Skocz do zawartości

[E30] Cabrio by jacoo


jacoo

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, lapka666 napisał:

Szkoda bo była jedyna w swoim rodzaju! 

Niestety z bliska jak już sie podeszło To nie było tak kolorowo bo było widać krzywy zderzak z przodu, tylne boczne plastiki zderzaka były źle spasowane (caly zestaw zderzaków był z nadwozia 2d i jak widać były inne przetłoczenia) i listwa górna na tylnym zderzaku była odkształcona. Teraz myślę że na pakiecie mt1 będzie jeszcze większym kocurem niż wc zesniej :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacoo napisał:

Niestety z bliska jak już sie podeszło To nie było tak kolorowo bo było widać krzywy zderzak z przodu, tylne boczne plastiki zderzaka były źle spasowane (caly zestaw zderzaków był z nadwozia 2d i jak widać były inne przetłoczenia) i listwa górna na tylnym zderzaku była odkształcona. Teraz myślę że na pakiecie mt1 będzie jeszcze większym kocurem niż wc zesniej :twisted:

Jest pewnie jak mówisz i po podejściu widać, że lipy nie będzie. Po prostu nie widać e30 nigdzie ze zderzakami USA a dla mnie grubo to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.09.2019 o 08:55, lapka666 napisał:

Jest pewnie jak mówisz i po podejściu widać, że lipy nie będzie. Po prostu nie widać e30 nigdzie ze zderzakami USA a dla mnie grubo to wygląda.

Ogólnie seryjna wersja USA wygląda paskudnie- cieszyć oko zaczyna dopiero przy dużej glebie i szerokim kole, wtedy robi się mega sztos bo dzięki zderzakom robi się dłuższa i szersza :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lelek napisał:

@jacoo ile Ci wyszło za zabezpieczenie podłogi? Jeżeli można wiedzieć.

Jeśli chodzi o samą robotę to 500 + 400 za same środki do konserwacji. Do tego oczywiście doszedł demontaż zawieszenia przód tył, baku i od razu robiłem przewody hamulcowe i paliwowe. Cała "przyjemność" to mniej więcej 2,5k 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacoo napisał:

Jeśli chodzi o samą robotę to 500 + 400 za same środki do konserwacji. Do tego oczywiście doszedł demontaż zawieszenia przód tył, baku i od razu robiłem przewody hamulcowe i paliwowe. Cała "przyjemność" to mniej więcej 2,5k 

Dzięki za informacje, bo sam powoli myślę o tym. Dzisiaj zawieszenie wyjedzie na proszek, później będzie skupowanie gratów etc. 
Dałbyś radę mi napisać dobrą instrukcję pracy przy podłodze? Na co zwrócić uwagę itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lelek pewnie nie ma problemu. Konserwacja niby prosta sprawa ale szukuj sie na duzo roboty i komplikacji 

Na starcie polecam zdemontować dywan jeśli nie jesteś pewny że masz podłogę w idealnym stanie. Zerwać stare maty bo pod nimi lubi kryć się ruda. Uważać musisz na śruby mocujące tylny wózek (najlepiej je zalać nafta albo czymś na rdze i niech się moczy). W aso polecam zaopatrzyć się od razu we wszystkie uchwyty mocujące przewody i hamulcowe i paliwowe. Największą uwagę musisz zwrócić na pewno na tylne kieszenie, z przodu pod pedalem kierowcy i pod nogami pasażera mniej więcej po środku między podłogą a akumulatorem (tam jest taka okrągła gumowa zaślepka koło której lubi czaic się rdza) jeszcze takie newralgiczne miejsce jest jak scigniesz przednie błotniki i trochę ponad rantem lubi też gnic e30. Uważaj przy odkrecaniu plastikowych osłon nadkoli bo śruby lubią się ukrecac. Jeśli chcesz zerwać starą mastyke z progów i tylnego pasa to polecam iść do Obi i można tam kupić za bodajże 30 zł taka fajna druciana szczotke na polerke i stara mastyke schodzi jak szalona (jak lżej docisniesz to oryginalny epoksyd zostanie). To tak na szybko co mi przyszło do głowy- chcesz coś wiedzieć to pisz, chętnie pomogę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Miked napisał:

Co z tym zawieszeniem planujesz? Jaki dokładnie setup? 

Ku zniesmaczeniu większości użytkowników forum zostaje air ze wzgledu na wygode i mniejszy strach uszkodzenia jakiego kolwiek elementu. A jeśli chodzi o amortyzatory to przód i tył prawdopodobnie będzie na bilsteinie b6. Tył na 100%, a przód muszę jeszcze pomierzyć bo aktualnie mam amortyzatory z astry f. 

Przy okazji pracę przy Cabrio idą w dosyć dobrym tempie. Lakier będzie na pewno typu Xyralic i stosunkowo podobny do oryginalnego calypso 

30010313da1b05f0med.jpg

f961dc67f0bb2f44med.jpg

787b7fb0ac824d0dmed.jpg

735aea14598b8481med.jpg

7540254c8a42f541med.jpg

 

Podkład teraz będzie stał minimum tydzień, w tym czasie będzie robiony bagażnik, środek i komora, także jak wszystko dobrze pójdzie to do 3 tygodni bede juz mial cabrio u siebie w garazu :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W między czasie jak podkład na zewnątrz budy się jeszcze układa, pracę w środku idą do przodu. Środek i bagażnik polakieorwany na półmat, do tego zrobione masy i zabezpieczone najbardziej wrażliwe miejsca

6996d6be26c109bamed.jpg

ed5d8b067c48be10med.jpg

fbd02bd006224080med.jpg

6a6f255bbeb8529cmed.jpg

75babc05b19c6687med.jpg

31a75f708f89931fmed.jpg

0627e8f78d1d42f5med.jpg

be1b814406e9e487med.jpg

fcb9bff0e70d55f8med.jpg

e5dc35df9d7ed0bcmed.jpg

b6711072673fdc8cmed.jpg

ec047029bcedb752med.jpg

d443cfd8edd0866emed.jpg

43e8948bb06fe11emed.jpg

a9a24ab944a082d9med.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, M3DYK napisał:

Ładnie jacoo,  przyjemnie się patrzy na ten projekt zwłaszcza że sam nie dawno przerabiałem to samo  :) czekam na kolejne relacje 

I też potem przez kolejny miesiąc jadłeś chleb posmarowany masłem? :lol:  robota wyszła co najmniej 3x więcej niż liczyłem na starcie :evil:

 

Ale było warto !

ca139e1e80111187med.jpg

a852feaeb34ab541med.jpg

f35b487c34630e4emed.jpg

280405bbf8586711med.jpg

dcb8c3ff7fe1ed3amed.jpg

I finalnie wyszło tak:

c92dd09b8462ea35med.jpg

8590625f921d30eemed.jpg

17833ba52d83e43emed.jpg

8dc81e9928d780c8med.jpg

b252a8a3069df57amed.jpg

5c5490572fb110a9med.jpg

ddec63ff161ca6a8med.jpg

01a1ac4de04c306dmed.jpg

3b6aef8fa5980b19med.jpg

2c495d11ed8c451cmed.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich projektach nie każdy bierze pod uwagę to że dość często wyskakują różne niezaplanowane rzeczy, a to trzeba coś zrobić inaczej albo doszła dodatkowa robota lub nie zaplanowany zakup,  plus masa różnych drobiazgów :)    w moim przypadku najbardziej w dupę dał zakup tych najmniejszych rzeczy :)  od spinek po różne środki kończąc na różnego rodzaju małych elementach wnętrza i nie tylko :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten moment  jak wlatuje  klar i świeci się jak psu jajca ^^ Czerwień robi robote to trzeba  przyznać :)

@M3DYK no mało kto bierze pod uwagę właśnie takie pierdoły a potem one  często robią cene  bo idziemy  po to do aso  a tu 10zl tam 30zl, gdzieś 50.. i tak to się zbiera :) gdzieś kiedyś słyszałem że jak mamy w głowie jakiś projekt i  liczymy koszta to, to co nam wyszło należy pomnożyć razy 2  i dodać jeszcze 50% :-D i często jest to prawda xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Wisnia135i napisał:

Ten moment  jak wlatuje  klar i świeci się jak psu jajca ^^ Czerwień robi robote to trzeba  przyznać :)

@M3DYK no mało kto bierze pod uwagę właśnie takie pierdoły a potem one  często robią cene  bo idziemy  po to do aso  a tu 10zl tam 30zl, gdzieś 50.. i tak to się zbiera :) gdzieś kiedyś słyszałem że jak mamy w głowie jakiś projekt i  liczymy koszta to, to co nam wyszło należy pomnożyć razy 2  i dodać jeszcze 50% :-D i często jest to prawda xd

 

Oboje macie rację, ja wszystko od razu kalkulowalem x2 Ale jak się okazało to i tak było za mało i teraz trzeba myśleć jak dożyć do końca miesiąca :mrgreen:

1 godzinę temu, M3DYK napisał:

Przy takich projektach nie każdy bierze pod uwagę to że dość często wyskakują różne niezaplanowane rzeczy, a to trzeba coś zrobić inaczej albo doszła dodatkowa robota lub nie zaplanowany zakup,  plus masa różnych drobiazgów :) 

W sumie na początku chciałem tylko odświeżyć trochę lakier na zewnątrz i komorę, dopiero potem było- "jak już robię  To, to przy okazji tą drugą rzecz też warto zrobić. Ta druga rzecz pociągnęła za sobą trzecią, trzecia czwarta itd itd ...

Na szczęście juz (mam taką nadzieję) większość spinek , śrubek i nakrętek mam skompletowane także za dużo już tego nie powinno dojść 

Miesiąc październik to już będzie składanie na częściach które mam także zobaczymy ile uda się zrobić :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wisnia135i czas też trzeba pomnożyć x2 , planowałem wszystko skończyć żeby jeszcze w tym sezonie na meeting na koniec sierpnia jechać, także patrząc na tempo prac to do marca raczej się nie wyrobie ale już lipiec sierpień może będzie pierwsze odpalenie :grin:

Patrząc z perspektywy czasu to nie wiem czy na taki projekt nie lepiej kupić sama bude i składać od wszystko od początku niż kupować całe auto i bawić się w rozbiórkę itp :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, jacoo napisał:

@Wisnia135i czas też trzeba pomnożyć x2 , planowałem wszystko skończyć żeby jeszcze w tym sezonie na meeting na koniec sierpnia jechać, także patrząc na tempo prac to do marca raczej się nie wyrobie ale już lipiec sierpień może będzie pierwsze odpalenie :grin:

Patrząc z perspektywy czasu to nie wiem czy na taki projekt nie lepiej kupić sama bude i składać od wszystko od początku niż kupować całe auto i bawić się w rozbiórkę itp :roll:

Hahah  skąd to znam.. moja  jeszcze będzie stała cały przyszły sezon... ale co zrobisz haha,

Co do kupowania samej budy  to jeśli chodzi  o e30 np  to lepiej  chyba  bude kupić  bo połowę rzeczy i  tak się zmienia jak nie więcej  więc można  i tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wisnia135i napisał:

Co do kupowania samej budy  to jeśli chodzi  o e30 np  to lepiej  chyba  bude kupić  bo połowę rzeczy i  tak się zmienia jak nie więcej  więc można  i tak :)

Chyba jeden z ostatnich modeli do których idzie jeszcze w miarę dużo części kupić, bo już nie wszystkie i tak są, a ceny w przeciągu ostatnich 4 lat poszły średnio o 250%, także trzeba się spieszyć z takimi odbudowami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...