Skocz do zawartości
jacoo

[E30] Cabrio by jacoo

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów 

 

Już od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad założeniem tematu na tym forum. Powód- duża kontrowersja dla zapewne większości syndykatowców. 

 

Ale od początku- Cabrio zakupiłem w lutym 2017 roku. Na pierwszy rzut oka- blacha w bardzo dobrym stanie, klar w paru miejscach schodził, wyposażenie ciekawe. Nie było nad czym się zastanawiać więc po chwili auto stało już na lawecie. 

 

Z VIN'u wygląda to tak:

========================================
Vehicle information
========================================
Type code: BA11
Model: 320I (EUR)
E-F-R series: E30 C
Series: 3
Type: CABRIO
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M20
Displacement: 2.00
Power: 95 (129 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 252 - CALYPSOROT METALLIC
Upholstery code: 1990-07-09
-
S210    Dynamic stability control III
S320    Deleted, model lettering
S370    Softtop, black
S498    Headrests mechanically adjustable, rear
S540    Cruise control
S680    Radio antenna, manual
S687    Radio preparation
S850    Additional Export tank filling

 

Zdjęcie jeszcze przed zakupem

2e4a025c5daee29dmed.jpg

 

A tutaj już gotowy na powrót do nowego domu

57321b0280f0228emed.jpg

 

Potem była już tylko wizja tuningu, tak żeby auto jeździło i w miarę wyglądało. Summa summarum wyszło to tak

000.jpg.f9c03f0323ba636afba8f23f76c829d4.jpg

 

093044e8e5664a61med.jpg

 

....i tak, założyłem pneumatyke :rolleyes:

 

Szukałem klasycznych chromów, ale wpadły jak widać zderzaki z USA. Dalej zająłem się trochę porządkiem pod maską

 

Punkt startowy 

57f87409698ff11dmed.jpg

 

Efekt końcowy

4b99fb4d05f6e5b1med.png

 

Jedną rzeczą której mi brakowało pod maską były barany. Tak więc postanowiłem od razu zabrać się za cały wydech więc wpadł zestaw Racing od MGMotorsportu 

91e18b49684f910amed.jpg

 

I efekt pod maską wyglądał już tak

aa02917ad60ebaf5med.jpg

 

A od dołu wygląda to tak

de597b29da5e81bfmed.jpg

 

Środek prezentuje, albo prezentował się tak

26dc968ceb5632a3med.jpg

 

Wpadło też nowe poszycie dachu

aca470ad2376f3e2med.jpg

 

I zmiana dariuszów na coś bardziej szlachetnego

f0fe7fc87474f0afmed.jpg

 

Ranty w poler, śrubki pozłocone, opona 185/35/17- efekt końcowy dla mnie bajka

2dccbd0fae88927amed.jpg

 

Sezon 2k18 skończyłem na meetingu w taki oto sposób

 

fb61c6ed14dcae3cmed.jpg

 

7c36e0539b793685med.jpg

 

1958dc2225699260med.jpg

 

I od tego czasu projekt przedzielam grubą kreską i zaczynam wszystko na nowo, całkowicie od podstaw 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zacząłem od rozbiórki

Na pierwszy rzut oka wyleciał silnik. Dwie godziny i był na zewnątrz

a4c955ba81bada63med.jpg

 

Potem cały środek i wiązka

a6cb4eef0309d1fdmed.jpg

 

e13cead5a9b8873amed.jpg

 

e602970c043364c7med.jpg

 

W między czasie cabrio pojechało do blacharza a ja zająłem się reanimacją całej wiązki

7b646116d3e81621med.jpg

 

f899afbe7b551a78med.jpg

 

Po wizycie u blacharza nadszedł czas na konserwację 

7bfa34fbce836e37med.jpg

 

Podwozie wymyte, stara konserwacja ściągnięta, nowa nałożona. Do konserwacji użyłem produktów SIKA

 

471e4cf9b3f6e38bmed.jpg

 

Po konserwacji od razu zabrałem się za przewody hamulcowe i paliwowe

4fe33bdcf5552293med.jpg

 

2ad5b890e499a3e5med.jpg

 

310bb11387ad8b3dmed.jpg

 

Obecnie cabrio stoi w garażu, z początkiem lipca mam umówionego lakiernika. Kolor zostaje ten sam, chociaż chce nadać mu większej głębi. W między czasie ściągam starą mastykę z progów i tylnego pasa. Następnie w planie rzucenie w podkład epoksydowy progów, środka i przygotowanie komory silnika. 

 

Dalsze plany?

- Założenie pakietu mt1, który już jest i czeka. Oczywiście wszystko ori. 

- Piaskowanie i malowanie proszkowe elementów zawiesznie

- Wymiana wszystkich elementów zawieszenia na nowe, które już mam i czekają

- Nowy bak bo stary przegnił

- Złożenie silnika- w planie stroker z górą b25 i dołem b27 z ITB na EMU

- Zmiana felgi na 3tlg 

- Obszycie środka na beżowo

 

To byłoby tak w skrócie. Powoli ale systematycznie działam cały czas, docelowo chce zdążyć na sezon 2k20.

Piona!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, M3DYK napisał:

Fajnie działasz, doły będziesz malował na gładko ? czy będzie baranek ? 

Doły tzn progi? Jeśli tak to będzie baranek. Nie wiem tylko czy kłaść najpierw epoksyd, potem mastyke i od razu lakier czy jeszcze dołożyć do tego podkład akrylowy pod i na mastyki

12 minut temu, Krupek napisał:

Air ride zostaje?

Tak zostaje, raz ze względu na wjazd na ogródek, i potem do garażu, (nawet na pneumatyce przycierałem podłogą i wydechem) a dwa że mi się to po prostu podoba i za bajtla zawsze chciałem takie coś u siebie w aucie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super ! Takie odbudowy uwielbiam , oglądałem ją na meetingu i przyciągała wzrok,  więc co dopiero teraz z tym pakietem mt1 będzie! Jakie felgi będą? A co do środka to poszukalbym innych inspiracji , znów bezowy ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, ryyyan napisał:

Super ! Takie odbudowy uwielbiam , oglądałem ją na meetingu i przyciągała wzrok,  więc co dopiero teraz z tym pakietem mt1 będzie! Jakie felgi będą? A co do środka to poszukalbym innych inspiracji , znów bezowy ..

Właśnie meeting zweryfikował moje miejsce w szeregu i od razu po padła decyzja ponownego lakierowania. No ale zeby polakierowac do tego komore to trzeba bylo wyjac silnik, potem przeszkadzała wiazka i skrzynka bezpiecznikow. Żeby ją wyciągać trzeba było rozebrać cały środek. Jak już się wszystko wybebeszyło to znalazło się parę mankamentów blacharskich więc trzeba było się tym od razu zająć.  Żeby zrobić to dobrze postanowiłem od razu zabrać sie za konwersacje. Jak już auto było na podnośniku to żal było nie zmienić przewodów hamulcowych i paliwowych. I tak żeby zrobić jedno trzeba było zrobić drugie

1 godzinę temu, bartnik3er napisał:

 Na  SYNDYKACIE air ride mowimy stanowczo NIEE!! 

Po za tym.moze być ciekawie :P

Pozdro 

Może cała odbudowa i efekt końcowy przykryje fakt  aira tym którzy mówią dla niego " stanowcze nie" :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, jacoo napisał:

Doły tzn progi? Jeśli tak to będzie baranek. Nie wiem tylko czy kłaść najpierw epoksyd, potem mastyke i od razu lakier czy jeszcze dołożyć do tego podkład akrylowy pod i na mastyki

 

w sumie i tak wpada mt1 więc kwestia barana jest zbędna :d,   jeśli je zdzierasz do gołej blachy to epoksyd musi tu być obowiązkowo, potem właśnie baran,  i wtedy malujesz to tak jak całą budę,   poprawcie mnie jeśli się mylę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mała rzecz a cieszy- udało się w końcu psiknać epoksyd na progi i podłogę a ju z w poniedziałek na 8 jestem umówiony z lakiernikiem 

fe27bced884bef05med.jpg

 

48902a8452429f76med.jpg

 

Jeszcze trochę i najgorsza robota będzie za mną i zacznie się ta przyjemniejsza czyli składanie :mrgreen:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim po ponad dwu miesięcznej ciszej :D

 

Czas mija, Cabrio od 1go lipca stoi u lakiernika i nic się z nim nie dzieje z wyjątkiem wyciągniętych wgniotek...

 

Ale żeby nie tracić czasu zabrałem się za kompletowanie części w szczególności zawieszenia. To co dotychczas zgromadzilem to:

20190905_200707.jpg.e40a43fda535068de7cb842834c09bd1.jpg

Nowe:

- Środkowy zderzak chrom przód 

- wygłuszenie pod deskę 

- osłona L+P komory 

- osłona bezpieczników

- klin przedniej szyby 

- wahacze, łączniki, drążki z przodu

- klocki hamulcowe przód

- klocki hamulcowe tył 

- szczęki ręcznego 

- czujniki hamulców 

- tloczki i zestawy naprawcze hamulców przód i tył 

- łączniki stabilizatora tył 

- gumy stabilizatora przód i tył 

- łożyska tył 

- linki ręcznego 

- wszystkie możliwe śrubki, nakrętki, podkładki (W tym wszystko potrzebne do montażu pakietu mt1)

- uszczelki lamp tył 

- znaczki przód i tył 

 

 

Poza tym jak widać na zdjęciu wypiaskowane i pomalowane proszkowo:

- osłony wydechu x3 

- sanki przód 

- wózek tył 

- wahacze tył 

- tarcze kotwicze

- osłony pompy paliwa

- osłony odważnika z bagażnika

- osłony baku

 

Do tego jeszcze 3 wiadra śrubek, podkładek, nakrętek, małych elementów w trakcie ocynku.

 

W następnym tygodniu zabieram się za składanie także będzie więcej zdjęć z odbudowy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejna partia części odebrana, teraz będę zasypywać zdjęciami :P 

Wszystko co miałem pod ręką z rozbiórki oddałem do ocynku

bd4a2ed0c4455011med.jpg

Ż większych elementów wygląda to tak 

84d484091b566116med.jpg

A tu już skompletowane elementy układu hamulcowego, teraz pozostaje wprasować łożysko i tuleje wahacza i można zacząć składanie wszystkiego do kupy 

42941843bf1ed86fmed.jpg

23784ecbb2148d6emed.jpg

 

Piona! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, M3DYK napisał:

Ładnie lecisz z tematem,  zaciski będziesz lakierował w jakis kolor ? czy zostają na złoto 

Zostają w ocynku, tylko zastanawiam się czy nie potraktować ich jeszcze bezbarwnym :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...