Skocz do zawartości

e46 Coupe 328 iA Klasyczny Germańczyk by BOBIK


marcin-e30

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, marcin-e30 napisał:

Wkradł mi się błąd mialo byc 375. mozesz powiedziec z której insygni te tarcze albo jakis numer . Duzo by mi to ułatwiło . Bo jak narazie to mam goscia z słowacji który dorabia tarcze 2czesciowe. ale koszt spory takich tarcz. i trzeba długo czekac 

Przypuszczam ze z insygni bedą duzo tansze i dostepne od reki

375 nie założysz bez grubej rzeźby. sprawa z tarczą 375 wygląda jak w dołączonych fotkach. nie ma jak przesunąć zacisku względem mocowania aby zastosować sam adapter. Istnieje jedynie techniczna możliwość zrobienia adaptera którego montaż będzie wymagał zastosowania dystansu pomiędzy piastę, a tarczę.

próbowałem złożyć to na zwrotnicy z M3 E46, sytuacja jest ciut lepsza bo robi się coś kolwiek miejsca na adapter, ale i tak za mało, jedyny plus że można zastosować węższy dystans pod tarcze.

na zwrotnicy z M3 udało mi się złożyć wszystko przy średnicy tarczy 358mm. wymagane wtedy będą jedynie jakieś podkładki w miejscu mocowania zacisku do zwrotnicy aby wyosiować zacisk.

jedną tarczę 375 już spisałem na straty więc lecimy dalej z tematem, kolega toczy mi ją na 350mm i zobaczymy czy uda się wtedy złożyć na oryginalnej zwrotnicy, bo przy 358mm jedna śruba łapała w drugiej brakowało kilka mm.

generalnie jest wszystko do zrobienia, pytanie jak bardzo chcesz rzeźbić i jaki masz budżet. rozmawiałem z gościem, który ma u siebie tarcze z insigni 337 pod zacisk który my mamy (seria Fxx z fabryczną tarczą 340) i ma też 375mm ale tam ma zacisk z F80. zacisk wygląda podobnie ale katalogowo różni się ostatnią cyfrą. ten z Fxx pod 340 ma bodajże 5 i 6 końcówki z F80 ma 8 i 9. 

wiedziałem, że bedzie rzeźba ale myślałem, ze łatwiejsza (bez dystansu między piastę a tarczę). teraz sam się oswajam z założeniem tarcz 337, a 375 zostawiam na lepsze czasy.

2 godziny temu, Karyk napisał:

Zobacz sobie po takim numerze ATE - 24.0130-0208
Myślę, że o tym mówił @BartoszzG, racja?

tarcza-hamulcowa-ate-24-0130-0208-569335-opel-insignia-insignia-kombi-insignia.jpg

 dokładnie o tej tarczy mówię.  można kupić od 130 zł sztuka jakieś DACO albo za 210 Mikoda GT nacinane nawiercane. Cena rewelacja i pasuje P&P, za tarcze 375 dałem prawie 500zł za febi + roztaczenie i nawiercanie pod wymiary BMW 120zł + dolicz adaptery około 400zł + dolicz dystanse pewnie też ze 100zł. wydać trzeba 3 do 4 razy tyle a do tego rzeźba straszna. drugi raz bym się nie podjął. na tarczach z insigni już bym śmigał a tak tylko kasa poszła a części leża w kartonach. 

IMG_20200314_142937.jpg

IMG_20200314_142906_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BartoszzG napisał:

375 nie założysz bez grubej rzeźby. sprawa z tarczą 375 wygląda jak w dołączonych fotkach. nie ma jak przesunąć zacisku względem mocowania aby zastosować sam adapter. Istnieje jedynie techniczna możliwość zrobienia adaptera którego montaż będzie wymagał zastosowania dystansu pomiędzy piastę, a tarczę.

próbowałem złożyć to na zwrotnicy z M3 E46, sytuacja jest ciut lepsza bo robi się coś kolwiek miejsca na adapter, ale i tak za mało, jedyny plus że można zastosować węższy dystans pod tarcze.

na zwrotnicy z M3 udało mi się złożyć wszystko przy średnicy tarczy 358mm. wymagane wtedy będą jedynie jakieś podkładki w miejscu mocowania zacisku do zwrotnicy aby wyosiować zacisk.

jedną tarczę 375 już spisałem na straty więc lecimy dalej z tematem, kolega toczy mi ją na 350mm i zobaczymy czy uda się wtedy złożyć na oryginalnej zwrotnicy, bo przy 358mm jedna śruba łapała w drugiej brakowało kilka mm.

generalnie jest wszystko do zrobienia, pytanie jak bardzo chcesz rzeźbić i jaki masz budżet. rozmawiałem z gościem, który ma u siebie tarcze z insigni 337 pod zacisk który my mamy (seria Fxx z fabryczną tarczą 340) i ma też 375mm ale tam ma zacisk z F80. zacisk wygląda podobnie ale katalogowo różni się ostatnią cyfrą. ten z Fxx pod 340 ma bodajże 5 i 6 końcówki z F80 ma 8 i 9. 

wiedziałem, że bedzie rzeźba ale myślałem, ze łatwiejsza (bez dystansu między piastę a tarczę). teraz sam się oswajam z założeniem tarcz 337, a 375 zostawiam na lepsze czasy.

 dokładnie o tej tarczy mówię.  można kupić od 130 zł sztuka jakieś DACO albo za 210 Mikoda GT nacinane nawiercane. Cena rewelacja i pasuje P&P, za tarcze 375 dałem prawie 500zł za febi + roztaczenie i nawiercanie pod wymiary BMW 120zł + dolicz adaptery około 400zł + dolicz dystanse pewnie też ze 100zł. wydać trzeba 3 do 4 razy tyle a do tego rzeźba straszna. drugi raz bym się nie podjął. na tarczach z insigni już bym śmigał a tak tylko kasa poszła a części leża w kartonach. 

IMG_20200314_142937.jpg

IMG_20200314_142906_1.jpg

Dziękuje bardzo mi to pomogło . Jesli masz sprawdzony patent z tarcza z insygni to pewnie tak zrobie. Bo nie chce robic rzezby .  A 337 mm w automacie wystarczy .

 Mierzyłeś możne ten setup z felgą 3tlg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcin-e30 napisał:

Dziękuje bardzo mi to pomogło . Jesli masz sprawdzony patent z tarcza z insygni to pewnie tak zrobie. Bo nie chce robic rzezby .  A 337 mm w automacie wystarczy .

 Mierzyłeś możne ten setup z felgą 3tlg?

To w sumie mogłeś  iść w 6 tłoczkow  przod od 135i i  tarcza od e46 csl , adaptery do tego już dawno są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcin-e30 napisał:

Dziękuje bardzo mi to pomogło . Jesli masz sprawdzony patent z tarcza z insygni to pewnie tak zrobie. Bo nie chce robic rzezby .  A 337 mm w automacie wystarczy .

 Mierzyłeś możne ten setup z felgą 3tlg?

 

Ja tego nie sprawdzałem, Broder tak ma u siebie, mówi że pasuje bez rzezby

U mnie w temacie jest zdjęcie jak miało wyglądać 375mm z felga 19" 3tlg na płaskim rancie. Na Instagramie jak poszukasz "broder M3" to znajdziesz fotki z tarczami 337 na takim szaro niebieskimi kombi.

3 godziny temu, Piotrasss napisał:

Zobacz sobie tarcze od range rovera mają 360mm ten sam rozstaw i otwór centrujący co BMW 

360mm jest za dużo pod ten zacisk zarówno na zwykłą zwrotnice jak i M3 E46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastepny etap , Karoseria idealnie równa nie ma kompromisów ... Nałozony jest podkład wypełniający, teraz auto bedzie stało w pomieszczeniu 40stopni , nastepnie matowanie pod baze i lakier bezbarwny . Po tym etapie auto znowu wróci do suszarni i spędzi tam około tygodnia. Miedzy czasie wpadło w łapki zawieszenie Gwintowane K-sport  Na zdjeciu tylko tył , ale przód tez jest! wpadnie tez rozpórka WIECHERS. 

I tak powoli do celu..;-)


d97adab606559e06953bde03846d6cb8_orig.jp
6d269a262c247e33606afd6223d6cc52_orig.jp

895d6df33b0b5b63fa512c2611412199_orig.jp

8f9fd8405749a646e55b3968ca22067d_orig.jp

bed386dbe0d9c742db589495941f3d95_orig.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatnie dwa dni bbyla walka z podłoga. Bardzo dokładnie umyta, rdza zdarta do gołej blachy. Podłoga zabezpieczona epoksydem, 

Ubytki zostały uzupełnione hybrydowa masa natryskowa beżowa, całość przykryta czarny matowym środkiem na bazie kauczuku

 Jutro będzie założone zawieszenie i przejedzie na drugą hale do suszarni i tam. Będzie stała około tydzień.  Więc następne tygodnie będą już cieszyć oczy. 

received_222316699178435.jpeg

received_612904915957705.jpeg

received_1476279025877131.jpeg

received_265469637803946.jpeg

received_1174043926300806.jpeg

received_2564249930499496.jpeg

received_1124355681237257.jpeg

received_215709192834671.jpeg

received_830844354095785.jpeg

received_210805993477217.jpeg

received_1069724053403641.jpeg

received_268067690876971.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bartas napisał:

Konkretna robota! Mnie też teraz czeka ponowne zrobienie całego podwozia w E30. Marcin, pewnie będziesz wiedział- proces piaskowania ściągnie nowego, wyschniętego baranka?

Piona,
B.

Mega ciężki temat. Na pewno auto musi być rozebrane do gołej karoserii. Ja raz sodowalem komorę silnika w E30. Robota pięknie zrobiona. Ale to była najgorsza decyzja w moim życiu bo poprostu do dnia dzisiejszego ta soda wychodzi. Jest ona wszędzie.  Dlatego teraz zmywalem wszystko do oryginalnego zabezpieczenia. Osobiście odradzam Ci piaskowanie chyba że rozbierzesz całe auto do gołej budy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bartas napisał:

Marcin, ale ja mam w zasadzie auto rozebrane do gołej budy... Szyb chyba nie muszę wyciągać, jak nic w środku nie będzie?

Piona,
B.

Jak jest rozebrana to można dać. Bardziej chodziło mi o łożyska zawieszenie itp bo jak piasek wejdzie to już koniec, ale za pewne i tak wszystko dasz nowe.   E30 trzeba ratować. Trzymam kciuki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, marcin-e30 napisał:

Bardziej chodziło mi o łożyska zawieszenie itp bo jak piasek wejdzie to już koniec, ale za pewne i tak wszystko dasz nowe.

Wszystko jest nowe, ale zawieszenie to akurat nie problem ściągnąć ;) Dzięki Marcinie za info!

Piona,
B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie piaskował wgle budy,  piach wejdzie wszędzie i nie ma szans żebyś go dokładnie wymuchał z profili zamkniętych,  głupią klape bagarznika piaskowałem u siebie, to pol godziny musialem dmuchać zeby jakoś ten piach wydostać ze środka masakra...   piach będzie zbierał wilgoć i moze to się obrócić przeciwko tobie,  a jeśli chodzi o lakierowanie to tez porażka bo syf który zacznie wyłażić z różnych zakamarków nie będzie pomagał podczas lakierowania, mimo że to spód to odradzam piaskowanie , zwłaszcza baranka.  Nie wiem jak się będzie zachowywał ale zakładam że będzie się ciągnął jak plastelina więc ktoś kto to będzie robił zje zęby na tej robocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piaskowanie piaskowaniem, a jak ze szkiełkowaniem ? Przecież moja była robiona chyba 2-3 lata temu tak i nic absolutnie się nie dzieje. Chociaż faktycznie majstra pospieszyłem i potem jeszcze długo z zakamarków drobiny szkła wyciągałem. Ale to dlatego że na złożenie auta miał 1 dzień a nie tydzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Bartas napisał:

Dzięki Panowie, będą kombinował i niestety wiem, że czyszczenie tego to będzie psia robota...

Pzdr,
B.

Jak juz wyzej napisane piasek byl by wszedzie i nigdy tego wszyskiego nie wydmuchasz. Opalarka,szpachelka a w trudniej dostepnych miejscach druciak na wiertarce i jedziesz z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto wygrzane, mam nadzieję że wszystko porządnie wysklo. W tym tygodniu przygotowania pod lakier. Między czasie udało się kupić klasyczne koła do klasycznego germanczyka:-) jest to oz mito w 18" tyl 11" rant 3.5" et 38 przod 10" rant 3" et15 

To tylko przymiarka oczywiście opony będą zmienione na niższe i węższe bo 255 /35 to za duże. 

DSC_2223.JPG

DSC_2220.JPG

DSC_2213.JPG

DSC_2219.JPG

DSC_2215.JPG

DSC_2217.JPG

DSC_2216.JPG

DSC_2218.JPG

DSC_2214.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Bartek.P napisał:

Przód nie będzień za szeroki? Ja mam 8,5 et10 i wystaje a mam do tego 2" kontu. To u ciebie jeśli dobrze liczę będzie ok 2,5 cm szerzej. Mito to spoko felga do E46 więc mam nadzieję że uda się je spasować.

Przod mam idealnie tak mi się wydaje. Narazie wszystko na surowo przymierzone. Bez ustawionego zawieszenia. 

DSC_2217.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Bartas zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...