dober Napisano 4 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2019 M5 kupiłem 26 lipca. Samochód został sprowadzony z Włoch w 2010r. przez krótki czas miał go handlarz z Płocka, potem kupił go człowiek z Oławy od którego Krisu_K13TL ją odkupił. Poprzednik Krzyśka miał ją 6 lat, a Krisu_K13TL kolejne 3 lata - od kiedy jest w Polsce, M5 jest ciągle garażowana, oraz nie była użytkowana zimą :super: dostałem od nich sporo faktur. Z tego co pamiętam lakierowane ponownie 3 elementy, malutka Rdzawka przy podświetlaniu rejestracji, oraz na progu. Z rzeczy nieoryginalnych w aucie jest wydech supersprint race - xpipe+końcowe tłumiki, oraz zawieszenie gwintowane ST Suspension. Link do galerii Krisu_K13TL https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685 Aktualny przebieg- 194000km. Poprzednik zrobił min: -wymiana panewek -regeneracja vanosa przez BSS BMW Vanos Repair -poprawka regeneracji vanosa - brak jakichkolwiek błędów. -wymiana olejów silnik+skrzynia+dyfer- millers -regeneracja felg -nowe hamulce przód komplet (tarcza OEM+klocek hawk hps)+tył klocki (z tego co pamiętam to Jurid, albo ATE) -nowy wkład lusterka kierowcy fotochrom OEM -nowe krótkie nadkola do zderzaka m-pakietowego OEM -nowy czujnik położenia wałka OEM -nowa OEM osłona pod silnik -nowy znaczek na maskę OEM+ znaczki do felg -lakier do zaprawek z ASO -nowy cup holder przód i tył febi -nowe OEM uszczelki szyby przedniej i tylnej -regeneracja shadowline tył -dystanse 15mm przód Dystom+nowe śruby -nowe klosze reflektorów TYC -regeneracja skór klinika wnętrz Kraków -nowe dywaniki -geometria -nowe opony Michelin Pilot Super Sport 245/40+275/35 R18 (DOT 19) -nowy uchwyt podłokietnika OEM -nowy dekor nussbaum pod przycisk RDC -navi 16:9+nowe gałki OEM -wymiana tulei wahacza z przodu -wymiana przegubu wał ->dyfer OEM+uszczelka Plany: - Wyciągnąć parę wgniotek. - Wypolerować końcówki wydechu. - Naprawić guzik od oparcia przy siedzeniu kierowcy, bo się rusza - ale działa. - Wymienić świece. - Wymienić termostat(zapobiegawczo) - Ogarnąć komorę silnika bo jest delikatnie zakurzona. - Będę chciał wywalić gwint i wrzucić oryginalny zawias. - Zakonserwować całą podłogę. - Naprawić zderzak przedni, bo jest delikatnie pęknięty. - Korekta lakieru. - Dbać i dopieszczać ją na bieżąco M5 będzie samochodem typowo weekendowym, nie będę nią robił dużych przelotów. Jesienią, oraz zimą nie będzie użytkowana VIN: WBSDE91000GJ20211 Kod typu DE91 Typ M5 (EUR) Typoszereg E E39 () Seria 5 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik S62 Pojemność skokowa 5.00 Moc 294 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Tapicerka WALK NAPPA/CARAMEL (M3CR) Data prod. 2000-06-02 S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Kontrola ciśnienia w oponach (RDC) S352A DOPPELVERGLASUNG Pod. oszklenie izolacyjne S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod. S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz. S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk. S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S602A BORDMONITOR MIT TV Monitor pokładowy z TV S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD Te ślady opon nie należą do mnie, gdybym to ja zrobił nie mógłbym w nocy spać, bo miałbym wyrzuty sumienia Rudy Hiszpan' i Bartek.P dodali reakcje 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dober Napisano 5 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Prosiłbym o przeniesienie tematu do Top Serii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
feconi Napisano 7 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 Uwielbiam ten kolor skóry dober i Wisnia135i dodali reakcje 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 7 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 O krakowskie, trzeba się ustawić na spota emkami co do auta fajne. Szkoda tylko że przedlift.. dober dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wisnia135i Napisano 7 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 @ryyyan ja myślałem w pierwszej chwili że to twoja xd dober dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejw Napisano 7 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 Ale sztuka coś pięknego, za środek oddałbym własną nerkę sam na taki środek choruję w oryginale ale to dostać to pewnie 6 w totka szybciej trafię. Nic tylko dbać i cieszyć się jazdą. dober dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dober Napisano 7 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2019 3 godziny temu, ryyyan napisał: O krakowskie, trzeba się ustawić na spota emkami co do auta fajne. Szkoda tylko że przedlift.. M5 kupiłem 2 tygodnie temu z okolic Krakowa, poprzedni właściciel miał ją 3 Lata. Od teraz będzie jeździć w okolicach Łodzi Mi przedlifty(stylistycznie) bardziej podchodzą niż polifty, sporym atutem jest u mnie rocznik 2000, czyli po poprawkach w silniku, przez co nie powinien pić litra oleju na 1000km. jak egzemplarze z 1998r. i 1999r. Rudy Hiszpan' dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 8 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2019 6 godzin temu, dober napisał: M5 kupiłem 2 tygodnie temu z okolic Krakowa, poprzedni właściciel miał ją 3 Lata. Kupiłeś ja od Lukasza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz ///3 Napisano 8 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2019 58 minut temu, ryyyan napisał: Kupiłeś ja od Lukasza ? To raczej napewno nie ta... dober dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 8 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, Łukasz ///3 napisał: To raczej napewno nie ta... No tak myślę, ale bardzo podobna . dober dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 8 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2019 Dnia 4.08.2019 o 22:33, dober napisał: Te ślady opon nie należą do mnie, gdybym to ja zrobił nie mógłbym w nocy spać, bo miałbym wyrzuty sumienia. Kupić M5 i nie dać jej w palnik...? Miałbym to samo hehe. Latałbym ze szmatką i pucował. I jak widzę jak na forum któryś z chłopaków upala jakieś kozackie auto to trochę zazdroszczę bo z jednej strony bym bardzo chciał a z drugiej nie miałbym sumienia. dober dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dober Napisano 8 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2019 13 godzin temu, ryyyan napisał: Kupiłeś ja od Lukasza ? Nie, kupiłem ją od Krzyśka, nick na bmw-sport Krisu_K13TL. W pierwszym poście jest wszystko opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dober Napisano 13 Października 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Października 2019 Miesiąc temu miałem problem z układem chłodzenia. Jadąc autostradą z prędkością 200+ (temperatura na dworze 27°C) wskazówka zaczęła nagle wychylać się w prawo, odpuściłem gaz, włączyłem ogrzewanie na maksa i temperatura zaczęła się normować, po tym incydencie wymieniłem termostat, zrobiłem od razu test szczelności układu chłodzenia - tester nie zmienił koloru, więc się uspokoiłem na chwilę. Kolejny wypad na autostradę, temperatura skoczyła do 100 °C, w instrukcji wyczytałem taką wzmiankę Between the blue and red zones Normal operating range. It is not unusual for the needle to rise as far as the edge of the red zone in response to high outside temperatures or severe operating conditions. ale niezbyt mnie to uspokoiło, chłopaki z mforum doradzili mi abym sprawdził jak wygląda chłodnica, zastałem taki widok: Przemooo odradził mi nissens'a więc musiałem się wykosztować i kupić nową OE Po wymianie temperatury są już idealne :hurra: Lista wymienionych części: - Nowa OE chłodnica. - Płyn chłodniczy K2 Kuler. - Czujnik temperatury OE 2x (Spod tego wkręcanego w obudowę termostatu trochę się pociło.) - Korek wlewu oleju OE(spod starego trochę się pociło.) - Korek zbiorniczka wyrównawczego OE. - Nowe świece NGK BKR6EQUP. - 2x Przepływomierz Bosch. - 2x sondy regulacyjne Bosch. - Usunąłem wyciek spod zbiorniczka płynu od wspomagania, tam się lało chyba kilka dobrych lat, na podłużnicy było kilka dobrych mm brudu wymieszanego z płynem od wspomagania, wystarczyło wymienić dwie opaski :zalamany: - Kupiłem nową oryginalną książkę serwisową e39 M5, gdzie będę odnotowywał wszystkie naprawy/wymiany. Przy okazji demontażu paru elementów postanowiłem umyć silnik, był mega zakurzony - jest dobrze ale nie idealnie. Zarejestrowałem M5, niestety nie dostałem jakiś super tablic, liczyłem na EL 5M539 ale już jest zajęta, pewnie jakiś dziadek wziął do tico lapka666 i Bartek.P dodali reakcje 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ADASIO Napisano 13 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 13 Października 2019 4 minuty temu, dober napisał: Zarejestrowałem M5, niestety nie dostałem jakiś super tablic, liczyłem na EL 5M539 ale już jest zajęta, pewnie jakiś dziadek wziął do tico Jebnałem dober dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 14 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 14 Października 2019 Mechanika, mechanika i jeszcze raz mechanika. Brawo. Dobra kolejność. Już jest piękna. Silnik super wygląda. dober dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dober Napisano 16 Października 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Października 2019 W poprzednim poście zapomniałem napomnieć o dwóch sprawach - M5 zaraz po kupnie dołączyła do programu BMWKoneser, dzięki czemu nowe oryginalne części mogę kupić trochę taniej :hurra: - Druga rzecz to wynik 100-200. Od razu po wymianie przepływomierzy, oraz sond regulacyjnych skasowałem adaptację, spokojny przejazd około 20 km.(w s62b50 podobno pełna adaptacja potrafi nastąpić nawet po około 200km.)ale długo nie wytrzymałem i sprawdzian, dwa powtarzalne wyniki bez specjalnej spiny, był duży ruch na autostradzie. Wynik na pewno do poprawienia, nawet samym short shifterem, który zamierzam kupić z e60 545, dla mnie skok lewarka w fabrycznej M5 jest trochę za długi, ponadto wcześniej zauważyłem parę razy uślizg sprzęgła, ale czy teraz też tak było? nie wiem, byłem skupiony na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukeszbmw Napisano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Października 2019 czym to mierzyłeś ? najlepszy byłby racelogic brałem się z Krisem gdy kupiłem moją w 2k17 szły bardzo podobnie, szkoda ze nam się w tym roku nie udało złapać ... Swoją droga dobra sztuka z niej Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dober Napisano 16 Października 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Października 2019 11 minut temu, lukeszbmw napisał: czym to mierzyłeś ? najlepszy byłby racelogic GPS Acceleration ---> Link Na BMW-sport ludzie tym mierzą auta, ponoć aplikacją jest dokładna, ale wiadomo racelogic najdokładniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 16 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 16 Października 2019 Lukasz musimy moja zmierzyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid82 Napisano 18 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Października 2019 Dnia 8.08.2019 o 10:04, lapka666 napisał: Kupić M5 i nie dać jej w palnik...? Miałbym to samo hehe. Latałbym ze szmatką i pucował. I jak widzę jak na forum któryś z chłopaków upala jakieś kozackie auto to trochę zazdroszczę bo z jednej strony bym bardzo chciał a z drugiej nie miałbym sumienia. chyba jaj, a tak na poważnie to są auta stworzone do zapierdalania, po to mają taką moc, jak chcesz lizać to polecam 518i. Można się bawić takimi autami i dbać równocześnie. dedi, Łukasz ///3, lapka666 i 4 innych dodali reakcje 2 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 18 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Października 2019 35 minut temu, dawid82 napisał: chyba jaj, a tak na poważnie to są auta stworzone do zapierdalania, po to mają taką moc, jak chcesz lizać to polecam 518i. Można się bawić takimi autami i dbać równocześnie. Ja myślę, że chyba wszystkiego po części bo jakiego auta nie miałem to upalać nigdy nie miałem sumienia. Mi po prostu było szkoda mimo, że zapierd... to zapierd... srogo. Ale prędkości i czas na danej trasie to dla mnie co innego niż bączki, które zawsze chciałem robić ale szkoda było auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryyyan Napisano 18 Października 2019 Zgłoś Udostępnij Napisano 18 Października 2019 9 godzin temu, lapka666 napisał: Ja myślę, że chyba wszystkiego po części bo jakiego auta nie miałem to upalać nigdy nie miałem sumienia. Mi po prostu było szkoda mimo, że zapierd... to zapierd... srogo. Ale prędkości i czas na danej trasie to dla mnie co innego niż bączki, które zawsze chciałem robić ale szkoda było auta. Nic się mu nie stanie jak zrobisz bączka czy dwa , a uwierz mi, jak zaczniesz, to nie da się skończyć. Fredi i lapka666 dodali reakcje 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dober Napisano 14 Lipca 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 Cześć! Czas na odświeżenie tematu. Z racji że Krisu przy sprzedaży M5 poinformował mnie że przedni zderzak może być zamiennikiem, postanowiłem to sprawdzić. Gdy miałem rozebrany przód dostrzegłem parę zardzewiałych śrub, które dość mocno zaczęły mnie irytować, więc szybka decyzja - wymieniam wszystkie śrubki, podkładki, klamerki od: nadkoli, ślizgów zderzaka, wlotów powietrza, uchwytu od pompy powietrza wtórnego, uchwytu kompresora dsc. Przy okazji wymieniłem, dwa przednie nadkola, aluminiowe wloty powietrza na tarcze hamulcowe, kanał powietrza przedni. Polakierowałem uchwyt od kompresora dsc i uchwyt od pompy powietrza wtórnego. Do wszystkich otworów technologicznych poszedł wosk do profili zamkniętych firmy BOLL, a karoseria za nadkolami została dokładnie wymyta i wyczyszczona. Tak to wyglądało: Tutaj zdjęcie nowych śrub i pomalowanych uchwytów, niestety zapomniałem zrobić zdjęcia pozostałych zamówionych części. Lista nowych części, wszystko z programu BMW KONESER, więc zawsze trochę taniej: 51718176503 Klamra 10 SZT 51718218323 Śruba półobrotowa 10 SZT 51718218852 Śruba 2 SZT 51718195383 Pierścień zabezp. 10 SZT 51718176504 Podkładka 10 SZT 51712498939 WLOT POWIETRZA 1 SZT 51718229003 Kołek Wwa 4 SZT 22316760944 Nakrętka 4 SZT 51718159423 NADKOLE PLAST 1 SZT 51718159424 NADKOLE 1 SZT 63171367868 Gniazdo śruby 10 SZT 07147129161 Śruba 30 SZT 07129904217 Nakrętka 8 SZT 51478166992 Kołek 6 SZT 07119904288 Śruba 6 SZT 63121374075 Nakrętka 6 SZT 51127070202 Zaczep 3 SZT 07119904524 Śruba 3 SZT 51712752359 Śruba 2 SZT 11727559515 Podkładka gum.-met. 3 SZT 07119905544 Nakrętka 3 SZT 07119916822 ŚRUBA 3 SZT 07129904231 Nakrętka 3 SZT 07119916966 Śruba 8 SZT 07147144276 Klamra 8 SZT M5 stała rozebrana od 31.05 do 04.07 ponieważ handlarz z Wielkopolski kręcił z wysyłkami. Najpierw 2 aluminiowe wloty powietrza na tarcze wysyłał przez dwa tygodnie, później zderzak przedni oryginalny do M5 wysłał z otworami pod spryskiwacze wyciętymi przez jakiegoś pseudo speca nie fabrykę. Z jednej strony zderzaka jest 25 cm do otworu spryskiwacza, z drugiej 30, przy próbie reklamacji nagle przestali odbierać telefony, jak odebrali to zaraz rozłączali mówiąc że oczywiście zderzak wyślą drugi pod kolor, dni mijały i nagle na otomoto zmieniają nazwę firmy i numer telefonu, ale nic nękam ich dalej telefonami i jakoś udało się, po ponad miesiącu od dnia zmówienia, przyszedł drugi, ale że chciałem już jeździć m5 to założyłem swój stary zamiennik, oryginalny czeka na malowanie. Ogólnie o tych handlarzach można by napisać książkę jak nie prowadzić swojej firmy. Zamawiam paczki od kilkunastu lat przez internet i nigdy tak fatalnie nie byłem obsłużony jak przez nich. Na początku maja wymieniłem olej w silniku, przed zalaniem świeżego poszła płukanka. Wszystko firmy millers od rorafalki :cwaniak: Od dnia zakupu M5 do wymiany oleju przejechałem około 2000km.(oczywiście zimą nie była użytkowana, stała w garażu) i nic nie musiałem dolewać oleju :hurra: Wrzucę parę aktualnych zdjęć. Tutaj bez wygłuszenia maski, zdjąłem ją do wyprania. Ostatnio urwałem klamkę ale zaraz będzie nowa, oddam ją razem ze zderzakiem do malowania. Wisnia135i, lapka666 i AdRRian dodali reakcje 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lapka666 Napisano 15 Lipca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lipca 2020 Piękne wnętrze. Nerkę zrobiłbym na czarno. Reszty bym chyba nie zmienił. M5 to M5. Wisnia135i dodał reakcję 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
feconi Napisano 15 Lipca 2020 Zgłoś Udostępnij Napisano 15 Lipca 2020 Widzę, że klamka chyba w ręce została. Tyle siły masz ? klasyczne, swietne M5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi