Fredi Napisano 28 Lutego 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 28 Lutego 2021 Cześć Zawsze chciałem mieć któreś z klasycznych BMW z okrągłymi lampami! Każde wygląda świetnie, ale biorąc pod uwagę, że już mamy w domu duże auto z Monachium, przydałoby się coś niewielkiego. Coś co dobrze wygląda, świetnie się prowadzi i ma "to coś". I dobrze, żeby w sieci było sporo wiedzy i części do odbudowy lub modyfikacji... musiało więc stanąć na e30. W styczniu przytargałem do domu bazę do odbudowy. Każdy, kto trochę interesuje się tym modelem wie, że dość trudno jest znaleść auto ze zdrową blachą. Obejrzałem kilka ofert, ale chyba miałem szczęście i właściciel tego egzemplarza sam do mnie napisał na grupie FB. Tak więc stałem się posiadaczem "gruza" do dobudowy! Kilka słów o aucie: baza mechanicznie gruz, ale blacha w miarę zdrowa, wnętrze ładnie utrzymane (poza fotelami ;-), łatana przez poprzednika. Miał auto jakieś 7 lat, dostał go od dziadka, który też nieco go posiadał. W sumie całkiem dobra historia Silnik w drodze do domu rozjebało w drobny mak... zaraz po wyjechaniu na autostradę eksplozja, rozwalony blok, tuleje tłoka na asfalcie itd.... ale silnik i tak szedł do wymiany... poza tym obiecująca baza, ori lakier (Burgund Rot) na większości elementów, białe lub brązowe szyby (muszę to sprawdzić jeszcze) Co chcę zrobić: wizualnie IS: progi, lotka, dokładka zderzaka + odpowiednia felga pod maską m54b30 wnętrze jak jest, w beżu, + fotele sporty + nowa skóra buda do rozebrania do dna, kompletna blacharka lakier najpewniej Malachite Grun zawias niższy, ale bez przesady, to ma być auto do jazdy a nie tylko na zloty. Grint od PK Individual Coilovers, na trochę miększych sprężynach wszystko na ori częściach: używki albo ASO Co już zdążyłem zrobić: wybebeszenie wnętrza: deska rozdzielcza, fotele, obicia zdjęcie zderzaków, pasa przedniego, itd. przygotowuję auto do oględzin blacharza wyjąłem silnik, a raczej jego resztki zdjęty dywan, widać podłogę w znośnym stanie. Poprawki poprzednika trochę puszczają wody, ale nie ma dramatu, do naprawienia - fajnie, że nie ma ani jednej dziury na wylot Auto na dzisiaj jest w stanie przygotowanym do oględzin blacharza, kupiłem też "garść drobiazgów" które wymagały wymiany fotele sporty do obszycia ładny pas przedni lampy przód Hella klapa tył błotnik lewy przód halogeny wloty powietrza w pas przedni kilka elementów wnętrza kompletne zawieszenie tył pod tarcze itd wszystko ori, ładne, do odnowienia czekajcie na aktualizacje DzikuCMS i Espinoza dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 2 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Akceptuję , bo widzę chęci i konkretne podejście do auta, a to zawsze cenie najbardziej. Nie śpiesz sie. Rób powoli i z głową. Posadz ja nisko na jakimś ładnym kole i coś z tego będzie. Co do koloru, to poszedłbym w ori, a jak już zielony to wiadomo jaki Ps. Co magik w tej komorze ze szprajem się bawił to nie mam pytań Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 2 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Uwielbiam odbudowy Baza nie wygląda źle, ale rez idealna nie jest widać że, ktos mial ambicje haha Swap na m54 dobry wybór , swap szybki i prosty , nic skomplikowanego ,do dzisiaj gdzieś mam spis części jak i rozpiske jak kable ogarnąć, plus to że pasuje praktycznie p&p Co do koloru zostawił bym ori , przy nowej farbie, zrobieniu jasnego wnetrza i fajnej skręcanej rolce robiła by masakre na drodze Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz ///3 Napisano 2 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Też poszedł bym w ori kolor Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 2 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 1 godzinę temu, ryyyan napisał: Akceptuję , bo widzę chęci i konkretne podejście do auta, a to zawsze cenie najbardziej. Nie śpiesz sie. Rób powoli i z głową. Posadz ja nisko na jakimś ładnym kole i coś z tego będzie. Co do koloru, to poszedłbym w ori, a jak już zielony to wiadomo jaki Ps. Co magik w tej komorze ze szprajem się bawił to nie mam pytań taaaa.... magii to tam było więcej, trytytkoza po całości, szycie plastików takie, że niejeden chirurg by się nie powstydził ;))))) za to pasy do silnika przypadkiem miałem w kolorze komory ;-))) Koło będzie jakościowe, klasyczne. Czy będzie to skręcana felga to jeszcze nie wiem, na pewno nie chińczyk żaden. Nisko też, gwint na Bilkach już zamówiony w PK Individual Coilovers. Ori kolor to Burgund Rot i jego także rozważam. Choć Malachite Grun bardziej mi leży i nawet błotnik na wymianę dorwałem u Pleskota w ładnym stanie i w takim kolorze. Można przy okazji zobaczyć jaki byłby efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 2 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Godzinę temu, Wisnia135i napisał: Swap na m54 dobry wybór , swap szybki i prosty , nic skomplikowanego ,do dzisiaj gdzieś mam spis części jak i rozpiske jak kable ogarnąć, plus to że pasuje praktycznie p&p Gdybyś miał pod ręką, będę wdzięczny za podesłanie. Raczej to zlecę do jednej s firm specjalizujących się w temacie (nie wiem czy sam mam dość umiejętności), choć ciągle mnie kusi zrobienie tego samodzielnie - zajmie dłużej ale frajda z efektu większa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 2 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 25 minut temu, Fredi napisał: Gdybyś miał pod ręką, będę wdzięczny za podesłanie. Raczej to zlecę do jednej s firm specjalizujących się w temacie (nie wiem czy sam mam dość umiejętności), choć ciągle mnie kusi zrobienie tego samodzielnie - zajmie dłużej ale frajda z efektu większa... Powiem ci że, samemu bez problemu do ogarniecia, wrzucenie silnika do komory to doslownie chwila bo, tam nie ma co przerabiac, lapy i poduszki z e36 sie wrzuca i tylko odpowiednio trzeba je ustawic bo, są asymetryczne i tyel, przy skrzyni 5b nawet łapa pod skrzynie pasi ori jak pamietam, jedynie kwestia przesuniecia serwa, mozna wrzucic od ix ale ceny to juz pewno kosmos są a pasuje tez od omegi B i kosztuje 50 zl haha Max na lewo je wrzucasz i luz jest, i silnik wchodzi, instalacje tylko robisz na stole a potem podlaczasz wsio i dziala, ja samemu po robocie wrzucalem i zajęło to kolo tygodnia. Popatrze na kompie i podesle rozpiske aby to wrzucic, swapa oczywiscie szukaj kompletu,z kompem, kluczykiem, pedalem gazu, aby zegary dzialaly to musisz miec licznik od 6cyl e30 albo samą kość, wal od 328 e36 jak pamietam, wisko od serii 7 a chlodnica od diesla e30 to tak z pamieci haha Ogólnie nic trudnego myślę że, samemu bez problemu jesteś w stanie ogarnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 2 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 8 minut temu, Wisnia135i napisał: Ogólnie nic trudnego myślę że, samemu bez problemu jesteś w stanie ogarnąć No zachęcasz Póki co to zaczynam analizować: https://www.r3vlimited.com/board/forum/e30-technical-forums/24v-engine-swaps/m54-s54/351110-e30-m54-swap-guide Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 2 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 7 minut temu, Fredi napisał: No zachęcasz Póki co to zaczynam analizować: https://www.r3vlimited.com/board/forum/e30-technical-forums/24v-engine-swaps/m54-s54/351110-e30-m54-swap-guide Zarejestruj sie na forum bmw-e30.pl tam są tematy swapów i od x lat juz wszystko zostalo powiedziane Miske tez trzeba zmienic ale nie pamoetam od czego a smog po prostu skrócilem i nie zmienialem jak pamietam ale na forum e30 masz wszystko od a do z opisane a we wszystkim wypowiadal się praktycznie stammek więc luz Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piorun Napisano 2 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Smok, miska, bagnet, najlepiej komplet z e38 m52b28TU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 2 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2021 Dzięki panowie, będę zgłębiał temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 9 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 9 Marca 2021 Update: w ciągu ostatnich dni udało się wybebeszyć kolejne elementy: reszta tapicerki ze środka - żadnych ubytków, tylko do wyczyszczenia i wylizania wszystkie szyby (5 szyb ori BMW bezbarwne, przednia jakiś zamiennik niebieski do wymiany), listwy ozdobne - mam nadzieję, że nie ładnie wejdą ponownie na miejsce po malowaniu (zmiana na shadow), udało się bez dewastacji, najdłuższe listwy lekko pogięte ale z tego co zdążyłem się wyedukować to w normie i powinny się naprostować wchodząc ponownie na miejsce mechanizm szyberdachu - co za cholerstwo... szyny osadzone na uszczelnieniu, jeszcze zostało mi wyjąć linki podsufitka - cieszę się, że udało się wyjąć ją w całości, jest w bardzo ładnym stanie i jeśli tylko uda się ją doczyścić, to będzie ładna ori podsufitka. Co prawda w jednym miejscu przy odklejaniu jej od krawędzi szyberdachu naderwałem fragment, ale powinien się schować w niewidocznym miejscu, podklejony... na przyszłość od razu używać opalarki do rozpuszczania kleju... No i najprzyjemniejsze - przyszły pierwsze zabawki: zamówiłem w ASO listwy progowe a'la IS. Już teraz są potrzebne do przymiarek i wywiercenia otworów montażowych, zanim auto trafi do blacharza. A swoją drogą - stany magazynowe w DE pokazują niewiele dostępnych sztuk... może warto się było pospieszyć. PS: polecam lekturę naklejek na szybie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 10 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 lekko nie miała haha. widać tu nastoletni krzyk ulicy Fredi, Tomajx6m i Rudy Hiszpan' dodali reakcje 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 10 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 Zastanawiam się co ze słonecznikami zrobić - mają małe uszkodzenia (jak zwykle popękane przy przegubie) - jeśli to naprawiać u tapicera, to już nie spasują do ori sufitu i pewnie trzeba by tym samym materiałem nową podsufitkę zrobić. Macie jakiś patent? A może kupić drugą podsufitkę i z niej wykorzystać materiał do oklejenia słoneczników? da radę? nie za sztywny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacoo Napisano 10 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 10 Marca 2021 Ja to bym od razu robił podsufitkę od nowa i zrobiłbym czarną. Nie ma dużo roboty, szczególnie jak masz wyciągnięte szyby. Tylko musisz pamiętać żeby materiał nie był za gruby bo możesz mieć potem problem z szyberdachem a bardziej z niemieszczącą się jego uszczelką. DzikuCMS, Fredi i BartoszzG dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 25 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 No to buda prawie goła - dzisiaj wyjąłem wiązkę i ogołociłem prawie wszystko. Zostało jeszcze kilka rzeczy zanim pojedzie do blacharza: odpięcie resztek po pedałach, wycieraczki, podnieść auto i odpiąć przewody paliwowe i hamulcowe, zbiornik, wał, dyfer.... i wyjazd Nie mogę się doczekać Zastanawiam się jak podejść do wyciszenia, część oryginalnych mat na podłodze trzeba zdzierać, ponadto nie mam wygłuszenia grodzi od strony silnika. Jak byście do tego podeszli? a) Ori wygłuszenie (wszystkie 3 elementy) jakieś 2 tys, ale wygląda najlepiej, a to będzie widać. Warto bawić się w jakieś maty? Czy tylko ASO? b) jakie maty polecicie na podłogę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 25 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 Jeśli chodzi o ścianę grodziową to jak czujesz potrzebe że, musi być to tylko ori albo wgl nie wrzucać i też będzie spoko, ew szukaj ładnych igiełek ale pewno łatwe to nie będzie... ja w swojej teraz 135i wgl nie wrzucam i laska na to, a jeśli chodzi o środek to ja osobiście zerwał bym wszystkie i wrzucił nowe po całości Ps stare wygłuszenia fajnie schodzą opalarką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacoo Napisano 25 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 7 godzin temu, Wisnia135i napisał: Ps stare wygłuszenia fajnie schodzą opalarką A jak fajnie zejdzie to od razu rób szablony jeśli chcesz wygłuszać wg oryginału. Chociaż ja osobiście bym wyglusił całość ile idzie bo przy takim silniku i pewnie lepszym wydechu będzie Ci dudniło w środku jeśli zrobisz tak jak było ori Rudy Hiszpan' dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 25 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 3 godziny temu, jacoo napisał: A jak fajnie zejdzie to od razu rób szablony jeśli chcesz wygłuszać wg oryginału. Chociaż ja osobiście bym wyglusił całość ile idzie bo przy takim silniku i pewnie lepszym wydechu będzie Ci dudniło w środku jeśli zrobisz tak jak było ori Tak, myślę, że tak zrobię. To jest pod podłogą, jakaś dobrej jakości mata zrobi robotę. Nie zamierzam tu szaleć, to nie jest współczesne limo żeby było komfortowo, ale jednak coś warto dać, żeby słuchać brzmienia silnika a nie przypadkowych szumów od spodu. Nad tą grodzią się zastanawia najbardziej, bo jednak ścianka jest cienka jak papier i zostawienie jej bez niczego... sam nie wiem. Choć jeśli wyjechać od środka wygłuszeniem wysoko "w nogach", to też załatwi chyba sprawę? Wyciszenie od zewnątrz jest dość grube. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 27 Marca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Marca 2021 Przy okazji chętnie zapytam - polecicie dobrego blacharza-lakiernika w promieniu powiedzmy max 200km od Krakowa? Na razie mam na oku 2 miejsca: http://automax-widomski.pl/ - polecał ktoś na forum BMW-SPORT, dobry kontakt z właścicielem, obejrzeli auto i chętnie się podejmą... ale poza tym że fajnie się z nimi gada to nie mam pewności jak sobie poradzą ze starociem, nie specjalizują się w tym, choć opowiadali o kilku starszych autach, które już robili. http://www.biedron.com.pl/ - tu czekam na info kiedy w ogóle mogliby się tego podjąć, gość specjalizuje się w odbudowach Porsche dla Niemców, z tego co mówił robił nawet kilka aut Syndykatu, zdaje się że Kujona, ale nie mam pewności. Znacie? Powiecie coś na jego temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DzikuCMS Napisano 27 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Marca 2021 14 minut temu, Fredi napisał: Przy okazji chętnie zapytam - polecicie dobrego blacharza-lakiernika w promieniu powiedzmy max 200km od Krakowa? Na razie mam na oku 2 miejsca: http://automax-widomski.pl/ - polecał ktoś na forum BMW-SPORT, dobry kontakt z właścicielem, obejrzeli auto i chętnie się podejmą... ale poza tym że fajnie się z nimi gada to nie mam pewności jak sobie poradzą ze starociem, nie specjalizują się w tym, choć opowiadali o kilku starszych autach, które już robili. http://www.biedron.com.pl/ - tu czekam na info kiedy w ogóle mogliby się tego podjąć, gość specjalizuje się w odbudowach Porsche dla Niemców, z tego co mówił robił nawet kilka aut Syndykatu, zdaje się że Kujona, ale nie mam pewności. Znacie? Powiecie coś na jego temat? Zapytaj @KUJON on pisał w swoim temacie że jest zadowolony bardzo i z tego co pamiętam to u niego w mieście lub niedaleko więc od Krakowa będziesz miał blisko Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 28 Marca 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 28 Marca 2021 Ja mam swojego, gdzie moja robiłem ale raz że, kąty wrocławskie a 2 że, termin jakoś za 3-4 miechy by był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 13 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Auto w końcu całkowicie rozebrane. Zostały tylko koła, kiera i hamulec ręczny – niezbędny zestaw aby pojechać do blacharza. Teraz czeka mnie jeszcze ponowne „prowizoryczne” pozakładanie błotników, maski, zderzaków, lamp… żeby blacharz miał komplet do spasowania elementów. Generalnie buda jest w niezłym stanie, choć oczywiście wymaga pracy – 33 lata zrobiło swoje. Ciągle wacham się komu zawieźć, mam 2 możliwości. Różnica w podejściu do przygotowania karoserii do podkładowania i malowania: opcja 1: zdzieranie wszystkiego do gołej blachy, chłop chce piaskować/sodować wszystkie zakamarki, szlifować do blachy wszystkie płaskie powierzchnie, szczotkami zdzierać całą izolację ze spodu. opcja 2: tam gdzie lakier jest ori i zdrowy - tylko równanie powierzchni, izolacja od spodu - ściąganie tylko tam gdzie widać potencjalny problem, tam gdzie ładna - nie tykać. Blacharz twierdzi, że nikt nie poprawi tego jak fabryka zrobiła i jeśli tylko jakieś elementy są łądne - to proponuje zostawić. Nie znam się , ale zdroworozsądkowo opcja 2 jest dla mnie lepsza. Co myślicie? gamek2 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacoo Napisano 13 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Ja odradzam Piaskowania, bo nie wydmuchasz nigdy całego piasku a piasek ładnie łapie wilgoc i prędzej czy później pokaże swoją siłę i będzie blacha gnić w miejscach gdzie go nie wydmuchales Dla mnie opcja nr 2 Fredi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredi Napisano 13 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 12 minut temu, jacoo napisał: bo nie wydmuchasz nigdy całego piasku a piasek ładnie łapie wilgoc i prędzej czy później pokaże swoją siłę i będzie blacha gnić w miejscach gdzie go nie wydmuchales Dokładnie o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.