Skocz do zawartości

[E39] 525i SPECTER


Specter

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przedstawiam Wam moje BMW E39.
Zamieszczona tu historia będzie długa, bo właścicielem tego auta jestem już od początku 2013 roku.
Na początku uprzedzam – nie będzie też za bardzo „Syndykatowo” :shock: ale postaram się opisać jak najwięcej od samego początku.

Wcześniej jeździłem przedliftowym E39 523i od 1szego właściciela, ze stosem faktur (w tym zakupu), kompletem kluczyków i książką prowadzoną prawie do samego końca.

Kilka fot poprzednika:
1r2cwIv.jpg.1a0559d3b99e997aeb2d8b181451c55b.jpg

wTIcoD1.jpg.03b14378d588f20bf8ef180f51ba774f.jpg

 

Widoczne powyżej auto zamieniłem na swoje obecne, będące przedmiotem tego tematu.

Powodem zamiany był niski przebieg, młodszy rocznik i lepsze wyposażenie.

Rozkodujemy najpierw ;)
Art.

Wartość
Numer podwozia ...GN70939
Kod typu DT31
Typ 525I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M54
Pojemność skokowa 2.50
Moc 141
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)
Tapicerka STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)
Data prod. 2000-10-16

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S248A LENKRADHEIZUNG Podgrzewanie kierownicy
S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S970A BUSINESSPAKET Pakiet Business
S980A EXCLUSIVPAKET Pakiet Exklusiv

Składanie Wyposażenie seryjne
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Składanie Information
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

No to jedziemy:
Auto w momencie kupna miało niecałe 160 tys przebiegu i był to przebieg prawdziwy (choć pewnie jeszcze niejedno w życiu może mnie zaskoczyć).
Posiadam dokumenty z przeglądów TUV, z lat wcześniejszych, które to uwiarygadniają.

DbJ8nVj.jpg?1

W3aHArW.jpg?1

Posiadał również dużo niedziałających pikseli:

uLhoMvD.jpg

..które naprawione zostały w 2015 r. u Yakuzy:

6FNj5bW.jpg?1

Przed zakupem w DE auto miało małą przygodę przodem, no ale jeśli nikt nie zginął, auto nie zgięło się w pół, nie zostało złożone z 3 stwierdziłem, że mogę brać śmiało :wink:

Kilka fotek jeszcze przed tym jak zakupiłem auto (poduszki były całe). Pierwszy raz kiedy zobaczyłem auto.
Lakierowany był przód + cieniowanie na drzwiach.

W9eCooc.jpg

JTwfAvl.jpg

FK24mCL.jpg

6kqjRHS.jpg

MdLWNXs.jpg

4oYkU6s.jpg

Tak auto wyglądało po zakupie i rejestracji – luty 2013r.

BXLyMBw.jpg

Po zimie, przyszła wiosna… (13.04.2013r.)

1pm7TeN.jpg

1oQwpMa.jpg

Ot7XtPe.jpg

Tutaj auto na Pikniku w Toruniu: (27.04.2013r.)
zlot organizowany przez nieistniejący już BMW Klub Toruń – nie mylić ze „słynną” majówką.

OedMRkL.jpg

ZwxpCIp.jpg

Kolejne pikniki…

tF9JFff.jpg

SDobEp7.jpg

TZWJ051.jpg

oQXi9Sy.jpg

QfL9Kpj.jpg

4LF9aIS.jpg

gEsd6Yy.jpg

No i teraz…
.. jak przystało na auto z Syndykatu 25.08.2014 r. zamontowałem instalację gazową w firmie Auto - Flesz w Lubiczu. Samochód bardzo dobrze sprawdzał się jako dupowóz, więc czemu by nie jeździć taniej.

Specyfikacja:

Sterownik / Reduktor / Wtryskiwacze

STAG 300-6 ISA-2 (off)/ AC R01 RED / HANA 2000

Zbiornik TOROIDALNY w miejsce koła zapasowego

Zawór tankowania pod klapkę

Wielozawór TOMASETTO EXTRA

Przewód elastyczny FARO FI 8

Węże gazowe PARKER.
Tak wyglądało pod maską po zamontowaniu instalacji według moich wytycznych:

SSOuLBK.jpg

W maju 2015 zacząłem kompletować m-pakiet i po lakierowaniu wpadł na auto:

jWHMmWc.jpg?1

77jHz8Q.jpg?1

IsCchY6.jpg?1

ZnjEXte.jpg?1

iFVU1P1.jpg?1

Yzwfn3w.jpg?1

s6daM5K.jpg?1

f8I6aY6.jpg?1

Wleciały również oryginalne krótkie nadkola – jeszcze wtedy z ASO z Litwy ;)

U6fiDg4.jpg?1

Już pewnie część z Was doznała oczopląsów przez przyspawaną do puszki przez Helmuta rynnę pod zderzakiem.

Jako, że lubię ciszę (stary już jestem ;) ) żaden mniej lub bardziej „sportowy” wydech nie wchodził w grę, wymyśliłem, narysowałem i wykonałem coś takiego:

QNHja9w.jpg

GzXnTsY.jpg

Jeszcze przed przycięciem


j7gwPqY.jpg

No i już chyba lepiej ;)

Gs0RUHV.jpg

VJgwSn3.jpg?1

E1PnN3E.jpg?1

E9GXhoy.jpg?1

Przez cały czas starałem się utrzymywać auto w jak najlepszym stanie technicznym i wizualnym

Nq3Q3dY.jpg?1

IUSYxWp.jpg

qjhiy49.jpg

Ut1mwZi.jpg

chociaż jeden z sąsiadów próbował mi to uniemożliwić…

jq8wjll.jpg?1

xxYSClU.jpg?1

W 2016 roku na pokład wpadły cztery osiemnastki…

JgwiFGb.jpg?1

j5c0Sml.jpg?1

NeDKas2.jpg?1

6A6D33K.jpg?1

a1t0Kzb.jpg?1

XZ9KQFa.jpg?1

IYBtsuU.jpg?1

DYh3nBC.jpg?1

Przez krótki czas zagościła również dokładka przedniego zderzaka.
Po jakimś czasie jakiś lis, czy inny jeżozwierz stwierdził, że mu się na tyle nie podoba, że się o nią roztrzaska.

uKeQFEQ.jpg?1

WorFXYH.jpg?1

UXxTgrz.jpg?1

DDny5lo.jpg?1

lEQuDx5.jpg?1

0sCEkGr.jpg?1

Na zimówkach…

W2X4ZR8.jpg?1

8 lipca 2017 wracając o 1szej w nocy z Drift Masters Grand Prix w Toruniu wyżej wspomniany zwierzak pozbawił auta dokładki. No i … zderzaka. Wpadł nowy.

c8niaLx.jpg?1

W 2018 roku doposażyłem auto w rolety (boczne + tylną roletę z półką)

pfqlUBl.jpg?1

Kolejną sprawą, która mnie drażniła to powycierana farba na boczku fotelu kierowcy.
Na sportach przetarcia farby to nic niespotykanego. Były od kiedy kupiłem auto.

Już umawiałem się na odnowienie mojej szarej tapicerki, aż tu na jednym z portali aukcyjnych zobaczyłem wnętrze od ///M :D
 

s4PcdRj.jpg

bymtHCN.jpg

MB3bxqs.jpg

U3drT3O.jpg?1

IoRAp9z.jpg

Tylne boczki z roletami.
Niestety przednie się nie przydały...

Z boczkami musiałem trochę pokombinować… no może więcej niż trochę…

Pierwsze przymiarki:

xULJ4D9.jpg

Niestety zupełnie nie pasowały mi szare plastiki wnętrza ..

AUHrLO4.jpg

… więc wpadły nowe czarne…

x7Adzi6.jpg?1

PQ0iOYz.jpg?1

Postanowiłem zlikwidować szarość całkowicie i ….

avYIfX7.jpg

 

Tak.. to alcantara-look. Na podsufitce i tylnej półce.

Wpadła też kierownica i czarne dywany

jthrmPe.jpg

Podkładane wieczorem… z jeszcze szarym tunelem…

Kierownica jak i fotele przeszły przez "studio detailingowe"

GCreU41.jpg?1

cWCpIKz.jpg?1

No, ale długo nie musiałem czekać…

xlYGcKY.jpg

Wraz z podłokietnikiem i telefonem.

Trochę tego szukałem...

W sumie tak się rozpędziłem, że kupiłem dwa tunele w czarnej skórze z podłokietnikami

Ten drugi:

hJsmqT0.jpg

Zakupione również:

l15gbJD.jpg

Podczas jednej z wizyt w salonie BMW oglądałem sobie te oto auto…

cDMDSzE.jpg?1

no i moją uwagę zwróciły takie pasy….

fyDzN6X.jpg?1

O tym jednak za chwilę…

Już od jakiegoś czasu miałem problem z regulatorami w lampach.

Widziałem kilka realizacji z „regeneracji reflektorów” i stwierdziłem po raz kolejny, że ja te auto naprawdę lubię więc zakupiłem TAK – oryginalne reflektory HELLA – kompletne – z żarówkami i żarnikami i szynami montażowymi.

OY9zW00.jpg?1

3tHCCVF.jpg?1

JnUKiJa.jpg?1

2aOI7m6.jpg?1

Nqjiuro.jpg?1

Ze znanego Wam auta, zakupiłem również…

5r2OltT.jpg

ddglEYa.jpg

No, a teraz wróćmy do tych pasów.

Udało się upolować…:

8gcivo1.jpg

irqBLJl.jpg

Dodatkowo mieszki:

2mzw5s5.jpg

2cz82ev.jpg

Po złożeniu wszystkiego tak to się prezentowało:

Ex3A6Ti.jpg?1

rmdzfwx.jpg?1

coQvixm.jpg?1

scoffxL.jpg?1

M74xWHB.jpg?1

lGd2q6p.jpg?1

Dla przypomnienia – był tak:

aQmnv2d.jpg?1

Foto z 2019 roku:

1JQKRSt.jpg?1

W końcu zdystansowałem się od tego wszystkiego

3yxSzGR.jpg

hyYFKlf.jpg

57fL0BJ.jpg

MzliGfT.jpg

Aktualnie auto znajduje się w znanym niektórym z Was miejscu

Ww7ogQh.jpg

Tak…. u Orła 8)

Robimy wszystko co trzeba.

Podczas prac wyszło, że po 19 latach końcówki progów z tyłu, oraz końcówka progu – prawy przód, zaatakowane zostały przez rudego oprawcę.

Reszta to tylko powierzchowna korozja – na szczęście jak twierdzi Orzeł, podłoga była zdrowa.

stNamV6.jpg

NWmdzVp.jpg

75qITY2.jpg

Wq6nmAy.jpg

Jp0ZzBz.jpg

aSwbQDx.jpg

03AeUHm.jpg

Naprawy:

rHYjXgi.jpg

QDDWKmb.jpg

Wszystko cynowane:

aDElfBO.jpg

kGYGQVf.jpg

StDP4Eo.jpg

5iAnwRl.jpg

ehQg5QN.jpg

KOXS8d7.jpg

7tl2Dv1.jpg

 

 

5kflv71.jpg

HYOJiQ6.jpg

S7qyMUv.jpg

BZsMaQ2.jpg

901RDq9.jpg69045375_2401522209929754_6995231767779082240_n.jpg.3e7beb2c27457fef895fe86c4810a96a.jpg

69009103_373329426675533_5209364055201939456_n.jpg.40dd6066ea23d5d371a15e74b3b7c605.jpg

 

Dość długi początek, ale i tak oszczędziłem Wam wszystkich wymian eksploatacyjnych i serwisów.
Temat na BMW5er ma już prawie 50 stron :P

Jeśli temat zostanie zaakceptowany, będę potrzebował Waszej pomocy przy konfiguracji "Syndykatowych" felg, których kupno negocjuję już od roku :-D

Myślę, że będzie całkiem fajnie :grin:

Naprawdę lubię te auto i mam na nie jeszcze trochę pomysłów.
Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym widział moja w dzień zakupu:mrgreen:. Ten sam kolor i zewnętrzne bliźniacze auto.Sporo pracy masz juz za soba i da się zrobić wszystko, ponieważ sam to przechodziłem:D. Mam nadzieję że zostanie ten pomarańczowy kierunek i nie przyjdzie Ci do głowy go zmieniac :excl:. Taki sentyment został. Będę zaglądał co się dzieje w temacie i gdybyś miał jakieś pytania to wal śmiało piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, 

Pomarańcze zostają. 

Już kilka osób namawiało mnie na białe kierunki. Moim zdaniem pomarańcz fajnie się tu komponuje. 

Dodatkowo docelowo będzie też kilka pomarańczowych akcentów. 

Wieczorem wrzucę info na temat nowych kół. Trochę będzie trzeba je przerobić i dobrać opony. Nie ukrywam, że liczę na Wasze doświadczenie w tym temacie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zobaczyłem pierwsze fotki, mówię no ideał granat lakier i szare wnętrze, sam bym takie chciał i myślę intensywnie nad tym a tu później niespodzianka, zmiana na czarne. patrząc na dotychczasowe podejście i brak półśrodków jestem spokojny o koło które wjedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze.

12 godzin temu, ryyyan napisał:

co do kół to może te od americano

Tak grubo to póki co nie będzie ;)

Chociaż biorąc pod uwagę mój problem z nimi to grubo jest....

10 godzin temu, BartoszzG napisał:

jak zobaczyłem pierwsze fotki, mówię no ideał granat lakier i szare wnętrze, sam bym takie chciał i myślę intensywnie nad tym a tu później niespodzianka, zmiana na czarne. patrząc na dotychczasowe podejście i brak półśrodków jestem spokojny o koło które wjedzie. 

Wiesz, już za szaro mi w aucie było.

Od jasnej podsufitki, przez plastiki, wykładziny, fotele i dywaniki.

Teraz zostały szare akcenty, a w aucie zapanował fajny ciemny klimat.
Moje byłe wnętrze leży i się kurzy.... ;)

9 godzin temu, lapka666 napisał:

Co jest z dekorem w tym miejscu? Czemu jest szpara?

W sumie to nie wiem :roll:

Mocowania były całe, może coś niedociśnięte.
Patrze na innych zdjęciach w moich zasobach i już tego nie widać.
Jak odbiorę auto od Orła to zwrócę na to uwagę.

 

Teraz temat kół.

Już od roku męczę o nie kolegę.
Mamy już dogadane warunki.... ale...

Wzór bardzo mi się podoba i myślę, że będzie pasował do E39...

TR1OrLc.jpg

aruKIha.jpg

jdXabkT.jpg

cxCbZp1.jpg

EpefwJv.jpg

PXuJS1n.jpg

O ile z felgą z przodu, problemu nie ma to z tylu jak dla mnie jest spory...

Mianowicie:

Na E39 wygląda tak:

quRbeM3.jpg

P99cPX1.jpg

LuMNFYN.jpg

UpaZT3w.jpg

 

Jedno co chciałbym ustalić na początku to nie chcę mega obniżenia i kątów.
Priorytetem jest dla mnie freude am fahren i możliwośc podróży nawet z pełnym obciążeniem bez obcierek.
Ranty będą rolowane u Orła, ale i tak póki co jest mocno za szeroko....

Po pomiarach wychodzi tak:

 

0EUZYFo.jpg

QXt2XDV.jpg

OhHtAJE.jpg

Nie wiem o co tu chodzi...
 

Rozumiem, że muszę szukać węższych rantów?

Moglibyście coś tu doradzić?
Chciałbym uzyskać taki efekt końcowy:

SZaNlBf.jpg

Trochę przez to wszystko mi ręce opadły
Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A faktycznie nawet nie zwróciłem uwagi na pomiar. No to cal mniej powinien poprawić sprawę , Ja mialem podobnie u siebie w RH jak mialem rant 3.25" tez u mnie to wystawało ale nie aż tak jak u Ciebie. Teraz w Mito juz jest o niebo lepiej. Ale moim zdaniem jak dasz 1 cal mniej to możesz tez mieć przycierki. 

Nie da się mieć germana bez przycierek :DSam to chciałem zrobić tak by było i szeroko i to wyglądało i żeby nie tarło - NIE DA SIE.  Zawsze coś przytrze :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszku wystaje :)  z tego co widać na tyle masz 4.5cala rantu,  szkoda byłoby tu dawać coś poniżej 4 cali bo masywna buda tego potrzebuje ;d  nie wiem ile dokładnie wystaje ale wymieniając rant na 4 cale zyskasz 13mm  i  jeśli nie jeździsz na torze to można by się pokusić o zebranie kilku mm z piasty felgi i całość spasować delikatnym kątem,   chyba że ta zabawa nic nie warta i wrzucić na tył marne 2.5 - 3 cale, -  chłopaki zaraz doradzą  heh      

co do rolowania, mowa tu o rolowaniu bez naruszenia zewnętrznej linii rantu ?  jeśli tak to roluj ile się da :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, M3DYK napisał:

bez naruszenia zewnętrznej linii rantu

Dokładnie tak.
Chodzi o wewnętrzne zagięcie blachy.

 

Wlazłem w temat Szajby:

i widzę na ostatniej stronie, że rant węższy, bęben znacznie szerszy.... :???:

 

Kolega odkopał temat i twierdzi jednak, że kupił ranty 4,75... bo nie było 5' :grin:
Myślicie, że 3,75 by załatwiło sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Specter  jeśli chodzi o ranty to ich rozmiar mierzy się od wewnętrznej strony wargi więc w twoim przypadku masz 4.5,   z tego co wiem w oz acs i nie wiem czy tez bbs rozmiary rantów mamy w całych calach lub 0.5 po przecinku,   .25 czy .75 nie spotkałem się jeszcze z takimi,   

 

co do pytania czy cal mniej załatwi sprawę to najlepiej będzie jak weźmiesz metr w dłoń i jak będziesz przy aucie to sprawdzisz czy 2.6 cm  Cię poratuje, ja myślę że nie bo dalej będzie wystawać, patrząc na zdjęcia to chyba trzeba by odchudzić sznycle o 2 cale czyli  marne 2.5 cala na tyle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie auto stoi ponad 300km ode mnie. Felgi jeszcze na drugim końcu Polski...
Odkopałem temat kolegi (właściciela felg) z forum BMW5er z 2015 roku...

 

Cytat

ranty tylko 4,75' albo 5,25' nie ma 5'
czyli tył albo 11' albo 11,5', przyznaję, że trochę boje się tych 11,5' i spasowania
Myślę, że 11' to będzie to...

Wychodzi na to, że kupił 4,75'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specter, złam swoje postanowienia i ustaw negatyw 3-4 stopni wtedy cal mniejszy rant załatwi sprawę plus wspomniane rolowanie plus dobry naciąg...no i przecież masz super zawias to po takich zabiegach i tak trzeba będzie pójść w glebę bo inaczej będzie kłuło w oczy ..... albo po prostu odpuścić te koła i spokojnie zaczekać na takie bez ryzyka i nerwów 

... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felunek kocur ale lekka szkoda, że duża różnica w wielkości rantów przód vs. tył. Chociaż w sumie na zdjęciu do końca dobrze nie widać. Może się mylę odnośnie tej różnicy.

 

Życzę powodzonka w spasowaniu, będę zaglądał jak udało Ci się to poukładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...