Wisnia135i Napisano 13 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Ja bym wybrał opcję nr dwa z lekką modyfikacją planu czyli zerwał cały spód, może być tak że, czegoś nie będzie widać przez ori izolacje i potem gdzieś ci wyjdzie, zerwac można ją bez problemu nie piaskując auta i masz pewność że, wszędzie podłoga zdrowa. Co do reszty to zgadzam się jak na lakierze nic nie widać(pod warunkiem że, mierzona miernikiem i nie ma tam kg tynku) to też bym tylko równał i tyle Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strzala Napisano 13 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Po tych zdjęciach co pokazałeś to raczej nie ma tu za dużo roboty blacharskiej, więc i nie ma sensu darcia wszystkiego. Dlatego opcja 2. Opcję 1 to się robi w autach w których praktycznie każdy element wymaga naprawy blacharskiej/wycinania/spawania. Wisnia135i dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 14 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 z piachem z daleka !!! będzie gniła, opcja numer dwa, w newralgicznych miejscach można (trzeba) rozszlifować i sprawdzić jak wygląda sprawa ale w miejscach gdzie nic się nie dzieje nie ma sensu, dobrze przygotować pod malowanie i tyle, jak coś to doły drzwi ściągnij mastyke, poodginaj felce i rozszlifuj tam na pewno coś będzie. buda dość fajnie wygląda więc nie będzie źle, nie szalej z tym szlifowaniem bo może być potem gorzej, sprawdź sobie mój temat lub innych kolegów aby poznać wszystkie kryjówki rudej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 14 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Dzieki panowie, tak mi tez rozsadek podlowiadal. Zamiast piasku bardzoej chodzilo mi nawet o sodowanie, soda sie rozpuszcza pozniej, niemniej nie ma sensu drzec wszystkiego jesli nie jest zle. A nie jest. dzisiaj zakladam ponownie reszte blach do pasowania i moze przed weekendem wyruszy do blacharza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 24 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2021 Auto juz u blacharza wiec zaczynam robic cos bardziej konstruktywnego niz tylko rozmontowywanie... Wahacze tyl (z cala belka) pod tarcze - oddzielam co sie przyda i do piachu i proszku. Czekam tylko az blacharz odda mi przedni wozek do kompletu - dzisiaj upolowalem serwo z vectry B V6, ma wyladowac pod maska obok m54b30 - no i posprzatalem niepotrzebne resztki i umyłem podloge w garazu po rozbiorce gruza, byl syf a czyste miejsce pracy to podstawa Wisnia135i, Thepiekarz, DzikuCMS i 3 innych dodali reakcje 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 24 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2021 Masz zamiar robić konwersje na 5x120 czy zostajesz przy 4x100? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 25 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2021 2 godziny temu, Wisnia135i napisał: Masz zamiar robić konwersje na 5x120 czy zostajesz przy 4x100? 4x100 Dlaczego? a) nie chce zmieniac geometrii auta, ktora wyliczyl jakis lebski germanski inzynier. b) hamulce: auto nie bedzie do sportu wiec seria na jak najlepszych konponentach powinna dac rade. Hamulce sa jedynym powodem dlaczego dalbym ewentualnie inne lagi. Ale uwzgledniajac punkt a) nie ma za duzo opcji. Ewentualnie tarcze 4x100 i zacisk na adapterach, ale to nielegalne na drodze a ja tak nie chce. C) felgi dopasuje do rozstawu a nie odwrotnie Wisnia135i dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 27 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2021 Lubie jak przychodzi nowa paczka nerka, oslony, troche spinek oraz IS lippe niewidoczne na zdjeciu Lelek, MAREK GERMAN, Rudy Hiszpan' i 1 inny dodali reakcje 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 29 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 Podchodze do kupna dyfra, szpera 25%. Mam na oku 2 oferty na 2.93 i 3.25. I wciaz nie moge sie zdecydowac... przy silniku 3.0 i moich zalozeniach (auto nie do sportu) to dluzsze przelozenie chyba jednak lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.P Napisano 29 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2021 Postawił bym na dłuższe przełożenia. U mnie w 3litrowym Cabrio z 5 biegowa skrzynia brakuje 6 więc jak nie będziesz stawał na światłach to wybór jest chyba oczywisty. Fredi i Wisnia135i dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekE36 Napisano 30 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 4 godziny temu, Fredi napisał: Podchodze do kupna dyfra, szpera 25%. Mam na oku 2 oferty na 2.93 i 3.25. I wciaz nie moge sie zdecydowac... przy silniku 3.0 i moich zalozeniach (auto nie do sportu) to dluzsze przelozenie chyba jednak lepsze? Miałem w e30 m54b30 z dyfrem 3,23 nie jest zły na krótkie odcinki, ale w trasie delikatnie brakuje, więc celowałbym w 2,93 Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 30 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2021 zawsze można skrzynię hybrydę zrobić, krótszy dyfer a piąte przełożenie wydłużyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 5 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 Dyfer kupiony: S 2.93 dzisiaj rozbierałem przednie i tylne wózki, i mam kilka pytan do Was: - za cholere nie moge wyjac linki od recznego: zapiekla sie w srodku, zaraz pourywam resztki. Jakis patent? Podgrzac? Z tego co widzę nie da się jej wybić od wewnątrz, trzeba z zewnątrz wyciągać? - wahacze przod: co polecacie kupic? SKF? Febi? Meyle? - malowanie wozkow, wahaczy tyl, stabilizatora itd - proszek czy cos innego? Mam problem z proszkiem ze wzgledu na grubosc, jestem pewien ze cos bedzie na scisk, chocby maglownica... co uwazacie? Aha - zaciski rozebrane, ida do zoltego ocynku, jak ori (o ile sie orientuje tak byly robione) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 5 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Maja 2021 Dzisiaj przyszedl gwint od PK Coilovers... az sie geba cieszy na ten widok !!! Full billstein, przod upside down, zestaw „komfort”, 7/10 kg/mm , camber kumor07, Sopel94, Thepiekarz i 5 innych dodali reakcje 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 11 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 Czy ktoś z szanownych kolegów robił w tylnej belce "fasolki"? Zastanawiam się czy warto i jak to dokładnie wspawać. a) obniżony zawias = mały negatyw - i to jeszcze można zostawić, powinien być niewielki b) fasolki pozwolą ustawić 0 i generalnie dają możliwość regulacji tyłem, a słyszałem że to może być przydatne. Podpowiecie coś? Bawić się w to? Jak to ustawić? dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blaniu Napisano 11 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 7 godzin temu, Fredi napisał: Czy ktoś z szanownych kolegów robił w tylnej belce "fasolki"? Zastanawiam się czy warto i jak to dokładnie wspawać. a) obniżony zawias = mały negatyw - i to jeszcze można zostawić, powinien być niewielki b) fasolki pozwolą ustawić 0 i generalnie dają możliwość regulacji tyłem, a słyszałem że to może być przydatne. Podpowiecie coś? Bawić się w to? Jak to ustawić? dzięki! a) Przy dobrej glebie bez fasolek jest okolo 3,5 stopnia negatywu z tylu wiec wedlug mnie wystarczajaco ( zalezy jakie kolo chcesz tam upchnac) b) fasolki mozna zrobic tak aby zrobic wiekszy/mniejszy negatyw lub aby mozna bylo dodatkowo ustawic zbierznosc z tylu. Zanim odpowie ci ktos na pytanie czy sie w to bawic musial bys napisac jakie kolo chcesz tam wsadzic i czego oczekujesz od tylnego zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 11 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 4 godziny temu, Blaniu napisał:Zanim odpowie ci ktos na pytanie czy sie w to bawic musial bys napisac jakie kolo chcesz tam wsadzic i czego oczekujesz od tylnego zawieszenia. A) Nie bedzie ekstremalnie nisko. Musi dac sie normalnie jezdzic. Zawias tez nie jest bardzo twardy b) kolo z tylu 16x9, nie szerzej Tak wiec mniej mi chodzi o ustawienie 0, bo negatyw bedzie niewielki i nawet wskazany? Raczej chodzi o regulacje zbieznosci z tylu. Pytanie czy warto ingerowac w zawieszenie z tego powodu? Mam to wszystko wyjete i nie jest to problem, pytanie czy zostanie to dobrze zrobione i czy warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacoo Napisano 11 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Maja 2021 36 minut temu, Fredi napisał: Pytanie czy warto ingerowac w zawieszenie z tego powodu? Mam to wszystko wyjete i nie jest to problem, pytanie czy zostanie to dobrze zrobione i czy warto? Ja bym zostawił jak jest, nie robisz spasow co do milimetra więc jest Ci to nie potrzebne. Jeszcze jak będziesz chciał zrobić minimalne katy w jedną bądź drugą stronę to możesz użyć tuleji acentrycznych z poliuretanu Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 8 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Update, chwile nie pisalem: - buda sie wycina, spawa, łata, prostuje - idzie do przodu sprawnie - sanki, belka tyl, wahacze itd w proszkowaniu, beda pojutrze do dobioru - rozebrana maglownica, obudowa po sodowaniu, fajnie wyszlo czyste alu - wszystkie srubki i duoerele z zawieszenia sa w ocynku… czekam… - polosie - jakis czas temu kupilem grube, rozebralem, wyczyscilem, pomalowane podkladem reaktywnym Novol, nastepnie podkladem Novol Fuller a potem lakier aktylowy Haya. Ucze sie na tym malowac , wyszlo ladnie. Czekam na nowe gumy i zaciski i skladam Nastepny krok to poskladanie zawieszenia, magla, polosi i pozostaje bak jesli chodzi o spod auta. aha - przyszedl tlumik z ProCustom do przymiarki wyciecia w pasie. Reszta wydechu pozniej. Musze tez kolektor przemyslec , kusi Supersprint teraz podzukiwania silnika m54b30, mam na oku cos w Bialymstoku jacoo, Thepiekarz, Karyk i 5 innych dodali reakcje 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 9 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 Dobrze działasz, przede wszystkim do przodu a efekty będzie widać Pozdro Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 10 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 Dzisiaj odebralem elementy z malowania proszkowego. Dobry tydzien Eltom w Katowicach polecam, nie pierwszy raz piekna robote oddali! Espinoza i DzikuCMS dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 10 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 Wygląda to bardzo fajnie ale widzę że, w końcu co do blachy to niezdecydowałeś się na zadne "piaskowanie" i wszystko inne pod ta samą nazwą Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 10 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 Zabieram się za zakupy podzespołów do zawieszenia: wahacze, łączniki stabilizatorów, łożyska itd. Jakie firmy polecacie? Łożyska SKF ? podzespoły hamulcowe ATE? łączniki, wahacze Mayle? Febi? Lemforder? Jak jest u was z trwałością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 11 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 19 godzin temu, Wisnia135i napisał: Wygląda to bardzo fajnie ale widzę że, w końcu co do blachy to niezdecydowałeś się na zadne "piaskowanie" i wszystko inne pod ta samą nazwą Dokładnie, robimy to co trzeba a tam gdzie blacha jest fabrycznie pokryta i zdrowa - nie ruszamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karyk Napisano 11 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 15 godzin temu, Fredi napisał: Zabieram się za zakupy podzespołów do zawieszenia: wahacze, łączniki stabilizatorów, łożyska itd. Jakie firmy polecacie? Łożyska SKF ? podzespoły hamulcowe ATE? łączniki, wahacze Mayle? Febi? Lemforder? Jak jest u was z trwałością? Jeśli chodzi o układ hamulcowy to na "cywilnym" poziomie ATE wypada bardzo dobrze, śmiało polecam. Jeśli chodzi o elementy zawieszenia to mógłbym polecić Lemfordera lecz trzeba uważać, bo coraz więcej pojawia się produktów w pudełkach LMI które jakością odbiegają od znanych nam wcześniej produktów tej firmy. O Meyle słyszy się dużo dobrego (zwłaszcza wersje HD), sam mam wahacze tej firmy w E34 i jestem zadowolony. Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.