92  pewno podejdzie a i do sedana pewno da rade.

To klamki rozumiem zmieniałeś i  czujniki też wszędzie dałeś jak fabrycznie ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.03.2021 o 21:39, dawid82 napisał:

Naprawiłem możesz dalej iść z planem bo fajny pomysł na prezentacje auta 

Dziękuję, doceniam :)

W dniu 15.03.2021 o 23:16, kepa416 napisał:

Ja czekam na zdjęcia wnętrza w całości :)

Już za chwilę, już za momencik :D

W dniu 16.03.2021 o 00:49, Wisnia135i napisał:

Oo zabawy z wiązkami, fajna sprawa, tu akurat doposazanie, u mnie było odwrotnie haha jak by ktoś chciał to mam z e82 kompletny system bezkluczykowy do  e92  pewno podejdzie a i do sedana pewno da rade.

To klamki rozumiem zmieniałeś i  czujniki też wszędzie dałeś jak fabrycznie ?

Tak, założony jest cały system zgodnie z TIS. Zaczynając od wiązki z wtyczkami, przez wpięcie jej do istniejącej już instalacji auta po wymianę 4 klamek z antenami zewnętrznymi, dołożenie 5 anten wewnętrznych oraz modułu za schowkiem. Do tego nowy pilot i odpowiednie kodowanie CAS z manipulacją VO samochodu :) Dodatkowo jak już rozbierałem drzwi to dołożyłem soft close oraz została usunięta wkładka zamka w drzwiach kierowcy.

 

Wpisując codziennie po 3-4 razy odpowiednie tagi znalazłem na niemieckim eBay dyfuzor od Alpiny B5S, nówka sztuka, w folii, oklejona charakterystyczną taśmą ALPINA, instrukcja i zestaw montażowy. Zainteresowanie było ogromne, łącznie na sam koniec było 32 licytujących. Jako że to jest naprawdę biały kruk postanowiłem walczyć do samego końca. Udało się wygrać licytację, natomiast pojawił się problem z wysyłką, sprzedający odmówił wysyłki za granicę. Moja determinacja była tak duża że byłem gotowy jechać 1500km aby odebrać dyfuzor osobiście. Po kilku mailach udało się jednak namówić sprzedającego aby nadał paczkę DHL za granicę, wprost pod moje drzwi. Po rozpakowaniu paczki wystrzeliły szampany, ori element Alpiny zgodny z numerem katalogowym, dotarł w całości, fabrycznie był w podkładzie, na zdjęciu już w czarnej satynie, w porównianiu do "daszka" nad wydech od B5.

IMG-7841.jpg

 

Pojawiły się także pierwsze elementy układanki wnętrza:

kierownica:

IMG-7701.jpg

Dekory wnętrza black piano z wykonaną repliką środkowego elementu gdzie pod warstwą klaru mamy złote tłoczone logo ALPINA. Trafiłem także drewnianą gałkę chyba z modelu e34, jej stan był fatalny więc postanowiłem, w miarę możliwości, odratować emblemat a cała gałka została pomalowana w black piano. B5 nie miało gałki Alpiny ale postanowiłem wrzucić trochę "historii":

dekory.jpg

IMG-8144.jpg

 

Wstawiłem także auto na usunięcie wgniotek metodą PDR, łącznie 25 sztuk, małe detale ale raziły w oczy:

IMG-7666.jpg

 

Na deser, pierwsza przymiarka i obliczenia związane z felgami:

IMG-8033.jpg

IMG-7901.jpg

IMG-8034.jpg

IMG-8035.jpg

 

Zapadły pierwsze decyzje, robię 3TLG (teraz pewnie część osób czytając to, wstała z krzesła i zaczyna klaskać, bądź opluła się herbatą którą popijała podczas przeglądania tematu :D ), co do parametrów:

Będzie  18" -> 20" na łamanym rancie

Przód celuje 11"

Tył 13"

Ze względu na concave a brak oem dekli będzie custom.

I także będą czarne, ranty black piano, środek oraz dekielki czarna satyna, śruby złoto.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne  konkretne podejście i podoba mi się mega dbanie o detale i wszystko robione jak trzeba  bez  drogi na skróty

To przy dokładaniu bezkluczykowego  w sumie poł auta   do rozebrania miałeś :lol: Ale  i rak łatwiej to było wrzucić niż się to wywala ahaa

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie


Heritage-B - Luksusowe kosmetyki samochodowe.
Winfinity
×
×
  • Dodaj nową pozycję...