Skocz do zawartości

[Z3 Coupe] BMW Z3 Coupe by KuLi


KuLi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, nazywam się Paweł, niektórzy mogą mnie kojarzyć ze zglebionego compact e46 w kolorze japanrot na workach rezaxach, z którym to rozstałem się jakiś czas temu. 

Obserwuje forum od dłuższego czasu i zdecydowałem o podzieleniu się swoimi zmaganiami przy nowym projekcie jakim jest przywrócenie Zetce dawnego blasku, a moze i coś więcej.

Krótka historia, BMW z3 Coupe z 1999r. z silnikiem 2.8 M52b28tu, kolor cosmosschwarz.

Samochód został sprowadzony w 2019r. z Niemiec przez poprzedniego właściciela, ja odkupiłem go w marcu 2020r. w stanie, który mimo wielu rzeczy do poprawki uznałem za dobrą bazę na projekt.

Z3 Coupe podobało mi się już od dawna, a decyzja o tym, aby poszukać jednej dla siebie padła po przypadkowej przejażdżce Zetką znajomego.

 

Dzień zakupu: 07.03.2020r. 

uc?export=download&id=1izLLQByfMm51ORTRF

 

Powrót do domu:

uc?export=download&id=1fphR-1HH6iFEMs84G

 

Auto po 1szym konkretnym myciu i sprawdzeniu stanu lakieru - prócz kilku drobnych rys i uszkodzonego zderzaka z przodu wszystko ok.

uc?export=download&id=1iG3u2kv4OxmYIfKD8

Konsola środkowa pare dni po zakupie, gałka tak "dobrze" wykonana...

uc?export=download&id=1i9nNjse6vQQG59qKX

Podczas powrotu (+/- 100km) do domu dało się odczuć że auto nie prowadzi się tak jak powinno, tylna oś podczas najeżdżania na nierówności myszkowała po drodze.

Według poprzedniego właściciela i dostarczonych zdjęć, auto miało małą przygodę w Niemczech, gdzie został uszkodzony prawy błotnik, koło oraz wahacz. Wszystko zostało naprawione i wymienione, mimo to, nadal było coś nie tak.

Z3 nie posiada regulacji zbieżności i pochyłu kół z tyłu więc pierwszą rzeczą jaka wpadła była regulowana customowa belka, która umożliwia ustawienie zbieżności oraz kątów, kolor cudowny… :neutral:.

uc?export=download&id=1hZdwJ4YRPvI1gb_BT

 

Po ściągnięciu starej, seryjnej belki okazało się, że podczas przygody w Niemczech, mocowania wahacza na belce zostały wygięte co było widoczne gołym okiem.

Tym samym problem z myszkującym samochodem został wyeliminowany, ale zrodził się kolejny…

Belka (zielona), którą udało mi się dostać w bardzo małych pieniążkach, okazała się belką, której zakres regulacji nie umożliwia ustawienia kół w negatyw tylko w pozytyw. Belka była zrobiona pod latanie bokiem, o czym poprzedni sprzedający w ogóle nie wiedział bo nie zdążył jej zamontować.

 

uc?export=download&id=1lg1Jk64sXsNvwiVRj

uc?export=download&id=1jnIg0Oxgi3mmSy3gR

 

W międzyczasie "urwało sie" ucho dyfra, za dużo trakcji w pozytywie ;)  – ale niestety ten typ tak ma, albo ucho albo podłoga, z dwojga złego lepiej w tę strone.

Wpadł inny dekiel dyfra i customowa wzmacniana łapa na tulei poliuretanowej.

W przyszłości w planach powrót do oryginału.

uc?export=download&id=1eZT8T6Gi1yLWo5Ulw

 

Ucho całe

uc?export=download&id=1k-LwOgIDwCehBmVEq

No i ups.

uc?export=download&id=1gviGblME5e2e-MFfd

Kolejna belka, wypiaskowana, wspawane fasolki do regulacji z odpowiednim zapasem żeby ustawić kąty + malowanie proszkowo.

Finalnie po wielu „magicznych” zaklęciach rzuconych w stronę samochodu podczas zmagań z zawieszeniem, belka została zamontowana, ustawiona zbieżność i kąty – Zetka w końcu zaczęła się prowadzić.

uc?export=download&id=1jGshRfffqvBIqcJtk

 

Przy okazji demontażu napędu, zabezpieczenie i malowanie dyfra, wymiana oleju w dyfrze, wymiana wszystkich tulei na poliuretanowe, wymiana podpory wału i krzyżaka, polerka końcówek wydechu.

Dodatkowo wklejenie szyby na nowo ponieważ jednym z przypadłości tego modelu jest odbarwiający się czarny klej który znajduje się dokoła szyby tylnej, co wygląda paskudnie.

uc?export=download&id=1jlf6hHYqhbVDw6gGY

 

Polerowanie końcówek:

uc?export=download&id=1lt6e1-G-b7q-vR9QW

Szyba 

uc?export=download&id=1e4U07Y2Ud1lAz-xss

uc?export=download&id=1jJnqD-QSteXuMGrog

Wymiana oleju

uc?export=download&id=1jauevQiyG6K_zXK9c

W miedzyczasie spntaniczne zdjęcia z winowajcą zakupu mojej zetki:

uc?export=download&id=1k76uNKi6F45Rr1Gvr

 

Pomysł na auto na sezon 2k20 był jeden – ogarnąć je mechanicznie.

Sytuacja z pandemią wskazywała na to że w tym roku większość eventów się nie odbędzie więc wygląd zewnętrzny auta miał iśc na drugi plan, prawie się udało...

Krótka lista zrobionych rzeczy, które pamiętam:

-Wymiana wszystkich rolek oraz pasków.

-Wymiana rezystora dmuchawy – nawiew nie działał lub działał na jednym biegu.

-Płyny, oleje, filtry, 

-Końcówki drążków, 

-Wymiana wszystkich przewodów dolotu, 

-Wymiana czujnika położenia wału,

-Wymiana przewodów płynu chłodniczego i chłodnicy na nową, 

-2 x wymiana belki, 

-2 x zbieżność, 

-Wymiana ucha dyfra, 

I masa innych pierdół i pierdołek.

 

Wymiana zderzaka, stary był popękany i malowany wałkiem w szopie.

Demontaż:

uc?export=download&id=1lI5nm9EsA4FI-9YGt

Przy okazji sciagniecia zderzaka, odświeżenie reflektorów, halogenów, wszystkich plastików i śrubek.

uc?export=download&id=1kxpVX68tffIHeC4aV

uc?export=download&id=1kz8oYy685_KA2HAjL

uc?export=download&id=1gfa1Ro4JDPNFyL3Pl

Nowy zderzak, lampy i halogeny na miejscu:

uc?export=download&id=1kx7v7Ke0I1sWxhvNu

Wleciały cambery przód + rozpórka.

uc?export=download&id=1gpVw2fodFa6w0Dyii

Oczywiście nie obyło się bez ukręconej śruby przy odkręcaniu amortyzatorów, wszyscy kochamy stare samochody ;)

 

W trakcie powyższych wyskoczyła zmiana felg z ASA Revolution na jedyne słuszne chińskie fake Oz futura, zmiana była z pełna świadomościa i premedytacją.

Czekam na te baty ;)

Tak, wleciały Wuhan style, bardziej z nudów i faktu, że pojawiły się w śmiesznych pieniądzach, a sytuacja w kraju i na świece nie wskazywała na to że auto w ogóle wyjedzie do ludzi (Cov-19) 

OZ futura zawsze w serduszku <3

2 tyś. z oponami = jak za darmo, a lans, że Zetka stoi na "futurach" - bezcenny ;)

Wymiana

uc?export=download&id=1hnsIBLc6JD6FMowSJ

Po zmianie, bez spasów

uc?export=download&id=1hH1OrQJ_jEST8WJxT

uc?export=download&id=1gqkUov3KISCvK_q1z

Wymiana poduszek amortyzatorów tylnych na wzmacniane od Swagrów + wzmocnienie „kielichów”

Panowie z inżynieringu w BMW chyba nie przewidzieli, że w przyszłości może pojawić się potrzeba ich wymiany, żeby to zrobić trzeba zdemontować połowę bagażnika, tym samym wymiana automatycznie wydłuża się do kilku godzin.

Przy okazji puszczenie przewodów pod audio na przyszłość i wymiana wszystkich spinek, śrubek, itp.

 

Starting point

uc?export=download&id=1gP5CcCVlwJk_aXMVb

Jest dostęp

uc?export=download&id=1kdfrWW9U7jSzEo1AV

Zmiana opon, próba zrobienia jako takich spasów, one-step i nalożenie wosku

uc?export=download&id=1fzFyYTQKSQl4NQprS

 

Status na Wrzesień 2k20:

Jak widać autem jednak udało się odwiedzić pare miejsc, niestety nie na docelowej feldze, ale to jest NR 1. na liscie zadań na przyszły rok.

uc?export=download&id=1dWJiN2MO5N4s_I5Kd

uc?export=download&id=1J7DPmA2g8vvxzVJHS

Podsumowaując, auto stoi na fake OZ Futura i tak zostanie do przyszłego sezonu na który planuje 3 tlg – a jaki to się jeszcze okaże bo waham się miedzy 2-3 modelami.

Auto mimo że wizualnie stoi dość wysoko to już haczy brzuchem na koleinach – ten typ tak ma 

Od 1 października auto ląduje w garażu gdzie będę się nad nim pastwił próbując doprowadzić je do jak najlepszego stanu.

Plan na przyszły sezon:

- 3-tlg i spasy, 

- całkowite położenie auta na brzuchu, 

- wyeliminowanie luzów na napędzie, 

- wymiana sprzęgła + dwumas, 

- poprawienie jakości materiału zbieranego z wszystkich zmian i napraw podczas tworzenia projektu, 

I masa innych drobnych rzeczy, które będę tutaj umieszczał na bieżąco.

 

Niektóre z powyższych zmian moga być nie do końca spójne z linią czasową wykonanych prac, ponieważ z czasem nie pamietam dokladnie co było wykonywane i w jakiej kolejnosci.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest wszystko ogarnięte jak należy.

Ogólnie fajna zetka. Dobrze podchodzisz do tematu - jak coś robić to raz a porządnie.
Co do koła to chyba bym w tą alpinę celował...
Obecnych felg nie komentuje, sam kiedyś miałem LMki z Chin :lol: Niektórzy po prostu ten błąd popełniają i wychodzą "na ludzi" :mrgreen:
Będę tu zaglądał ;)

Pozdrawiam,
Bartas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bartas napisał:

Teraz jest wszystko ogarnięte jak należy.

Ogólnie fajna zetka. Dobrze podchodzisz do tematu - jak coś robić to raz a porządnie.
Co do koła to chyba bym w tą alpinę celował...
Obecnych felg nie komentuje, sam kiedyś miałem LMki z Chin :lol: Niektórzy po prostu ten błąd popełniają i wychodzą "na ludzi" :mrgreen:
Będę tu zaglądał ;)

Pozdrawiam,
Bartas.

Co do koła to pewnie się to zmieni jeszcze z 10 razy do przyszłęgo sezonu ale obecnie dominują BBS na konwersji w 18"- ostatnio temat w modzie ;)

 

3 godziny temu, Karyk napisał:

Bardzo fajna Zetka, podobają mi się te modele - dość rzadko spotykane auto na drogach. Wrzuć kilka fotek wnętrza, będziesz tam coś działał?

Fotek wnętrza za dużo nie mam, jak coś znajdę to wrzuce lub zrobię na dniach ;)

Jak narazie zmieniłem radio, wyleciało ori BMW professional a wpadło Sony CDX- m800 które o dziwo jako tako komponuje się z wnętrzem, a gra o wiele lepiej.

W planach obszycie kierownicy, zmiana gałki na m-pak, zabezpieczenie skór bo są w dobrym stanie ale wymagają trochę serca, zmiana koloru tunelu środkowego na czarny.

W przyszłości wymiana radia na coś co bardziej pasuje do designu wnętrza BMW, ale też potrafi zagrać.

2 godziny temu, BartoszzG napisał:

widziałem Zke na żywo w borku. bryła jest jedyna w swoim rodzaju. dla mnie już jest klasa. nawet te "futury" nie rażą w oczy.

Co do bryły to się zgodzę, jedni kochają drudzy nienawidzą, ja osobiście jestem zakochany i wydaje mi się że to typowy "never_sell"  który zostanie już ze mną na długo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Mały update po zimie. 

Wpadła felga custom styling 4 na radinoxie, 11j tył i 9j przód. 

Dodatkowo parę rzeczy mechanicznych, pompa ABS, uszczelka podstawy, oleje, filtry, dmuchawa,zwiększony camber na przodzie i parę pierdół. 

W przyszłym miesiącu zmiana zawieszenia na coś na czym będzie można zejść niżej ;) i auto gotowe na GF2021. 

IMG_20210318_135414-02.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im częściej patrze na zdjęcia takich Z3 tym bardziej żałuje że sprzedałem swoją kilka lat temu :(

Wygląda na prawdę mega dobrze, z doświadczenia mogę powiedzieć że zmienił bym opony z tyłu - u mnie było 11,5 cala tył i 9,5 przód i tył wyglądał idealnie na 245/35 - na 225 było za wąsko do tej dupki :D

Powodzenia, wygląda super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, asmo napisał:

Im częściej patrze na zdjęcia takich Z3 tym bardziej żałuje że sprzedałem swoją kilka lat temu :(

Wygląda na prawdę mega dobrze, z doświadczenia mogę powiedzieć że zmienił bym opony z tyłu - u mnie było 11,5 cala tył i 9,5 przód i tył wyglądał idealnie na 245/35 - na 225 było za wąsko do tej dupki :D

Powodzenia, wygląda super!

Dzięki za podpowiedzi ale zostanie jak jest, planuje zejść niżej więc większy balon niestety nie wejdzie. 

IMG_20210401_203402-02.jpeg

IMG_20210318_131841-01.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy widzę Z w coupe to serce zaczyna bić mi mocniej i niespodziewany banan pojawia mi się na mojej zakazanej mordzie. Bryła tego auta jest obłędna. Gratuluję, trzymaj, pielęgnuj i idź w zamierzonym kierunku. Na tą chwile jest naprawdę dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...