Skocz do zawartości

[E39] M5 dober


dober

Rekomendowane odpowiedzi

M5 kupiłem 26 lipca. Samochód został sprowadzony z Włoch w 2010r. przez krótki czas miał go handlarz z Płocka, potem kupił go człowiek z Oławy od którego Krisu_K13TL ją odkupił. Poprzednik Krzyśka miał ją 6 lat, a Krisu_K13TL kolejne 3 lata - od kiedy jest w Polsce, M5 jest ciągle garażowana, oraz nie była użytkowana zimą  :super: dostałem od nich sporo faktur. Z tego co pamiętam lakierowane ponownie 3 elementy, malutka Rdzawka przy podświetlaniu rejestracji, oraz na progu. Z rzeczy nieoryginalnych w aucie jest wydech supersprint race - xpipe+końcowe tłumiki, oraz zawieszenie gwintowane ST Suspension.  Link do galerii Krisu_K13TL https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685

Aktualny przebieg- 194000km.

Poprzednik zrobił min:
-wymiana panewek 
-regeneracja vanosa przez BSS BMW Vanos Repair
-poprawka regeneracji vanosa - brak jakichkolwiek błędów.
-wymiana olejów silnik+skrzynia+dyfer- millers
-regeneracja felg
-nowe hamulce przód komplet (tarcza OEM+klocek hawk hps)+tył klocki (z tego co pamiętam to Jurid, albo ATE)
-nowy wkład lusterka kierowcy fotochrom OEM
-nowe krótkie nadkola do zderzaka m-pakietowego OEM
-nowy czujnik położenia wałka OEM
-nowa OEM osłona pod silnik
-nowy znaczek na maskę OEM+ znaczki do felg
-lakier do zaprawek z ASO
-nowy cup holder przód i tył febi
-nowe OEM uszczelki szyby przedniej i tylnej
-regeneracja shadowline tył
-dystanse 15mm przód Dystom+nowe śruby
-nowe klosze reflektorów TYC
-regeneracja skór klinika wnętrz Kraków
-nowe dywaniki
-geometria
-nowe opony Michelin Pilot Super Sport 245/40+275/35 R18 (DOT 19)
-nowy uchwyt podłokietnika OEM
-nowy dekor nussbaum pod przycisk RDC
-navi 16:9+nowe gałki OEM
-wymiana tulei wahacza z przodu
-wymiana przegubu wał ->dyfer OEM+uszczelka 

Plany:
- Wyciągnąć parę wgniotek.
- Wypolerować końcówki wydechu.
- Naprawić guzik od oparcia przy siedzeniu kierowcy, bo się rusza - ale działa. 
- Wymienić świece.
- Wymienić termostat(zapobiegawczo) 
- Ogarnąć komorę silnika bo jest delikatnie zakurzona.
- Będę chciał wywalić gwint i wrzucić oryginalny zawias.
- Zakonserwować całą podłogę. 
- Naprawić zderzak przedni, bo jest delikatnie pęknięty.
- Korekta lakieru.
- Dbać i dopieszczać ją na bieżąco :D

 

M5 będzie samochodem typowo weekendowym, nie będę nią robił dużych przelotów. Jesienią, oraz zimą nie będzie użytkowana :)

 

VIN: WBSDE91000GJ20211


Kod typu     DE91
 Typ     M5 (EUR)
 Typoszereg E     E39 ()
 Seria     5
 Rodzaj konstrukcji     LIM
 Układ kierowniczy     LL
 Drzwi     4
 Silnik     S62
 Pojemność skokowa     5.00
 Moc     294
 Napęd     HECK
 Skrzynia biegów     MECH
 Kolor     CARBONSCHWARZ METALLIC (416)
 Tapicerka     WALK NAPPA/CARAMEL (M3CR)
 Data prod.     2000-06-02

S265A     REIFEN DRUCK CONTROL (RDC)     Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)
S352A     DOPPELVERGLASUNG     Pod. oszklenie izolacyjne
S358A     KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE     Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S401A     SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH     Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S438A     EDELHOLZAUSFUEHRUNG     Wersja z drewna szlachetnego
S441A     RAUCHERPAKET     Pakiet dla palących
S508A     PARK DISTANCE CONTROL (PDC)     Park Distance Control (PDC)
S609A     NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL     System nawigacji Professional
S620A     SPRACHEINGABESYSTEM     Wejście głosowe
S629A     AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN     Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S672A     CD WECHSLER 6-FACH     Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S677A     HIFI SYSTEM PROFESSIONAL     System HiFi Professional DSP
S855A     SPRACHVERSION ITALIENISCH     Wersja językowa, włoski
S863A     SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA     Spis dealerów, Europa
S877A     UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL     Brak obsługi krzyżowej

S884A     ITALIENISCH / BORDLITERATUR     Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S915A     AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL     Dummy-SALAPA
S928A     REIFENSTEUERUNG     Sterowanie opon

S210A     DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC)     Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S216A     SERVOTRONIC     Wspomaganie układu kier. Servotronic
S261A     SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE     Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S302A     ALARMANLAGE     Instalacja alarmowa
S423A     FUSSMATTEN IN VELOURS     Dywaniki podłogowe Velours
S430A     INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET     Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S459A     SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY     Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S488A     LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER     Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A     SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER     Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A     SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG     Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S520A     NEBELSCHEINWERFER     Lampa przeciwmgłowa
S522A     XENON-LICHT     Światło ksenonowe
S534A     KLIMAAUTOMATIK     Klimatyzacja automatyczna
S548A     KILOMETERTACHO     Licznik kilometrów
S555A     BORDCOMPUTER     Komputer pokładowy V z pilotem


S710A     M LEDERLENKRAD     M Kier. sport. wielofunk.
S775A     INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT     Podsufitka antracyt
S785A     WEISSE BLINKLEUCHTEN     Lampy kierunkowskazów białe

S473A     ARMAUFLAGE VORN     Podłokietnik przedni
S602A     BORDMONITOR MIT TV     Monitor pokładowy z TV
S694A     CD-WECHSLER VORBEREITUNG     Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

uc?export=view&id=1ZoL1VSeWaSJnJkb_4HjLK

uc?export=view&id=1ZBFB_ESnZWK8wh0xBE1G_



Te ślady opon nie należą do mnie, gdybym to ja zrobił nie mógłbym w nocy spać, bo miałbym wyrzuty sumienia :)  
uc?export=view&id=1hLAhY4CjoE9_lUP4jg01L

uc?export=view&id=18t_F8iaZXd6c2ctav3uWm

uc?export=view&id=1SRuAvSiplKv8tkEEQPLls

uc?export=view&id=1Q7VJP6tCuZrAPCoVKiNdJ

uc?export=view&id=1K9Q02nBzSx3r-Brm-mns7

uc?export=view&id=1ZJJkRQb1umM-sEiDY5QWt

uc?export=view&id=1RY23_LaXfsPaTZh8qT07A

uc?export=view&id=1IhdNxENdsAKOFRUTGmjYu

uc?export=view&id=1RPcOG3xFK4JVB47L7UpQ_

uc?export=view&id=158S6LJjk-c0LyDEaz0B4q

uc?export=view&id=12Owbb983Pd90BCuYGUZgR

uc?export=view&id=1lPeydZqQNaHMa74OsXsvn

uc?export=view&id=1W1PPE8ZmtACPAaIu6wQpO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ryyyan napisał:

O krakowskie, trzeba się ustawić na spota emkami:grin: co do auta fajne. Szkoda tylko że przedlift..

M5 kupiłem 2 tygodnie temu z okolic Krakowa, poprzedni właściciel miał ją 3 Lata. Od teraz będzie jeździć w okolicach Łodzi :) 

Mi przedlifty(stylistycznie) bardziej podchodzą niż polifty, sporym atutem jest u mnie rocznik 2000, czyli po poprawkach w silniku, przez co nie powinien pić litra oleju na 1000km. jak egzemplarze z 1998r. i 1999r. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.08.2019 o 22:33, dober napisał:

Te ślady opon nie należą do mnie, gdybym to ja zrobił nie mógłbym w nocy spać, bo miałbym wyrzuty sumienia. 

Kupić M5 i nie dać jej w palnik...? Miałbym to samo hehe. Latałbym ze szmatką i pucował. I jak widzę jak na forum któryś z chłopaków upala jakieś kozackie auto to trochę zazdroszczę bo z jednej strony bym bardzo chciał a z drugiej nie miałbym sumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Miesiąc temu miałem problem z układem chłodzenia. Jadąc autostradą z prędkością 200+ (temperatura na dworze 27°C) wskazówka zaczęła nagle wychylać się w prawo, odpuściłem gaz, włączyłem ogrzewanie na maksa i temperatura zaczęła się normować, po tym incydencie wymieniłem termostat, zrobiłem od razu test szczelności układu chłodzenia - tester nie zmienił koloru, więc się uspokoiłem na chwilę. 
Kolejny wypad na autostradę, temperatura skoczyła do 100 °C, w instrukcji wyczytałem taką wzmiankę 

Between the blue and red zones
Normal operating range. It is not unusual
for the needle to rise as far as the
edge of the red zone in response to
high outside temperatures or severe
operating conditions.

ale niezbyt mnie to uspokoiło, chłopaki z mforum doradzili mi abym sprawdził jak wygląda chłodnica, zastałem taki widok: 
uc?export=view&id=1mZ30O5Mqlne2UF_pT41FH

Przemooo odradził mi nissens'a więc musiałem się wykosztować i kupić nową OE 
uc?export=view&id=1Eo6SvbDOV-EESb6XmXxVF
Po wymianie temperatury są już idealne  :hurra: 

Lista wymienionych części:
- Nowa OE chłodnica.
- Płyn chłodniczy K2 Kuler.
- Czujnik temperatury OE 2x (Spod tego wkręcanego w obudowę termostatu trochę się pociło.)
- Korek wlewu oleju OE(spod starego trochę się pociło.)
- Korek zbiorniczka wyrównawczego OE. 
- Nowe świece NGK BKR6EQUP.
- 2x Przepływomierz Bosch.
- 2x sondy regulacyjne Bosch.
- Usunąłem wyciek spod zbiorniczka płynu od wspomagania, tam się lało chyba kilka dobrych lat, na podłużnicy było kilka dobrych mm brudu wymieszanego z płynem od wspomagania, wystarczyło wymienić dwie opaski  :zalamany: 
- Kupiłem nową oryginalną książkę serwisową e39 M5, gdzie będę odnotowywał wszystkie naprawy/wymiany.  

uc?export=view&id=11YOiDetCw0SwWGMAaqalb

uc?export=view&id=1DBkKf-vM3EFcbfpa_hhpv

uc?export=view&id=1_oOcW9GxuFByyojKx86GF

Przy okazji demontażu paru elementów postanowiłem umyć silnik, był mega zakurzony - jest dobrze ale nie idealnie.
uc?export=view&id=1cY1uVUMsSI94pfgThHwoR

Zarejestrowałem M5, niestety nie dostałem jakiś super tablic, liczyłem na EL 5M539 ale już jest zajęta, pewnie jakiś dziadek wziął do tico  :/
uc?export=view&id=1j_YSjzu28U7jIOdNtu_Qp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim poście zapomniałem napomnieć o dwóch sprawach :)

- M5 zaraz po kupnie dołączyła do programu BMWKoneser, dzięki czemu nowe oryginalne części mogę kupić trochę taniej  :hurra:  

- Druga rzecz to wynik 100-200. Od razu po wymianie przepływomierzy, oraz sond regulacyjnych skasowałem adaptację, spokojny przejazd około 20 km.(w s62b50 podobno pełna adaptacja potrafi nastąpić nawet po około 200km.)ale długo nie wytrzymałem i sprawdzian, dwa powtarzalne wyniki bez specjalnej spiny, był duży ruch na autostradzie. Wynik na pewno do poprawienia, nawet samym short shifterem, który zamierzam kupić z e60 545, dla mnie skok lewarka w fabrycznej M5 jest trochę za długi, ponadto wcześniej zauważyłem parę razy uślizg sprzęgła, ale czy teraz też tak było? nie wiem, byłem skupiony na drodze.

uc?export=view&id=1-YVLlFfoivCe5GHvlw_rk

uc?export=view&id=1-bPP6BrtA_Kk_WkkKQfET

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.08.2019 o 10:04, lapka666 napisał:

Kupić M5 i nie dać jej w palnik...? Miałbym to samo hehe. Latałbym ze szmatką i pucował. I jak widzę jak na forum któryś z chłopaków upala jakieś kozackie auto to trochę zazdroszczę bo z jednej strony bym bardzo chciał a z drugiej nie miałbym sumienia.

 

chyba jaj, a tak na poważnie to są auta stworzone do zapierdalania, po to mają taką moc, jak chcesz lizać to polecam 518i. Można się bawić takimi autami i dbać równocześnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, dawid82 napisał:

chyba jaj, a tak na poważnie to są auta stworzone do zapierdalania, po to mają taką moc, jak chcesz lizać to polecam 518i. Można się bawić takimi autami i dbać równocześnie. 

Ja myślę, że chyba wszystkiego po części bo jakiego auta nie miałem to upalać nigdy nie miałem sumienia. Mi po prostu było szkoda mimo, że zapierd... to zapierd... srogo. Ale prędkości i czas na danej trasie to dla mnie co innego niż bączki, które zawsze chciałem robić ale szkoda było auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lapka666 napisał:

Ja myślę, że chyba wszystkiego po części bo jakiego auta nie miałem to upalać nigdy nie miałem sumienia. Mi po prostu było szkoda mimo, że zapierd... to zapierd... srogo. Ale prędkości i czas na danej trasie to dla mnie co innego niż bączki, które zawsze chciałem robić ale szkoda było auta.

Nic się mu nie stanie jak zrobisz bączka czy dwa , a uwierz mi, jak zaczniesz, to nie da się skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

Cześć! Czas na odświeżenie tematu. 

Z racji że Krisu przy sprzedaży M5 poinformował mnie że przedni zderzak może być zamiennikiem, postanowiłem to sprawdzić. Gdy miałem rozebrany przód dostrzegłem parę zardzewiałych śrub, które dość mocno zaczęły mnie irytować, więc szybka decyzja - wymieniam wszystkie śrubki, podkładki, klamerki od: nadkoli, ślizgów zderzaka, wlotów powietrza, uchwytu od pompy powietrza wtórnego, uchwytu kompresora dsc. Przy okazji wymieniłem, dwa przednie nadkola, aluminiowe wloty powietrza na tarcze hamulcowe, kanał powietrza przedni. Polakierowałem uchwyt od kompresora dsc i uchwyt od pompy powietrza wtórnego. Do wszystkich otworów technologicznych poszedł wosk do profili zamkniętych firmy BOLL, a karoseria za nadkolami została dokładnie wymyta i wyczyszczona.

Tak to wyglądało:
uc?export=view&id=1lDHpuzdCmHw6QLWJxW1vV

Tutaj zdjęcie nowych śrub i pomalowanych uchwytów, niestety zapomniałem zrobić zdjęcia pozostałych zamówionych części.

uc?export=view&id=1sC94tMg11wOKiNE_Gd1Cf

uc?export=view&id=1o_uuh1EaBDhccU4UwlG8O

Lista nowych części, wszystko z programu BMW KONESER, więc zawsze trochę taniej:
51718176503    Klamra    10 SZT
51718218323    Śruba półobrotowa    10 SZT
51718218852    Śruba    2 SZT
51718195383    Pierścień zabezp.    10 SZT
51718176504    Podkładka    10 SZT
51712498939    WLOT POWIETRZA    1 SZT
51718229003    Kołek Wwa    4 SZT
22316760944    Nakrętka    4 SZT
51718159423    NADKOLE PLAST    1 SZT
51718159424    NADKOLE    1 SZT
63171367868    Gniazdo śruby    10 SZT
07147129161    Śruba    30 SZT
07129904217    Nakrętka    8 SZT
51478166992    Kołek    6 SZT
07119904288    Śruba    6 SZT
63121374075    Nakrętka    6 SZT
51127070202    Zaczep    3 SZT
07119904524    Śruba    3 SZT
51712752359    Śruba    2 SZT
11727559515    Podkładka gum.-met.    3 SZT
07119905544    Nakrętka    3 SZT
07119916822    ŚRUBA    3 SZT
07129904231    Nakrętka    3 SZT
07119916966    Śruba    8 SZT
07147144276    Klamra    8 SZT

M5 stała rozebrana od 31.05 do 04.07 ponieważ handlarz z Wielkopolski kręcił z wysyłkami. Najpierw 2 aluminiowe wloty powietrza na tarcze wysyłał przez dwa tygodnie, później zderzak przedni oryginalny do M5 wysłał z otworami pod spryskiwacze wyciętymi przez jakiegoś pseudo speca nie fabrykę. Z jednej strony zderzaka jest 25 cm do otworu spryskiwacza, z drugiej 30, przy próbie reklamacji nagle przestali odbierać telefony, jak odebrali to zaraz rozłączali mówiąc że oczywiście zderzak wyślą drugi pod kolor, dni mijały i nagle na otomoto zmieniają nazwę firmy i numer telefonu, ale nic nękam ich dalej telefonami i jakoś udało się, po ponad miesiącu od dnia zmówienia, przyszedł drugi, ale że chciałem już jeździć m5 to założyłem swój stary zamiennik, oryginalny czeka na malowanie. Ogólnie o tych handlarzach można by napisać książkę jak nie prowadzić swojej firmy. Zamawiam paczki od kilkunastu lat przez internet i nigdy tak fatalnie nie byłem obsłużony jak przez nich. 


Na początku maja wymieniłem olej w silniku, przed zalaniem świeżego poszła płukanka. Wszystko firmy millers od rorafalki  :cwaniak:  Od dnia zakupu M5 do wymiany oleju przejechałem około 2000km.(oczywiście zimą  nie była użytkowana, stała w garażu) i nic nie musiałem dolewać oleju  :hurra: 

Wrzucę parę aktualnych zdjęć.

Tutaj bez wygłuszenia maski, zdjąłem ją do wyprania. 
uc?export=view&id=1TOWU2J2IUaW9HxTqGXBEb

uc?export=view&id=1pUF1vAb63L4FmH_fdpZMx

uc?export=view&id=1OqNoWmyOy2y55hTydgXGW

uc?export=view&id=1465CA5a7XT61UCY-32KiT

uc?export=view&id=1BTRJ-GLJqjYeWGt7rDy_t

Ostatnio urwałem klamkę :D ale zaraz będzie nowa, oddam ją razem ze zderzakiem do malowania.
uc?export=view&id=1YlcYgyRckJ4aWqNEo0Ag3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • ryyyan zablokował ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...