DERO Napisano 11 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 Powiem Ci ze tez uparłem sie na e30. Jedna rozebrałem i odpuściłem, kupiłem 2 juz naprawde dobrą. Mimo wszytko warto zerknąć w taki sposób... Wisnia135i, Fredi, Radek89 i 2 innych dodali reakcje 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 12 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2021 14 godzin temu, Miked napisał: Powiem Ci ze tez uparłem sie na e30. Jedna rozebrałem i odpuściłem, kupiłem 2 juz naprawde dobrą. Mimo wszytko warto zerknąć w taki sposób... Dokładnie tak, często jest tak że ,coś wygląda zdrowo ale gdzieś jednak pod jakąś masą , gumą itp jest jakies ognisko rdzy dlatego lepiej zjechać całość do zera i wszystko czarno na białym DERO dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 19 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 Dzisiaj w garażu zagościł „nowy” silnik. Pochodzenie: e46 330i kombi. Przebieg 270 tys km, auto tak zardzewiałe i zużyte zawieszenie, że w DE nie przeszło już przeglądu. Ale silnik odpalił od strzała, pracuje równo, trzyma ciśnienie na każdym cylindrze, nie kopci i fajnie łapie boki w zakrętach… chyba wystarczy Oglądałem jeszcze w samochodzie, dzisiaj leży już na palecie w garażu. Teraz czeka go czyszczenie, rewizja, wymiana uszczelek, świec, i pewnie jeszcze czegoś. Całość zaopatrzona w skrzynię manualną 5 biegów, sprzęgło zostanie standardowe (dwumasa), mam też przedni kawałek wału, do „skomponowania” z tym z e30. Jaram się Ale zanim silnik, czeka mnie jeszcze przygotowanie baku paliwa, ostatni element układanki z podwozia. I tutaj PYTANIE: jak polecacie pomalować bak? Zakładając, że kupię nowy zamiennik, jak go pokryć? Tam zawsze jakieś gazy się pojawiają, zwykła farba może odchodzić, co więc warto położyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piorun Napisano 20 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2021 Fredi jaka kompresja na cylindrach ? Ad. Twojego Pytania to spróbowałbym szlif dla przyczepności - epoksyd - poliuretan Dyfer widziałem, że masz dużą głowę to wał podejdzie np. z e36 328i manual plus podpora z e30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 20 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2021 18 minut temu, Piorun napisał: Fredi jaka kompresja na cylindrach ? Ad. Twojego Pytania to spróbowałbym szlif dla przyczepności - epoksyd - poliuretan Dyfer widziałem, że masz dużą głowę to wał podejdzie np. z e36 328i manual plus podpora z e30 Kompresja 12, mniej wiecej rowno na kazdym wal juz mam od tej skrzyni ZF , przednia czesc walu, moj magik od swapa bedzie go laczyl z walem z e30, wywazal itd. Ma taki swoj slosob na to bak - zrobie dokladnie tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 22 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Przyszły paczki z Autodoc, wszystko czego jeszcze potrzebuję do zawieszania i hamulców (wahacze, drążki, tarcze, łączniki stabilizatorów, zestawy naprawcze i inne pierdoły). Jeszcze tylko niech ten cholerny ocynk do mnie wróci to zacznę składać.... tyle to już trwa, że chyba zacznę sam się bawić w cynkowanie jacoo, DzikuCMS i Lelek dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sosnowylas Napisano 23 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 A gdzie cynkujesz jeśli można wiedzieć? Przygotowują sami, czy trzeba piaskować itp ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 24 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2021 W dniu 23.06.2021 o 06:33, sosnowylas napisał: A gdzie cynkujesz jeśli można wiedzieć? Przygotowują sami, czy trzeba piaskować itp ? Ocynk robię u mnie w Wieliczce w SG Kaczor. Robią przemysłowe rzeczy ale biorę też takie drobiazgi. Jakość jest super tylko trzeba się uzbroić w cierpliwość, bo jesteś robiony przy okazji. Nie wiem czy nie poszukam jeszcze jakiegoś małego zakładu żeby na bieżąco coś przygotowywać. Przygotować musisz sam. Ja mam akurat piaskowanie jedną ulicę ode mnie w Wieliczce. Pisz priv jakbyś potrzebował. Niemniej jednak piaskowanie lub szlifowanie to tylko jeśli masz jakieś farby. Przed cynkowaniem wszystko idzie do wytrawiania w kwasie więc rdza i mały syf z każdego zakamarka znika. Musisz tylko usunąć farbę jeśli jest i jakieś duże zabrudzenia. W zasadzie tylko zaciski hamulcowe szkiełkowałem, reszta szczotka na wiertarkę i jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 24 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2021 PS: czy ktoś mi poda numer tej części? Na schematach BMW nie mogę tego nigdzie znaleźć. W kategorii osłony termiczne do e30 jest ta duża długa oraz osłona pod wydech, ale tej nie ma, dziwne... czy ona może idzie w komplecie w tą dużą ze zdjęcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 12 Lipca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 12 Lipca 2021 Trochę miałem rozkminy, czy iść w renowację zbiornika oryginalnego, czy kupić nowy. Stanęło na nowym, ale to wcale nie oznacza mniej pracy Nowe zbiorniki dostępne na Allegro itd mają tą zaletę, że są pozbawione rdzy w środku… i chyba na tym koniec. Blacha jest dość cienka, lakier z zewnątrz jest gówniany, precyzja wykonania niektórych elementów także mierna. Ale po kolei. Kupiłem zbiornik taki jak miałem w ori: 55L, 2 komorowy z rurką przelewową, pod jedną pompę / a raczej pod pływak a pompa jest obok. Zbiornik dotarł dobrze zapakowany, wyglądał przyzwoicie. Próba dopasowania na samochodzie – wszystko pasuje jak należy. Miłe zaskoczenie, choć ludzie piszą o spasowaniu dobre opinie. Pierwszy zonk: kupiłem rurkę przelewową od AutoFanatycy.pl (tak, w zestawie jej nie ma) – rurka nie pasuje. Podchodzę więc do mojego starego zbiornika, tu pasuje idealnie. Jednym słowem pierwsza miernota zamiennika to nieprecyzyjne wykonanie gwintów do tej rurki. Odsyłam więc i rurkę i zbiornik do AutoFanatyków, wykonują dla mnie odpowiednie gięcia, zakładają rurkę na zbiornik, robią próby szczelności na sprężonym powietrzu. Jest git. Teraz czas na malowanie / zabezpieczenie: ori lakier jest kiepski i absolutnie nie jest to proszek, jak było napisane w ofercie… całość szlifuję, matuję. W zasadzie należałoby to zedrzeć do gołej blachy, ale tego nie zrobiłem. Obym nie żałował… Całość maluję podkładem epoksydowym x 3 warstwy, szlifuję na morko, na to nakładam matowy czarny poliuretan x 2. Całość wygląda dobrze, lakier jest twardy, wyszła lekka struktura, ale to już moja nieumiejętność w szlifowaniu i pewnie też nie idealne ustawienia pistoletu, gęstości farby itd. Człowiek się uczy. Podsumowując: jestem zadowolony, mam nadzieję, że zabezpieczenie będzie trwałe. Wygląda to świetnie. W komplecie ze zbiornikiem czekają już przewody paliwowe, itd do montażu. Lelek, DzikuCMS, jacoo i 3 innych dodali reakcje 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piorun Napisano 12 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 12 Lipca 2021 Robiłeś test nitrem na tej ori powłoce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 13 Lipca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Lipca 2021 7 godzin temu, Piorun napisał: Robiłeś test nitrem na tej ori powłoce ? Nie... nie strasz teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piorun Napisano 13 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Lipca 2021 15 godzin temu, Fredi napisał: Nie... nie strasz teraz Fredi nie straszę, tylko pytam, bo to stary sposób na sprawdzanie powłok Podoba mi się Twoje podejście i śledzę temat z zainteresowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 15 Lipca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lipca 2021 W dniu 14.07.2021 o 00:23, Piorun napisał: Fredi nie straszę, tylko pytam, bo to stary sposób na sprawdzanie powłok Podoba mi się Twoje podejście i śledzę temat z zainteresowaniem No i nie dalo spokoju i sprawdzilem: na dolocie paliwa zostawilem kawalek lakieru, oklejalem izolacja przed nalowaniem. Przetarlem solidnie nitrem i nic. Wiec bedzie cos z tego. Podczas malowania spuchl mi lodklad w jednym miejscu, odparzylo. Zeszlifowalem do blachy i pomalowalem ponownie. Bak siedzi jak w skorupce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 4 Września 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 4 Września 2021 Za mną strasznie upierdliwa historia: dobrej jakości ocynk Wydawało by się że to nic trudnego… a jednak. Ale jak już wszystko odebrałem, rozsortowałem jak należy, to widać efekty. Na początek poskładałem tylne zawieszenie. Z ocynkiem to jest tak: niby tani, niby szybko…. ale: tanio = cynkowanie masowe, czyli wszystko oddajesz „w jednym pudełku”, wymieszane, i teoretycznie dostajesz po kilku dniach to samo zrobione ale w praktyce: wszystko co podczas rozbierania auta było podzielone na jakieś tam woreczki / pudełka / opisane – musisz wymieszać – pierwszy minus, trzeba to wszystko opisać, porobić zdjęcia żeby później móc dojść co jest co… ale znowu w praktyce: po takim cynkowaniu DUŻO MOŻE SIĘ POGUBIĆ…. i to jest największy problem… No więc ja najpierw oddałem do jednej firmy, trzymali moje rzeczy miesiąc i nic nie zrobili „bo czasu nie było”… odebrałem i zawiozłem gdzie indziej, tutaj zrobili szybko, ale ocynk bardzo techniczny, matowy, paskudny… no i POGUBILI kilka elementów, o czym dowiedziałem się znacznie później… Ostatecznie oddałem wszystko do TECE w Krakowie, chłopaki zrobili super robotę, wszystkie elementy powiązane grupami na drucikach, nic nie zgubili a ocynk jest piękny! A jak już W KOŃCU mam wszystko u siebie, to po 10 godzinach sortowania śrubek ;-)))) mogę coś poskładać! NARESZCIE! więc na pierwszy ogień leci zawias tył (zajmuje w ciul miejsca w garażu) Cały tylny most poskładany na odnowionych lub nowych podzespołach: zaciski wysziełkowane, ocynkowane, wszystko w środku nowe / zestawy naprawcze różnej maści belka i wahacze malowane proszkowo tarcze ATE Power Disc, klocki i szczęki ATE – rozmiar ori, zobaczymy jak będzie, ale do auta weekendowego nawet po swapie powinno wystarczyć. Jak nie, to będzie co robić po „skończeniu” projektu stabilizator, nie było wcześniej wszędzie poliuretany Deuter poliuretany Olkusz, zestaw miękki (jak na poli). Ma się nadawać do jazdy, będzie sztywniej niż w ori, ale wciąć do jazdy łożyska SKF, piasty ori po ocynku (po cynkowaniu trzeba ze szczotką drucianą jechać wieloklin… nie powinno się go cynkować) półosie po regeneracji, nowe gumy, smar, opaski, wszystko wyczyszczone i pomalowane akrylem z podkładem reaktywnym Mam nadzieję, że się podoba I jeszcze dyferencjał: kupiłem S 2.93 , będzie więc szpera… ale w jakim stanie jest to mechanicznie… trzeba sprawdzić u specjalisty. Tak więc na rozebrałem wszystko, odnowiłem obudowę, śrubki, poskładałem prowizorycznie i wysyłam całość na inspekcję i wymianę łożysk, płytek i poskładanie do kogoś, kto się na tym zna. Nie jest to proste, bo mało kto się chce podjąć składania rozebranego dyfra. Że rzekomo jak się przy rozbieraniu nie zaznaczyło luzów do teraz nie wiadomo jak złożyć, bo ustawienia fabryczne już nie podziałają… nie wiem jaki to ma sens, bo przy rozkładaniu były zaciski fabryczne… a mechanizm się zapewne coś wytarł, zużył… więc imo trzeba to teraz inaczej właśnie poskładać… no nic, mam nadzieję, że mistrz Drypa wróci do mnie z pozytywnymi wiadomościami. PS: flansze po ocynku za wyjątkiem wieloklinu. Z jednej strony może być za ciasno żeby złożyć, ale przede wszystkim ocynk może się złuszczać i włazić w łożyska. Na wszelki wypadek tak zrobiłem. lapka666, dawid82, jacoo i 10 innych dodali reakcje 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DzikuCMS Napisano 5 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Września 2021 12 godzin temu, Fredi napisał: Za mną strasznie upierdliwa historia: dobrej jakości ocynk Wydawało by się że to nic trudnego… a jednak. Ale jak już wszystko odebrałem, rozsortowałem jak należy, to widać efekty. Na początek poskładałem tylne zawieszenie. Z ocynkiem to jest tak: niby tani, niby szybko…. ale: tanio = cynkowanie masowe, czyli wszystko oddajesz „w jednym pudełku”, wymieszane, i teoretycznie dostajesz po kilku dniach to samo zrobione ale w praktyce: wszystko co podczas rozbierania auta było podzielone na jakieś tam woreczki / pudełka / opisane – musisz wymieszać – pierwszy minus, trzeba to wszystko opisać, porobić zdjęcia żeby później móc dojść co jest co… ale znowu w praktyce: po takim cynkowaniu DUŻO MOŻE SIĘ POGUBIĆ…. i to jest największy problem… No więc ja najpierw oddałem do jednej firmy, trzymali moje rzeczy miesiąc i nic nie zrobili „bo czasu nie było”… odebrałem i zawiozłem gdzie indziej, tutaj zrobili szybko, ale ocynk bardzo techniczny, matowy, paskudny… no i POGUBILI kilka elementów, o czym dowiedziałem się znacznie później… Ostatecznie oddałem wszystko do TECE w Krakowie, chłopaki zrobili super robotę, wszystkie elementy powiązane grupami na drucikach, nic nie zgubili a ocynk jest piękny! A jak już W KOŃCU mam wszystko u siebie, to po 10 godzinach sortowania śrubek ;-)))) mogę coś poskładać! NARESZCIE! więc na pierwszy ogień leci zawias tył (zajmuje w ciul miejsca w garażu) Cały tylny most poskładany na odnowionych lub nowych podzespołach: zaciski wysziełkowane, ocynkowane, wszystko w środku nowe / zestawy naprawcze różnej maści belka i wahacze malowane proszkowo tarcze ATE Power Disc, klocki i szczęki ATE – rozmiar ori, zobaczymy jak będzie, ale do auta weekendowego nawet po swapie powinno wystarczyć. Jak nie, to będzie co robić po „skończeniu” projektu stabilizator, nie było wcześniej wszędzie poliuretany Deuter poliuretany Olkusz, zestaw miękki (jak na poli). Ma się nadawać do jazdy, będzie sztywniej niż w ori, ale wciąć do jazdy łożyska SKF, piasty ori po ocynku (po cynkowaniu trzeba ze szczotką drucianą jechać wieloklin… nie powinno się go cynkować) półosie po regeneracji, nowe gumy, smar, opaski, wszystko wyczyszczone i pomalowane akrylem z podkładem reaktywnym Mam nadzieję, że się podoba I jeszcze dyferencjał: kupiłem S 2.93 , będzie więc szpera… ale w jakim stanie jest to mechanicznie… trzeba sprawdzić u specjalisty. Tak więc na rozebrałem wszystko, odnowiłem obudowę, śrubki, poskładałem prowizorycznie i wysyłam całość na inspekcję i wymianę łożysk, płytek i poskładanie do kogoś, kto się na tym zna. Nie jest to proste, bo mało kto się chce podjąć składania rozebranego dyfra. Że rzekomo jak się przy rozbieraniu nie zaznaczyło luzów do teraz nie wiadomo jak złożyć, bo ustawienia fabryczne już nie podziałają… nie wiem jaki to ma sens, bo przy rozkładaniu były zaciski fabryczne… a mechanizm się zapewne coś wytarł, zużył… więc imo trzeba to teraz inaczej właśnie poskładać… no nic, mam nadzieję, że mistrz Drypa wróci do mnie z pozytywnymi wiadomościami. PS: flansze po ocynku za wyjątkiem wieloklinu. Z jednej strony może być za ciasno żeby złożyć, ale przede wszystkim ocynk może się złuszczać i włazić w łożyska. Na wszelki wypadek tak zrobiłem. Pięknie wyszło wszystko, takie prace się szanuje bardzo, oby więcej takich aktualizacji! Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 5 Września 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Września 2021 Zaraz biore sie za zawias z przodu. Aha - no i do tego leza w pudelku amory i sprezyny od PK Coilovers, ale poskladam na budzie juz Espinoza dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piorun Napisano 6 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Świetnie to wygląda, dobry aktual Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 6 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Takie podejście do projektu to ja lubię , szczególnie że to nie plastik a klasyk Pozdro Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 7 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Człowiek nie zna a się cieszy razem z Tobą! I takie projekty najbardziej lubię! Robisz coś wolno i dokładnie. Element po elemencie. Mega fajny, duży i dokładny opis. Czuć w nim włożone serducho i radość. I za to największy szacunek bo czytając tekst i oglądając zdjęcia czułem się jak bym był u Ciebie w garażu i dotykał wszystkiego. Bardzo dobra robota jak to mówi ktoś znany Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 7 Września 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Września 2021 Dzieki! Staram sie to dokladnie opisac, moze komus sie kiedys przyda garsc informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 29 Września 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Września 2021 Kupiłem magiel ze wspomaganiem, zregenerowałem całość. Pochodzi z e30, po kupnie dopiero doczytałem, że te z e36 są "krótsze/szybsze", no ale cóż... ten już zostanie Regeneracja: rozebranie całości, sodowanie obudowy i krzyżaka (piękny efekt, nie preferuję malowania takich elementów), pełen zestaw nowych uszczelniaczy, ocynk biżuterii, nowe gumy. Było trochę zabawy z wyciąganiem uszczelniacza w środku i zakładaniem tych plastikowych, nieelastycznych opasek... podobno potrzymanie we wrzątku podobno pomaga, tak też robiłem. Co ciekawe, jeden z nich (ten na osi przekładni) okazał się minimalnie za luźny i nie szło tego złożyć... musiałem wrócić do starej opaski (grrr), bo nie znalazłem możliwości kupienia tej jednaj, tylko cały nowy zestaw... kumor07, lapka666, Bartek.P i 5 innych dodali reakcje 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 29 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Września 2021 Brawo! Fajnie sam działasz. Uwielbiam takie podejście! Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 1 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 1 Października 2021 Nie No konkret. Czapki z głów. U Mnie dokładnie to samo się dzieje ale nie działam sam niestety. Mega szacunek! Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 5 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Października 2021 Kolej na przedni zawias. Po doświadczeniach z tyłem poszło w miarę z górki, szczególnie jeśli chodzi o poskładanie zacisków. Tutaj pojawiło się trochę modyfikacji. Po pierwsze: tarcze wentylowane ATE PowerDisk. Ponieważ bazuję na 318i, w tym zakresie była totalna bieda. Wsadziłem więc wentylowane, nacinane tarcze, ale wciąż pod oryginalny rozmiar. Auto nie będzie przeznaczone do sportu, powinno wystarczyć. Do tego klocki ATE, regeneracja zacisków. Gwint od PK Coilovers. Pięknie to zrobili. Co tutaj mamy: gruba laga, amortyzatory Bilstein upside down, sprężyny Eibach „komfort” 7/10 kg/mm, cambery. Założenie było aby ustawić odpowiednią wysokość (nie jakaś totalna gleba) i uzyskać parametry trochę twardsze niż seryjne m-pakiety BMW. Powinno być w sam raz. Maglownica: o tym było już wcześniej Wahacze Mayle, odmalowany stabilizator, łączniki Lema… trochę tego się tu nazbierało… No i poliuretany w wersji „miękkiej” (Deuter z Olkusza). Po poskładaniu całości robi to fajne wrażenie teraz pod kocyk i czeka na budę. peterFZA, MAREK GERMAN, bartnik3er i 12 innych dodali reakcje 14 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.