Specter Napisano 25 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2019 Cześć, Przedstawiam Wam moje BMW E39. Zamieszczona tu historia będzie długa, bo właścicielem tego auta jestem już od początku 2013 roku. Na początku uprzedzam – nie będzie też za bardzo „Syndykatowo” ale postaram się opisać jak najwięcej od samego początku. Wcześniej jeździłem przedliftowym E39 523i od 1szego właściciela, ze stosem faktur (w tym zakupu), kompletem kluczyków i książką prowadzoną prawie do samego końca. Kilka fot poprzednika: Widoczne powyżej auto zamieniłem na swoje obecne, będące przedmiotem tego tematu. Powodem zamiany był niski przebieg, młodszy rocznik i lepsze wyposażenie. Rozkodujemy najpierw Art. Wartość Numer podwozia ...GN70939 Kod typu DT31 Typ 525I (EUR) Typoszereg E E39 () Seria 5 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M54 Pojemność skokowa 2.50 Moc 141 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317) Tapicerka STANDARDLEDER/GRAU (N6TT) Data prod. 2000-10-16 Składanie Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S248A LENKRADHEIZUNG Podgrzewanie kierownicy S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu S339A SHADOW LINE Shadow-Line S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel. S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod. S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki S970A BUSINESSPAKET Pakiet Business S980A EXCLUSIVPAKET Pakiet Exklusiv Składanie Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki Składanie Information Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) No to jedziemy: Auto w momencie kupna miało niecałe 160 tys przebiegu i był to przebieg prawdziwy (choć pewnie jeszcze niejedno w życiu może mnie zaskoczyć). Posiadam dokumenty z przeglądów TUV, z lat wcześniejszych, które to uwiarygadniają. Posiadał również dużo niedziałających pikseli: ..które naprawione zostały w 2015 r. u Yakuzy: Przed zakupem w DE auto miało małą przygodę przodem, no ale jeśli nikt nie zginął, auto nie zgięło się w pół, nie zostało złożone z 3 stwierdziłem, że mogę brać śmiało Kilka fotek jeszcze przed tym jak zakupiłem auto (poduszki były całe). Pierwszy raz kiedy zobaczyłem auto. Lakierowany był przód + cieniowanie na drzwiach. Tak auto wyglądało po zakupie i rejestracji – luty 2013r. Po zimie, przyszła wiosna… (13.04.2013r.) Tutaj auto na Pikniku w Toruniu: (27.04.2013r.) zlot organizowany przez nieistniejący już BMW Klub Toruń – nie mylić ze „słynną” majówką. Kolejne pikniki… No i teraz… .. jak przystało na auto z Syndykatu 25.08.2014 r. zamontowałem instalację gazową w firmie Auto - Flesz w Lubiczu. Samochód bardzo dobrze sprawdzał się jako dupowóz, więc czemu by nie jeździć taniej. Specyfikacja: Sterownik / Reduktor / Wtryskiwacze STAG 300-6 ISA-2 (off)/ AC R01 RED / HANA 2000 Zbiornik TOROIDALNY w miejsce koła zapasowego Zawór tankowania pod klapkę Wielozawór TOMASETTO EXTRA Przewód elastyczny FARO FI 8 Węże gazowe PARKER. Tak wyglądało pod maską po zamontowaniu instalacji według moich wytycznych: W maju 2015 zacząłem kompletować m-pakiet i po lakierowaniu wpadł na auto: Wleciały również oryginalne krótkie nadkola – jeszcze wtedy z ASO z Litwy Już pewnie część z Was doznała oczopląsów przez przyspawaną do puszki przez Helmuta rynnę pod zderzakiem. Jako, że lubię ciszę (stary już jestem ) żaden mniej lub bardziej „sportowy” wydech nie wchodził w grę, wymyśliłem, narysowałem i wykonałem coś takiego: Jeszcze przed przycięciem No i już chyba lepiej Przez cały czas starałem się utrzymywać auto w jak najlepszym stanie technicznym i wizualnym chociaż jeden z sąsiadów próbował mi to uniemożliwić… W 2016 roku na pokład wpadły cztery osiemnastki… Przez krótki czas zagościła również dokładka przedniego zderzaka. Po jakimś czasie jakiś lis, czy inny jeżozwierz stwierdził, że mu się na tyle nie podoba, że się o nią roztrzaska. Na zimówkach… 8 lipca 2017 wracając o 1szej w nocy z Drift Masters Grand Prix w Toruniu wyżej wspomniany zwierzak pozbawił auta dokładki. No i … zderzaka. Wpadł nowy. W 2018 roku doposażyłem auto w rolety (boczne + tylną roletę z półką) Kolejną sprawą, która mnie drażniła to powycierana farba na boczku fotelu kierowcy. Na sportach przetarcia farby to nic niespotykanego. Były od kiedy kupiłem auto. Już umawiałem się na odnowienie mojej szarej tapicerki, aż tu na jednym z portali aukcyjnych zobaczyłem wnętrze od ///M Tylne boczki z roletami. Niestety przednie się nie przydały... Z boczkami musiałem trochę pokombinować… no może więcej niż trochę… Pierwsze przymiarki: Niestety zupełnie nie pasowały mi szare plastiki wnętrza .. … więc wpadły nowe czarne… Postanowiłem zlikwidować szarość całkowicie i …. Tak.. to alcantara-look. Na podsufitce i tylnej półce. Wpadła też kierownica i czarne dywany Podkładane wieczorem… z jeszcze szarym tunelem… Kierownica jak i fotele przeszły przez "studio detailingowe" No, ale długo nie musiałem czekać… Wraz z podłokietnikiem i telefonem. Trochę tego szukałem... W sumie tak się rozpędziłem, że kupiłem dwa tunele w czarnej skórze z podłokietnikami Ten drugi: Zakupione również: Podczas jednej z wizyt w salonie BMW oglądałem sobie te oto auto… no i moją uwagę zwróciły takie pasy…. O tym jednak za chwilę… Już od jakiegoś czasu miałem problem z regulatorami w lampach. Widziałem kilka realizacji z „regeneracji reflektorów” i stwierdziłem po raz kolejny, że ja te auto naprawdę lubię więc zakupiłem TAK – oryginalne reflektory HELLA – kompletne – z żarówkami i żarnikami i szynami montażowymi. Ze znanego Wam auta, zakupiłem również… No, a teraz wróćmy do tych pasów. Udało się upolować…: Dodatkowo mieszki: Po złożeniu wszystkiego tak to się prezentowało: Dla przypomnienia – był tak: Foto z 2019 roku: W końcu zdystansowałem się od tego wszystkiego Aktualnie auto znajduje się w znanym niektórym z Was miejscu Tak…. u Orła Robimy wszystko co trzeba. Podczas prac wyszło, że po 19 latach końcówki progów z tyłu, oraz końcówka progu – prawy przód, zaatakowane zostały przez rudego oprawcę. Reszta to tylko powierzchowna korozja – na szczęście jak twierdzi Orzeł, podłoga była zdrowa. Naprawy: Wszystko cynowane: Dość długi początek, ale i tak oszczędziłem Wam wszystkich wymian eksploatacyjnych i serwisów. Temat na BMW5er ma już prawie 50 stron Jeśli temat zostanie zaakceptowany, będę potrzebował Waszej pomocy przy konfiguracji "Syndykatowych" felg, których kupno negocjuję już od roku Myślę, że będzie całkiem fajnie Naprawdę lubię te auto i mam na nie jeszcze trochę pomysłów. Pozdrawiam! lapka666 i Bartek.P dodali reakcje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karramba V8 Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Jakbym widział moja w dzień zakupu. Ten sam kolor i zewnętrzne bliźniacze auto.Sporo pracy masz juz za soba i da się zrobić wszystko, ponieważ sam to przechodziłem. Mam nadzieję że zostanie ten pomarańczowy kierunek i nie przyjdzie Ci do głowy go zmieniac . Taki sentyment został. Będę zaglądał co się dzieje w temacie i gdybyś miał jakieś pytania to wal śmiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specter Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Dzięki, Pomarańcze zostają. Już kilka osób namawiało mnie na białe kierunki. Moim zdaniem pomarańcz fajnie się tu komponuje. Dodatkowo docelowo będzie też kilka pomarańczowych akcentów. Wieczorem wrzucę info na temat nowych kół. Trochę będzie trzeba je przerobić i dobrać opony. Nie ukrywam, że liczę na Wasze doświadczenie w tym temacie Karramba V8 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atos1987 Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Bardzo fajny temat który dobrze się czyta i ogląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Super metamorfoza, co do kół to może te od americano xd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek.P Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Dużo pracy już wykonałeś. Metamorfoza wnętrza jak najbardziej na duży plus... widać że idziesz w bardzo dobrą stronę. Trzymam kciuki za dalszy zapał do modów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoszzG Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 jak zobaczyłem pierwsze fotki, mówię no ideał granat lakier i szare wnętrze, sam bym takie chciał i myślę intensywnie nad tym a tu później niespodzianka, zmiana na czarne. patrząc na dotychczasowe podejście i brak półśrodków jestem spokojny o koło które wjedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Świetna metamorfoza. Takie tematy aż chce się oglądać. Mimo, że mix kolorów tapicerki mi nie siedzi wszystko na plus. Co jest z dekorem w tym miejscu? Czemu jest szpara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Lubię takie galerie, dużo zdjęć i konkretne działania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specter Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Dzięki za komentarze. 12 godzin temu, ryyyan napisał: co do kół to może te od americano Tak grubo to póki co nie będzie Chociaż biorąc pod uwagę mój problem z nimi to grubo jest.... 10 godzin temu, BartoszzG napisał: jak zobaczyłem pierwsze fotki, mówię no ideał granat lakier i szare wnętrze, sam bym takie chciał i myślę intensywnie nad tym a tu później niespodzianka, zmiana na czarne. patrząc na dotychczasowe podejście i brak półśrodków jestem spokojny o koło które wjedzie. Wiesz, już za szaro mi w aucie było. Od jasnej podsufitki, przez plastiki, wykładziny, fotele i dywaniki. Teraz zostały szare akcenty, a w aucie zapanował fajny ciemny klimat. Moje byłe wnętrze leży i się kurzy.... 9 godzin temu, lapka666 napisał: Co jest z dekorem w tym miejscu? Czemu jest szpara? W sumie to nie wiem Mocowania były całe, może coś niedociśnięte. Patrze na innych zdjęciach w moich zasobach i już tego nie widać. Jak odbiorę auto od Orła to zwrócę na to uwagę. Teraz temat kół. Już od roku męczę o nie kolegę. Mamy już dogadane warunki.... ale... Wzór bardzo mi się podoba i myślę, że będzie pasował do E39... O ile z felgą z przodu, problemu nie ma to z tylu jak dla mnie jest spory... Mianowicie: Na E39 wygląda tak: Jedno co chciałbym ustalić na początku to nie chcę mega obniżenia i kątów. Priorytetem jest dla mnie freude am fahren i możliwośc podróży nawet z pełnym obciążeniem bez obcierek. Ranty będą rolowane u Orła, ale i tak póki co jest mocno za szeroko.... Po pomiarach wychodzi tak: Nie wiem o co tu chodzi... Rozumiem, że muszę szukać węższych rantów? Moglibyście coś tu doradzić? Chciałbym uzyskać taki efekt końcowy: Trochę przez to wszystko mi ręce opadły Pozdro! Bartek.P dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atos1987 Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Węższe ranty koniecznie, nawet jak ustawisz kąt to i tak będzie lipa bo będziesz miał obcierki. Ile tam jest teraz rantu z tyłu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejw Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Rantu jest jak widać 4,5 daj o cal mniej i powinno być ok moim zdaniem. A sprzedający nie wie jaki dawał rant ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specter Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Nie znam się na tych spasach i pomiarach, ale na zdjęciu z miarką powyżej.... wychodzi 4,5 cala? Kolega, który je zmieniał (o ile dobrze pamięta) mówi, że 4,5 cala.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atos1987 Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 A faktycznie nawet nie zwróciłem uwagi na pomiar. No to cal mniej powinien poprawić sprawę , Ja mialem podobnie u siebie w RH jak mialem rant 3.25" tez u mnie to wystawało ale nie aż tak jak u Ciebie. Teraz w Mito juz jest o niebo lepiej. Ale moim zdaniem jak dasz 1 cal mniej to możesz tez mieć przycierki. Nie da się mieć germana bez przycierek Sam to chciałem zrobić tak by było i szeroko i to wyglądało i żeby nie tarło - NIE DA SIE. Zawsze coś przytrze :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 troszku wystaje z tego co widać na tyle masz 4.5cala rantu, szkoda byłoby tu dawać coś poniżej 4 cali bo masywna buda tego potrzebuje ;d nie wiem ile dokładnie wystaje ale wymieniając rant na 4 cale zyskasz 13mm i jeśli nie jeździsz na torze to można by się pokusić o zebranie kilku mm z piasty felgi i całość spasować delikatnym kątem, chyba że ta zabawa nic nie warta i wrzucić na tył marne 2.5 - 3 cale, - chłopaki zaraz doradzą heh co do rolowania, mowa tu o rolowaniu bez naruszenia zewnętrznej linii rantu ? jeśli tak to roluj ile się da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specter Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 15 minut temu, M3DYK napisał: bez naruszenia zewnętrznej linii rantu Dokładnie tak. Chodzi o wewnętrzne zagięcie blachy. Wlazłem w temat Szajby: i widzę na ostatniej stronie, że rant węższy, bęben znacznie szerszy.... Kolega odkopał temat i twierdzi jednak, że kupił ranty 4,75... bo nie było 5' Myślicie, że 3,75 by załatwiło sprawę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atos1987 Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 a korzystales z kalkulatora et ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M3DYK Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 @Specter jeśli chodzi o ranty to ich rozmiar mierzy się od wewnętrznej strony wargi więc w twoim przypadku masz 4.5, z tego co wiem w oz acs i nie wiem czy tez bbs rozmiary rantów mamy w całych calach lub 0.5 po przecinku, .25 czy .75 nie spotkałem się jeszcze z takimi, co do pytania czy cal mniej załatwi sprawę to najlepiej będzie jak weźmiesz metr w dłoń i jak będziesz przy aucie to sprawdzisz czy 2.6 cm Cię poratuje, ja myślę że nie bo dalej będzie wystawać, patrząc na zdjęcia to chyba trzeba by odchudzić sznycle o 2 cale czyli marne 2.5 cala na tyle atos1987 dodał reakcję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Richie_G Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Moim zdaniem nie wystaje więcej niż 3cm poza obrys więc -1" wyglądało by tak jak na zdjęciu ze srebrną M5. Ale żeby mieć pewność proponuje przyłożyć poziomicę do koła i zmierzyć odległość do nadkola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specter Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Właśnie auto stoi ponad 300km ode mnie. Felgi jeszcze na drugim końcu Polski... Odkopałem temat kolegi (właściciela felg) z forum BMW5er z 2015 roku... Cytat ranty tylko 4,75' albo 5,25' nie ma 5' czyli tył albo 11' albo 11,5', przyznaję, że trochę boje się tych 11,5' i spasowania Myślę, że 11' to będzie to... Wychodzi na to, że kupił 4,75' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goryl Napisano 26 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 Specter, złam swoje postanowienia i ustaw negatyw 3-4 stopni wtedy cal mniejszy rant załatwi sprawę plus wspomniane rolowanie plus dobry naciąg...no i przecież masz super zawias to po takich zabiegach i tak trzeba będzie pójść w glebę bo inaczej będzie kłuło w oczy ..... albo po prostu odpuścić te koła i spokojnie zaczekać na takie bez ryzyka i nerwów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specter Napisano 27 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Felgi zostaną bo mocno przypadły mi do gustu Może - 1cal czyli rant 3,75 będzie ok. W październiku wróci do mnie auto, wloze na nie te koła, pomierzę na spokojnie i będziemy myśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goryl Napisano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 ...no fakt...felgi są piękne !!!... i jak najbardziej wzór pasuje do e39 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
feconi Napisano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 Felunek kocur ale lekka szkoda, że duża różnica w wielkości rantów przód vs. tył. Chociaż w sumie na zdjęciu do końca dobrze nie widać. Może się mylę odnośnie tej różnicy. Życzę powodzonka w spasowaniu, będę zaglądał jak udało Ci się to poukładać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyziux666x Napisano 27 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2019 A to nie sa przypadkiem te felgi które były na fioletowym E34 co miało rzeźbione tylne blotniki pod to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.