Skocz do zawartości

[E36] DamianTr 323i


DamianTr

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc i czolem!

PS na poczatku. Zdjecia dodalem zgodnie z instrukcja tego forum. Google jednak chyba cos zmienilo w swoim drivie, bo linki juz wygladaja inaczej przy prawym kliknieciu myszki.

Witam wszystkich. Na wstepie chcialbym zaznaczyc, ze fanem spasow na karte kredytowa nie jestem, ale dzial TOP SERIA jest miejscem w ktorym czasami potrafie i godzinami przesiedziec. Tworzac ten projekcik, chce zrobic mozliwie wypasiona funkcjonalnie Etrzydziestkeszostke na mozliwie nowych fabrycznych czesciach. Zachowam tym samym styl lat 90' i przy ewewntualnej zmianie mody za 10 lat nie bede sobie myslal 'co ja mialem w glowie'.

Chcialbym pokazac wam to co sie dzialo z moim poczatkowo e3smieciem, teraz juz e3przyjacielem.

Auto kupilem jakies 5 lat temu. Zalozenia do auta? troche mocniejszy silnik, naped na tyl i budzet mega skromny, bo 6000PLN. W zyciu nie pomyslalbym, ze kupie BMW, w zyciu nie pomyslalbym ze E36 a juz bez reki bym chodzil jak pomysle ile czasu i kasy w niego wrzucam.

VIN: WBACB71030AP54144
  Type code: CB71
  Model: 323I (EUR)
  E-F-R series: E36 4
  Series: 3
  Type: LIM
  Steering: LL
  Doors: 4
  Engine: M52
  Displacement: 2.50
  Power: 125 (170 hp)
  Drive: HECK
  Transmission: MECH
  Paint code: 275 - BOSTONGRUEN METALLIC
  Upholstery code: C1AT - STOFF/LEDER/ANTH
 

Prod.date: 1996-05-22

 

S214 Automatic stability control (ASC+T)
S243 Airbag for front passenger
S255 Sports leather steering wheel
S282 BMW LA wheel, sport-spoke styling II
S314 Door mirror, driver lock, heated
S320 Deleted, model lettering
S410 Window lifts, electric, front
S428 Warning triangle and first aid kit
S440 non-smoker package
S473 Armrest front
S481 Sports seat
S498 Headrests mechanically adjustable, rear
S510 Headlight vertical aim control
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S556 Outdoor temperature indicator
S669 Radio BMW Business RDS
S704 M Sports suspension
L801 National version Germany/Austria
S806 Third stoplamp
S915 Omission of outer-skin preservation

 

Czyli silnik M52B25, klima dwustrefowa, przody w pradzie i sporty, zawieszenie Mtechnic. Ogolnie auto zachowane po niemcu/ austryjaku bardzo ladnie. Jestem pierwszym wlascicielem w kraju. Kupilem w stanie do odszczurzenia, ale na szczescie potrzeba bylo tylko zabrac kurz i brud.

Tak auto wygladalo ok. czterech lat u mnie. W zasadzie od kupna byl tylko dupowozem:

uc?export=view&id=1TVAN1esii43-6Ew4Jnll_

uc?export=view&id=13j9ZOQbb-ApodoZLbX_ad

Naprawialem na bieżąco, jeździłem niemało (Praga- blokada kol..., morze, gory) i traktowalem to auto jak po prostu srodek do przemieszczania sie.

uc?export=view&id=18Lqdvq71n-H9pEKKquI-z

 

Az pewnego dnia pomyslalem, ze w sumie to nie brzydkie auto, w stanie calkiem sensownym, czemu by sie nie pobawic. I tak powoli i sukcesywnie dolozylem. Oj troche tego bylo. Kolejnosc przypadkowa:

- duze OBC,

- kierwonica multifunkcja,

- radio CD43,

- zmieniarka cyfrowa na bluetooth, 

- grzane dupcie,

- szyby tyl, 

- olej z 10w40 na 5w40 z plukanka i ceramizerem, wszystko od Liqui moly,

- czarna podsufitka i akcesoria z Mpakietu,

- detalinig wnetrza,

- cupholder poliftowy,

- nowe mieszki zmiany biegow, recznego,

- dywaniki- o stad. Z syndykatu,

- boczki skorzane miekkie- bez choice ever,

- lusterko fotochrom,

- swiatlo nog,

- ACU do klimy.

Na stowe o czyms zapomnialem, bo tego bylo na prawde sporo.

To w srodku. Tak sie prezentuje obecnie:

uc?export=view&id=1xZMNauq0oXuke9KdArnpu

uc?export=view&id=16I3lEPZiW7yk0W5u2BMeV

uc?export=view&id=1PBotuGfN3gXOCByJIQkXP

Z zewnatrz:

- nosek polift,

- najpierw bardzo mi sie podobaly BBSy RC090, ale po zalozeniu to bylo totalnie nie to. Sami widzicie. Tu potrzebna gleba, a ma byc OEM.

uc?export=view&id=1kY4IJEdq5_uTdrdyFFnib

- szerokie listwy Mtechnic,

- polerka lakieru,

- pelny Mpakiet- lusterka, zderzaki, nakladki. Obecnie brakuje kilku listew (do ogarniecia)

- styling 24 komplet 5 kol (razem z zapasowym, jeszcze z opona i ciezarkami z fabryki) w dwoch szerokosciach. No i opony jakie powinny byc: 225/45 i 245/40.

- soczewki ZKW, w stanie jak ze sklepu.

Auto na ten moment prezentuje sie tak:

uc?export=view&id=1dATpnX0nLKe83LyPBHRWC

uc?export=view&id=1S56738rfvyck9jQfPHj9b

uc?export=view&id=14zTVRJn1ZsHr1hO04Z9Ry

Co zostalo? Skompletowanie listew zewnetrznych. GT class II i dokladka GT z przodu. To tak z zewnatrz. Nie bedzie zadnych gwintow, spasow, naciagow. Za stary na to jestem. Ma byc OEMowo mozliwie jak najmocniej i na ile mozliwie full opcja. Nawigacji czy telefonu nie bedzie, bo po co. To ma byc tez funkcjonalne.

Powazniejsze plany: przyszly rok to zdjecie wszystkiego z dolu auta i zlozenie na odnowionych/ nowych elementach wszystkiego,

dwa/trzy lata- przelakierowanie calego auta.

Potem trzymanie pod kocem i przejazdzki weekendowe. 

 

Pozdrawiam i mam nadzieje, ze w ktoryms dziale ten temat uda sie upchnac ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjecia poprawione. 

 

A zeby nie pisac pustego posta, tak wygladaly soczewki od razu po kupnie (jeszcze bez Mpakietu): 

uc?export=view&id=1Rzwx6uZDvsgzCSU5W3axS

 

Nie ma tragedii, na zdjeciu tego nie widac, ale w srodku bylo sporo kurzu. Dodatkowo co deszcz, parowaly. Posiadajac wolny weekend, postanowilem odnowic wnetrza lamp:

uc?export=view&id=1Cb4tpGr85g4E4bj8qo7WG

 

 

Weekdnowo wpadł również żółty kierunek na błotniki. Brakuje kilku listew, ale to poczeka na przyszły miesiąc:

uc?export=view&id=1GmilTyKqwgyao5iscgfrk

 

Po ogarnieciu listew, bede chcial zrobic mala sesje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gleby to gwint, do gwintu rolowanie, bo ET20. Po gwincie sypie sie cale zawieszenie, bo gumy stare. Dostaje mikrourazow mozgu od kazdej, najmniejszej dziurki, bo i profil opon nie pomaga. Tak szczerze, co zyskuje? Watpliwa, bo zalezna od gustu, poprawe wizualna auta. I to kiedy stoi.

No nie, dziekuje. Postoje. Ja za stary jestem, zeby du** obijac i policjanty bokiem przejezdzac. Sie stresowac czy wjade do galerii handlowej. Ja ciamajda poza tym jestem. W pierwszym dniu odebrania blotnikow od lakierowania, porysowalem i to grubo wyjezdzajac z domu. Nie bede ryzykowal ;) Siedzi w tym aucie Mtechnicowe zawieszenie i takie zostanie :)

Moim jako tako wzortem, do ktorego chce upodobnic to auto to E36 M3 GT. Wiem, ze zielony inny i tam to raczej coupe, ale chodzi o caloksztalt prezencji. 

Gleby, spasy, karty- jak pisalem na poczatku postu, nie sa totalnie dla mnie. Dlatego zalozylem tu galerie raczej z mysla o top serii niz jakimkolwiek nawiazywaniu do germana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, DamianTr napisał:

Gleby, spasy, karty- jak pisalem na poczatku postu, nie sa totalnie dla mnie.

to złe WWW wpisałeś niestety... bmw-sport to idealne forum na to auto

nie widzę sensu tej galerii mimo tłumaczeń użytkownika :?

brak gleby i spasu nie naprawi nawet 50tys włożone w auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DamianTr napisał:

 

No nie, dziekuje. Postoje. Ja za stary jestem, zeby du** obijac i policjanty bokiem przejezdzac. Sie stresowac czy wjade do galerii handlowej. 

 

...tzn jeżeli można wiedzieć jak stary ?, bo trochę dziwnie się poczułem przy moich 50 latach:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lapka666- to rzeczywiscie sie pomylilem. Mea culpa, jesli w auto wlozone dajmy na to 50 tysi, tak zeby mechanicznie, funkcjonalnie i bezpiecznie jezdzic, ale jest fu, bo nie jest uposledznowe w sposob uniemozliwiajacy normalne przemieszczanie, czy wymagajace po 10k wymiany opon, bo realna powierzchnia dotyku to jakies 2cm, to sie przyznaje bez bicia. Decyzja adminow co dalej w takim wypadku, bo chyba nie moge sam nic zrobic w tym momencie.

Goryl- wiek to w glowie siedzi. Mentalnie mi blizej do 60 :D

 

Wszystko wyzej bez zlosliwosci. 'Uposledzone' jest w formie sarkazmu. Nie chce, zeby ktokolwiek sie poczul zle :) Piona!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dla mnie każdy ma prawo budować auto jak chce i moim zdaniem te auto idealnie odnajdzie sie w dziale "top seria". :)

Sam lubię zawiesić oko na ładnej serii, czyli na tym co wypuściła fabryka X lat temu. Takie auta tez maja swój klimat i historie. Wszystko to kwestia podejścia, a bez dwóch zdań kolega który założył ten temat widać, ze ma mega konkretne podejście do tego auta i jestem jak najbardziej "za" tym tematem, na tym forum lecz w nieco innym dziale. :)

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian   trochę dziwne  te tłumaczenia moim zdaniem.."Po gwincie gumy się sypią bo, stare" 

To chyba czas je po prostu wymienic skoro są stare... 

Kupując dobry  gwint a  nie tesco możesz sobie ustalić twardość zasiasu i nawet na glebie dość komfortowo śmigać  i nic nie  będzie  z twoim  mózgiem...

Co do zmartiwenia oejazdy do galerii  bo  ciamajda jesteś  i porysowaleś  nowo pomalowane  błotniki  wyjeżdzając z domu  to proponuje  ponowny kurs  prawa  jazda lub jakies  jazdy doszkalające....

Tekstu  o styku opony nie będę komentował bo, tu takich nie ma.. jak obnizasz auto to jedziesz na zbierznośc  i nie będzie  ci darło  opony  i nie misisz  co chwilę zmieniać... takie bezsensowne totalnie te tłumaczenia...  

Ale zeby nie było top seria też spoko sprawa  i wiem żem nie trzeba   nie wiadomo jakich gleb  i kół aby auto się dobrze prezentowało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brodi97- Bardzo Ci dziekuje za mile slowa! 

Chcialby tez dodac, ze jesli to auto rzeczywiscie nie nadaje sie na to forum, to ja to zrozumiem i bez urazy przyjme na klate :) Robicie tu chlopaki mega robote i nawet bez galerii bede zagladal tu, jak dotychczas codziennie! :)

Absolutnie nie chce i nie mam zamiaru wkladac kija w mrowisko odnosnie senownosci gleb i spasow. Kazdy ma swoj gust, kazdy robi ze swoimi rzeczami co chce i na prawde jestem daleki od przekonywania do swojej racji. Po prostu ja akurat mam tak jak mam i tyle :) Bardziej wolalbytm o samym aucie niz o tym dlaczego nie bedzie gleby.

Odnosnie powyzszego wpisu:

gumy sie sypia: owszem. Masz w 100% racje, jednak chce zrobic to tip top. Nie tak, ze eee panie tu panu guma sie rozpadla, ta jeszcze pojezdzi pol roku, a ta to za miesiac dopiero jak odpadnie. Chce na prawde co do srubki dol odkrecic, zmienic wszystko: od przewodow hamulcowych, po mocowania, gumy, wahacze do piaskowania i lakierowania, heble to samo. Do tego ogniska rdzy na podlodze, konserwa i zrobic to tak, zeby juz bylo porzadnie. A to wiaze sie z $$. Mam E36. Nie oszukujmy sie. Jakby mial w sezonie wydac na auto 30-40-50 tysi to mialbym nie E36. Ewentualnie nie E36 w cywilnym wydaniu. Taka prawda.

Mimo wszystko dobry gwint i obnizonie zawieszenie 'ukruca' mozliwosci poznawcze zamiastowe auta. Czy sie chce czy nie. Fizyki nie oszukasz.

Ciamajda, bo jestem ciamajda, ze tu upuszcze cos, tu stukne w naroznik czegos. Tam cos w rekach peknie itp. Jestem pewien, ze po gwincie i glebie miesiac/ dwa i nie mialbym misy. Po prostu jestem tego pewien. Kursu parkowania nie potrzebuje, bo co roku sie doszkalam na torze wsrod profesjonalnych instruktorow rajdowych i wystepuje w KJSach. Domyslam sie, ze z poslizgu mam wieksze prawdopodobienstwo wyjsc nie najezdzajac na przeciwny pas ruchu niz duza czesc spoleczenstwa, czesto jezdzaca szybciej na cywilnych drogach.

 

Po prostu to auto daje mi mega satysfakcje. Mam dosc specyficzna prace, czesto stresujaca, a tutaj moge sam cos przykrecic/ odkrecic i czesto polamac. Ciamajdowato oczywiscie :)

 

A tak, zeby rozladowac atmosfere, przedstawiaja sie lampy po zwyklym czyszczeniu. Waciki kosmetyczne, plyn do mycia naczyn, recznik i benzyna ekstrakcyjna. Wedlug mnie fajnie wyszlo:

uc?export=view&id=1VErqXYEqN6EgXPPgkhvGC

uc?export=view&id=1EC71MLKdPgYk1oGeN4xd_

Te lampy maja cos w sobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być taka TOP TOP Seria to chyba powinieneś zostać przy przedliftowym nosie i błotnikach :)

Myślę, że jednak jeśli zostaniesz na forum i będziesz śledził na bieżąco jak rozwijają się projekty, to w końcu zmiękniesz i założysz gwint no i się zacznie ;) 

Narazie jak to mówili starzy górale, "buda na dwa bernardyny" ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nizej niz standardowo o 2-3 cm. Tak jak Mtechnik robi. Jako zawieszenie prawie na 99% wpadnie Billstein B12.

 

AdRRian, a moglbym prosic o wytlumaczenie dlaczego? Poliftowe blotniki i nosek sa duzo ladniejsze. Boczna linia maski ladnie przechodzi lukiem na zderzak Mpakietowy. przedlifty maja jakby 'schodek' patrzac na przod z boku. Kwestia gustu tylko i wylacznie. Ale polift jest duuuuzo ladniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adrianowi jak sie domyślam chodziło o to, ze jeśli auto miałoby byc w dziale TOP SERIA, to takie mody nie powinny wtedy miec miejsca, bo seryjnie fabryka wypuściła co innego w tym aucie. Co innego doposazanie auta w elektrykę, a co innego zmiany wizualne, które widać z zewnątrz. 

Musisz sie po prostu określić jak chcesz budować swoje auto. Czy tak jak pisaliśmy wyżej, chciałbyś aby to była "TOP SERIA" czyli działasz zgodnie z tym co wypuściła fabryka + ewentualne zmiany w wyposażeniu, czy zostajesz w tym dziale i robisz z tego germana, na glebie i spasach. 

Po prostu musisz sie określić co do kierunku modyfikacji ;)

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Brodi97 napisał:

Adrianowi jak sie domyślam chodziło o to, ze jeśli auto miałoby byc w dziale TOP SERIA, to takie mody nie powinny wtedy miec miejsca, bo seryjnie fabryka wypuściła co innego w tym aucie. Co innego doposazanie auta w elektrykę, a co innego zmiany wizualne, które widać z zewnątrz. 

Musisz sie po prostu określić jak chcesz budować swoje auto. Czy tak jak pisaliśmy wyżej, chciałbyś aby to była "TOP SERIA" czyli działasz zgodnie z tym co wypuściła fabryka + ewentualne zmiany w wyposażeniu, czy zostajesz w tym dziale i robisz z tego germana, na glebie i spasach. 

Po prostu musisz sie określić co do kierunku modyfikacji ;)

Pozdro 

Dokładnie o to mi chodziło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj. Bo nie rozumiem- po prostu nie rozumiem.

Czyli tym tokiem rozumowania, powinienem wrocic do zdjecia pierwszego, dodatkowo kupujac stylingi, jakie widnieja z VINU? O te:

3tu.png

Czyli caly Mpakiet, St.24, soczewki out i wracamy do szarego ryjka? Czy czepiamy sie tylko grilla, ktory w aucie z 96' montowali ten ktory mieli pod reka- bo znajomego auto miesiac starsze, mialo nowy? Wmoim wszystko oprocz grilla i kierunkow bylo poliftowe. Z fabryki. Wiec dlaczego moge dolozyc Mpakeit, ale juz nerki- ktora bardziej siedzi w Mpakiecie, nie? Bo i silnik to M52, jest ASC+T, jest trzecie swiatlo, poducha, instalacja. No wszystko poliftowe.

Naprostujcie mnie.

 

Przepraszam, nie chce robic zamieszania, czy sie stawiac. Moze byc, ze faktycznie moje auto nie pasuje do tego forum. Po prostu to malo logiczne co wyzej przeczytalem, albo mi sie nie skleja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega się chyba niepotrzebnie denerwuje. @DamianTr masz ładne E36 któremu nie potrzeba wiele by naprawdę dobrze wyglądało lecz jak sam piszesz bronisz się przed odpowiednim obniżeniem auta i podobnym modyfikacjom. Mieszając części pre lci/lci to już trochę wykracza w moim rozumieniu poza kanony "serii". Dział TOP SERIA w moim odczuciu to seryjny model w jak najwyższej specyfikacji oraz najbliższym ideałowi stanie. Co do GERMANA to masz na forum mnóstwo przykładów..
Niech wypowiedzą się bardziej zaprawieni Syndykatowcy, na pewno pojmiesz o co kaman.

P.S. Spróbuj może poszukać tak jak wyżej proponowano markowego gwintu, na którym można naprawdę komfortowo jeździć, wrzuć RCki i z pewnością auto Ci się bardziej spodoba. A po tym już zaczniesz budować germana. Pozdro. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cale zycie sadzilem ze TOP SERIA, to auto wyposazone maksymalnie w to, co bylo dostepne u producenta w czasie, kiedy dany model byl produkowany. Bez zagladania do VINU, bo w przypadku BMW to nie wiem czy kiedykolawiek powstalo E36, ktore mialo tak wszystko wszystko naj. Oczywistym jest, ze moge sie mylic. Ludzkie to.

Dzekuje Karyk za mile slowa i posta. Nieee, emocji nie mam wcale. Po prostu nie rozumiem. Jesli kogos takim dopytywaniem sie i proba zrozumienia obrazilem, to bardzo przepraszam. Powaznie. Pochylam glowe i bije sie w piers. Jestem nowy na forum i nei chce robic zamieszania zbednego. Pytam sie, bo chce zrozumiec, tak logicznie :) W tym momencie jedynie soczewki sa przedliftowe. Tyle. 

Auto w moim odczuciu, do ktorego chce zblizyc swoje to to. Jak wiadomo jest to przedliftowa wersja M3, wyprodukowana po to, zeby dostac zielone swiatlo w konkretnych zawodach, stad bardzo limitowana wersja wersji M3. Potem wszedl polift. Stad w przykladzie ponizszym stary grill. Ale juz lampy zwykle- nie soczewki. Tym sie inspiruje. Inspiracja z kolei to nie kopiowanie 1:1. Odnosnie grilla, jakby helmutowi wpadl poliftowy pod lape podczas skrecania, to nie byloby tematu. 1996 w E36 to rok, w ktorym montowane byly na prawde pre i po FL graty.

trwk9kpTURBXy83MDA5MmE3NjkxNThiYzcyNjg5M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ryyyan zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...