Skocz do zawartości

[E64] KUJONA 650i cabrio german daily


KUJON

Rekomendowane odpowiedzi

Odcinek 902010 KOŁA

Po przeskanowaniu dokładnym rynku w PL, przepatrzeniu Ebaya i dwóch propozycjach sprzedaży używanych 20 w cenach absurdalnych drożej od nowych kół postanowiłem, że kupię nowe skręcane koła bo to po prostu bardziej się opłaca tj raz, dwa można sobie zbudować koła pod samochód wybierając szerokości, ET, wielkość rantów kolor itp, a nie jak to zazwyczaj bywa budować samochód pod koła, no i trzy nowe to nowe :) 

Z nowych kół brałem pod uwagę dwóch producentów od których wzory bardzo mi się podobają 3SDM i WORK.  Ale po głębszej analizie odpuściłem tą pierwszą firmę ze względu na nie do końca pewną jakość i pewnie byłbym też nieraz posądzany o kopiowanie znanej niemieckiej 6 coupe na tych kołach. Finalnie wybór padł na sprawdzoną od lat światową jakość WORK i spełniłem takie moje marzenie od lat bo zawsze chorowałem na koła tego producenta, kilka kompletów WORK Rezax mi się przewinęło prze garaż, wszystkie były niestety na handel. Nie sądziłem też ze moje marzenie spełni się w formie nowego koła bo do tej pory jakoś tylko używki były osiągalne dla mnie. 

Po kilkudziesięciu mailach do WORK (polecam dobra współpraca i kontakt) ustalaniu szerokości, ET, typu rotora ponieważ WORK ma dostępne 3 rodzaje konstrukcji tego samego wzoru rotora, koloru, wielkości rantów, śrubek dekielków itp cudów zostały zamówione 20 calowe WORK ZISTANCE W10M przód 9,5 cala z rantem 4 cale oraz tył 10,5 cala z rantem 4,5 cala. Ranty są anodowane, więc powinny być odporne na chemię jak RADINOX. Zamówiliśmy z Kamilem dwa takie same komplety co zaowocowało bardzo dobrą ceną. Po złożeniu zamówienia i jego opłaceniu z góry zlecenie idzie na produkcję do Japonii i czeka się na koła 2 miesiące. Czekaliśmy praktycznie co do dnia 2 miesiące i w końcu kurier przywiózł takie o to pudełka :) 

8.jpg

Teraz filmik z unboxingu, to uczucie kiedy otwierasz pudełka z nowiutkimi felgami jest niesamowite, życzę każdemu bo ja mam ciary jak sobie przypominam ten moment. Obejrzyjcie film i zobaczcie jaką niespodziankę zastałem w środku :P

 

Tutaj jeszcze drugi filmik ukazujący więcej szczegółów tych felg.

I jeszcze kilka zdjęć jak koła prezentują sięw świetle dziennym po rozpakowaniu

17.jpg

20.jpg

23.jpg

30.jpg'

49.jpg

Oczywiście przy tym samochodzie byłoby nudno gdyby wszystko grało, więc w Japonii pomylili dekielki bo na zleceniu i fakturze są czerwone dekielki, a dostaliśmy z Kamilem obaj czarne.

50.jpg

Oczywiście od razu kontakt do WORK, szybka odpowiedź, przeprosili i powiedzieli że postarają się w miarę szybko dosłać dekielki czerwone więc będziemy mieć dwa komplety do wyboru do koloru ;) Czarne są spoko ale ja osobiście w moim zestawieniu samochodu bardziej widzę te czerwone.

Calm silver2.jpg

Dziękuję za oglądnięcie odcinka jutro oczywiście następny kolejne fanty, graty i postępy w budowie i malowaniu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wojtek-e30 napisał:

DObra felga, nowe to nowe :wytrysk:

To może chociaż na oponach przyoszczędziłeś ? :mrgreen:

Opony trafiły się w dość dobrej cenie bo średnio 700zł za sztukę to chyba nie jest dużo jak za nową 20"  i nie jest to Nankang ;)  Choć bardziej sugerowałem się opiniami, potem testami w mediach i jeszcze ważny aspekt to jednak głośność 69dB i 70dB tył tj bardzo dobry wynik przy tych szerokościach ale zobaczymy jak będzie w praktyce ;) 

69.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór felg idealny w moje gusta, petarda! Buła mi się uśmiała na filmie z unboxing "jakieś DARE" ha ha :-D 

Ale prezes wydaje mi się że mogłeś iść zdecydowanie szerzej, 6 ma pojemne nadkola ;) 

Jakie dałeś szerokości opon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Richie_G napisał:

Wzór felg idealny w moje gusta, petarda! Buła mi się uśmiała na filmie z unboxing "jakieś DARE" ha ha :-D 

Ale prezes wydaje mi się że mogłeś iść zdecydowanie szerzej, 6 ma pojemne nadkola ;) 

Jakie dałeś szerokości opon?

Tak szóstka ma bardzo pojemne nadkola, szczególnie tył. Brzytwa miał u siebie przód 9,5x20 a tył 10,5x20 czyli to samo co u mnie. Z przodu miał dystanse 13mm z tył bez dystansu. Niestety ET nieznane. On poszedł w opony dość harcorowe w moim uznaniu tj, 255/30 na 9,5 oraz 305/25 na 10,5. Ja chce tym samochodem jeździć na codzień od kwietnia do października dlatego takie walce odpadają bo to żaden komfort prowadzenia w codziennym użytkowaniu. Do mnie wlecą 235/35 na 9,5 oraz 265/30 na 10,5 czyli delikatne naciągi ale bez żadnej przesady.

brzytwa.jpgbrzytwa 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe koła czy też takie świeżo po renowacji bardzo dobrze jest zabezpieczyć specjalną powłoką ceramiczną, która zdecydowanie ułatwia ich czyszczenie, odpycha brud itp Nie trzeba potem dokładnie ręcznie domywać wnęk bo spokojnie myjka ciśnieniowa daje temu radę. Ja kupiłem powłokę ceramiczną C.QUARTZ, która można dodatkowo nakładać na lampy.

 

 46.jpg

Przed aplikacją nawet nowe felgi należy odtłuścić, ja użyłem OIL ZERO

40.jpg

W zestawie z powłoką ceramiczną jest specjalna chusteczka do aplikacji

42.jpg

I tak lecimy felgi po całości łącznie z rantami bębnami itp

33.jpg

Po 5-10 min wszystko zacieramy miękką mikrofibrą, ja miałem do tego dobrego pomagiera :) 

41.jpg

Dobrze żeby powłoka nie miała kontaktu z wodą przez najbliższe 24h.

Do japońskich felg przyszły w komplecie japońskie opony, 

57.jpg

56.jpg

Na przód na 9,5 cala lądują opony 235/35/20

76.jpg

A na tył na 10,5 cala opony 265/30/20

67.jpg

No to można zakładać :)

62.jpg

3.jpg4.jpg

2.jpg

No i gotowe opony na felgach

1.jpg

Tak wyszły naciągi przód i tył, rant wystaje bardzo delikatnie tak jak chciałem, nie ma przesadnych naciągów to nie E36, nie ta waga i nie ta moc ;) 

55.jpg

Teraz trzeba zobaczyć jak postępy u lakiernika, tak żeby można było chociaż jakąś wstępną przymiarkę zrobić ;) 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wisnia135i napisał:

Fajnie  to wygląda, a  z innych rzeczy to 1tlg jest sens tym zabezpieczać? Bo rotory też robiłeś? Fajnie  że 9.5 i 10.5 bo do mnie te same szerokości wpadną i myślałem  o tych samych szerokościach opon tak więc mam, rozeznanie przy okazji xx

Każde nowe felgi czy to 1 TLG czy 3 tlg oraz takei świeżo po malowaniu dobrze jest zabezpieczyć powłoką. Nakłada się ją na lakier ale możne też spokojnie na polerowane ranty dawać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wisnia135i napisał:

Fajnie  to wygląda, a  z innych rzeczy to 1tlg jest sens tym zabezpieczać? Bo rotory też robiłeś? Fajnie  że 9.5 i 10.5 bo do mnie te same szerokości wpadną i myślałem  o tych samych szerokościach opon tak więc mam, rozeznanie przy okazji xx

 

500+ i 265 na tyle? Słabo będzie z trakcją wiśnia! U ciebie to musi być minimum 295 o ile nie szerzej.

 

Co do Falkenów Kujon, obyś nie miał takich doświadczeń jak ja z FK452, niby Falken średnia półka ale po 4K km musiałem je zdjąć bo się tak wyząbkowały że hałas jak przy starcie samolotu :-? Już nie wspomnę o bąblach na wewnętrznych ściankach. Tym bardziej że masz je na daily.

BTW czekam z niecierpliwością na spasy bo coś czuję że bez dystansu się nie obejdzie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MAREK GERMAN napisał:

 

Kodzun a powiedz mi po tej ceramice nie są bardziej matowe?

 

Pozdro

tej powłoki nie widać, u mnie nie ma żadnej różnicy w blasku rantów

9 godzin temu, Richie_G napisał:

 

 

 

Co do Falkenów Kujon, obyś nie miał takich doświadczeń jak ja z FK452, niby Falken średnia półka ale po 4K km musiałem je zdjąć bo się tak wyząbkowały że hałas jak przy starcie samolotu :-? Już nie wspomnę o bąblach na wewnętrznych ściankach. Tym bardziej że masz je na daily.

BTW czekam z niecierpliwością na spasy bo coś czuję że bez dystansu się nie obejdzie :razz:

Falken FK510 tj nowy model tej firmy, wydaje mi się że zebrali doświadczenie z modeli 452 ponieważ ta opona ma klasę A na mokrej nawierzchni oraz indeks głośności 69dB tj bardzo cicha opona.

Poniżej wyniki testów tej opony:

Testy opony Falken Azenis FK510:

2019: test Gute Fahrt w rozmiarze 225/40 R18; nota: dobra;

2019: test Auto Bild w rozmiarze 225/45 R17; nota: wzorowa; (3. miejsce).

2018: test Auto Bild w rozmiarze 245/35 R19; nota: zadowalająca;

2018: test Sport Auto w rozmiarze 245/35 R19; nota: polecana;

2018: test ACE/GTÜ w rozmiarze 235/45 R18; nota: polecana; (1. miejsce).

2018: test Auto, Motor und Sport w rozmiarze 225/45 R17; nota: polecana; (3. miejsce).

2018: test Auto Zeitung w rozmiarze 225/45 R17; nota: ; (3. miejsce).

Ta opona dodatkowo jest niesamowicie lekka jak na 20" nie wiem z jakiej mieszanki jest zrobiona ale gdy je pakowałem o samochodu to wagowo jakbym podnosił 18" . Sugerowałem się bardzo dobrymi opiniami w USA i Japoni ponieważ tam są one niezwykle popularne w tuningu. Na moim 750i mam nowe Pirelli P Zero kleją rewelacyjnie ale między 80-100km/h czyli taka standardowa prędkość w trasie są głośnie i słychać ja nawet w dobrze wyciszonym F01. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • KUJON zmienił tytuł na [E64] KUJONA 650i cabrio german daily

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...