KuLi Napisano 14 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 14 Września 2020 Cześć, nazywam się Paweł, niektórzy mogą mnie kojarzyć ze zglebionego compact e46 w kolorze japanrot na workach rezaxach, z którym to rozstałem się jakiś czas temu. Obserwuje forum od dłuższego czasu i zdecydowałem o podzieleniu się swoimi zmaganiami przy nowym projekcie jakim jest przywrócenie Zetce dawnego blasku, a moze i coś więcej. Krótka historia, BMW z3 Coupe z 1999r. z silnikiem 2.8 M52b28tu, kolor cosmosschwarz. Samochód został sprowadzony w 2019r. z Niemiec przez poprzedniego właściciela, ja odkupiłem go w marcu 2020r. w stanie, który mimo wielu rzeczy do poprawki uznałem za dobrą bazę na projekt. Z3 Coupe podobało mi się już od dawna, a decyzja o tym, aby poszukać jednej dla siebie padła po przypadkowej przejażdżce Zetką znajomego. Dzień zakupu: 07.03.2020r. Powrót do domu: Auto po 1szym konkretnym myciu i sprawdzeniu stanu lakieru - prócz kilku drobnych rys i uszkodzonego zderzaka z przodu wszystko ok. Konsola środkowa pare dni po zakupie, gałka tak "dobrze" wykonana... Podczas powrotu (+/- 100km) do domu dało się odczuć że auto nie prowadzi się tak jak powinno, tylna oś podczas najeżdżania na nierówności myszkowała po drodze. Według poprzedniego właściciela i dostarczonych zdjęć, auto miało małą przygodę w Niemczech, gdzie został uszkodzony prawy błotnik, koło oraz wahacz. Wszystko zostało naprawione i wymienione, mimo to, nadal było coś nie tak. Z3 nie posiada regulacji zbieżności i pochyłu kół z tyłu więc pierwszą rzeczą jaka wpadła była regulowana customowa belka, która umożliwia ustawienie zbieżności oraz kątów, kolor cudowny… . Po ściągnięciu starej, seryjnej belki okazało się, że podczas przygody w Niemczech, mocowania wahacza na belce zostały wygięte co było widoczne gołym okiem. Tym samym problem z myszkującym samochodem został wyeliminowany, ale zrodził się kolejny… Belka (zielona), którą udało mi się dostać w bardzo małych pieniążkach, okazała się belką, której zakres regulacji nie umożliwia ustawienia kół w negatyw tylko w pozytyw. Belka była zrobiona pod latanie bokiem, o czym poprzedni sprzedający w ogóle nie wiedział bo nie zdążył jej zamontować. W międzyczasie "urwało sie" ucho dyfra, za dużo trakcji w pozytywie – ale niestety ten typ tak ma, albo ucho albo podłoga, z dwojga złego lepiej w tę strone. Wpadł inny dekiel dyfra i customowa wzmacniana łapa na tulei poliuretanowej. W przyszłości w planach powrót do oryginału. Ucho całe No i ups. Kolejna belka, wypiaskowana, wspawane fasolki do regulacji z odpowiednim zapasem żeby ustawić kąty + malowanie proszkowo. Finalnie po wielu „magicznych” zaklęciach rzuconych w stronę samochodu podczas zmagań z zawieszeniem, belka została zamontowana, ustawiona zbieżność i kąty – Zetka w końcu zaczęła się prowadzić. Przy okazji demontażu napędu, zabezpieczenie i malowanie dyfra, wymiana oleju w dyfrze, wymiana wszystkich tulei na poliuretanowe, wymiana podpory wału i krzyżaka, polerka końcówek wydechu. Dodatkowo wklejenie szyby na nowo ponieważ jednym z przypadłości tego modelu jest odbarwiający się czarny klej który znajduje się dokoła szyby tylnej, co wygląda paskudnie. Polerowanie końcówek: Szyba Wymiana oleju W miedzyczasie spntaniczne zdjęcia z winowajcą zakupu mojej zetki: Pomysł na auto na sezon 2k20 był jeden – ogarnąć je mechanicznie. Sytuacja z pandemią wskazywała na to że w tym roku większość eventów się nie odbędzie więc wygląd zewnętrzny auta miał iśc na drugi plan, prawie się udało... Krótka lista zrobionych rzeczy, które pamiętam: -Wymiana wszystkich rolek oraz pasków. -Wymiana rezystora dmuchawy – nawiew nie działał lub działał na jednym biegu. -Płyny, oleje, filtry, -Końcówki drążków, -Wymiana wszystkich przewodów dolotu, -Wymiana czujnika położenia wału, -Wymiana przewodów płynu chłodniczego i chłodnicy na nową, -2 x wymiana belki, -2 x zbieżność, -Wymiana ucha dyfra, I masa innych pierdół i pierdołek. Wymiana zderzaka, stary był popękany i malowany wałkiem w szopie. Demontaż: Przy okazji sciagniecia zderzaka, odświeżenie reflektorów, halogenów, wszystkich plastików i śrubek. Nowy zderzak, lampy i halogeny na miejscu: Wleciały cambery przód + rozpórka. Oczywiście nie obyło się bez ukręconej śruby przy odkręcaniu amortyzatorów, wszyscy kochamy stare samochody W trakcie powyższych wyskoczyła zmiana felg z ASA Revolution na jedyne słuszne chińskie fake Oz futura, zmiana była z pełna świadomościa i premedytacją. Czekam na te baty Tak, wleciały Wuhan style, bardziej z nudów i faktu, że pojawiły się w śmiesznych pieniądzach, a sytuacja w kraju i na świece nie wskazywała na to że auto w ogóle wyjedzie do ludzi (Cov-19) OZ futura zawsze w serduszku <3 2 tyś. z oponami = jak za darmo, a lans, że Zetka stoi na "futurach" - bezcenny Wymiana Po zmianie, bez spasów Wymiana poduszek amortyzatorów tylnych na wzmacniane od Swagrów + wzmocnienie „kielichów” Panowie z inżynieringu w BMW chyba nie przewidzieli, że w przyszłości może pojawić się potrzeba ich wymiany, żeby to zrobić trzeba zdemontować połowę bagażnika, tym samym wymiana automatycznie wydłuża się do kilku godzin. Przy okazji puszczenie przewodów pod audio na przyszłość i wymiana wszystkich spinek, śrubek, itp. Starting point Jest dostęp Zmiana opon, próba zrobienia jako takich spasów, one-step i nalożenie wosku Status na Wrzesień 2k20: Jak widać autem jednak udało się odwiedzić pare miejsc, niestety nie na docelowej feldze, ale to jest NR 1. na liscie zadań na przyszły rok. Podsumowaując, auto stoi na fake OZ Futura i tak zostanie do przyszłego sezonu na który planuje 3 tlg – a jaki to się jeszcze okaże bo waham się miedzy 2-3 modelami. Auto mimo że wizualnie stoi dość wysoko to już haczy brzuchem na koleinach – ten typ tak ma Od 1 października auto ląduje w garażu gdzie będę się nad nim pastwił próbując doprowadzić je do jak najlepszego stanu. Plan na przyszły sezon: - 3-tlg i spasy, - całkowite położenie auta na brzuchu, - wyeliminowanie luzów na napędzie, - wymiana sprzęgła + dwumas, - poprawienie jakości materiału zbieranego z wszystkich zmian i napraw podczas tworzenia projektu, I masa innych drobnych rzeczy, które będę tutaj umieszczał na bieżąco. Niektóre z powyższych zmian moga być nie do końca spójne z linią czasową wykonanych prac, ponieważ z czasem nie pamietam dokladnie co było wykonywane i w jakiej kolejnosci. Bartas, agressor i lapka666 dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 20 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Zdjęcia powinny już być. Nie wiem dlaczego znikły, w momencie dodawania posta wszystko grało jak należy. Lelek dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blaniu Napisano 20 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Fotki sa, fajna zetka. Jakie kolo planujesz na nastepny sezon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 20 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Obecnie, Bbs rs na slancie w 18", custom alpina 18" i Carline cm6 18" To 3 typy na dzisiaj, do końca zimy możliwe że się coś zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blaniu Napisano 20 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Carline cm6 odrazu my odpuscil, jak dla mnie to slabe kolo do z3 lapka666 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 20 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Jasne, koło ogólnie du** nie urywa ale urzekła mnie brzydota na tym zdjęciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas Napisano 21 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Września 2020 Teraz jest wszystko ogarnięte jak należy. Ogólnie fajna zetka. Dobrze podchodzisz do tematu - jak coś robić to raz a porządnie. Co do koła to chyba bym w tą alpinę celował... Obecnych felg nie komentuje, sam kiedyś miałem LMki z Chin Niektórzy po prostu ten błąd popełniają i wychodzą "na ludzi" Będę tu zaglądał Pozdrawiam, Bartas. witboy dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karyk Napisano 21 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Września 2020 Bardzo fajna Zetka, podobają mi się te modele - dość rzadko spotykane auto na drogach. Wrzuć kilka fotek wnętrza, będziesz tam coś działał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 21 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Września 2020 widziałem Zke na żywo w borku. bryła jest jedyna w swoim rodzaju. dla mnie już jest klasa. nawet te "futury" nie rażą w oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 21 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 21 Września 2020 8 godzin temu, Bartas napisał: Teraz jest wszystko ogarnięte jak należy. Ogólnie fajna zetka. Dobrze podchodzisz do tematu - jak coś robić to raz a porządnie. Co do koła to chyba bym w tą alpinę celował... Obecnych felg nie komentuje, sam kiedyś miałem LMki z Chin Niektórzy po prostu ten błąd popełniają i wychodzą "na ludzi" Będę tu zaglądał Pozdrawiam, Bartas. Co do koła to pewnie się to zmieni jeszcze z 10 razy do przyszłęgo sezonu ale obecnie dominują BBS na konwersji w 18"- ostatnio temat w modzie 3 godziny temu, Karyk napisał: Bardzo fajna Zetka, podobają mi się te modele - dość rzadko spotykane auto na drogach. Wrzuć kilka fotek wnętrza, będziesz tam coś działał? Fotek wnętrza za dużo nie mam, jak coś znajdę to wrzuce lub zrobię na dniach Jak narazie zmieniłem radio, wyleciało ori BMW professional a wpadło Sony CDX- m800 które o dziwo jako tako komponuje się z wnętrzem, a gra o wiele lepiej. W planach obszycie kierownicy, zmiana gałki na m-pak, zabezpieczenie skór bo są w dobrym stanie ale wymagają trochę serca, zmiana koloru tunelu środkowego na czarny. W przyszłości wymiana radia na coś co bardziej pasuje do designu wnętrza BMW, ale też potrafi zagrać. 2 godziny temu, BartoszzG napisał: widziałem Zke na żywo w borku. bryła jest jedyna w swoim rodzaju. dla mnie już jest klasa. nawet te "futury" nie rażą w oczy. Co do bryły to się zgodzę, jedni kochają drudzy nienawidzą, ja osobiście jestem zakochany i wydaje mi się że to typowy "never_sell" który zostanie już ze mną na długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Davido KLX Napisano 23 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Fajne auto, takie nietuzinkowe...miałem zanim kupiłeś Zetka skazana na bycie dobrym projektem, powodzenia KuLi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 23 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 23 Września 2020 1 godzinę temu, Davido KLX napisał: Fajne auto, takie nietuzinkowe...miałem zanim kupiłeś Zetka skazana na bycie dobrym projektem, powodzenia To wszystko twoja wina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 24 Września 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Września 2020 Świetne auto. A za 2tys żal było nie brać tych faków. Jakie to rozmiary w ogóle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 24 Września 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 24 Września 2020 8j i 9.5j przy ET 40 bez szału... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 7 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Mały update po zimie. Wpadła felga custom styling 4 na radinoxie, 11j tył i 9j przód. Dodatkowo parę rzeczy mechanicznych, pompa ABS, uszczelka podstawy, oleje, filtry, dmuchawa,zwiększony camber na przodzie i parę pierdół. W przyszłym miesiącu zmiana zawieszenia na coś na czym będzie można zejść niżej i auto gotowe na GF2021. Thepiekarz, kumor07, Mr_M i 13 innych dodali reakcje 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Głodek Napisano 7 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Powiedział bym 11 j tył i 9 j przód Americano i KuLi dodali reakcje 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 7 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 11 minut temu, Głodek napisał: Powiedział bym 11 j tył i 9 j przód Racja, dzięki za czujność, poprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 7 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Pokaż więcej fotek , ten tył musi być mega szeroki , ogólnie te koło tutaj jak dla mnie siedzi dobrze , jakie opony są ? Pozdro KuLi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 7 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Przód 215/35 tył 225/40. Ciekawszych zdjęć niestety nie mam, czekam na pogodę żeby coś pocykać. asmo, dawid82, Brodi97 i 4 innych dodali reakcje 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asmo Napisano 7 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Im częściej patrze na zdjęcia takich Z3 tym bardziej żałuje że sprzedałem swoją kilka lat temu Wygląda na prawdę mega dobrze, z doświadczenia mogę powiedzieć że zmienił bym opony z tyłu - u mnie było 11,5 cala tył i 9,5 przód i tył wyglądał idealnie na 245/35 - na 225 było za wąsko do tej dupki Powodzenia, wygląda super! KuLi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLi Napisano 7 Kwietnia 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 20 minut temu, asmo napisał: Im częściej patrze na zdjęcia takich Z3 tym bardziej żałuje że sprzedałem swoją kilka lat temu Wygląda na prawdę mega dobrze, z doświadczenia mogę powiedzieć że zmienił bym opony z tyłu - u mnie było 11,5 cala tył i 9,5 przód i tył wyglądał idealnie na 245/35 - na 225 było za wąsko do tej dupki Powodzenia, wygląda super! Dzięki za podpowiedzi ale zostanie jak jest, planuje zejść niżej więc większy balon niestety nie wejdzie. kumor07 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid82 Napisano 7 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Pięknie siadł ten Custom a wiem, że jeszcze to dopieścisz na GF jak znalazł z3 kozak KuLi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B-MM-W Napisano 7 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 Kiedy widzę Z w coupe to serce zaczyna bić mi mocniej i niespodziewany banan pojawia mi się na mojej zakazanej mordzie. Bryła tego auta jest obłędna. Gratuluję, trzymaj, pielęgnuj i idź w zamierzonym kierunku. Na tą chwile jest naprawdę dobrze. KuLi dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbak Napisano 7 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2021 ależ to musi totalnie źle się prowadzić... wygląda fajnie ale naciąg to chyba kapkę przesadzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rezi323ti Napisano 8 Kwietnia 2021 Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 W dniu 24.09.2020 o 15:52, KuLi napisał: 8j i 9.5j przy ET 40 bez szału... Prosze powiedz jaki to był dokładny model lub nazwa tych felg ? Masz je jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.