Skocz do zawartości

[E30] Cabrio by jacoo


jacoo

Rekomendowane odpowiedzi

Po niespełna 3 miesiącach stania na kobylkach cabrio znów na kołach :twisted:

Udało założyć się bak, zamontować filtr (jeszcze stary), założyć osłony zbiornika, osłony termiczne 

Pozostaje mi teraz tylko sprawdzić stan oleju w dyfrze, dokręcić wszystkie śruby z kanału, sprawdzić poprawność podloczenia przewodów, wyregulować ręczny, wypiaskowac i psiknać mocowania belki tył bo o tym kompletnie zapomniałem

abba703a057ad353med.jpg

405332d91dbe75dfmed.jpg

aa6a50dac48c5dc5med.jpg

Dogieta została też reszta przewodów hamulcowych idących z pompy 

75f5e34d57f128eemed.jpg

04ad5d8a14315483med.jpg

b4a7c6e7380b9e5bmed.jpg

0d0b444ace35dec9med.jpg

580ac11a6fb54fbdmed.jpg

Zbiorniczek intensywnego mycia już też na miejscu i co ciekawe ma wadę produkcyjna - brak dziury na pompke w mniejszym zbiorniczku 

77188f371d8d28a4med.jpg

f50c89c9ab2605bfmed.jpg

074b85e9dc00c43bmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jako że jes jak jest, postanowiłem zająć się silnikiem i doprowadzić go do jak najlepszego stanu wizualnego. Dlaczego tylko do wizualnego? A bo dlatego że przed demontażem było to jedno z bardziej zwawych m20b20. Jednak przy pracach z silnikiem okazało się że silnik był wcześniej przegrzany, były luzy na tłokach, wal korbowy miał luz, gniazda zaworowe byly wypalone, blok potrzebował szlifu, nowych tłoków itd itd. Szybka kalkulacja i decyzja - szukam czegoś mocniejszego. No i znalazłem takie cudo:

a156bed9b98ca7cemed.jpg

Zdjecie po wstępnym czyszczeniu bloku, który zostanie pomalowany na dniach. 

Silnik to niemały rarytas bo jest to supereta, z głowica 885 czyli tą co siedzie w m20b25. Cel? "Legendarne" 200KM. 

 

Pozdro piwo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega robota! Szacun za dokładność i prawidłowe podejście do tematu. 

Super się czyta Twój temat! :drive::D

 

Jestem na podobnym etapie. Buda e38 u blacharza i lakiernika, zbieram graty cały czas i coś tam się dzieje w temacie. działamy razem z @Bercikb25. Jak ten zwariowany okres minie i wrócą graty z renowacji i dojdą paczki z nowymi częściami to zaaktualizuje swój temat, a tym czasem będę śledził Twój i do zobaczenia na Germanfescie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.04.2020 o 20:43, #brodatycham napisał:

Mega robota! Szacun za dokładność i prawidłowe podejście do tematu. 

Super się czyta Twój temat! :drive::D

 

Jestem na podobnym etapie. Buda e38 u blacharza i lakiernika, zbieram graty cały czas i coś tam się dzieje w temacie. działamy razem z @Bercikb25. Jak ten zwariowany okres minie i wrócą graty z renowacji i dojdą paczki z nowymi częściami to zaaktualizuje swój temat, a tym czasem będę śledził Twój i do zobaczenia na Germanfescie :D

Dzięki! Ma GF jak mnie wpuszcza to i tak dopiero za rok najwcześniej bo niby zostają pierdoly do zrobienia a zabierają one najwięcej czasu 

51 minut temu, Panama napisał:

Elegancko czystko schludnie fajnie się ogląda. Wszystko widać przemyślanie i po kolei jedziesz z tematem. Tak ma być, banan na twarzy przy takim projekcie super. Powodzenia dalej :)

Staram się po robić po kolei, ale w sumie mam lekki chaos w projekcie i często robię to co na pozwala mi czas. Ale jest to pierwszy projekt więc w kolejnym myślę że pojdzie wszystko sprawniej 

Dzisiaj np czasu na cabrio dużo nie było, ale udało się złożyć na nowo front bo nie wiem jakim cudem ale po chyba trzech miesiącach leżenia przestawiły się otwory do mocowania zderzaka

Tak więc na chwilę obecną wygląda to tak 

30f40466bee9c81amed.jpg

Pozdro! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mój temat to też mój pamiętnik auta, wrzucam zdjęcia z początku przygody z moim cabrio. Tak wyglądała u poprzedniego właściciela 

223da58b6951b1e8med.jpg

8602bfade0b49b86med.jpg

a4ce8229ccf8c531med.jpg

30d0c140ba55fa90med.jpg

bedbac15067ab380med.jpg

0b87b4abb82968d4med.jpg

Jak widać trochę się zmieniło, a na początku plan był tylko gleba i koło :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Piorun napisał:

Temat naprawdę dobrze się czyta i projekt zapowiada się świetnie, jedynie koło powinno z czasem wpaść na połamanym rancie ;)

Ale jest zapas Bociana na dezynfekcje, pracować można bez stresów :P

Bocian to trunek na wesele, Jacka.  Trzeba współczuć, bo wódka jest a wypić nie można. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, orzel napisał:

Tak jest zawsze na początku- tylko koło zmienię, mts  założę i będzie ok. Ale kilka dni później już całe olx i wszystkie grupy z fb wykupione z lepszych gratow hehe. 

Dobrze działasz

 Się ma

Otóż to, a olx grupy na fb to straszna choroba - bo jak się coś zobaczy to potem człowiek nie kalkuluje tylko robi wszystko żeby to kupić :lol:

 

10 godzin temu, Piorun napisał:

Temat naprawdę dobrze się czyta i projekt zapowiada się świetnie, jedynie koło powinno z czasem wpaść na połamanym rancie ;)

Ale jest zapas Bociana na dezynfekcje, pracować można bez stresów :P

Koło wpadnie w swoim czasie. Na razie uważam że i tak mam jedno z najlepszych budżetowych kół skręcanych. Myślałem też nad ich przerobieniem na 3tlg ale żeby wyciągnąć z nich maxa musiałbym robić naweirt na rotorze a ta opcja raczej odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy się cieszy że jeździ bez dachu, a ja się cieszę że w końcu założyłem dach :mrgreen: 

b711ccbea6a73d05med.jpg

Przy okazji głowica poszła do kompletnej regeneracji a ja w między czasie psiknalem blok który wygląda teraz jak nowy. Na oklejenie się nie patrzeć bo miska i tak będzie nowa, tak samo jak zaślepki przeciwmrozowe i cała reszta pierdółek 

e3ba4cf090c4f75cmed.jpg

Pozdro! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.04.2020 o 18:57, jacoo napisał:

głowica poszła do kompletnej regeneracji a ja w między czasie psiknalem blok który wygląda teraz jak nowy

To właśnie przede mną .... tylko nie wiem ile zejdzie żeby to ITB postawić, chiałbym za jednym zamachem też tak piecyk ogarnąć ..... efekt dobry ...fajnie to wyszło .. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Bartas ZSZ napisał:

To właśnie przede mną .... tylko nie wiem ile zejdzie żeby to ITB postawić, chiałbym za jednym zamachem też tak piecyk ogarnąć ..... efekt dobry ...fajnie to wyszło .. 

Też myślałem nad ITB ale to dodatkowe 3,5k + strojenie... Czyli det3 albo Emu - @Bartas ZSZ jaka opcje wybierasz u siebie? 

 

Biore jeszcze druga opcje czyli DBILAS ITB p&p ale to koszt około 7-8k 

e85917e9109a80bemed.jpg

Opcja nr 3 - turbo - 10-12k 

Tak więc na razie ogarnę silnik tak żeby odpalić a potem będę dalej modzić silnik. 

Na razie zastanawiam się na jaki kolor zrobić pokrywę zaworów. Są trzy opcje :

1) czarna z polerowanymi detalami 

2) srebrna/kolor aluminium 

3) szkielkowanie, anodowanie i bezbarwny 

Na razie żeby tak bardzo nie gryzło w oczy zeszlfowalem wstępnie 1 z 3 pokryw zaworów. Pare pociągnieć papierem i będzie idealnie gładki tam gdzie widać niedoskonałości 

13199bf7a4050337med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, jacoo napisał:

Czyli det3 albo Emu - @Bartas ZSZ jaka opcje wybierasz u siebie? 

Chyba Emu .... tak mechanior mi coś wspominał, że w tą strone będzie szedl .... 

 

31 minut temu, jacoo napisał:

Opcja nr 3 - turbo - 10-12k 

Bardzo dobra opcja .... ale żeby nie było za łatwo to - Turbo na ITB ... ja o tym myślałem .... :roll: ale to tak bardzo ale to bardzo nieśmiało :-D (na razie ;) ) 

31 minut temu, jacoo napisał:

Na razie zastanawiam się na jaki kolor zrobić pokrywę zaworów. Są trzy opcje :

Jak dla mnie opcja nr 1 wygrywa !! Czarna z polerką --- KOT !! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ///BoguŚ/// napisał:

Super eta z itb to by robilo robotę , ja bym odpuścił turbo i pomyślał nad itb :grin: co do pokrywy klasyczna czern z polerowanymi detalami wyglada najlepiej ( no i do tego dbilas by pasowal idealnie :D:D)

SEta + ostry wałek + ITB to może uda się w przyszłości jakieś 240 wyciągnąć z poczciwego m20 :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odebrałem dzisiaj głowice z regeneracji. Głowica po kompletnym przeglądzie. Sprawdzona szczelność, gniazda zaworowe wyfrezowane, nowe prowadnice zaworów, sprawdzenie wałka, nowe uszczelniacze zaworowe, nowe zawory wydechowe, głowica minimalnie planowana bo była prosta. Możliwe że coś pominąłem. Czyszczona była podobno 4 razy w myjce ultradźwiękowej, ale jej wygląd zewnętrzny mnie nie satysfakcjonuje. Zastanawiam się czy tak wygląda głowica po czyszczeniu czy sam muszę ją jeszcze odtłuścić i psiknać jakimś lakierem? 

da221b6443c81074med.jpg

97a6c09bc0d6ba0bmed.jpg

bf3d870d9d16a755med.jpg

Druga sprawa- zawory ssące zostały wypolerowane, ale nie jest lustro. Zastanawiam się czy lepsze ori i "wypolerowane" czy kupić jakieś nowe i wymienić je jeszcze zanim założę głowice? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...