Skocz do zawartości
KUJON

[E64] KUJONA 650i cabrio LCI prawdziwy MEKSYK

Jaka tablica rejestracyjna  

87 użytkowników zagłosowało

Ankieta jest zamknięta na nowe głosy
  1. 1. Jaka tablica rejestracyjna

    • KT 0650F
      67
    • KT 0666F
      20


Polecane posty

1 godzinę temu, KUJON napisał:

Jutro odcinek pt. MECHANIKA :drive:

Wstaw chociaż krótki filmik abyśmy usłyszeli jak te "amerykańskie" mięśnie mruczą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, feconi napisał:

Oby tylko cena potrzebnych gratów nie powieliła wartości samego zakupu. 

Niemniej jednak, czekam niecierpliwie na aktualizację jak na następny odcinek  Miodowych lat w TV.

 

Większość kebsów na forum to trzykrotność ceny zakupu, chyba jasne że pójdzie troszkę pinionszków w 650i ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, qbak napisał:

 

Większość kebsów na forum to trzykrotność ceny zakupu, chyba jasne że pójdzie troszkę pinionszków w 650i ;)

Tylko ile warty jest kebab a ile seria 6 ;-)

Na razie dajmy już spokój tym pinionżkom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakbym dziś był bardziej wczorajszy niz jestem pomysłałbym, że to Ja pisze tą historie :P a tak mam wrażenie tylko, że Bartek chyba musiał ostatnio czytać któryś z moich tematow i sie wzoruje na "opowiadaniu historii adekwatnie ze wzrostem napięcia niczym w filmie" :P

prospuje czekam na więcej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra jedziemy z odcinkiem MECHANIKA. Więc tak samochód stał po przywiezieniu do PL przez rok nieodpalany wcale. Po zapięciu nowego akumulatora odpalił praktycznie od strzała co mnie bardzo optymistycznie nastawiło do niego, jedynie jakaś rolką piszczała jak wściekła dlatego widać mokre plamy w okolicy termostatu bo tam pśikaliśmy jakimś WD40 itp żeby uciszyć tymczasowo te piski. Poza tym silnik absolutnie suchy bez żadnych wycieków co jest rzadkością ponieważ te V8 lubią lać i pocić sie w wielu miejscach. Stan oleju też był OK, choć nikt nie wie kiedy był wymieniany itp. nie było żadnego kopcenia z wydechów itp, czyli wstępna diagnoza silnik OK

FILM z pracą silnika

https://photos.app.goo.gl/ARCPcWG5nssrT7Dz9

 

Na początek poszedł standardowy serwis czyli absolutnie wszystkie płyny i oleje z kompletem filtrów:

- olej silnika

-olej w skrzyni ( wymiana dynamiczna + nowa miska z filtrem, uszczelka i komplet nowych śrub oraz korek spustowy)

9kcc38.jpg

35bv72h.jpg

- olej w dyfrze

- serwis klimatyzacji, z której czynnik teraz obowiązkowo spuszczają na celnym w Niemczech

xnah4o.jpg

- płyn chłodniczy z termostatem

2evezj6.jpg

11ih7w4.jpg

- płyn hamulcowy 

- wszystkie filtry , powietrza, kabinowe, olej itp duperele

2n1zv6c.jpg

- oryginalny akumulator oczywiście po takim staniu nie był już do zreanimowania 

2vt61iu.jpg

wpadła nowa WARTA jaką używam w innych moich samochodach i nie narzekam

72qfpj.jpg

- jedyne zapocenie jakie udało nam się znaleźć to był aktywny stabilizator przedni, ogólnie podzespół który bardzo często poci się i leje w serii E6x i F10, F01, udało się znaleźć taki praktycznie nowy z przebiegiem 20 tyś km

119ci6e.jpg

2gxhhg1.jpg

Jeśli chodzi o zawieszenie to przód musiał być niedawno robiony bo wahacze wyglądają jak nowe i są wszystkie oryginalne BMW, amortyzatorów itp nie weryfikowaliśmy bo i tak są plany na gwint, natomiast tarcze hamulcowe, klocki są również w bdb stanie i nie ma sensu tutaj póki co ingerować jedynie cały układ hamulcowy przepłukano i zalano nowym płynem.

Z niedziałających rzeczy i podzespołów jakie zdiagnozowano to niedziałająca szyba pasażera , tutaj winowajcą okazał sie jedynie przycisk, wymieniono na nowy.

33z33mt.jpg

Lusterko pasażera kompletnie brak reakcji, nie składa się, nie działa podświetlania, ogrzewanie itp 

2mxx75.jpg

Monitor pokładowy raz się włącza raz nie typowa usterka w E6x uszkodzony moduł CCC - konieczna naprawa wymiana jakiś tam tranzystorów itp cudów (800zł na allegro z wysyłką)

2lcmesx.jpg

Komputer pokazywał błąd adaptacyjnego sterowania prawym reflektorem okazało się że winny jest moduł sterujący , znalazłem fuksem u jednego pracownika ASO, miał skitraną w domu nówkę kupiłem za śmieszne pieniądze, usterka usunięta.

2n20l74.jpg

Teraz najlepszy smaczek na sam koniec. Podczas kolizji w 2013 roku o czym wcześniej wspominałem wywaliło wszystkie przednie poduszki. 

11w8y92.jpg

Jak się okazuje mimo ogromnych kar jakie w USA są za przekręty na samochodach w tym egzemplarzu nie odbyło się bez totalnego drutu jakiego nawet już nasze krajowe Mirki nie robią, więc wymieniono deskę na nową poduszki pasażera udało im się wymienić natomiast po stronie kierowcy czarnuchy wyszły z założenia że jak kierowca ma umierać to jak prawdziwy mężczyzna, czyli bez poduszek powietrznych i innych systemów ratujących życie. Po rozebraniu kierownicy ukazał nam się taki widok :shock:

 

v5jsj7.jpg

2vrzmf8.jpg

A poduszki kolanowej również brak :mrgreen: Uzupełniono braki na używanych oryginalnych podzespołach. 

Więcej usterek mechanicznych póki co nie zdiagnozowano, samochód do 2017 bywał w ASO BMW co jest odnotowane w historii na drobne naprawy i serwis i to chyba potwierdza jego stan mechaniczny, który poza tym co wymieniłem i pokazałem powyżej jest bardzo dobry i mechanika mimo wszystko tj jedna z najmocniejszych stron tego BMW. Największe zło jak widać urządzili tutaj lakiernicy i osoby składające samochód po kolizji. Mechanicy na szczęście wykazali się odpowiednio i nie było wiele do poprawiania po nich.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bartek,bardzo podoba mi się to co robisz...i tak kupując lepszy stan po kilku sezonach byłoby pewnie rozebrane i poprawiane na dziesiątą stronę :-D.. natomiast ciekawi mnie czy "rozkodowanie "historii auta było załatwiane w 100% przed wyjazdem lawetą?a niewiadomą był "tylko"stan techniczny? Czy pewne hity historii auta wyszły dopiero po zakupie? :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, goryl napisał:

Bartek,bardzo podoba mi się to co robisz...i tak kupując lepszy stan po kilku sezonach byłoby pewnie rozebrane i poprawiane na dziesiątą stronę :-D.. natomiast ciekawi mnie czy "rozkodowanie "historii auta było załatwiane w 100% przed wyjazdem lawetą?a niewiadomą był "tylko"stan techniczny? Czy pewne hity historii auta wyszły dopiero po zakupie? :-D

Historię ubezpieczeniową USA ze zdjęciami zmianami właścicieli i kradzieżą znałem przed wyjazdem po samochód, historie serwisową ASO też sprawdziłem, pozostały stan techniczny i zdjęcia już na terytorium PL miałem tylko te co wklejam poniżej. Sprzedający poinformował mnie że "samochód jest odzyskany po kradzieży w Ameryce, nadaje się cały do malowania, ma uszkodzony zderzak tylną klapę i dach, oprócz tego jest sprawny" :mrgreen: na miejscu trochę tych usterek powychodziło więcej ale cena też zaczęła odpowiednio maleć ;) 

11a8zlw.jpg

287is2h.jpg

 

i3h0lg.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Łukasz ///3 napisał:

Za dużo masz wolnego czasu :D jak będzie kolor? 0

Na pewno nie będzie to czarny jak w VINie itp. Moje poprzednie E46 cabrio pomalowałem zgodnie z VINem i potem tego żałowałem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra lecimy dalej z tematem, jak już mechanika była ogarnięta a na termin u mojego lakiernika trzeba trochę poczekać to między czasie można było zabrać się za kompletowanie nowych części blacharskich oraz ogarnąć najważniejszą sprawę w każdym kabriolecie tj dach. W momencie kiedy szukałem dachu nie była praktycznie nic do poliftowego E64, a niestety w polifcie prawie wszystko jest inne niż przedlift. W końcu po długich a ciężkich udało się znaleźć u handlarzy częsciami do forda dach do  E64 :mrgreen:. Kolesie sami nie wiedzieli skąd ten dach sie u nich wziął ale powiedzieli że leży już u nich kilka lat, wyciągnięty z  auto z przebiegiem 25 tyś km , kompletny z szybą która u mnie była rozbita, oraz z klapą dachu wiązką siłownikami itp. Zabrałem cały komplet mimo że u mnie klapa i siłowniki była ok ale wolałem mieć wszystko z jednego samochodu.

 

Problem był taki że dach kilka lat temu złożono w harmonijkę i hydraulika tak trzymała że nie dało się go rozłożyć i sprawdzić w jakim stanie jest poszycie dopiero dało się to zweryfikować po montażu do na auto i podpięciu hydrauliki. 

2qatfzq.jpg

 

Jako że mój stelaż dachu był cały połamany były małe problemu z otwarciem schowka dachu żeby go zdemontować ale jakoś się udało

2cys3g4.jpg

Teraz można było się zabrać za montaż nowego dachu, zgodnie z wszelkimi zasadami BHP, procedurami serwisowymi BMW, księgą dżungli i kodeksem ruchu drogowego ;)

Tak właśnie powstają TOPowe i elitarne projekty ;)

154k35x.jpg

wsjmnm.jpg

Operacja przeszła dość gładko, pacjent przeżył, szyba tylna wymieniona, a dach działa bez zarzutów :)

13z08bq.jpg

Ale oczywiście w tym samochodzie musi być barwnie i kolorowo więc nowy dach po rozłożeniu odkrył kolejną historię, nie znam jej szczegółów ale ktoś ewidentnie potraktował go BOSCH-em :mrgreen:. Tymczasowo musi zostać jak jest ale finalnie chce ten dach obszyć na inny kolor ponieważ nie do końca pasuje do mojej wizji w jakiej buduje to cabrio. Wykonałem telefon i przesłałem fotki do handlarzy częściami forda, a oni bez problemu oddali połowę hajsu za dach tak, że finalnie wyszedł mnie grosze w sumie w cenie tylnej szyby i klapy schowka dachu mam cały komplet. Poszycie jest uszkodzone ale wydaje się być szczelne, umawiam się między czasie na termin obszycia dachu.  Działamy dalej z tematem.

15w0g4.jpg

Zapraszam w tygodniu na kolejne odcinki tej meksykańskiej telenoweli. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, lapka666 napisał:

Ciekaw jestem jaki kolor auta wymyśliłeś i dachu.

Jako, że praktycznie całe wnętrze jest w kolorze czerwony/bordowym czyli oprócz skór również w tym kolorze jest dywan i połowa plastików w kabinie to nie mam tutaj wielkiego pola do wyboru jeśli chodzi o połączenie wnętrze-lakier. A wnętrze na pewno zostaje w tej kolorystyce co była oryginalnie bo bardzo mi się podoba. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, KUJON napisał:

Jako, że praktycznie całe wnętrze jest w kolorze czerwony/bordowym czyli oprócz skór również w tym kolorze jest dywan i połowa plastików w kabinie to nie mam tutaj wielkiego pola do wyboru jeśli chodzi o połączenie wnętrze-lakier. A wnętrze na pewno zostaje w tej kolorystyce co była oryginalnie bo bardzo mi się podoba. 

Czarny będzie trochę nudny. Może jakieś fajne srebro albo grafity. Aby nie za ciemno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, KUJON napisał:

z VINu tj     BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) i na pewno w takim ani podobnym kolorze nie będzie w moich rękach :P 

To bedzie malumalu, czy folia,

jaki kolor wybrałeś?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cena Czyni Cuda - inaczej nie potrafię sobie w jakikolwiek sposób uwarunkować zakupu takiego auta...

Raz z zakupem auta dałem się też nabrać na taką okazję i od tej pory wiem, że kto kupuje tanio ten płaci dwa razy :P

Jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...