Skocz do zawartości

[E30] Cabrio by jacoo


jacoo

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Piorun napisał:

Ja bym nic nie malował, doczyścił elegancko i składał. Mam wrażenie, że takie malowanie szybko zejdzie z tego bloku i będzie wyglądać jeszcze gorzej niż przedtem. Najlepiej jakby się ktoś podzielił doświadczenniem kto pomalował i jak to wygląda po np. po roku uzytkowania.

Blok polakierowany lakierami VHT do silników. Znam parę projektów co ludzie tym lakierowali i lakier po 3 i 5 latach trzyma się u nich cały czas tak samo.

 

42 minuty temu, Wisnia135i napisał:

Ja  bym wypolerował ori dobrze i zostawił, szkoda że, kanałów od razu nie zrobiłeś  ssacych i wydechowych  zawsze to troche by "odetchnął" motor :)

Szczerze to myślałem że będę miał to zrobione, bo chciałem kapitalke, ale jak widać tego mi nie zrobili. 

Został mi jeszcze dół silnika do sprawdzenia i jeśli tam będzie coś do roboty to możliwe że oddam jeszcze głowice na poprawę tych kanałów. 

4 godziny temu, patrykm88 napisał:

Mega projekt i przy okazji wiedza o tym co sie robi. Takie cos sie szanuję. Mało takich projektów. Pozdro

 

Na razie mechanik co miał mi składać silnik trochę się na mnie wkurzył bo dwa tygodnie się nie odzywałem co robimy po opinii na temat b20 (bo musiałem kupic silnik a potem oddałem głowice do roboty) i stary silnik mu gracil garaż i nie wiem czy dalej będzie chciał robic mój silnik. Jutro się wszystko okaże bo jadę do niego z b27. 

Jak już nie będzie chciał się podjąć to kupuje klucz dynamometryczny i składam go sam. Najwyżej będę tego żałować jak coś pójdzie nie tak :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Wisnia135i napisał:

@jacoo kupuj klucz  i  dajesz sam nic trudnego motor poskładać, jak masz dostęp co i jak z jakim momentem to luźno, a  dół masz  złożony czy całość w rozsypce?

Dół jeszcze nie rozłożony, w przyszłym tygodniu będzie jego czas. Jutro się wszystko okaże, chciałem mieć głównie słupek złożony a resztę już bym sam zrobił razem z montażem 

Edit. Tloki i tak do wyjecia bo miały małe spotkanie z zaworami wydechowymi i trzeba je szlifnac żeby nie było na nich nic ostrego 

3b4f21be0ab365e4med.jpg

582ae0d7b158f41fmed.jpg

512093c31a220160med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, SFERA napisał:

Mam nadzieje, ze gładzie cylindrów całe pomimo kolizji :) strasznie mocno trzymie kciuki za ten projekt. Mega!

Wszystko pójdzie do sprawdzenia w przyszłym tygodniu, także myślę że kolejne aktualizacje też wpadną :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik powoli się składa, a w tym czasie też postanowiłem zająć się Baranami. Zastanawiam się czy nie owinąć ich bandażem? Co o tym sądzicie? W przyszłości chciałbym uzyskać około 240KM, więc może warto to zrobić? 

Na tą chwilę doczyściłem je, żeby ładnie wyglądały na stojaku bo i tak zmienia barwę jak silnik zacznie działać. 

Małe porównanie przed i po wstępnym czyszczeniu. 

57478d30b257b3f7med.jpg

I całość 

0e5827159d0c92f3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michaś 523i napisał:

a ja nie - ale za to pokrył powłoką 

 

ba4e203041c53808_800x800ar.jpg

Akurat ta opcja do mnie nie przemawia, zdecydowanie wolę efekt przepalonych baranów 

d118fe56d595823cmed.jpg

Poza tym mało estetycznie wyglądałoby to z dołu gdyby barany były polakierowane a reszta wydechu nie. A wydech musi się ładnie świecić od dołu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacoo napisał:

Akurat ta opcja do mnie nie przemawia, zdecydowanie wolę efekt przepalonych baranów 

d118fe56d595823cmed.jpg

Poza tym mało estetycznie wyglądałoby to z dołu gdyby barany były polakierowane a reszta wydechu nie. A wydech musi się ładnie świecić od dołu :mrgreen:

kolory są dostępne różne - tu chodzi bardziej o efekt utrzymania temp spalin - to jest lepsza alternatywa dla bandaży 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na te wszystkie posty jest to az nieprawdoodobne ze to twoj pierwszy projekt, ale o.to.chodzi: grubo albo wcale, podziwiam i gratuluje zapalu w dazeniu do celu, oby wiecej takich e30 i nie tylko, czekam az wyjedzie poskladana, piona!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przyjemnością się na to wszsytko patrzy. Kibicuje Tobie bardzo - naprawde.

Trzymam kciuki żeby nic się nie wydarzyło, żebyś zapału nie stracił, abyś do końca wytrwał w takiej jakości. 

A co do baranów, to mam ten sam dylemat, czy owijać czy nie, ale jakbym był na twoim miejscu to bym narazie właśnie ze względów estetycznych nie owijał bym bandażem. Ja się boję, że  u mnie nie obejdzie się bez bandaży ze względu na temperature. Bo nie chce mieć AIR BOXA, tylko trąbki z filtrem, i tutaj się mocno zastanawiam czy nie będzie za gorąco i czy nie będzie "puchło" M20 .... ??? ..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bartas ZSZ trochę czytałem na temat baranów i jako że nie są to customy ani nic z wyższej półki tylko pospolite tatechy to odpuściłem temat bandaży że względu na grubość ścianki. Po czasie mogłaby się zrobić jak kartka papieru aż w końcu by ją przepaliło.

Też planuje z czasem itb na trąbkach bez airboxa ale myślę że nie będę i tak jakoś ostro katować cabrio więc myślę że uda się jakoś przeboleć temat temperatury w komorze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam po krótkiej przerwie, silnik już prawie złożony. Oczywiście nie odbyło się bez komplikacji, trzeba zmienić pompe wody bo obecna jest na dwa wyjścia a ma być na jedno. 

Brakuje jeszcze świec, pasków klinowych. 

Od razu będzie zmiana sprzęgła i docisku na nowe plus oczywiście nowe łożysko oporowe. 

Możliwe że w środę/czwartek zacznie się operacja włożenia silnika 

Na chwilę obecną wygląda to tak:

a3e90d43eef1d195med.jpg

e7608f42aaaa2656med.jpg

a526b280412b7a63med.jpg

b4cc19000bd6c62cmed.jpg

a3ca0d474cbd788emed.jpg

 

No i z ciekawostek silnik dostanie jeszcze sterownik h27 

a557f53dc7faba08med.jpg

C. D. N.... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Łukasz ///3 napisał:

Pięknie już się nie mogę doczekać ile wyjdzie na hamowni :-P

Celem jest legendarne 200 koni, chociaż specyfikacja może pozwoli zbliżyć się do silnika h27. Wtryski beda z m50b25 więc powinny dać większe możliwości niż seria. Na przyszłość zostaje kwestia wałka i mocno mysl nad gaźnikami Webera tylko nie umie znaleźć odpowiedzi na pytanie co z wtyczkami krokowego, przepływki i przepustnicy 

da4771b8e50f2a0dmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja - silnik już na swoim miejscu, skrzynia też. Pozostaje poprawić wszystko to czego nie byłem w stanie zrobić sam w garażu czyli wszystko podokrecac na kołach bo 80% śrub z zawieszenia jest za słabo dokręcone. 

8e0f31c3f5d3289cmed.jpg

 

PS. Nawet air nie pomógł wjechać na lawetę z 3 najazdami i lawetą opuszczoną na maxa w dół i trzeba było ściągać zderzak. A i tak cabrio zawiesiło się na progach :cry:

2a05f4d718821898med.jpg

895f09edf9895e2dmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...