Skocz do zawartości

[E36] DamianTr 323i


DamianTr

Rekomendowane odpowiedzi

byłem sceptyczny na początku ale ostatnie fotki zachęcają do częstszego zaglądania w ten temat. 

mam ten sam silnik u siebie, słyszałem nie raz, że złamanie 200 koni żaden wyczyn, widzę to nareszcie na przykładzie. niestety nie mogę się nigdzie doczytać jakie modyfikacje poza wydechem zastosowałeś. możesz opisać krok po kroku co i jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, ze napisze. Zadna tajemnica. Generalnie nie ja to robilem, ale wiem co zostalo zrobione. I wszystko w tym samym czasie. Przed operacja byla 100% seria. Bez lepszego powera, czy innych rzeczy.

Zostalo zrobione:

- wymiana wydechu z 323i na 325 m50b25; dwururka. Koncowy jest z 328 m52b28; kolektory wydechowe zostaly z m52b25. Zostaly tez katalizatory z m50b25- ich nie ruszalem,

- kolektor dolotowy z m50,

- filtr powietrza pipercross,

- nowe cewki,

- nowe swiece,

- nowe czujniki walu i walka,

- olej to 5w50,

- wymiana lozysk i paskow,

- regeneracja klimy i zaworu nagrzewnicy,

- regeneracja podstawy filtra oleju,

- strojenie pod PB 98, 

- nowa odma

I jezdze wlasnie na tym paliwie.

 

To jesli chodzi o silnik. Najwiecej pewnie daly trzy tematy: wydech, dolot i strojenie. Jednak domyslam sie, ze wszystko po czesci moglo sie przylozyc do tego efektu.

 

Dzieki za kolejne mile slowa! Daje to motywacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione ponad 100km po 'wzmocnieniu'

Inne auto. O ile wczesniej duzo deptalem do podlogi, tak teraz polowa gazu i wystarczy. Odpycha sie z dolu znacznie lepiej. Dodatkowo pojawil sie basowy pomruk i duzo lepiej slysze 6 garow. Balem sie tego zamulenia od dolu i faktu, ze po zmianie dolotow i wydechu duzo osob musi krecic bardziej, zeby jechalo. Na szczescie poki co u mnie to nie wystepuje.

 

A tu hodowanie E36 w deszczu, zeby urusl. Piatki z niego nie bedzie, ale ze spojlerem du** urosla:

IMG_0104.jpeg

Jak nic prosza sie bezramkowe tablice. Mysle jak pozbyc sie w ogole ramek tak, zeby gole blachy powiesic i sie trzymaly.

Co do spojlera. Co oryginal to oryginal. Zero problemow ze spasowaniem. Szczeliny wszedzie takie same, rowno, ladnie. Nie wiem jak udalo mi sie to tak zrobic, ale jestem na prawde zadowolony z montazu Gt classa:

IMG_0113.jpeg.185bf8d938f8594a42cd29a5b91c9de6.jpeg

IMG_0112.jpeg.e4e08bef401ef826ccc82abc85fe7594.jpeg

Prawie profil. Podoba mi sie jak biale kierunki pasuja do motorsportow. Jest spojniej niz z pomaranczami, chociaz do zielonego te drugie tez pasuja. Jak kiedys sie znudzi to chwila moment i zmienie kolory kierunkow.

IMG_0105.jpeg

Chcialem dzisiaj pobawic sie woskiem, ale chyba nie trzeba. Tak woda sie zbiera po ostatnim nalozeniu.

IMG_0110.jpeg

 

Powaznie mysle o stokrotkach jako drugi komplet kol- zimowy.

 

A co bedzie robione w nastepnej kolejnosci? Bo ja juz wiem :D niedlugo mycie podwozia i zabezpieczenie przed zima- co prawda baranek jest dobry, ale spsikac dziada calego Dinitrolem 4010 nie zaszkodzi.

Plus rozpoczecie zbierania gratow na kolejne usprawnienia: 

1009334784_Screenshot2020-10-11at09_03_27.png.4ad88f7de444511390a784376e8bdead.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i blenda klapy bagaznika w kolor- to akurat zamowione.

Ma ktos jakies sprawdzone rozwiazanie na pozbycie sie ramek blach? Chcialbym takie zupelnie niewidoczne rozwiazanie wsadzic.

Szukam tych lamp w dobrym stanie i nic.. nic po prostu. A jak cos, to polamane.

Dobra, cos znajazlem. Troche w ciemno, ale kij tam. Na dniach powinny dojsc:

 

121278016_372291150622430_3731483683391025316_n.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisnia, powiesz cos wiecej? Blachy sa ameliniowe. Przyklejasz do blachy neodyma? Jesli tak, to czym, zeby to nie odpadlo?

No i w czasie psucia tylka, troche sie balem ze moze gdzies ruda, cos sie pojawila. Nie ;)

IMG_0128.jpeg.887b67f102c2be52607636d4480d6522.jpeg

A tu duuupa. Patriotycznie sie zrobilo :)

 

IMG_0144.jpeg

IMG_0129.jpeg

IMG_0130.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, DamianTr napisał:

Wisnia, powiesz cos wiecej? Blachy sa ameliniowe. Przyklejasz do blachy neodyma? Jesli tak, to czym, zeby to nie odpadlo?

Zerknij do mojego tematu, wrzuciłem tam zdjęcia jak to np. wygląda u mnie. Tylko w takim wypadku nie ma opcji "bez ramek", bo do czegoś musisz złapać magnesy.

14 godzin temu, DamianTr napisał:

A tu duuupa. Patriotycznie sie zrobilo :)

narodowe barwy mamy jak santa claus :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą. Magnesy pod zderzakiem podklejasz na klej lub sylikon. Pod rejestracją wycinasz otwory w ramce podklejasz klejem na gorąco i podklejasz filcem( ja tak mam) . Jeśli chcesz zrezygnować z ramek do tablic to u któregoś z kolegów widziałem inny sposób. Kupujesz pleksi wycinasz w niej na magnesy otwory i podklejasz pod rejestracje a na to filc. Możesz spojrzeć u mnie w temacie jak mam to zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, asmo napisał:

a ja polecam taki temat:

https://allegro.pl/oferta/mocowanie-tablicy-rej-zwyklej-i-malej-simple-fix-7528920522

mam już w trzecim aucie i jest super, mało co widać i nic nie trzeba kleić ;)

To rozwiązanie jest spoko w przypadku gdy nie ściągasz tablicy.  Na zlotach i nie tylko front auta prezentuje się lepiej bez rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec nie znalazlem niczego co by sie nadawalo. A, ze jest mozliwosc, szybko sobie zaprojektowalem w 3D 'ramki' na magnesy- tak zeby zgadzaly sie co do mm rozstawy, a nastepnie wydrukowalem na swojej drukarce 3D  (jakby ktos cos chcial- prowadze uslugi w tym temacie) i efekt jest taki: 

Bardzo dzieki Bartek za konsultacje! Masz leb chlopie!

tyl: dwa pasy po 5 magnesow na tablicy oraz 10 magnesow od wewnetrznej strony klapy. Dodatkowo, dla pewnosci półłuki, ktore opieraja sie na fabrycznych miejscach przykrecania ramek, zeby sie w dol nie zsuwala:

IMG_0168.jpeg.9f3edbadeca2b4f9966725c4d36bd962.jpegIMG_0167.jpeg.03d17ba326a04415cf339ec9ddcfa344.jpeg

przod: 5 magnesow na tablicy, 5 magnesow pod listwa. Magnesy nie wystaja bardziej niz plastik, ktory jest bardziej miekki od OEMowych listew. Nie ma opcji, ze cos sie porysuje. Wszystko polapane na dobrej jakosci tasmie dwustronnej piankowej.

IMG_0150.jpeg.318b3f8e0c0aca7ddd7fb66a9519aa5e.jpegIMG_0155.jpeg.e5d1409e1c609afa648fa8a46569af90.jpeg

 

Tak, wiem. potrzebuje teraz listwy na USA i potrzebuje KONIECZNIE wymienic blachy. Terazniejsze wygladaja jak wyjete psu z gardla. Ale to po testach, czy moje rozwiazanie sie sprawdzi i czy nie bede musial dolozyc kilku wiecej magnesow. Jak sie zgubi blacha to i tak jeden grom, bo w przyszlym miesiacu o nowe zawnioskuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę sobie chłopie po co ci 10 magnesów na tablicy??? Ale po obejrzeniu filmu widzę że one słabo trzymają i osobiście jeszcze 10 bym takich dołożył. Bal bym się jeździć na takim rozwiązaniu. Nie wiem jaką mają siłę twoje magnesy ale ja mam założone tylko 4 sztuki. 2 na tablice i 2 pod zderzak. Wielkość 5x5cm i 30 jednostek siły. Tablicę ciężko oderwać jedną ręką od zderzaka. Pomyślał bym nad zmianą magnesów na twoim miejscu. Ramki które wykonałeś to bardzo fajne rozwiązanie ja jednak pokusił bym się o podklejenie ich jakimś miękki materiałem.

Takie kupiłem

https://allegro.pl/oferta/magnes-neodymowy-40x40x5-magnesy-wyprzedaz-mpl-7025861324?snapshot=MjAyMC0wMy0wNlQxMTo1MzoxNC4yMTdaO2J1eWVyOzRlZDJkODY4Y2FlMzJmYjY3OTA5NWNiMDk3ODAxNmQ4NzQ3ZDc5ZjBiMWM1ZWNlNTQ0ZmIzNzNjNjM1ZDg2OTc%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przejezdzilem 30km. Po policjantach skakalem, 160 na obwodowce. Nic sie z blachami nie stalo. Jak mam dwie, tak mam dwie.

A 10 to po to, zeby byc pewnym :)

Dzieki za link! bede musial z przodu ogarnac lepiej, bo mimo ze sie trzyma, wolalbym byc pewniejszy.

 

Wychodzaz z zalozenia, ze zawsze moze byc lepiej, kupilem 4 sztuki magnesow z Twojego linku. Takze dzieki wielkie za pomoc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_0133.jpeg.457ed74328b348c6017d55ffbdf46922.jpegIMG_0135.jpeg.9a8c90697bac8919cb3f6f2d224c39bc.jpegIMG_0139.jpeg.b395917379a97051da2fa59c20e61d0b.jpegIMG_0140.jpeg.fba3dc5b6f03dc0e0a56bb3849a1dccb.jpegIMG_0141.jpeg.bafc720e1dc562804adaebe5d973536d.jpeg

 

To historie z poszukiwania blendy... Na szczescie Bartek W. pomogl w namierzeniu kogos kto ma odpowiednia rzecz i jest juz na aucie :) A z Panem Daw Idem to bedzie sprawa na komendzie wyjasniania. Nie chodzi o glupie 60zl, ale o zasady i nie robienie ludzi w ch*ja

 

IMG_0205.jpeg.4a996c31b19f1ce750633b26549cb5aa.jpeg

Wczoraj tez troche odkurzylem srodek i wyczyscilem, jednoczesnie konserwujac skore. Zamocowalem takze tylna kanape, ktora teraz dopiero pokazuje jak biednie fotele przednie wygladaja. No ale Vaderow juz szukam. Wnetrze czarno/ czarne z elementami carbonowymi, calkiem fajnie sie prezentuje. Mimo, ze moze troche nudno, ale mi sie podoba! ;)

IMG_0246.jpeg.b7427daf18d3ddf8fad42b533e874299.jpeg

IMG_0249.jpeg.0ce68f7e3e80056b0e6cf210b639ad68.jpeg

 

IMG_0247.jpeg.e06e87c77b0c30115ecf41c308825e92.jpeg

 

P.S. Strasnie jakosc zdjec spada po wrzuceniu ich tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze cos z tym zrobiłeś a nie odpuściłeś temat , niestety coraz częściej idzie sie spotkać z mentalnością ze e36 to gruzy do upalenia a nie fajny klasyk ... sprzedający części robią cyrk typu "przyśnij sprejem" albo " zlap na trytki " szkoda gadać . Dobrze ze to ogarnąłeś bo odrazu lepiej tyl sie prezentuje . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wiekszość e36 to są gruzy nadające się tylko na upalenie i złom. Selekcja trwa co roku, po każdej zimie populacja e36 zmiejsza się drastycznie. Jeszcze kwestia paru lat i e36 będzie na pewno klasykiem bo sebków nie będzie stać na zakup e36 do upalania gdy ich już na rynku zabraknie. Póki co mamy okres przejściowy. Wnętrze jak dla mnie prezentuje się spoko :) Trochę gryzie, że z tyłu mamy kanape w całości z skóry a z przodu półskory, ale to jeszcze da się przeżyć nie jest źle :) Btw jakbyś znał kogoś z podlasia kto ma na sprzedaż dwa sporty w skórze do sedana/kombi to daj mi znać :D z rok takich szukam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Dav napisał:

Bo wiekszość e36 to są gruzy nadające się tylko na upalenie i złom. Selekcja trwa co roku, po każdej zimie populacja e36 zmiejsza się drastycznie. Jeszcze kwestia paru lat i e36 będzie na pewno klasykiem bo sebków nie będzie stać na zakup e36 do upalania gdy ich już na rynku zabraknie. Póki co mamy okres przejściowy. Wnętrze jak dla mnie prezentuje się spoko :) Trochę gryzie, że z tyłu mamy kanape w całości z skóry a z przodu półskory, ale to jeszcze da się przeżyć nie jest źle :) Btw jakbyś znał kogoś z podlasia kto ma na sprzedaż dwa sporty w skórze do sedana/kombi to daj mi znać :D z rok takich szukam. 

Dokładnie tak jest , okres przejściowy dla e36,pare lat temu to samo było z e30 albo drogie ładne egzemplarze albo gruzy do upalania.. tera  jest to z e36 a parę lat, w sumie już powoli e46 będzie w miejscu e36 i to one będzie upalane i do zajechania albo ładne egzemplarze będą w cenie... dlatego na ten moment warto trzymać ładne  e46 w garażu i  to ostatni moment na zakupienie M3 w jeszcze względnie "normalnych" pieniądzach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ryyyan zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...