Skocz do zawartości

[e30] Kwadrat 330i by Fredi


Fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Ja  bym wybrał opcję  nr dwa z  lekką  modyfikacją  planu czyli zerwał cały spód, może być tak że, czegoś nie będzie widać przez  ori  izolacje i potem gdzieś ci wyjdzie, zerwac można  ją bez problemu nie piaskując auta  i masz pewność że, wszędzie podłoga zdrowa.

Co do reszty to zgadzam się jak na  lakierze  nic nie widać(pod warunkiem że, mierzona  miernikiem i nie ma tam kg tynku) to też  bym tylko równał i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych zdjęciach co pokazałeś to raczej nie ma tu za dużo roboty blacharskiej, więc i nie ma sensu darcia wszystkiego. Dlatego opcja 2. Opcję 1 to się robi w autach w których praktycznie każdy element wymaga naprawy blacharskiej/wycinania/spawania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z piachem z daleka !!!   będzie gniła,    opcja numer dwa,  w newralgicznych miejscach można (trzeba) rozszlifować i sprawdzić jak wygląda sprawa ale w miejscach gdzie nic się nie dzieje nie ma sensu, dobrze przygotować pod malowanie i tyle,    jak coś to doły drzwi ściągnij mastyke, poodginaj felce i rozszlifuj tam na pewno coś będzie.

buda dość fajnie wygląda więc nie będzie źle, nie szalej z tym szlifowaniem bo może być potem gorzej,   sprawdź sobie mój temat lub innych kolegów aby poznać wszystkie kryjówki rudej :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie, tak mi tez rozsadek podlowiadal. Zamiast piasku bardzoej chodzilo mi nawet o sodowanie, soda sie rozpuszcza pozniej, niemniej nie ma sensu drzec wszystkiego jesli nie jest zle. A nie jest. 
dzisiaj zakladam ponownie reszte blach do pasowania i moze przed weekendem wyruszy do blacharza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto juz u blacharza wiec zaczynam robic cos bardziej konstruktywnego niz tylko rozmontowywanie...

Wahacze tyl (z cala belka) pod tarcze - oddzielam co sie przyda i do piachu i proszku. Czekam tylko az blacharz odda mi przedni wozek do kompletu

- dzisiaj upolowalem serwo z vectry B V6, ma wyladowac pod maska obok m54b30

- no i posprzatalem niepotrzebne resztki i umyłem podloge w garazu po rozbiorce gruza, byl syf a czyste miejsce pracy to podstawa :-)

D50DFB3D-6F24-4745-873F-AB16F32F82CC.jpeg

CE860AD3-B345-4C92-8167-A15CD385CA8F.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wisnia135i napisał:

Masz zamiar robić konwersje  na 5x120 czy zostajesz przy 4x100?

4x100

Dlaczego?

a) nie chce zmieniac geometrii auta, ktora wyliczyl jakis lebski germanski inzynier. 

b) hamulce: auto nie bedzie do sportu wiec seria na jak najlepszych konponentach powinna dac rade. Hamulce sa jedynym powodem dlaczego dalbym ewentualnie inne lagi. Ale uwzgledniajac punkt a) nie ma za duzo opcji. Ewentualnie tarcze 4x100 i zacisk na adapterach, ale to nielegalne na drodze a ja tak nie chce. 

C) felgi dopasuje do rozstawu a nie odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Fredi napisał:

Podchodze do kupna dyfra, szpera 25%. Mam na oku 2 oferty na 2.93 i 3.25. I wciaz nie moge sie zdecydowac... przy silniku 3.0 i moich zalozeniach (auto nie do sportu) to dluzsze przelozenie chyba jednak lepsze? 

Miałem w e30 m54b30 z dyfrem 3,23 nie jest zły na krótkie odcinki, ale w trasie delikatnie brakuje, więc celowałbym w 2,93

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer kupiony: S 2.93

dzisiaj rozbierałem przednie i tylne wózki, i mam kilka pytan do Was:

 

- za cholere nie moge wyjac linki od recznego: zapiekla sie w srodku, zaraz pourywam resztki. Jakis patent? Podgrzac? Z tego co widzę nie da się jej wybić od wewnątrz, trzeba z zewnątrz wyciągać?

 

- wahacze przod: co polecacie kupic? SKF? Febi? Meyle?

 
- malowanie wozkow, wahaczy tyl, stabilizatora itd - proszek czy cos innego? Mam problem z proszkiem ze wzgledu na grubosc, jestem pewien ze cos bedzie na scisk, chocby maglownica... co uwazacie?


Aha - zaciski rozebrane, ida do zoltego ocynku, jak ori (o ile sie orientuje tak byly robione)

872F4FC1-4EA6-419A-B16A-74C585B66712.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z szanownych kolegów robił w tylnej belce "fasolki"? Zastanawiam się czy warto i jak to dokładnie wspawać. 

a) obniżony zawias = mały negatyw - i to jeszcze można zostawić, powinien być niewielki

b) fasolki pozwolą ustawić 0 i generalnie dają możliwość regulacji tyłem, a słyszałem że to może być przydatne.

Podpowiecie coś? Bawić się w to? Jak to ustawić?

dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Fredi napisał:

Czy ktoś z szanownych kolegów robił w tylnej belce "fasolki"? Zastanawiam się czy warto i jak to dokładnie wspawać. 

a) obniżony zawias = mały negatyw - i to jeszcze można zostawić, powinien być niewielki

b) fasolki pozwolą ustawić 0 i generalnie dają możliwość regulacji tyłem, a słyszałem że to może być przydatne.

Podpowiecie coś? Bawić się w to? Jak to ustawić?

dzięki!

a) Przy dobrej glebie bez fasolek jest okolo 3,5 stopnia negatywu z tylu wiec wedlug mnie wystarczajaco ( zalezy jakie kolo chcesz tam upchnac)

b) fasolki mozna zrobic tak aby zrobic wiekszy/mniejszy negatyw lub aby mozna bylo dodatkowo ustawic zbierznosc z tylu. Zanim odpowie ci ktos na pytanie czy sie w to bawic musial bys napisac jakie kolo chcesz tam wsadzic i czego oczekujesz od tylnego zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Blaniu napisał:Zanim odpowie ci ktos na pytanie czy sie w to bawic musial bys napisac jakie kolo chcesz tam wsadzic i czego oczekujesz od tylnego zawieszenia.

A) Nie bedzie ekstremalnie nisko. Musi dac sie normalnie jezdzic. Zawias tez nie jest bardzo twardy

b) kolo z tylu 16x9, nie szerzej

Tak wiec mniej mi chodzi o ustawienie 0, bo negatyw bedzie niewielki i nawet wskazany? Raczej chodzi o regulacje zbieznosci z tylu. Pytanie czy warto ingerowac w zawieszenie z tego powodu? Mam to wszystko wyjete i nie jest to problem, pytanie czy zostanie to dobrze zrobione i czy warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Fredi napisał:

Pytanie czy warto ingerowac w zawieszenie z tego powodu? Mam to wszystko wyjete i nie jest to problem, pytanie czy zostanie to dobrze zrobione i czy warto?

Ja bym zostawił jak jest, nie robisz spasow co do milimetra więc jest Ci to nie potrzebne. Jeszcze jak będziesz chciał zrobić minimalne katy w jedną bądź drugą stronę to możesz użyć tuleji acentrycznych z poliuretanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Update, chwile nie pisalem:

- buda sie wycina, spawa, łata, prostuje - idzie do przodu sprawnie
- sanki, belka tyl, wahacze itd w proszkowaniu, beda pojutrze do dobioru 

- rozebrana maglownica, obudowa po sodowaniu, fajnie wyszlo czyste alu

- wszystkie srubki i duoerele z zawieszenia sa w ocynku… czekam…

- polosie - jakis czas temu kupilem grube, rozebralem, wyczyscilem, pomalowane podkladem reaktywnym Novol, nastepnie podkladem Novol Fuller a potem lakier aktylowy Haya. Ucze sie na tym malowac , wyszlo ladnie. Czekam na nowe gumy i zaciski i skladam

Nastepny krok to poskladanie zawieszenia, magla, polosi i pozostaje bak jesli chodzi o spod auta.

aha - przyszedl tlumik z ProCustom do przymiarki wyciecia w pasie. Reszta wydechu pozniej. Musze tez kolektor przemyslec , kusi Supersprint :-)

teraz podzukiwania silnika m54b30, mam na oku cos w Bialymstoku

image.jpeg.c3366fb1e1c1c1cf0f2605541224817b.jpeg

image.jpeg.fa8982cb42661e4f9ca29c106ae57779.jpeg

image.jpeg.d7b338c34c076042b810a14b5df8e885.jpeg
 

image.jpeg.9fbbfcc8ce512dc9d24656a944308bed.jpeg

image.jpeg.575456d3691b60013e3cdc81baf95be7.jpeg

image.jpeg.b18c2a8ac19ed8452fc05f809cf71207.jpeg

image.jpeg.e21752f539810b02eed77dd7f45c6e9a.jpeg

image.jpeg.a40abe81f1296f1ce5240927e4e83b0b.jpeg

image.jpeg.dc19b0f9db3a985e350037dd9aaa07f8.jpeg

image.jpeg.47f06db7a8d34fbdf63c2b31d508161b.jpeg

image.jpeg.e4d2df0629d36dac413fb33c77327806.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieram się za zakupy podzespołów do zawieszenia: wahacze, łączniki stabilizatorów, łożyska itd. Jakie firmy polecacie? Łożyska SKF ? podzespoły hamulcowe ATE? łączniki, wahacze Mayle? Febi? Lemforder? Jak jest u was z trwałością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Wisnia135i napisał:

Wygląda  to bardzo fajnie ale  widzę że, w końcu co do blachy to niezdecydowałeś się  na zadne  "piaskowanie" i wszystko inne  pod ta samą  nazwą :razz: 

Dokładnie, robimy to co trzeba a tam gdzie blacha jest fabrycznie pokryta i zdrowa - nie ruszamy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Fredi napisał:

Zabieram się za zakupy podzespołów do zawieszenia: wahacze, łączniki stabilizatorów, łożyska itd. Jakie firmy polecacie? Łożyska SKF ? podzespoły hamulcowe ATE? łączniki, wahacze Mayle? Febi? Lemforder? Jak jest u was z trwałością?

Jeśli chodzi o układ hamulcowy to na "cywilnym" poziomie ATE wypada bardzo dobrze, śmiało polecam. Jeśli chodzi o elementy zawieszenia to mógłbym polecić Lemfordera lecz trzeba uważać, bo coraz więcej pojawia się produktów w pudełkach LMI które jakością odbiegają od znanych nam wcześniej produktów tej firmy. O Meyle słyszy się dużo dobrego (zwłaszcza wersje HD), sam mam wahacze tej firmy w E34 i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...