Skocz do zawartości

[E39] KOKO 540i6


koko2403

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy później...

Kolejność prac przy aucie zmieniona

ac schnitzery wleciały na wóz narazie w fabrycznej konfiguracji

Felgi narazie nie spasowane- Przod w dół i jeszcze z 5mm dystansu napewno minimum wleci oraz szykuje ori dekielki AC schnitzera


ale podziałamy mocniej mechanicznie bo udało się kupić napęd z m5 e39 żeby autko dawało jeszcze więcej frajdy z jazdy

automat w tym aucie to jest dramat, zmienia biegi meeega wolno przez co auto nie wykorzystuje swojego potencjału

jechalem ostatnio takim manualem i różnica jest mega 

wleciał eisenmann który jest dla mnie kwintesencją wydobycia barwy dźwięku z silnika V8 idealnie i ze smakiem - nie drze się jak te odrzutowce bez katów na pełnym przelocie 

 

 

 

 

AD44412A-88BA-43CC-910F-875FBBBE2EEA.jpeg

3A83B7F9-DC16-4FC1-8546-223BDB3BE45D.jpeg
 

228E4C07-17F9-4339-B254-D34921880A69.jpeg

FAD1B002-40B2-4CFC-9810-A1F83C01596B.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio trochę więcej czasu poświęcam autu bo nakręcają mnie mega, projekty na forum które zaskakują poziomem wykonania

Aktualnie e39 jest u Kamila ktory montuje manuala bo trzeba odmulić to 540 którego moc jest bardzo stłumiona tą starej konstrukcji skrzynią automatyczną

Montujemy tez

-nowe kompletne sprzęgło luka

-podpora wału i łącznik elastyczny wału 

-wszystkie filtry łącznie z paliwowym

-płukanka silnika i olej valvoline 10w60

97AC8713-BC91-45D8-9A37-FD8A8040D606.jpeg.d4a26ac14c7ed3629a212be5b217bbdb.jpeg
389CAA30-0BE8-4406-BFA6-D6F7B04D75DA.jpeg.0a928b0f2bb2bd260c6ca8bdb4fbd73c.jpeg

I stara skrzynia już na glebie 

2B9CD507-A529-4076-9C15-4728E0AEEE63.jpeg.b7f9c5659f0b92dd4a90699a7f3d9152.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • koko2403 zmienił tytuł na [E39] KOKO 540i6
  • 2 tygodnie później...

Manual sprawuje się mega dobrze przy przepince z 3na4 mruga trakcja przy 180 ale to jeszcze zapewne kwestia zmiany dyfra na szpere i bedzie kleić lepiej

Nie ma co porównywać z ori automatem który jest mułem strasznym i ogranicza ten wóz tak ze mityczne e36 328 mnie robiło .

Dla zwieńczenia tej wymiany wpadła ori krótka gałeczka 

a i wczoraj były pierwsze ofiary manuala opony były niemalże nowe Dunlopy sp sport i poddały się po tygodniu ;-)

F85193D2-02B1-46F8-98F6-A731B9BE7D8C.jpeg

8B0B5C32-B153-4F76-BE75-9A66498254AB.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bmw_e36.pawel napisał:

zmieniając skrzynię zrobiłeś najlepszą modyfikację jaką można zrobić w 540iA a gdy wpadnie szpera to będzie maszynka do dawania frajdy :mrgreen:

Wiem wiem bo miałem M5 ;-)

co prawda 540 odstaje trochę to i tak jest fajnym wozidłem 

szpere po regeneracji włożymy na wiosnę ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętam że miałeś M5 , a możesz opisać te oba auta , wiadome że M5 jest szybsze i mocniejsze ale czy jest jakaś ogromna różnica czy przy tych V8 już aż takiego przeskoku nie ma?Prowadzenie i zachowanie w czasie jazdy a i spalanie obu aut to byłbym wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bmw_e36.pawel napisał:

pamiętam że miałeś M5 , a możesz opisać te oba auta , wiadome że M5 jest szybsze i mocniejsze ale czy jest jakaś ogromna różnica czy przy tych V8 już aż takiego przeskoku nie ma?Prowadzenie i zachowanie w czasie jazdy a i spalanie obu aut to byłbym wdzięczny :)

Nie No różnicy w prowadzeniu nie ma bo z tego co pamietam to tylko stabilizator był grubszy w m5 a tak zawias jest ten sam

mocowo m5 jest o 100KM silniejsze i to czuć naprawdę , M5 jest agresywnym sqrwielem który bardzo nerwowo reaguje na gaz. Śmieszą mnie komentarze kiedy ludzie piszą ze różnica jest nie duża między 540 a M5 wiec wiem ze chyba nie mieli przyjemności jazdy obydwiema albo M5 niedomagała. Akurat w M5 niektórzy szukali mocy długo bo było trochę newralgicznych punktów które zaniedbane odpłacały sie brakiem mocy tj. Przepływki vanosy czujniki położenia wałków sondy itd. U  mnie myśle ze jak na 20 letnie auto było spoczko bo 394KM

540 tez zabiorę na hamownie tylko jeszcze ogarnę pare rzeczy ale sądząc po tym jak jedzie mam głęboką nadzieje ze 300 pęknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koko2403 napisał:

Jeśli się ma gotowa bazę to kompresor nie jest wcale złym pomysłem 

kolega ma z jaguara w m60b40 i uzyskał 370KM i 550Nm kosztem ok 15tys zł

Swego czasu właśnie myślałem o tym kompresorze do siebie , koleś miał jaguara xkr z tym kompresorem i fajnie to działało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, koko2403 napisał:

Jeśli się ma gotowa bazę to kompresor nie jest wcale złym pomysłem 

kolega ma z jaguara w m60b40 i uzyskał 370KM i 550Nm kosztem ok 15tys zł

Noo, duży wkład finansowy a dalej słabsze od m5 wiec temat może fajny ale do przemyśleń 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, koko2403 napisał:

Jeśli się ma gotowa bazę to kompresor nie jest wcale złym pomysłem 

kolega ma z jaguara w m60b40 i uzyskał 370KM i 550Nm kosztem ok 15tys zł

Kurde przy takich kosztach i mizernym przyroście w porównaniu moc<->koszta to już chyba lepiej co nie co dołożyć floty i ładować turbo :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, CrAsH napisał:

Noo, duży wkład finansowy a dalej słabsze od m5 wiec temat może fajny ale do przemyśleń 

Nie samymi Koniami wóz jedzie

zobacz jaki tu jest moment 550nm a m5 ma 500

i przykład który podałem był na silniku 4.0 a m62 jest 4.4 

kolejna sprawa to taka ze ładniej m5 sie nie kupi za mniej niż 100tys a za tyle można już się rozglądać za m3 e92 i tak apetyt rośnie ;-) ze finalnie się okazuje ze jednak warto kupić m5cs ;-) Heh 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

Wóz ma się dobrze rozpoczął już sezon w tym roku małym serwisem 

-olej motul 10w60+ zestaw filtrów 

-nowa pompa wspomagania

-nowy olej do wspomagania

-tarcze Przod i klocki ceramiczne ATE 

-nowa wiskoza

- tymczasowo felgi styl 65 dopóki nie skończymy schnitzerow 3tlg w 19”

-nowe opony 

CA36B9B4-9304-474D-AF26-B83977DF4B6A.jpeg

ED251865-966B-41D4-94C9-512FC402A1AC.jpeg

5FDBE9B1-8BD6-4280-8F7F-C3E97462B548.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Odgrzejemy kotleta ;-)

W ostatnim czasie ogarnalem przedni zawias i wpadły nowe wahacze drążki i łączniki staba

Wziąłem się tez za felgi 

finalnie Przod będzie 10j z 2,5” rantem 

a tył 11j i 3.5” rantu

na foto poniżej przod bo czekam na nowe tylne ranty 

EC240895-BF2E-45A6-999E-3926F5D9B515.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...