DERO Napisano 29 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Majkel gdzie auto robisz? Okolice ZMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atos1987 Napisano 29 Lutego 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 Czyli nie będzie tu naciągów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel_zmc Napisano 29 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 25 minut temu, Miked napisał: Majkel gdzie auto robisz? Okolice ZMC? Wiesz, auto oddałem do gościa z okolic Siedlec, zajmuje się renowacja zabytków. Zależało mi cynowaniu połączeń spawanych. Zdecydowałem się również na usunięcie lakieru ze wszystkich elementów. Poniżej spy foto. Bartas, Thepiekarz, Bartek.P i 3 innych dodali reakcje 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel_zmc Napisano 29 Lutego 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 29 Lutego 2020 3 minuty temu, atos1987 napisał: Czyli nie będzie tu naciągów Hmm... Na razie nie będzie. Choć nie godzę się z myślą że będzie to docelowa felga... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asmo Napisano 2 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 Dnia 29.02.2020 o 20:19, majkel_zmc napisał: Hmm... Na razie nie będzie. Choć nie godzę się z myślą że będzie to docelowa felga... Trzeba było dać przód 235/35 tak jest ori w CSL i tak najlepiej to wypada na M3. 225/35 będzie trochę nieproporcjonalne względem tyłu niestety... podejscie do blacharki pierwsza klasa, podoba mi się! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel_zmc Napisano 2 Marca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 7 godzin temu, asmo napisał: Trzeba było dać przód 235/35 tak jest ori w CSL i tak najlepiej to wypada na M3. 225/35 będzie trochę nieproporcjonalne względem tyłu niestety... podejscie do blacharki pierwsza klasa, podoba mi się! Nie wiem czy gdzieś wdarł się chochlik ale coś czuję że się nie rozumiemy Jak nieproporcjonalnie? Jak 225/35 i 265/30 to setup ideolo. Zerknij proszę na symulacje poniżej, pomijając parametr ET. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asmo Napisano 2 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 Tak, wysokościowo jest idealnie, ale na M3 wychodziły takie rozmiary jak podałem: 235/35 i 265/30. Z doświadczenia mogę powiedzieć jak będziesz chciał to dobrze zglebić to na 225/35 przód będzie sie wydałał sporo mniejszym kołem niż tył - E46 ma sylwetke z klina i wtedy po prostu minialnie większe koło z przodu lepiej wygląda, tak już jest mimo że według obliczeń wychodzi inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel_zmc Napisano 2 Marca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 No tak @asmo, tylko powiedz mi czy eMczy miało kiedykolwiek w serii 10J na tyle? Myślę, że taki setup będzie git, najwyżej będę zmieniał oponę jak będzie lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asmo Napisano 2 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 Ale naciąg nie zmienia w ogóle wysokości opony, wiec to nic do tego nie ma :P csl miał na tyle 9,5 cala :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdRRian Napisano 3 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 3 Marca 2020 12 godzin temu, asmo napisał: Ale naciąg nie zmienia w ogóle wysokości opony, wiec to nic do tego nie ma Naciąg nie zmienia wysokości opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAREK GERMAN Napisano 3 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 3 Marca 2020 15 godzin temu, asmo napisał: Ale naciąg nie zmienia w ogóle wysokości opony, wiec to nic do tego nie ma csl miał na tyle 9,5 cala Hahahaha , dobre to Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbak Napisano 3 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 3 Marca 2020 A zmienia ? Serio pytam. Ewentualnie bym wymyślił że trochę obniża, bo ścianki bardziej się "rozkraczają" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asmo Napisano 3 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 3 Marca 2020 Tak, ścianki się rozchodzą, ale wysokość koła pozostaje taka sama jak opona bez felgi. Jak ktoś nie wierzy niech sobie postawi obok koło z naciągniętą oponą i sama oponę i porówna Koniec ot majkel_zmc dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 4 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 4 Marca 2020 @asmo ma racje, gdyby się wysokość miała zmienić to musiał by się również obwód zmniejszyć, przecież nie da się narysować dwóch okręgów o różnym promieniu i takim obwodzie. asmo dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomason Napisano 4 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 4 Marca 2020 Dnia 29.02.2020 o 20:17, majkel_zmc napisał: Wiesz, auto oddałem do gościa z okolic Siedlec, zajmuje się renowacja zabytków. Zależało mi cynowaniu połączeń spawanych. Zdecydowałem się również na usunięcie lakieru ze wszystkich elementów. Poniżej spy foto. A jakiś namiar na gościa zostawisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goryl Napisano 4 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 4 Marca 2020 Panowie,jeżeli już wchodzimy w geometrię to różnica będzie przy dużym naciągu ale niewielka...jeżeli na tą samą felge założymy np 245/40 a później 205/40 czyli opony o tych samych wysokościach to z przekroju wynika że z opony naciągniętej z prostokąta robi się trapez i wygląda to tak: Cyfry 6, 8 są przykładowe ..załóżmy że 6 to wspomniany profil 40 MAREK GERMAN, Krupek, dan1EL i 1 inny dodali reakcje 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdRRian Napisano 4 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 4 Marca 2020 No właśnie Matematyka nie kłamie asmo, dan1EL i majkel_zmc dodali reakcje 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel_zmc Napisano 5 Marca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 Wszystkie elementy poszlifowane i przygotowane do podkładu epoxydowego antykorozyjnego firmy NOVOL. Jak widać szpachla też znalazła swoje miejsce na niektórych elementach aczkolwiek uważam, że było to nieuniknione minimum. CDN... Bartas, Bartek.P, patrykm88 i 1 inny dodali reakcje 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dedi Napisano 5 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Marca 2020 tak się zastanawiam - nie lepiej byłoby reanimować te M3, które jest dawcą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartas Napisano 6 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 3 godziny temu, dedi napisał: tak się zastanawiam - nie lepiej byłoby reanimować te M3, które jest dawcą? było! Następny! Pzdr, Bartas. majkel_zmc i MOMI dodali reakcje 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dedi Napisano 6 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Dnia 4.03.2020 o 10:13, goryl napisał: Panowie,jeżeli już wchodzimy w geometrię to różnica będzie przy dużym naciągu ale niewielka...jeżeli na tą samą felge założymy np 245/40 a później 205/40 czyli opony o tych samych wysokościach to z przekroju wynika że z opony naciągniętej z prostokąta robi się trapez i wygląda to tak: Cyfry 6, 8 są przykładowe ..załóżmy że 6 to wspomniany profil 40 Małe sprostowanie: profil podawany jest w %, a nie wysokości bezwzględnej, więc opony dla przykładu 245/40 i 205/40 nie mają takiej samej wysokości. 245mm * 40% = ścianka boczna o wys. 98mm 205mm * 40% = ścianka boczna o wys. 82mm więc w przypadku Twojego rysunku tam gdzie jest węższa opona ściana boczna nie będzie wynosiła 6 tylko powiedzmy ~5 (jeżeli bierzemy za przykładowe szerokości te podane powyżej), co zmniejszy wysokość opony i nie będzie to już różnica symboliczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 6 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 Dnia 4.03.2020 o 10:13, goryl napisał: Panowie,jeżeli już wchodzimy w geometrię to różnica będzie przy dużym naciągu ale niewielka...jeżeli na tą samą felge założymy np 245/40 a później 205/40 czyli opony o tych samych wysokościach to z przekroju wynika że z opony naciągniętej z prostokąta robi się trapez i wygląda to tak: Cyfry 6, 8 są przykładowe ..załóżmy że 6 to wspomniany profil 40 wiem, że to forum motoryzacyjne a nie matematyczno-filozoficzne, ale spróbuje jeszcze raz wyjaśnić. Aby było tak jak @gorylto rozrysował bieżnik opony musiałby w jakiś sposób zmniejszyć swój obwód. biorąc pod uwagę konstrukcję opony gdzie druty są w bieżniku nie ma takiej fizycznej możliwości. co innego stopki opony, które muszą być elastyczne i rozciągliwe, aby był możliwy montaż opon. po zrobieniu naciągów stopki opon zwiększają swój obwód odsuwając się od rantu/bębna felgi. dlatego własnie przy ekstremalnych naciągach pękają stopki opon. Sytuacje spróbowałem rozrysować poniżej gdzie kolorem czerwonym mamy zaznaczoną oponę, czarnym felgę. @goryl błędnie założył zmianę obwodu bieżnika w miejsce zmiany obwodu stopek. weźcie pod uwagę co jest łatwiej rozciągnąć - stopkę czy bieżnik? Dodatkowo zapraszam do linka: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=255&aspect=30&diameter=19&wheelwidth=10&offset=40&width2=255&aspect2=30&wheel_size=19&wheel_width=11&offset2=40 gdzie nie zależnie od szerokości felgi na jaką naciągniemy tę samą oponę jej obwód pozostaje bez zmian. A tak wtrącając do tematu samego samochodu, jakbym miał coupe a nie cabrio też bym robił konwersję do M. czekam na efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dedi Napisano 6 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 10 minut temu, BartoszzG napisał: wiem, że to forum motoryzacyjne a nie matematyczno-filozoficzne, ale spróbuje jeszcze raz wyjaśnić. Aby było tak jak @gorylto rozrysował bieżnik opony musiałby w jakiś sposób zmniejszyć swój obwód. biorąc pod uwagę konstrukcję opony gdzie druty są w bieżniku nie ma takiej fizycznej możliwości. co innego stopki opony, które muszą być elastyczne i rozciągliwe, aby był możliwy montaż opon. po zrobieniu naciągów stopki opon zwiększają swój obwód odsuwając się od rantu/bębna felgi. dlatego własnie przy ekstremalnych naciągach pękają stopki opon. Sytuacje spróbowałem rozrysować poniżej gdzie kolorem czerwonym mamy zaznaczoną oponę, czarnym felgę. Dodatkowo zapraszam do linka: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=255&aspect=30&diameter=19&wheelwidth=10&offset=40&width2=255&aspect2=30&wheel_size=19&wheel_width=11&offset2=40 gdzie niezależnie od szerokości felgi na jaką naciągniemy tę samą oponę jej obwód pozostaje bez zmian. z tym obwodem i to że zawsze będzie taki sam przez druty dobrze wiedzieć, w sumie nawet o tym człowiek nie pomyślał - wydaje mi się nawet @BartoszzG że tym bardziej jest to temat na to forum - można by to nawet zebrać wszystko w jeden temat żeby było dla przyszłych pokoleń . Tak czy siak to co ja akurat sprostowywałem to wysokość samych opon - bo to że jest profil 40 to nie znaczy, że wysokość jest zawsze taka sama bo zmienia się razem z szerokością bo profil jest obliczany w % BartoszzG dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goryl Napisano 6 Marca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 6 Marca 2020 BartoszzG, wiadomo że rozciągamy na stopce (w moim rysunku szerszy bok to felga) ale obwodem mnie przekonałeś...matematycznie Ps majkel_zmc sorry za wje.anie się w temat BartoszzG dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkel_zmc Napisano 7 Marca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Jest okej chopy, polecieliscie z takim objaśnieniem, że nie mogę nawet palcem kiwnąć A wracając do auta. Po zgrzewach do celu... Buda eMczy też przeszła ten sam zabieg, skóra przygotowana do przeszczepu. AdRRian, Bartas, Krupek i 1 inny dodali reakcje 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.