Skocz do zawartości

[e46] M3 od ///Mateusza - CSL PROJECT


B-MM-W

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, BartoszzG napisał:

Wydaje mi się że zderzak że "zwykłego" M3 nie jest aż takim rarytasem. Można dokupić drugi ten co masz zostawić w oryginalne i drugiego wystylizować na CSL :)

Zgadza się ;) ale zobaczymy jak wyjdzie mój pomysł, który zamierzam wprowadzić w życie już wkrótce, zresztą jest w dość zaawansowanym etapie prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny zderzak od CSLa jest cały z carbonu, nie tylko splittery. Mialem tą podjebe ze zdjęć powyżej, ogólnie jakieś tam niedociągnięcia po formie do ogarnięcia przez wyżej wspomnianego magika. Ale... Splittery się różnią są pod innym kątem, im bliżej środka zderzaka splittery schodzą niżej - wygląda to źle. Poniżej zdj. 20201222_141212.jpg.7c9f6906b724c215042d9de8c1d08d2d.jpg20201222_141159.jpg.8debecd3581fd17a5f52e9cf75748111.jpg

Porównał bym to do GT Classa z e36 - zapadający się środek spoilera w podróbce. Niby spoko ale niedosyt pozostaje. 

Osobiście byłbym za S163 w tym aucie jeżeli chodzi o stylizacje CSL. 

Niestety jak brat nie słucha mnie to tymbardziej nie posłucha was :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie posłucham ;) felgi są docelowe i naprawdę kozacko wyglądają na aucie, więc koniec tematu w tym temacie :P 

Korzystając z okazji chciałbym się z Wami podzielić moją wiedzą odnośnie tego czym różni się e46 CSL od standardowej M3, może ktoś jest ciekawy, więc zaczynamy:

CSL występował tylko w kolorach: Silver Grey Metallic (A08) oraz Sapphire Black Metallic (475)

Wyposażenie:

- Zderzak przedni wykonany z włókna węglowego wraz z karbonowymi dokładkami tzw. splitterami

- Poszycie dachu z włókna węglowego. Do tego inne listwy dachowe

- Karbonowy dyfuzor zderzaka tylnego

- Cieńsza szyba tylna

- Emblematy w nerkach bocznych oraz emblemat tył CSL

- Listwy progowe wewnętrzne z logiem CSL

- Inna klapa bagażnika, wykonana z prasowanego plastiku (nie jest to włókno szklane)

- Fabrycznie zrolowane tylne nadkola

- Felgi BBS: Styling 163, przód 8,5' et 44; tył 9,5' et 27, są lżejsze od tych dostępnych w M3 (8' et 47; 9,5' et 27)

- Karbonowe panele drzwi oraz tylnych boczków 

- Lżejsze fotele przednie przygotowane przez firmę RECARO

- Lżejsza tylna kanapa (dwu osobowa)

- Kierownica obszyta alkantarą, bez multifunkcji jedynie przycisk do wyłączenia kagańców (tryb M) 

- Rączka ręcznego obszyta alkantarą

- Lewarek zmiany biegów SMG z wstawkami z alkantary

- Decory deski rozdzielczej, ramka zmiany biegów, oraz decory kierownicy w kolorze Titan Shadow

- 4 poduszki powietrzne, zamiast 6 (brak drzwiowych airbagów)

- Konsola środkowa wykonana z włókna węglowego, brak podłokietnika (na konsoli przy lewarku zmiany biegów widnieje tabliczka z nr wyprodukowanego auta)

- Brak systemu nagłośnienie (dostępny na życzenie, ale okrojony do minimum, żadne harmany)

- Brak klimatyzacji (opcja doposażenia)

- Kartonowa wykładzina bagażnika (tak, dosłownie wykonana z tektury)

- Brak osłony termicznej silnika (ta pod maską)

- Zmodyfikowany ECU

- Przeprogramowany sterownik skrzyni SMG

- Przebudowany układ dolotowy: Karbonowy airbox plus dolot zimnego powietrza z otworu w zderzaku, zmodyfikowana elektronika

- Bardziej wyczynowe zawieszenie: sprężyny, amortyzatory i ich mocowania

- Inne dolne wahacze, aluminiowe z przegubami kulistymi

- Inny przedni sworzeń, piasta gwarantująca szerszy rozstaw kół przednich

- Mocniejsze i lżejsze przednie wahacze

- Mocniejsze tylne wahacze

- Przeprogramowana jednostka zarządzająca pracą silnika

- Inny system kontroli trakcji

- Inny program kontroli ABS 

- Krótsze przełożenie przekładni kierowniczej - 14.5:1 (w M3 - 15.4:1)

- Lżejszy tłumik tylny, z szerszymi końcówkami

- Katalizatory o większej przepustowości

- Lżejszy X pipe

- Mocniejszy blok silnika, ponoć poddawany bardziej restrykcyjnym testom

- Zmodyfikowane części silnika takie jak wałki, zawory

- Większe tarcze przednie (345 mm) oraz zaciski hamulcowe

- Lżejszy akumulator, taki sam jak w Mini Cooper S

- Inna chłodnica wody i oleju

- Lżejsza obudowa mikrofiltra (troszkę ponad 1 kg, kiedy to w zwykłej M3 waży prawie 1,70 kg)

- Lżejsze wykładziny podłogowe, brak niektórych wyciszeń i wytłumień (np. brak gumowej maty pod tylną kanapą)

- Okrojona wiązka przewodów (lżejsza od standardowej o ok 2,5 kg)

- Brak spryskiwaczy reflektorów (dostępne doposażenie, ale z mniejszym zbiornikiem na płyn)

- Mniejszy zbiornik płynu do spryskiwaczy szyb

- Inne pasy bezpieczeństwa, przypuszczam że są lżejsze

 

Wszystko to nadaje tej wersji niepowtarzalny wygląd, pozwoliło konstruktorom podnieść moc do 360 kuni, odchudzić CSLa o ok 100 kg i poprawić jego właściwości jezdne.

 

Chyba opisałem wszystkie różnice i wyposażenie, mam nadzieje że lektura interesująca. Jest to taki swoisty akcent dla ludzi chcących zgłębić się w temacik :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, B-MM-W napisał:

Nie nie posłucham ;) felgi są docelowe i naprawdę kozacko wyglądają na aucie, więc koniec tematu w tym temacie :P 

Korzystając z okazji chciałbym się z Wami podzielić moją wiedzą odnośnie tego czym różni się e46 CSL od standardowej M3, może ktoś jest ciekawy, więc zaczynamy:

CSL występował tylko w kolorach: Silver Grey Metallic (A08) oraz Sapphire Black Metallic (475)

Wyposażenie:

- Zderzak przedni wykonany z włókna węglowego wraz z karbonowymi dokładkami tzw. splitterami

- Poszycie dachu z włókna węglowego. Do tego inne listwy dachowe

- Karbonowy dyfuzor zderzaka tylnego

- Cieńsza szyba tylna

- Emblematy w nerkach bocznych oraz emblemat tył CSL

- Listwy progowe wewnętrzne z logiem CSL

- Inna klapa bagażnika, wykonana z prasowanego plastiku (nie jest to włókno szklane)

- Fabrycznie zrolowane tylne nadkola

- Felgi BBS: Styling 163, przód 8,5' et 44; tył 9,5' et 27, są lżejsze od tych dostępnych w M3 (8' et 47; 9,5' et 27)

- Karbonowe panele drzwi oraz tylnych boczków 

- Lżejsze fotele przednie przygotowane przez firmę RECARO

- Lżejsza tylna kanapa (dwu osobowa)

- Kierownica obszyta alkantarą, bez multifunkcji jedynie przycisk do wyłączenia kagańców (tryb M) 

- Rączka ręcznego obszyta alkantarą

- Lewarek zmiany biegów SMG z wstawkami z alkantary

- Decory deski rozdzielczej, ramka zmiany biegów, oraz decory kierownicy w kolorze Titan Shadow

- 4 poduszki powietrzne, zamiast 6 (brak drzwiowych airbagów)

- Konsola środkowa wykonana z włókna węglowego, brak podłokietnika (na konsoli przy lewarku zmiany biegów widnieje tabliczka z nr wyprodukowanego auta)

- Brak systemu nagłośnienie (dostępny na życzenie, ale okrojony do minimum, żadne harmany)

- Brak klimatyzacji (opcja doposażenia)

- Kartonowa wykładzina bagażnika (tak, dosłownie wykonana z tektury)

- Brak osłony termicznej silnika (ta pod maską)

- Zmodyfikowany ECU

- Przeprogramowany sterownik skrzyni SMG

- Przebudowany układ dolotowy: Karbonowy airbox plus dolot zimnego powietrza z otworu w zderzaku, zmodyfikowana elektronika

- Bardziej wyczynowe zawieszenie: sprężyny, amortyzatory i ich mocowania

- Inne dolne wahacze, aluminiowe z przegubami kulistymi

- Inny przedni sworzeń, piasta gwarantująca szerszy rozstaw kół przednich

- Mocniejsze i lżejsze przednie wahacze

- Mocniejsze tylne wahacze

- Przeprogramowana jednostka zarządzająca pracą silnika

- Inny system kontroli trakcji

- Inny program kontroli ABS 

- Krótsze przełożenie przekładni kierowniczej - 14.5:1 (w M3 - 15.4:1)

- Lżejszy tłumik tylny, z szerszymi końcówkami

- Katalizatory o większej przepustowości

- Lżejszy X pipe

- Mocniejszy blok silnika, ponoć poddawany bardziej restrykcyjnym testom

- Zmodyfikowane części silnika takie jak wałki, zawory

- Większe tarcze przednie (345 mm) oraz zaciski hamulcowe

- Lżejszy akumulator, taki sam jak w Mini Cooper S

- Inna chłodnica wody i oleju

- Lżejsza obudowa mikrofiltra (troszkę ponad 1 kg, kiedy to w zwykłej M3 waży prawie 1,70 kg)

- Lżejsze wykładziny podłogowe, brak niektórych wyciszeń i wytłumień (np. brak gumowej maty pod tylną kanapą)

- Okrojona wiązka przewodów (lżejsza od standardowej o ok 2,5 kg)

- Brak spryskiwaczy reflektorów (dostępne doposażenie, ale z mniejszym zbiornikiem na płyn)

- Mniejszy zbiornik płynu do spryskiwaczy szyb

- Inne pasy bezpieczeństwa, przypuszczam że są lżejsze

 

Wszystko to nadaje tej wersji niepowtarzalny wygląd, pozwoliło konstruktorom podnieść moc do 360 kuni, odchudzić CSLa o ok 100 kg i poprawić jego właściwości jezdne.

 

Chyba opisałem wszystkie różnice i wyposażenie, mam nadzieje że lektura interesująca. Jest to taki swoisty akcent dla ludzi chcących zgłębić się w temacik :)

 

 

Kurcze człowiek nigdy aż tak się tym nie interesował  a tu całkiem sporo tych zmian wzgledem "zwykłej"M3  defakto 2 inne samochody.. świetnie ze,to opisałeś wiedziałem o jakis 60% z tego co napisałes wiec fajnie uzupelnić wiedzę :)

Co ciekawe kazdy kojarzy csl z kolorem  silver grey a tym czasem w  muzeum stoi właśnie black sapphire :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, B-MM-W napisał:

O parę gram lżejsze, ale coś koło tego, co napisał Wiśnia 

Nie no, to dokładna waga, mogę rzucić foty jak na wadze są odpowiednio 26 funtów  i 26.8  co po przeliczeniu wychodzi tyle, no chyba że ktos chcę sie bawic do 5 miejsc po ,,,,  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego tytułu, że dziś Wigilia Bożego Narodzenia chciałbym życzyć wszystkim fanom marki, forumowiczom i ludziom dobrej woli, zdrowia, szczęścia i oby zaczęte projekty udało się sfinalizować w takiej postaci jak sobie zakładamy. Pandemię odstawmy na boczny tor, żyjmy pełnia życia i realizujmy nasze pasje i marzenia.  

A tak przy okazji:

20201224_085555.jpg.5f4191f69f0bb52c7427d124ef35b5ad.jpg

20201221_142810.jpg.39daf275b32cdcd120c6f95973e1adaf.jpg

20201224_133734.jpg.7b7e1b9a561a7de6586b0269e13d235a.jpg

20200505_190510.jpg.5f1d3dbabfd7e9cb9dcadb3478f438a2.jpg 20200505_190835.jpg.46b769ad062520dce4662f91e811dbf3.jpg

20201221_142747.jpg.9dfd4ad0d2ad4dd421d3abe991b06dff.jpg

20200520_143029.jpg.3c24bf4cea8d24f571f6fcafb5cd57a5.jpg

I na koniec żaróweczki na choinkę :) :D

20201015_143415.jpg.95bb92f16c7065dce4f881279253d064.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny etap prac nad ///Mcy, tym razem wnętrze:

20200819_125548.jpg.2750a103263ff01c5f2509300da80035.jpg

Jedną z wad był stan kierownicy, a dokładniej skórzanego obicia, trzymającego się sztywno lecz dość mocno wytartego:

69758006_RenowacjakierownicyalaCSL(2).jpg.33c366e1151ed4d5a3ed5129dc2e8743.jpg

Przy okazji wymieniłem tarcze zegarów o których mowa była wcześniej:

657204771_RenowacjakierownicyalaCSL(1).jpg.fcf8bee6fb5358689e2b93dd3c249b0b.jpg

Oczywiście można było szukać ori kiery od CSL:

s-l500.jpg.e88b7d21f02def44b5b10ae3bef0e824.jpg

ale chciałem zachować jej ergonomię czyli przyciski multifunkcji, więc do dzieła:

515583046_RenowacjakierownicyalaCSL(4).jpg.1e1b1a6e8a60bf4230e338272267ca49.jpg

1957937392_RenowacjakierownicyalaCSL(8).jpg.ab9f647a41a03a3d8fde5670733a5fcf.jpg

1851862202_RenowacjakierownicyalaCSL(3).jpg.8e8d01e045adabaaf7e85333e20b5d6c.jpg

2089329078_RenowacjakierownicyalaCSL(5).jpg.0a5464e25a161bd7858350f4eaf27dae.jpg

Na początku zleciłem lakiernikowi dobranie odcienia farby na podstawie dekoracyjnych listew wewnętrznych. Niestety kolor okazał się zbyt brokatowy. Więc po konsultacji dobrałem najbardziej zbliżony lakier z palety Seata:

20201230_125115.jpg.b88b8596c8b98b041ba282d6cbceb5f5.jpg

Do tego bezbarwny lakier matowy i efekt końcowy:

1954091733_RenowacjakierownicyalaCSL(12).jpg.c1337b9f496f5254f967918dba84f2c6.jpg

641828670_RenowacjakierownicyalaCSL(13).jpg.d1690baa4cff3c0b24feca961248d299.jpg

1083367113_RenowacjakierownicyalaCSL(14).jpg.455389e0340717808b04c4d9657a4007.jpg

1787277049_RenowacjakierownicyalaCSL(15).jpg.6f665180cde70af16a4dd204f5ebf144.jpg

1774536335_RenowacjakierownicyalaCSL(16).jpg.f345c757b6e4aba7ca5e8e2fc5209dd0.jpg

1045644350_RenowacjakierownicyalaCSL(17).jpg.b974f716dc5287c69046fee9a22a6322.jpg

Jest delikatna różnica, ale zauważyłem, że podkowa kierownicy ma inny odcień od dekorów deski rozdzielczej lub manetki SMG, też idealnie nie współgrają z tym kolorem. Wydaję mi się, że jest całkiem w porządku. Kierownica została na nowo obszyta, oczywiście nie mogło być inaczej niż to:

898410716_RenowacjakierownicyalaCSL(11).jpg.ac0726b28cd7ad8f42481abaa4ad0a8a.jpg

781873362_RenowacjakierownicyalaCSL(18).jpg.03662c8846a0341ad12103351d568505.jpg

Ostatnie zdjęcie niestety z du**, robione w pośpiechu, ale osobiście jestem mega zadowolony z efektu końcowego :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nić kierownicy na codzien jest tak widiczna czy naświetliła się podczas robienia zdjęcia? Troszkę to kuje w oczy dlatego o to pytam. Ogólnie bardzo dobre kroki. Osobiście zostawił bym tą  M3 w oryginale ale szanuję to że planujesz upodobnić ją na CSL. Będzie coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem słabo z tą kiera że, zostawiłes  multifunkcję, jak decydujesz się ma robienie repliki to pownno to być jak najbardziej zbliżone do orginału, a tak to w sumie zadna replika, bo na ten moment  to w sumie tylko klapa  jest a  od reszty odchodzisz wiec boje się że, w sumie bedzie to po prostu zwykle m3 z paroma dodatkami od csl a nie replika... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wisnia135i napisał:

Moim zdaniem słabo z tą kiera że, zostawiłes  multifunkcję, jak decydujesz się ma robienie repliki to pownno to być jak najbardziej zbliżone do orginału, a tak to w sumie zadna replika, bo na ten moment  to w sumie tylko klapa  jest a  od reszty odchodzisz wiec boje się że, w sumie bedzie to po prostu zwykle m3 z paroma dodatkami od csl a nie replika... 

Nie ma co na siłę robić z tego CSL i przenosić nawet ułomne rozwiązania dla zasady, i tak CSLem nigdy te M3 nie będzie, więc daje to okazje żeby mieć zalety oby dwóch fur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bartek.P napisał:

Nić kierownicy na codzien jest tak widiczna czy naświetliła się podczas robienia zdjęcia? Troszkę to kuje w oczy dlatego o to pytam. Ogólnie bardzo dobre kroki. Osobiście zostawił bym tą  M3 w oryginale ale szanuję to że planujesz upodobnić ją na CSL. Będzie coś innego.

20201230_193827.jpg.1fd4b8a14a461ebd7028cd8303bbcefd.jpg20201230_192700.jpg.7b4d8258e1bf40f4cdbafa7ffc7772a4.jpg

Tak wygląda nić na oryginalnej kierze, według mnie też się rzuca w oczy. Chłopak, który mi to obszywał używa takich samych nici więc nie ma różnicy. Może również zdjęcie stworzyło taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Wisnia135i napisał:

Moim zdaniem słabo z tą kiera że, zostawiłes  multifunkcję, jak decydujesz się ma robienie repliki to pownno to być jak najbardziej zbliżone do orginału, a tak to w sumie zadna replika, bo na ten moment  to w sumie tylko klapa  jest a  od reszty odchodzisz wiec boje się że, w sumie bedzie to po prostu zwykle m3 z paroma dodatkami od csl a nie replika... 

Kolego, nikt nie pisał, że będzie to replika. Poniżej przedstawiam cytat z mojego wstępu:

(...) Szukałem emki w takim kolorze, aby móc stworzyć ją na podobieństwo wersji CSL. W takim kierunku chcę iść i rozwijać ten projekt. Niektóre elementy będę wzorował na tej własnie odmianie, od innych odejdę lub zrobię według mojego uznania, wszystko jednak w granicach dobrego smaku, tak aby ze sobą harmonijnie współgrało (...)

Również temat projektu nie sugeruje repliki. tak jak Dedi napisał, niektórych rozwiązań nie da się przenieść, a innych nie warto. Na przykład jakbym wzorował się w 100 % na CSL musiałbym wrzucić kartonową podłogę bagażnika, która jest poprostu do niczego. Łamie się, pęka, wilgotnieje. Inne rozwiązania wymagają bardzo dużej ingerencji w elektronikę, inne nie opłacalne - włożona praca i pieniądze w stosunku do efektu końcowego. Także, będzie to wyjątkowa emka ale nie w 100% CSL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, B-MM-W napisał:

20201230_193827.jpg.1fd4b8a14a461ebd7028cd8303bbcefd.jpg20201230_192700.jpg.7b4d8258e1bf40f4cdbafa7ffc7772a4.jpg

Tak wygląda nić na oryginalnej kierze, według mnie też się rzuca w oczy. Chłopak, który mi to obszywał używa takich samych nici więc nie ma różnicy. Może również zdjęcie stworzyło taki efekt.

Na zdjęciu twojej kierownicy nić wygląda jak by była w kolorze białym a to nie wygląda za dobrze. Jeśli nici są w kolorze niebieskim i czerwonym to nie mam zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dedi napisał:

Nie ma co na siłę robić z tego CSL i przenosić nawet ułomne rozwiązania dla zasady, i tak CSLem nigdy te M3 nie będzie, więc daje to okazje żeby mieć zalety oby dwóch fur.

Tak owszem CSLem nigdy nie będzie ale  można zrobić z tego jak już fajna replike, przynajmniej tak mi się wydawało że , taki jest zamysł na to auto, a jeżeli taki jest to dobrze  bylo by się zbliżyć jak najbardziej do oryginału i przenieść tego typu "smaczki" ... a jeżeli co któryś dodatek będzie z csla to sory ale nie nazywal bym tego "projektem csl" bo, to bedzie po prostu zwykłe M3 z paroma dodatkami z csl'a a  nie projekt csl .. co za tym idzie, nie bedzie to nic nadzwyczajnego .. a tak dobra  replika to nadal dobra replika..

Idąc dalej jesli nie ma to byc zadna replika ani nic, i jak powiedziano CSLem nigdy nie bedzie to troche w takim razie wiocha  wrzucac tam oznaczenia csl np na błotnikach.. ja  swoje  135i robie na 1M  ale znaczka  M tam nigdy nie bedzie (tak projekt zostal i  pojechal wlasnie do lakieru jak by kogo interesowalo)  i defakto  kto wrzuca znaczki nie od swojego modelu to zawsze  byl wysmiewany... nie mowię ze ma to byc 100% replika  ale wrzucic to tego rzeczy widoczne  na pierwszy rzut oka ... zmiana podlogi bagażnika  rozumiem ze nie ma sensu ale taki smaczek jak brak tej multifunkcji to juz inna sprawa moim zdaniem, i tez bez przesady o gadaniu o ułomnych rozwiązaniach.. to nie usuwanie np klimy  tylko  raptem pare guzików bez ktorych na codzień mozna  spokojnie żyć.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartek.P napisał:

Na zdjęciu twojej kierownicy nić wygląda jak by była w kolorze białym a to nie wygląda za dobrze. Jeśli nici są w kolorze niebieskim i czerwonym to nie mam zastrzeżeń.

Zapewniam Cię że wygląda jak w oryginale ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wisnia135i napisał:

Tak owszem CSLem nigdy nie będzie ale  można zrobić z tego jak już fajna replike, przynajmniej tak mi się wydawało że , taki jest zamysł na to auto, a jeżeli taki jest to dobrze  bylo by się zbliżyć jak najbardziej do oryginału i przenieść tego typu "smaczki" ... a jeżeli co któryś dodatek będzie z csla to sory ale nie nazywal bym tego "projektem csl" bo, to bedzie po prostu zwykłe M3 z paroma dodatkami z csl'a a  nie projekt csl .. co za tym idzie, nie bedzie to nic nadzwyczajnego .. a tak dobra  replika to nadal dobra replika..

Idąc dalej jesli nie ma to byc zadna replika ani nic, i jak powiedziano CSLem nigdy nie bedzie to troche w takim razie wiocha  wrzucac tam oznaczenia csl np na błotnikach.. ja  swoje  135i robie na 1M  ale znaczka  M tam nigdy nie bedzie (tak projekt zostal i  pojechal wlasnie do lakieru jak by kogo interesowalo)  i defakto  kto wrzuca znaczki nie od swojego modelu to zawsze  byl wysmiewany... nie mowię ze ma to byc 100% replika  ale wrzucic to tego rzeczy widoczne  na pierwszy rzut oka ... zmiana podlogi bagażnika  rozumiem ze nie ma sensu ale taki smaczek jak brak tej multifunkcji to juz inna sprawa moim zdaniem, i tez bez przesady o gadaniu o ułomnych rozwiązaniach.. to nie usuwanie np klimy  tylko  raptem pare guzików bez ktorych na codzień mozna  spokojnie żyć.  

 

A ja powiem Ci że wolałbym wyrzucić klimę z całym osprzętem (przynajmniej auto byłoby lżejsze), niż zrezygnować z paru uprzyjemniających życie przycisków na kierownicy. Jeśli chodzi o temat emblematów bocznych mi się po prostu podobają tak samo jak i nakładki progowe wewnętrzne. Tam też jest przecież logo CSL, ale cały ten grawer (wytłoczenie) rozpierdziela system. Dla mnie to rarytas i jeśli ktoś się z tego śmieje - ok - ma do tego prawo, tak samo jak i ja żeby sobie wybrać nakładki CSL, individuala czy M3, szaro-srebrne emblematy boczne pasujące do nerek czy zwykłem ze znaczkiem M3. Tyle w temacie i nie ma co porównywać przyczepienia sobie znaczka M3 w 2.0 do moich zabiegów stylistycznych i mechanicznych. A tak a propos na klapie obok ///M raczej nigdy nie zawita końcówka CSL. Szanuję Twoją opinię, ale przede wszystkim nie oceniaj książki po jej wstępie, tylko dopiero po rozwinięciu akcji ;) Jesteś takim samym zajawkowiczem jak ja, jak wszyscy na tym forum. Przeglądałem Twój temat i naprawdę chapeau bas dla Ciebie za postawienie sobie takiego celu. Ale uwierz mi znajdzie się szerokie grono, które będzie brać pod wątpliwość Twój wysiłek i dążenie do wyznaczonego celu i kwitować to: "po co robić ze zwykłego 135i - 1M, i tak będzie po wpisaniu vinu seria 1", a nawet trafią się osoby które ogrom włożonej pracy i środków porównają do przyklejenia znaczka M do zwykłego gruza. Znam to z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pora wrzucić parę giftów świątecznych :D

Zjawiskowy dyfuzorek tylny:

54169371_2153297728090485_8070564366061142016_n.jpg.489c4fb19f370e800c66255655fddb9f.jpg

55576005_409237639911251_1000623849781329920_n.jpg.373ae8c1f1e60a572009750019091a9f.jpg

53894699_416279302470625_6614063599331573760_n.jpg.68b06ee45163f2707843b6460685b392.jpg

 

No i przede wszystkim to czego brakowało na tylnej klapie (i nie chodzi tu o spinki) :P :

20201218_123417.jpg.c6bdc1f303327a2bea8a3e7a117798f6.jpg

20201218_123455.jpg.e72032e19260661153e5ddef69b4c1df.jpg

Tutaj chciałbym pokazać zdjęcia instruktażowe jak prawidłowo umieścić znaczek na klapie CSL (zdjęcia znalezione w necie), ale może akurat komuś się przydadzą:

ResizeofP1020491.jpg.1e9930c472d44e5a1c24be7c90618b04.jpg

ResizeofP1020490.jpg.c541a42753fc0c33612d8315c35aa664.jpg

ResizeofP1020493.jpg.ba176d00c9f3b06da147e2bb6b7636df.jpg

ResizeofP1020494.jpg.c669d22c10173f7a246c41943bc3977c.jpg

a to już moja rzeźba:

20201221_144045.jpg.4d84d887c9b5c9f8fdb6deefe1932abd.jpg

20201221_144319.jpg.cb677603788333dbc01041e548a17269.jpg

20201221_144442.jpg.fe39f0eca30ba2ac6ddf7374497b624d.jpg

Pięknie błyszczy, chodź wydaje mi się że lewa strona jest ciut wyżej niż prawa... ale może to złudzenie spowodowane kształtem klapy. A propos ponoć w różnych odmianach emek paski przy emblemacie nieznacznie różnią się odcieniem, ciekawe jestem waszego zdania na ten temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, witam w ten zimowy okres w którym pomimo najszczerszych chęci, nie możemy wyjść w piękny słoneczny, bezchmurny dzień w koszulce z krótkim rękawkiem, spodenkach, przy temp 25 stopni C i odpalić swoje machiny. Uderzyć w niczym nieskrepowaną przejażdżkę lub na zjawiskową sesję zdjęciową....  cóż... jest jednak - przynajmniej u mnie - promyk szczęścia - coś co jak kiedyś zobaczyłem na żywo zwaliło mnie z nóg... coś co rozpoczęło fascynację modelem CSL (zaraz po karbonowym dolocie)... coś co jest dziełem sztuki ;):

20200801_101422.jpg.d3540c30ad44342aef3d48299f267132.jpg

 

20200810_113455.jpg.6f5cb0a98d56891283dbc2413b882a35.jpg

20200810_113505.jpg.03806a054a20bf2899473f0bad8f635a.jpg

Czekałem na te części ok. pięciu miesięcy, jednym słowem - masakra. W końcu jednak mam je w rękach i mogę podzielić się swoją ekscytacją. W weekend postaram się ruszyć z wybebeszaniem auta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...