Skocz do zawartości

[E46] Atlantis Metallic reaktywacja - majkel


majkel_zmc

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, Miked napisał:

Majkel gdzie auto robisz? Okolice ZMC? 

Wiesz, auto oddałem do gościa z okolic Siedlec, zajmuje się renowacja zabytków. Zależało mi cynowaniu połączeń spawanych. 

Zdecydowałem się również na usunięcie lakieru ze wszystkich elementów. Poniżej spy foto. 

20200103_182542.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.02.2020 o 20:19, majkel_zmc napisał:

Hmm... Na razie nie będzie. Choć nie godzę się z myślą że będzie to docelowa felga... :oops:

Trzeba było dać przód 235/35 tak jest ori w CSL i tak najlepiej to wypada na M3.

225/35 będzie trochę nieproporcjonalne względem tyłu niestety...

podejscie do blacharki pierwsza klasa, podoba mi się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, asmo napisał:

Trzeba było dać przód 235/35 tak jest ori w CSL i tak najlepiej to wypada na M3.

225/35 będzie trochę nieproporcjonalne względem tyłu niestety...

podejscie do blacharki pierwsza klasa, podoba mi się!

Nie wiem czy gdzieś wdarł się chochlik ale coś czuję że się nie rozumiemy :huh:

Jak nieproporcjonalnie? Jak 225/35 i 265/30 to setup ideolo. Zerknij proszę na symulacje poniżej, pomijając parametr ET. 

20200302_163707.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wysokościowo jest idealnie, ale na M3 wychodziły takie rozmiary jak podałem: 235/35 i 265/30.

Z doświadczenia mogę powiedzieć jak będziesz chciał to dobrze zglebić to na 225/35 przód będzie sie wydałał sporo mniejszym kołem niż tył - E46 ma sylwetke z klina i wtedy po prostu minialnie większe koło z przodu lepiej wygląda, tak już jest mimo że według obliczeń wychodzi inaczej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.02.2020 o 20:17, majkel_zmc napisał:

Wiesz, auto oddałem do gościa z okolic Siedlec, zajmuje się renowacja zabytków. Zależało mi cynowaniu połączeń spawanych. 

Zdecydowałem się również na usunięcie lakieru ze wszystkich elementów. Poniżej spy foto. 

20200103_182542.jpg

A jakiś namiar na gościa zostawisz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,jeżeli już wchodzimy w geometrię to różnica będzie przy dużym naciągu ale niewielka...jeżeli na tą samą felge założymy np 245/40 a później 205/40 czyli opony o tych samych wysokościach to z przekroju wynika że z opony naciągniętej z prostokąta robi się trapez i wygląda to tak:

20200304-095959.jpg

20200304-100903.jpg

:-D :-D :-D

Cyfry 6, 8 są przykładowe 

..załóżmy że 6 to wspomniany profil 40

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie elementy poszlifowane i przygotowane do podkładu epoxydowego antykorozyjnego firmy NOVOL. IMG-20200104-WA0000.jpg.3233e5ef0b14a5caccc540a091d93205.jpg

Jak widać szpachla też znalazła swoje miejsce na niektórych elementach aczkolwiek uważam, że było to nieuniknione minimum. 

IMG-20200107-WA0002.jpg.9040467df6d9ffbd7c7748a72dade502.jpgIMG-20200107-WA0003.jpg.acdc2fa5063f40518ef21354431eda00.jpgIMG-20200107-WA0000.jpg.debf5b1a2ac2b2b0b27e5415d335ae41.jpgIMG-20200107-WA0004.jpg.028a802aea8795ed39f5018aabe0ca29.jpgIMG-20200107-WA0005.jpg.4db8ec7e7f7e67ea83e8e942479c6d53.jpgIMG-20200104-WA0002.jpg.0345e9351dc7725d5756856091771322.jpgIMG-20200104-WA0005.jpg.7a18d4481d8b2ee182bdd25856f8067a.jpgIMG-20200104-WA0004.jpg.9c045d8affd87b7b992a6481f16cdbb4.jpgIMG-20200107-WA0012.jpg.8be32e409b82598d28d4dc92aa828e29.jpgIMG-20200107-WA0014.jpg.92312fc3a359f180d7682bd7f93b82e4.jpgIMG-20200107-WA0013.jpg.113add5daab39bcf1abbae8d9416c529.jpgIMG-20200107-WA0016.jpg.bc03442db602e7bf92c65d9856544056.jpg

CDN... :twisted:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.03.2020 o 10:13, goryl napisał:

Panowie,jeżeli już wchodzimy w geometrię to różnica będzie przy dużym naciągu ale niewielka...jeżeli na tą samą felge założymy np 245/40 a później 205/40 czyli opony o tych samych wysokościach to z przekroju wynika że z opony naciągniętej z prostokąta robi się trapez i wygląda to tak:

20200304-095959.jpg

20200304-100903.jpg

:-D :-D :-D

Cyfry 6, 8 są przykładowe 

..załóżmy że 6 to wspomniany profil 40

 

Małe sprostowanie:
profil podawany jest w %, a nie wysokości bezwzględnej, więc opony dla przykładu 245/40 i 205/40 nie mają takiej samej wysokości.
245mm * 40% = ścianka boczna o wys. 98mm
205mm * 40% = ścianka boczna o wys. 82mm
więc w przypadku Twojego rysunku tam gdzie jest węższa opona ściana boczna nie będzie wynosiła 6 tylko powiedzmy ~5 (jeżeli bierzemy za przykładowe szerokości te podane powyżej), co zmniejszy wysokość opony i nie będzie to już różnica symboliczna :) 

image.png.7b069fdc049b7f4437f2ff903a0fa68a.png

image.png.1f094fe136ba505a138c8f33c54c7055.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.03.2020 o 10:13, goryl napisał:

Panowie,jeżeli już wchodzimy w geometrię to różnica będzie przy dużym naciągu ale niewielka...jeżeli na tą samą felge założymy np 245/40 a później 205/40 czyli opony o tych samych wysokościach to z przekroju wynika że z opony naciągniętej z prostokąta robi się trapez i wygląda to tak:

20200304-095959.jpg

20200304-100903.jpg

:-D :-D :-D

Cyfry 6, 8 są przykładowe 

..załóżmy że 6 to wspomniany profil 40

 

wiem, że to forum motoryzacyjne a nie matematyczno-filozoficzne, ale spróbuje jeszcze raz wyjaśnić.

Aby było tak jak @gorylto rozrysował bieżnik opony musiałby w jakiś sposób zmniejszyć swój obwód. biorąc pod uwagę konstrukcję opony gdzie druty są w bieżniku nie ma takiej fizycznej możliwości. co innego stopki opony, które muszą być elastyczne i rozciągliwe, aby był możliwy montaż opon. po zrobieniu naciągów stopki opon zwiększają swój obwód odsuwając się od rantu/bębna felgi. dlatego własnie przy ekstremalnych naciągach pękają stopki opon. Sytuacje spróbowałem rozrysować poniżej gdzie kolorem czerwonym mamy zaznaczoną oponę, czarnym felgę. 

@goryl błędnie założył zmianę obwodu bieżnika w miejsce zmiany obwodu stopek. weźcie pod uwagę co jest łatwiej rozciągnąć - stopkę czy bieżnik?

Dodatkowo zapraszam do linka: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=255&aspect=30&diameter=19&wheelwidth=10&offset=40&width2=255&aspect2=30&wheel_size=19&wheel_width=11&offset2=40

gdzie nie zależnie od szerokości felgi na jaką naciągniemy tę samą oponę jej obwód pozostaje bez zmian.

 

 

A tak wtrącając do tematu samego samochodu, jakbym miał coupe a nie cabrio też bym robił konwersję do M. czekam na efekt.

Bez tytułu.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, BartoszzG napisał:

wiem, że to forum motoryzacyjne a nie matematyczno-filozoficzne, ale spróbuje jeszcze raz wyjaśnić.

Aby było tak jak @gorylto rozrysował bieżnik opony musiałby w jakiś sposób zmniejszyć swój obwód. biorąc pod uwagę konstrukcję opony gdzie druty są w bieżniku nie ma takiej fizycznej możliwości. co innego stopki opony, które muszą być elastyczne i rozciągliwe, aby był możliwy montaż opon. po zrobieniu naciągów stopki opon zwiększają swój obwód odsuwając się od rantu/bębna felgi. dlatego własnie przy ekstremalnych naciągach pękają stopki opon. Sytuacje spróbowałem rozrysować poniżej gdzie kolorem czerwonym mamy zaznaczoną oponę, czarnym felgę.

Dodatkowo zapraszam do linka: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=255&aspect=30&diameter=19&wheelwidth=10&offset=40&width2=255&aspect2=30&wheel_size=19&wheel_width=11&offset2=40

gdzie niezależnie od szerokości felgi na jaką naciągniemy tę samą oponę jej obwód pozostaje bez zmian.

z tym obwodem i to że zawsze będzie taki sam przez druty dobrze wiedzieć, w sumie nawet o tym człowiek nie pomyślał - wydaje mi się nawet @BartoszzG że tym bardziej jest to temat na to forum - można by to nawet zebrać wszystko w jeden temat żeby było dla przyszłych pokoleń :P .

Tak czy siak to co ja akurat sprostowywałem to wysokość samych opon - bo to że jest profil 40 to nie znaczy, że wysokość jest zawsze taka sama bo zmienia się razem z szerokością bo profil jest obliczany w % :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...